Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

Raketman wrote: 21 Dec 2020 18:03 @Bullet

als ik het mij goed herinner steekt gij daar ook nog ergens onder, zo in die haag :mrgreen: ...ik heb die foto hier thuis ook.
Jup :mrgreen:

En de moto moest eerst opgeheven worden, want gewoon rechtzetten ging niet wegens voet geblokkeerd onder de voetsteun ... :?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Dagtripfoto.

Post by Tom Thumper »

Blackbert wrote: 21 Dec 2020 18:11 Om nog effe terug te komen op de banden van Koeno:
Tkc 80 is kak. Eigenlijk een showband voor aan het terras.
Ikke blij met een D908 vanachteren. maar dat bestaat niet in de GS-maat.
Ikke ook blij met een MT21 vanvoor. maar idem.

Veel van wat er "goed" uitziet in 19/17 inch, zal het ook niet doen in de modder en redelijk rap slibberen op natte verharde wegen. Dat laatst is trouwens het geval met alle echte noppenbanden.
Grotendeel mee eens maar soms verschiet je toch van wat banden kunnen hebben. Ik rij op Scopio Trail II, valt nog niet eens in de categorie "goed uitzien" en ik verschiet elke keer op onverhard hoe goed die zijn. Natuurlijk op een harde weg met een laagske modder zijn die even waardeloos als alle andere banden en daar moet je als die onder 250+kg ketel zitten, niet mee enduro rijden maar die laten vele veel "goed" uitziende banden ver achter. Maar ja, internet staat vol lofbetuigingen over TKC 80 dat toch geen kat gelooft wat een rommel dat is, tot ze een keertje elegant op hun bakkes gaan terwijl anderen netjes verder rijden.
Last edited by Tom Thumper on 21 Dec 2020 19:10, edited 1 time in total.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Muug wrote: 21 Dec 2020 17:36
Koeno wrote: 21 Dec 2020 17:02

Euhm, is een printscreen dan geen foto van een filmke? :peepwall:
Kan een interessante discussie zijn, maar in deze lijkt mij dat niet de essentie van het bericht :ugeek:
FM is héél goed in het kijken naast de essentie. 8-)
Yep, dat is 1 van mijn specialiteiten 😎
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 21 Dec 2020 18:33
Blackbert wrote: 21 Dec 2020 18:11 Om nog effe terug te komen op de banden van Koeno:
Tkc 80 is kak. Eigenlijk een showband voor aan het terras.
Ikke blij met een D908 vanachteren. maar dat bestaat niet in de GS-maat.
Ikke ook blij met een MT21 vanvoor. maar idem.

Veel van wat er "goed" uitziet in 19/17 inch, zal het ook niet doen in de modder en redelijk rap slibberen op natte verharde wegen. Dat laatst is trouwens het geval met alle echte noppenbanden.
Kortom GS verkopen en 950/990 in de plek zetten als ik het deftig wil doen? :shock:
a ja.
of nen africatwin. Zo ne nieuwe heeft ook de goeie wielmaten om ruim te kunnen kiezen in de bandenwinkel. Van een oude is het achterwiel simpel om te spaken naar 18". Maar die heeft zijn gewicht, vering en verbruik tegen.

Of ge doet voort met wat ge bezig zijt todattet kunt. :ricky:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Raketman wrote: 21 Dec 2020 18:01 Als ik zo lees wat er allemaal krom staat...dat zal niet ver van ne perto af zijn denk ik dan zo. Alléz, ne moto in die stand kan nooit goed aflopen :? ......
.........
Bwoh ik verschoot inderdaad ook wel toen dat beeldfragment voorbijkwam, maar Gertruud heeft ookis (zonder fotoshoot) die pose aangenomen ergens tussen Samrée en Dochamps. :| Die is toen gerepatrieerd omdat haar vloeistofleidingen kapot waren. Ze stond toen voor en achter ook fameus scheef, maar onderwijl toch weer dik 50.000km bij op haren teller.
Den FJR is zelf wel op eigen kracht thuis geraakt. Wel KOUD zo zonder vitrine voor mijne neus en wat race-achtig gevoel met de rechtervoet op de achterstep :mrgreen: maar hij bolt, reageerde in alles normaal en voelt ook helemaal OK aan.
Een scrutineuze inspectie volgt uiteraard zogauw bukken niet meer gelijkstaat met willen bleiten.
Het zal inallegaval wat meer knutselwerk vergen vrees ik om 'em weer helrmaal toonbaar te maken.
Nu ook de GSA nog in de steigers staat (nieuwe koppelingsset, boite en cardan zitten er sinds vorige week dinsdag wel alweer aan vast) gaat het de eerste winterstop sinds 15 jaar zijn vermoed ik.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Anders, hier bij Mototech hebben ze wel 5 okkozje FJR's staan. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

OzzePaa wrote: 21 Dec 2020 21:51 ... gaat het de eerste winterstop sinds 15 jaar zijn vermoed ik.
De modderbaantjes gaan u missen :mrgreen:

Je hebt dus toch redelijk wat 'pijntjes' overgehouden aan je val... Verzorg je. Ga misschien eens naar de dokter? Die kan eventueel kine voorschrijven? Wat deugddoende massages?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

F M wrote: 22 Dec 2020 10:29
OzzePaa wrote: 21 Dec 2020 21:51 ... gaat het de eerste winterstop sinds 15 jaar zijn vermoed ik.
De modderbaantjes gaan u missen :mrgreen:

Je hebt dus toch redelijk wat 'pijntjes' overgehouden aan je val... Verzorg je. Ga misschien eens naar de dokter? Die kan eventueel kine voorschrijven? Wat deugddoende massages?
:lol: Dankjewel voor de tips en bezorgdheid, Frans :thumbsup: ... Ik slaap goed ; just het wakkerworden is wat ambetant ;) :mrgreen: Dat van die massages zal ik onthouden voor als ze weer deugd (kunnen) doen :lol: :lol:
@Muug : ben nogal vergevesgezind, dus eerst maar es zien of den Blaawe een 2de kans heeft.
Maar aangezien de schakelnokken van z'n 2de versnelling al een tijdje vervelende doorschieters teweeg brengen, zal bij TE veel werk en kosten de inschatting van Raketmens misschien toch overwogen moeten worden :? :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

OzzePaa wrote: 21 Dec 2020 21:51
Bwoh ik verschoot inderdaad ook wel toen dat beeldfragment voorbijkwam....

Nu ook de GSA nog in de steigers staat (nieuwe koppelingsset, boite en cardan zitten er sinds vorige week dinsdag wel alweer aan vast) gaat het de eerste winterstop sinds 15 jaar zijn vermoed ik.
OzzePaa toch, stuntpiloot spelen op modderbaantjes met uw baanmachien.... :whip:
Het is gelukkig allemaal goed afgelopen en je hebt er inderdaad de foto van het jaar award mee gewonnen. :grin:

Hopelijk niet teveel last aan lijf en leden en laat ons duimen dat een van je twee moto's weer snel startklaar staat. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Sinds de dubbele salto met den FJR dus geen meter meer gereden.
Tot vandaag :!: :rayof: :ricky:

Gertruud haar nieuwe koppeling gaan testen tijdens een ommetje Rochefort. Vlot en schoon ritje langs de Ourthe enzo.
Toen we echter over dat waterke wilden was er even voorbij de brug in Grandhandie die dat mogelijk maakte, geen doorkomen aan :

Image

Het verschil met hoe het er volgens Streetview daar normaal uitziet is duidelijk :shock:
Nu leek het meer een kolkende bergrivier.
De witte auto in de achtergrond had het wel geprobeerd, maar stond nu, onverichterzake en verlaten door zijn boude bestuurder, wat ongelukkig geparkeerd. :pillepalle:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Te voet niet geprobeerd?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 05 Feb 2021 08:46 Te voet niet geprobeerd?
Vijf meter na waar de weg weg is wast liep het water al in m'n botten ;) :mrgreen: :laughing:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Dagtripfoto.

Post by zappa »

OzzePaa wrote: 05 Feb 2021 11:00
Muug wrote: 05 Feb 2021 08:46 Te voet niet geprobeerd?
Vijf meter na waar de weg weg is wast liep het water al in m'n botten ;) :mrgreen: :laughing:
misschien deze week eens opnieuw proberen?
sig nature

Online
User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Voor de mensen die 't nog niet gezien hebben.
Zondagmiddag ben ik een uurke of twee met de CRF gaan rijden. Wat nieuwe paden verkennen. :thumbsup:
Eerst een paar laagskes thermisch ondergoed aan gedaan, dan Rallyepak erover, mét goretex-insert natuurlijk, dan de motocross boots aangetrokken en daarover nog mijn ouwe getrouwe teletubby regenoverall, de beroemde IXS Orca. Dat dient als windstopper en om het ijswater uit mijn botten te houden. Ah, ik had ook mijn Sealskinz aan, en mijn dikke winterhandschoenen. Om het geheel af te ronden had ik ook mijn BMW-helm aan, da's een pak warmer dan zo'n crosspot.
Dat ging eigenlijk heel goed, ook wel dankzij de meganoppen van mijn échte crossband vooraan. Een groot verschil met die TKC70!
Nu was het eigenlijk de achterband die het wat moeilijk had in de sneeuw, ijsmodder, en ijswater.
Na een uur keerde ik me om en nam dezelfde weg terug, maar op 15km van het einde begon één van de banden toch erg hard te "ronken".
Meneer was aan het leeglopen.
Een driehoekig stuk plaatstaal van 3 op 5 cm zat met zijn scherpste punt half in de band.
Dat valt niet meer te repareren.
Dus maar gewoon rustig naar huis gereden.
Eerst nog aan 50km/u, maar toen de band volledig van de velgrand was, werd het wel héél hobbelig en dan ben ik maar verder gegaan aan zo'n 25 per uur. 't was precies een hobbelpaard. :pillepalle:
Thuis bleek de modder eigenlijk te zijn vastgevroren. Ook de pijpen van mijn regenpak zaten tot aan mijn knieën onder een laag bruin ijs. :laughing:
De tuinslang waarmee ik de moto wou afspuiten lag buiten en was dus ook vervrozen.
Dus efkes bij de buur zijn slang geleend, en met heet water de moto afgespoten. :w00t:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
Stefke
Posts: 2910
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

haha, sterk!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Specialleke, dees :grin: :thumbsup: En plezaant zeker :?: ;) :rayof:
Over den band(en) : ne TKC70 is eigenlijk gewoon een wegband hé Muug. De insnijdingskes daarin zijn om mee te lachen als het wat anders dan een gravelbaantje wordt. En wast je achterband die plat ging ? De binnenband zal wel niet meer te plakken zijn, maar kan het buitenste nog dienen na 15km "op de zjant" rijden :dontknow: :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 08 Feb 2021 15:43 Specialleke, dees :grin: :thumbsup: En plezaant zeker :?: ;) :rayof:
Over den band(en) : ne TKC70 is eigenlijk gewoon een wegband hé Muug. De insnijdingskes daarin zijn om mee te lachen als het wat anders dan een gravelbaantje wordt. En wast je achterband die plat ging ? De binnenband zal wel niet meer te plakken zijn, maar kan het buitenste nog dienen na 15km "op de zjant" rijden :dontknow: :?:
Nee die banden zijn om weg te smijten. Ik denk dat er in de buitenband een snee van wel anderhalve centimeter zit. :(
Afin, ik ga daar wel eens mijn tijd voor nemen, om die eraf te proberen sleuren zonder mijn eigen ogen uit te "schieten" met die bandenijzers.
't zal toch niet voor de eerste week zijn. :|

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Jah ik moet het van mij afschrijven...
Na weken sleutelen aan de CB1000R werd het tijd voor een echte testrit...
Gisteren last minute nog zadeltas en GPS gemonteerd, s'avonds de 2fast4u 2018 Ardennen rit op de gps gegooid en alle lagen van het leren pak in elkaar geritst...

Voor het eerst sinds 8 jaar ofzo nog eens met een naked op autostrade.
Met de Sevenfifty had ik nooit moeite om 140km/u lang vol te houden...
Vandaag waren de eerste kilometers tegen 110km/u... 8 jaar lang met gekuipte moto's rondrijden heeft mij precies wat verwend...
't heeft toch 30tal km nodig gehad voordat ik terug op normale snelheid de snelweg over ging..;

Het goede nieuws? Mijn sleutelwerk heeft toch uitgedaan want de vering/demping voelde wel goed vooraan.

Het was ook qua zitpositie even zoeken, want zo'n CB is toch wat compacter dan een GSa.
Alleh komt we zijn aan't startpunt geraakt:

Image

Het doel van de rit was ook om te kijken of ze tijdens Corona Crisis Toestanden de bochtjes in de Ardennen niet verboden hadden,
maar dat leek wel nog in orde...
't Was verdorie zelfs mooi weer, al was ik wel content met mijn multilagen systeem qua kledij & handvatverwarming.

Eenmaal de snelweg achter de rug was het alweer even zoeken... hoe gooit ge nen cb1000 het best in den bocht...
Heupen? Beetje hangen? Stuurke wringen? combinatie? Komende van mijn Duitsche Koe met 19inc voorwiel, en stuur even breed als ne meter bier is het dus ook ff zoeken... En als ge aan't zoeken zijt... dan denkte toch: waar ben ik aan begonnen...
't voelt soms bij die cb alsof er vanaf 5000toeren nen tweede motor bij komt... dat ding blijft zo krachtig...
(ook al is hij dat niet vergeleken met zoveel modernere machines)

Image

Er was zelfs nog een waterstroompje te bespeuren tijdens de middagpauze:
Image


As said: de bochtjes waren er nog, en ondanks dat het vochtig leek, was het toch nog leuk rijden:
Image

En de laatste sfeerbeelden:
Image

Image

In het naar huis rijden ook nog een leuk moment op de snelweg:
*wat pinkt er toch op dat dashboard*
Ow fok tanken moet ook nog gebeuren... Als ge gewent zijt om met 33liter op de baan te zijn, dan is 17liter toch wel héééél weinig.... laatste meters naar het tankstation begon het ding toch wat te pruttelen... was het nu mijn gedacht, of toch einde van de naft...

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

Image
Veel meer fietsers en wandelaars op mijn gebruikelijke polderbaantjes maar ik heb toch ook een paar leuke rustige baantjes ontdekt vandaag. :ricky: :)
Image
Druk op de zeedijk :?: Fake news. :lol:
Last edited by Droopy on 21 Feb 2021 22:38, edited 2 times in total.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Droopy, ik zie geen foto's...
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked