Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Serge van de Toerbuffels en GS-Vlaanderen ... is die hier ooit actief geweest :? ?
Ik herinner me wel een paar M&T-deelnames aan Toerbuffelritten. Was er op deze IS-rit mss een delegatie van hen aanwezig dan :dontknow: (Was er zelf dus ook niet bij toen)
BB is juist ivm de plek, maar de foto is genomen in Rochehaut zelf ... de soepbus van PH4 staat aan de "geïmproviseerde" parking waar een paar wandelingen vertrekken, net na de linkerbocht van de N819, komende van Alle.
Aan de Tombeau ziet het er tegenwoordig ook ietwat anders uit. Er is daar wat moeite gedaan om de site op te waarderen ... ttz de omgeving rond het uitzichtpunt, niet de Tombeau zelf ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dagtripfoto.

Post by Raketman »

Mijn eerste 990 staat daar kennelijk tussen (de zwarte met het oranje tipke op het voorspatbord).

Daytona is een prachtbeest, maar het moet toch wel de meest extreme en oncomfortabele zithouding zijn van zowat gelijk welke moto waar ik ooit opgezeten heb (Ducati's inbegrepen :mrgreen: )
Nil volentibus arduum

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Dagtripfoto.

Post by Jopet »

OzzePaa wrote: 31 Oct 2021 15:45 Serge van de Toerbuffels en GS-Vlaanderen ... is die hier ooit actief geweest :? ?
Ik herinner me wel een paar M&T-deelnames aan Toerbuffelritten. Was er op deze IS-rit mss een delegatie van hen aanwezig dan :dontknow: (Was er zelf dus ook niet bij toen)
BB is juist ivm de plek, maar de foto is genomen in Rochehaut zelf ... de soepbus van PH4 staat aan de "geïmproviseerde" parking waar een paar wandelingen vertrekken, net na de linkerbocht van de N819, komende van Alle.
OzzePaa heeft het juist, was inderdaad een delegatie van de Toerbuffels die meegereden was, Serge was vermoedelijk nooit geen lid hier, ik reed toen nog met de FJR, ook de plaatbeschrijving klopt. Dit kun je hieronder zien op de foto.
Ikzelf ben hier pas lid geworden van het forum toen ik al met de KTM 1190 adv reed in '13 of '14 :ricky:

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 31 Oct 2021 15:45 BB is juist ivm de plek, maar de foto is genomen in Rochehaut zelf ... de soepbus van PH4 staat aan de "geïmproviseerde" parking waar een paar wandelingen vertrekken, net na de linkerbocht van de N819, komende van Alle.
Aan de Tombeau ziet het er tegenwoordig ook ietwat anders uit. Er is daar wat moeite gedaan om de site op te waarderen ... ttz de omgeving rond het uitzichtpunt, niet de Tombeau zelf ;)
Nope de foto is idd genomen in Rochehaut , maar heeft daar niks te zien met de Tombeau... 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

't Zal nie zijn uiteraard : van Frahan tot de Tombeau zijn nog luttele vree schoon km's :ricky: Maar als ge nu het fottoke eronder trekt ziet de voorgrond er wel anders uit hé Stef :ugeek:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Jopet wrote: 31 Oct 2021 16:37 Image
Herinneringen. Ik denk dat ik die rit samen gereden heb met Wim(toennogPan?), Vet en nog een 4e persoon. Dat zou Kirikoe geweest kunnen zijn als ik de heren op deze foto zie. Harald zou ook kunnen maar ik vermoed dat die met Jo en Sofie op weg zal geweest zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Blackbert wrote: 31 Oct 2021 12:00 De Gele was daar ook ...
Dus heb ik de Gele toch ooit ontmoet zonder het te weten? Ik kende hem enkel van zijn fantastische bijdragen aan het forum (van M&T zelfs, denk ik).
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

F M wrote: 31 Oct 2021 18:43
Blackbert wrote: 31 Oct 2021 12:00 De Gele was daar ook ...
Dus heb ik de Gele toch ooit ontmoet zonder het te weten? Ik kende hem enkel van zijn fantastische bijdragen aan het forum (van M&T zelfs, denk ik).
Zou zeker kunnen dat hij mee was op de IST-V, maar op geen enkele foto die ik van die rit ken, kan ik hem vinden.
De zaterdag voordien hadden Fore, Pol-RT, Davy, ikzelf en De Gele ons ontfermt over een illustere jongedame "die eens met de moto wilde mee rijden".
Denk dat BB ook weet wie ik bedoel ;)
Nadat Pol-RT ergens een extra helm gescoord had vertrokken we (met tussenstops aan een aantal brouwerijen voor de Fore z'n bierverzameling) in Brugge voor een Polderrit naar het meest westelijke punt van België om daar een wereldberoemd strand-grenspaaltje te zoeken.

Image

Da's de laatste keer dat ik Roeland zag. Twee jaar later kregen we helaas droevig nieuws en organizeerden we een "Gele-Tours" tributerit om hem te gedenken.

Zelf heb ik geen FB-account, maar z'n FaceBook-profiel is bewust niet offline gehaald.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Dagtripfoto.

Post by duibhce Kaelann »

Op diene foto aan Rochehaut staat Josephine ook nog op, met Sofie haar oude helm met de blauwe vlinders. Ik reed toen nog met de XT660 denk ik.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Stefke wrote: 31 Oct 2021 14:11
Blackbert wrote: 31 Oct 2021 12:00 De (nieuwe) soepbus van Paul Sr., aan de tombeau du geant als ik niet mis ben.
Ge zijt mis. Le Tombeau du Geant ligt ergens anders. Dit is de stopplaats in Rochehaut met het panoramazicht op Frahan. 8-)

Frahan:
Image

Le Tombeau du Geant
Image
Tiens, wanneer hebben ze dat dorpke daar neergezet? :mrgreen:
Ik kan zelfs 2 keer mis zijn.
Die jongedame was daar, in een outfit van de Gele geleend. Of hij daar zelf ook was, daar begin ik aan te twijfelen. 't Is 10 jaar geleden he jongens.
grease up your baby for a ball on the hill

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Dagtripfoto.

Post by Werner »

Ik denk dat ik er toen ook bij was met mijn Sprint ST.
Zou het kunnen dat we toen een ontmoetingsplaats hadden in het
restaurant "Le tank" in Celles, of ben ik verkeerd?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

't is eens wat anders... 8-)
Image

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Dagtripfoto.

Post by Jopet »

Werner wrote: 01 Nov 2021 10:15 Ik denk dat ik er toen ook bij was met mijn Sprint ST.
Zou het kunnen dat we toen een ontmoetingsplaats hadden in het
restaurant "Le tank" in Celles, of ben ik verkeerd?
Le tank in Celles? Ik zou niet weten wat je bedoeld :mrgreen:

Image

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Helaas smartfoonkwaliteit...
Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

Stefke wrote: 09 Dec 2021 22:34 Helaas smartfoonkwaliteit...
Image
Geweldige foto!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Stefke wrote: 09 Dec 2021 22:34 Helaas smartfoonkwaliteit...
En wat is daar mis mee? Mijn schoondochter heeft een fotografieopleiding gevolgd, en verdient daar ook een paar centjes mee bij. Toen we haar vroegen een fototoestel aan te raden voor onze geplande USA-reis, zei ze dat een recente smartphone de beste keus was. Je hebt al echt topmateriaal qua camera nodig om een smartphone te overtreffen.

En ik vind de foto ook top!
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

F M wrote: 10 Dec 2021 08:41
Stefke wrote: 09 Dec 2021 22:34 Helaas smartfoonkwaliteit...
En wat is daar mis mee? Mijn schoondochter heeft een fotografieopleiding gevolgd, en verdient daar ook een paar centjes mee bij. Toen we haar vroegen een fototoestel aan te raden voor onze geplande USA-reis, zei ze dat een recente smartphone de beste keus was. Je hebt al echt topmateriaal qua camera nodig om een smartphone te overtreffen.
En ik vind de foto ook top!
Een recente topsmartphone - dus duur - trekt zeker geweldige beelden. Maar je mag ze niet op groot scherm bekijken. Met beamer projecteren bvb, zoals ik wel eens placht te doen.
Ergens spreekt het idee mij wel aan om over één duur apparaat te beschikken dat kan dienen als gps, fototoestel, bellen, surfen etc
Zeker als motorrijder is dat fun: slechts één toestel nodig dat voor alles kan dienen.
Maar tegelijk stoot dat idee mij af, omdat als je ene toestel kapot gaat, je over helemaal niks meer beschikt: geen telefoon, geen gps, geen fototoestel.....

In alle geval zou ik dan opteren voor de duurdere iphones. Die zijn onovertrefbaar.
Maar zelfs bij die toestellen vraag ik me af hoe goed de foto's nog zijn als je ze met een beamer zou presenteren (wat ik af en toe wel doe), of nog maar bekijken op een 25"-monitor (wat ik hier staan heb).
Wat je dan weer niet kan met een smartphone is spelen met de scherptediepte volgens mij, die is altijd maximaal.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Muug wrote: 10 Dec 2021 10:42 Een recente topsmartphone - dus duur - trekt zeker geweldige beelden. Maar je mag ze niet op groot scherm bekijken. Met beamer projecteren bvb, zoals ik wel eens placht te doen.
Op mijn (groot) TV-scherm , zijn mijn foto's gemaakt met een Samsung S20 toch van meer dan voldoende kwaliteit. Maar misschien stel ik minder hoge eisen.

Ik neem op mijn motorvakanties alvast geen fototoestel meer mee.

Maar ik mis zelf kwaliteiten om een goede foto te nemen. Van composities heb ik geen kaas gegeten, en ik ben te lui om te zoeken naar de beste plaatsing van de moto en de juiste hoek voor de foto, zoals Stefke duidelijk wel doet.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Een S20 is toch een smartphone met een advies prijs in zijn tijd rond 800euro?
Dat is inderdaad geen basis model meer he.

Mijn A20e, dat is geen slecht toestel maar voor fotografie? dan moeten de omstandigheden perfect zijn...

liefst van al neem ik overal mijn spiegelreflex mee, maar dat is zo log natuurlijk....

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Koeno wrote: 10 Dec 2021 11:06 Een S20 is toch een smartphone met een advies prijs in zijn tijd rond 800euro?
Dat is inderdaad geen basis model meer he.

Mijn A20e, dat is geen slecht toestel maar voor fotografie? dan moeten de omstandigheden perfect zijn...

liefst van al neem ik overal mijn spiegelreflex mee, maar dat is zo log natuurlijk....
Wow, ja, zo'n S20 gaat wel goed gerief zijn. gsmarena.com is een leuke site om specs te vergelijken.
bvb: https://www.gsmarena.com/compare.php3?i ... hone2=9642
(de A40 is wat hier op 't werk gebruikt wordt)

Trouwens, FM, zo'n ouwe beeldbuis heeft een érg lage resolutie hoor. Daar zie je zeker geen verschil op :grin:

In Marokko was ik toch blij dat ik mijn digitale spiegelreflex bij had. Tegenwoordig heb ik een systeemcamera met bijpassende lenzen.

Locked