Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Koeno wrote: 25 Sep 2020 13:01 Heb ik al gezegd dat dat spel goed rijdt feitelijk?
Image
Van welk jaar is die?

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Als ik mij niet vergis zou deze van 1999 moeten zijn...
edit: foutje bouwjaar is dus 2000.

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Muug wrote: 25 Sep 2020 15:43
Koeno wrote: 25 Sep 2020 13:01 Heb ik al gezegd dat dat spel goed rijdt feitelijk?
Image
Van welk jaar is die?
Een verdomd schoon kleur. Zou ik nog durven kopen voor op circuit. Leuke twin, zonder bizar hoge topsnelheden. Kortom, lekker focussen op corner speed zonder schrik te moeten hebben van die 200pk in uw gat. :|

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Nu Gertruud haren HAG er weer onder hing, gisteren een "aangepast" toerke gedaan zo tot Corroy, Orbais, Mont-Saint-André om te gaan zien of den E411 nog op z'n plaats lag 8-) :ricky: :thumbsup:
De companie was op de hoogte datter "her en der" wat kleiner wegskes inzaten ... :mrgreen:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Her en der :grin:
Eerlijk, dretsen doorheen zulke vieze baantjes met banden die daarvoor niet geschikt zijn, lokt mij niet. Dan liever iets dat daar meer voor gemaakt is en met geschikter schoeisel.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Muug wrote: 28 Sep 2020 19:37 Dan liever iets dat daar meer voor gemaakt is en met geschikter schoeisel.
Ja ja, we snappen dat je dat aan het zoeken bent. :whistling:
:grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

F M wrote: 29 Sep 2020 09:01
Muug wrote: 28 Sep 2020 19:37 Dan liever iets dat daar meer voor gemaakt is en met geschikter schoeisel.
Ja ja, we snappen dat je dat aan het zoeken bent. :whistling:
:grin:
Voor sommige forumleden blijft dat een goei grap blijkbaar. :roll:
:grin:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Een grap zou ik het niet noemen. Maar ik moet toch spontaan lachen. ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Dagtripfoto.

Post by TRooPER »

Muug wrote: 28 Sep 2020 19:37 Her en der :grin:
Eerlijk, dretsen doorheen zulke vieze baantjes met banden die daarvoor niet geschikt zijn, lokt mij niet. Dan liever iets dat daar meer voor gemaakt is en met geschikter schoeisel.
de 950 heeft niet liever :rayof:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

TRooPER wrote: 29 Sep 2020 13:39
Muug wrote: 28 Sep 2020 19:37 Her en der :grin:
Eerlijk, dretsen doorheen zulke vieze baantjes met banden die daarvoor niet geschikt zijn, lokt mij niet. Dan liever iets dat daar meer voor gemaakt is en met geschikter schoeisel.
de 950 heeft niet liever :rayof:
Ik weet het. Maar mijn lijf niet meer. Hier en daar een pijntje, een zwakke plek in de stoere tempel die mijn lichaam ooit was. Dus we zetten de tering naar de nering en gaan 't proberen met een kleintje dat ongeveer de helft weegt va ndie 950. :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

F M wrote: 29 Sep 2020 13:25 Een grap zou ik het niet noemen. Maar ik moet toch spontaan lachen. ;)
Dat mag zelfs wat meewarig zijn, ik heb dat geen probleem mee. :laughing:

User avatar
Stefke
Posts: 2903
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Muug wrote: 28 Sep 2020 19:37 Her en der :grin:
Eerlijk, dretsen doorheen zulke vieze baantjes met banden die daarvoor niet geschikt zijn, lokt mij niet. Dan liever iets dat daar meer voor gemaakt is en met geschikter schoeisel.
Bof, ik zie vooral grind wegen die toch redelijk hard zijn met hier en daar een plasje. Daar kan je zelfs nog met een beetje baanband door toch? 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Stefke wrote: 30 Sep 2020 08:53
Muug wrote: 28 Sep 2020 19:37 Her en der :grin:
Eerlijk, dretsen doorheen zulke vieze baantjes met banden die daarvoor niet geschikt zijn, lokt mij niet. Dan liever iets dat daar meer voor gemaakt is en met geschikter schoeisel.
Bof, ik zie vooral grind wegen die toch redelijk hard zijn met hier en daar een plasje. Daar kan je zelfs nog met een beetje baanband door toch? 8-)
Dat klopt geheel.
Om één of andere reden die ik moeilijk kan benoemen heb ik tegenwoordig geen zin meer om mijn mooie KTM door plassen en ander vuil te jagen. :) Trooper zei het nog, de laatste keer dat we een ritje gingen doen: "Amai gij hebt uwe moto precies gekuist zeker?" en dat vond ik een schoon compliment. :grin: Sinds ik de moto van Koppel! heb terug gekocht heb ik hem vertroeteld en hier en daar voorzien van nieuwe of 2dehandse onderdelen. Zo waren de zijkanten van de kopkuip tamelijk zwaar geabimeerd door al mijn kapriolen in het verleden, en ik heb het geluk gehad om op marktplaats twee zeer mooie exemplaren te vinden. Want ze maken die niet meer nieuw. :wall: Dat heeft ook onze Rode Zebra onderzocht en bevestigd. :cry: Die twee exemplaren zijn weliswaar van modeljaar 2008 en het logo van KTM staat bijgevolg niet op dezelfde plaats, maar ge moet al een kenner zijn om dat op te merken.
In deze prachtige overview van alle LC8-modellen kan je zien wat ik bedoel:
https://rustsports.com/2003-2012-ktm-95 ... ers-guide/
De 950 2005 vs de 990 2008:
ImageImage

Ik denk ook gewoon dat ik niet meer de sterke held ben van tien jaar geleden. Het bureauwerk eist zijn tol: ligamenten laten het afweten, de rug protesteert als ik een horizontale 950 moet rechtzetten, bepaalde zenuwen in mijn linkerarm gedragen zich al meer dan een jaar onaangenaam :oops: :oops: :oops:
Ik heb een tijdje zitten lonken naar een NX250 - u welbekend, ik herinner mij nog goed hoe gij plat van 't lachen heen en weer gleed doorheen de modder :lol: - maar uiteindelijk wil ik wel eens een modern machien onder mijn kont. 8-) Bovendien is zo'n CRFke geen slecht gerief, er zijn er die daarmee jarenlang op wereldreis gaan. :thumbsup:
En anders zit ik hier met een nummerplak teveel :oops:
Afin, daarmee weet ge zowat alles peis ik. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Om even mee off topic te gaan..
Hoeveel kan/mag er nog off/all road?
daar krijg ik het moeilijk mee..

vele baantjes hier in de buurt hebben een verbodsbord.
Daar lees je dan gruwel verhalen als: inbeslagname van motoren...
daarom twijfel ik meer en meer, wat voor nut heeft een allroad dan nog...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Dagtripfoto.

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 30 Sep 2020 09:54 Om even mee off topic te gaan..
Hoeveel kan/mag er nog off/all road?
daar krijg ik het moeilijk mee..

vele baantjes hier in de buurt hebben een verbodsbord.
Daar lees je dan gruwel verhalen als: inbeslagname van motoren...
daarom twijfel ik meer en meer, wat voor nut heeft een allroad dan nog...
Alle wegen waar geen verbodsbord staat en die niet door een bos gaan, zijn toegelaten. Dat klinkt heel positief maar dat is het niet echt vermits een bos een feitelijk gegeven is en niet echt wettelijk bepaald. Dus elke weg met meer dan 1 rij bomen naast is een bosweg als die weg geen inrichting heeft die een normale weg wel heeft. (vb verkeersborden). Je vindt daar veel over in allerlei Vlaamsche en federale wetgeving zoals de wegcode en het bosdecreet.

En ja, wat is het nut van een allroad? Ik wil de mensen de kost niet geven die met hun allroad nooit van de weg komen. En anderzijds om die wegen te doen van Ozze Pa zijn foto's heb je dan ook niet echt een allroad nodig. Dat is dus een beetje zoals een SUV, dat staat stoer maar de meeste rijders/chauffeurs zijn eigenlijk watjes die dromen van ooit eens iets echt stoers te doen ofzo. Of denken dat ze met dat soort moto echt wel stoer zijn. Een beetje macho gedrag ofzo? Ik rij met een allroad en een SUV. ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Hmmm ik had gelezen dat een weg verboden was als er links en rechts een boom zou staan...
dus links 1 boom en rechts 1 boom = verboden te rijden... hier in de streek dus quasi elk baantje...

Ik ben ook zo'n macho met SUV & Allroad moto...
komt soms wel al eens naast de baan... maar niet vaak... en met weinig vertrouwen... en angstig om ooit eens een boswachter/agent tegen te komen die slecht gezind is :p

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 30 Sep 2020 11:28 En ja, wat is het nut van een allroad? Ik wil de mensen de kost niet geven die met hun allroad nooit van de weg komen.
Ah, dat is een "neverending" discussie natuurlijk. Vervang het woord allroad door racemoto bvb. En veldweg door circuit.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Dagtripfoto.

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 30 Sep 2020 11:33 Hmmm ik had gelezen dat een weg verboden was als er links en rechts een boom zou staan...
dus links 1 boom en rechts 1 boom = verboden te rijden... hier in de streek dus quasi elk baantje...

Ik ben ook zo'n macho met SUV & Allroad moto...
komt soms wel al eens naast de baan... maar niet vaak... en met weinig vertrouwen... en angstig om ooit eens een boswachter/agent tegen te komen die slecht gezind is :p
Een boom is geen bos.

Schrik aanjagen is voor niets nodig. Wanneer er georganiseerde campagnes zijn dan is meestal op plaatsen en momenten dat het wel eens nodig kan zijn. En lees vooral niet over het woord "meestal". Maar door vooral op de weg te blijven en niet door of net naast natuurgebieden te rijden, heb ik nog nooit problemen gehad en ik heb toch wel ettelijke duizenden kilometers offroad, ook in Nederlandstalig België, op mijn palmares staan.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Tom Thumper wrote: 30 Sep 2020 11:28 Ik wil de mensen de kost niet geven die met hun allroad nooit van de weg komen.
Spijtig. Ik was al bijna van plan mijn rekeningen naar u te sturen.
:peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Dagtripfoto.

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 30 Sep 2020 11:43
Tom Thumper wrote: 30 Sep 2020 11:28 En ja, wat is het nut van een allroad? Ik wil de mensen de kost niet geven die met hun allroad nooit van de weg komen.
Ah, dat is een "neverending" discussie natuurlijk. Vervang het woord allroad door racemoto bvb. En veldweg door circuit.
Ik stel vast, ik discussieer daar niet over en voor mijn part mag je die woorden zeker vervangen. Het combo cruiser/eerstvolgend kruispunt vind ik persoonlijk ook een goede. Ieder doet met zijn moto wat hij/zij zelf wilt. Sommige vinden het fijn om te poetsen, ik haat het. Ieder zijn ding zeker? Sommige willen veel blingbling enzo toevoegen, ik haat het. Ik wil rijden met een vuile moto, andere haten dat dan weer. No problem.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Locked