hartslag boost momentjes

Zin om te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
TRooPER

hartslag boost momentjes

Post by TRooPER » 30 Aug 2017 09:25

denk dat het topicske nog niet bestaat,
ahja, nu wel:

titel spreekt voor zich, of het nu de gewenste zijn of de 'toch liever niet' ongewenste hartslag opstootjes tijdens het motorrijden, tijdens het vallen, tijdens het bruut stoppen, .... doe uw verhaal

wie weet leren we er nog iets uit :ricky:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER

Re: hartslag boost momentjes

Post by TRooPER » 30 Aug 2017 09:34

en ik zal beginnen met een verse van deze morgen:

alles nat, reglementaire snelheid en in gedachten dat het enkele dragen warm is geweest zonder veel regen (wegen kunnen vettig zijn na eerste regenbuien)
ben ik al 20km aan het rijden , dus gladheid valt precies wel mee.
Tot aan die ene rechtse bocht van 360° (ringweg), die ik wel ken en dan ook vrij voorzichtig in vloeiende lijn doorga.
PLOTS :shock: voel ik mijn voorwiel verder naar links uitwijken dan nodig was. Ik voel letterlijk het voorwiel vanonder schuiven.
Hartslag :smash: :smash: :smash: :stars: :stars: :w00t: :w00t: :w00t: :freak: :freak: :freak: momentje.

ik geef impulsief een extra duwke aan rechterstuurhelft om motor terug beetje rechter te laten komen, gas rustig aan het afbouwen, maar toch klein beetje moment er in houden.
De zijkant van de bocht komt dichter en dichter, gelukkig is er genoeg ruimte en geen ander verkeer voor of achter mij. Dus kan rustig corrigeren.
Motor blijft recht op zijn wielen waar em voor gemaakt is ....PFfffffieuw :angel: :wings: :angel: :wings: :angel: :sweetheart: :sweetheart: :sweetheart:
En laat die hartslag nu maar terug effe zakken.....
Danku voor de waarschuwing.

En als je denkt, ik ben gearriveerd, kom je in de ondergrondse parking (van nat beton naar gladde beton) doet mijn achterwiel ook nog eens een stapje opzij........ :oops: :pillepalle:

Tijd voor een kopje koffie ....

petervdc

Post by petervdc » 30 Aug 2017 10:10

TRooPER wrote:
30 Aug 2017 09:34
ik geef impulsief een extra duwke aan rechterstuurhelft om motor terug beetje rechter te laten komen
euh, in een bocht naar rechts ga je dan toch nog platter ?
of is mijn visualisatie nog niet scherp...
Keep going

F M

Post by F M » 30 Aug 2017 10:15

:stupid:

En wat is het nut van een 360-graden bocht ? :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

zappa

Post by zappa » 30 Aug 2017 10:15

:shock:

Als je uw voorwiel naar links voelt "weggaan" en je duwt op je rechter stuurhelft, bevorder je dan niet het schuin naar links schuiven??

(dat counter steering, heb ik eigenlijk nooit begrepen denk ik ? )

Regelmatig eens een F*CK moment, meestal omdat er een ander voertuig met eigenwijze bestuurder bij betrokken is.

Toch zo een maand of 2 geleden, hevige rukwinden, harde windstoten, ik trek me daar niet veel van aan, meestal rij ik zelfs heel ontspannen met wat wind ;)

Maar zat er deze keer een stuk westerschelde wind bij, of wat dan ook, ik rij met Prudence op het rechter vak 120/u en aan een groot stuk open, zonder begroeiing, rij ik ineens op het linkervak :? gelukkig geen voorbij stekende auto's want dat ging niet goed gekomen hebben :cry:

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, dat je moto een vak opschuift zonder dat ik daar om vroeg :pillepalle:

Vraag me af of die topkoffer daar iets mee te maken heeft? Prudence is de eerste motor waar ik mee rij en waar een topkoffer op staat?

Ik hoop dat uw koffietje smaakt :thumbsup:
sig nature

Drummer

Post by Drummer » 30 Aug 2017 11:15

8-) 8-) 8-)

Gisteren op weg naar huis in de omgeveing van de Abdij van Tongerlo in zo een smal weggetje.
Stuur ik de Transalp soepel de bocht in, en voel plots het Achterwiel een beetje wegdriften op de gravel kiezeltjes die in de bocht lagen :o
Eventjes een billenknijpmomentje dus. En de Hartslag ging hiermee ook even de lucht in 8-)

Bijna een maand geleden ook even de hartslag de hoogte in toen er een DWT plots voor m'n wielen kwam. ( maar dat staat ergens anders te lezen ;) )

grtz Drummer
Eerst nen Transalp, daarna een V Strom DL 1000 en een Honda Crosstourer VFR1200X Dct.
Momenteel een Transalp XL650V en opnieuw een Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://fransealpen2017.blogspot.com/

Koeno

Post by Koeno » 30 Aug 2017 11:28

zappa wrote:
30 Aug 2017 10:15

Toch zo een maand of 2 geleden, hevige rukwinden, harde windstoten, ik trek me daar niet veel van aan, meestal rij ik zelfs heel ontspannen met wat wind ;)
Vergelijkbaar:
u-bocht naar rechts, stevige wind van rechts, en rechts in de U een boom...
Je gaat de bocht vlot in en je leunt extra in de bocht, om de wind te compenseren.
Daar waar de boom rechts staat verdwijnt de wind, waardoor je plots de bocht invalt,
dat compenseer je door minder te leunen, en tegen dat je de bocht uitkomt en de boom weg is duwt de wind je bijna de gracht in aan de linkerkant...
- Things should be made as simple as possible... But not simpler. -

petervdc

Post by petervdc » 30 Aug 2017 11:47

Drummer wrote:
30 Aug 2017 11:15
Bijna een maand geleden ook even de hartslag de hoogte in toen er een DWT plots voor m'n wielen kwam. ( maar dat staat ergens anders te lezen ;) )
hmm, vreemd
ik had dat ook een jaar of 8 geleden, auto voor mijn neus de baan op (kwam uit parkeerplaats), ik ertegen, perto
maar ik had geen paniek eigenlijk... meer t gedacht van, ben ik dood dan ben ik dood, simpel, kon ik niks aan doen ook aan zijn manoever
Keep going

TRooPER

Post by TRooPER » 30 Aug 2017 14:30

petervdc wrote:
30 Aug 2017 10:10
TRooPER wrote:
30 Aug 2017 09:34
ik geef impulsief een extra duwke aan rechterstuurhelft om motor terug beetje rechter te laten komen
euh, in een bocht naar rechts ga je dan toch nog platter ?
of is mijn visualisatie nog niet scherp...
ja, idd dat is correct,
tzal een snelle combinatie links-rechts-links geweest zijn :peepwall:

en die 360° bocht is een ringweg die verbonden is door op en afritten met een ruime diameter van 3-500m ? :thumbsup:

Mario

Post by Mario » 30 Aug 2017 15:09

den FM zou godverdomme blij moeten zijn geweest dat je het niet over een bocht van 180° had :o :thumbsup: , want daar zijn sommigen er na 10 à 15 jaar nog steeds niet uit of dat nu eigenlijk terugrijden in omgekeerde richting is of gewoon rechtdoor rijden :peepwall:

ik maak tegenwoordig nog maar weinig of geen zo'n momenten mee, want ik rij nog amper met de moto (maar in theorie is zelfs een korte rit ruim voldoende om zoiets voor te hebben en daarbij verminderen mijn 'vaardigheden' natuurlijk ook steeds maar door een gebrek aan oefening/routine)

Post Reply