Waals Brabant, forgotten roads toerke

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Stefke »

F M wrote: 07 Jan 2021 14:04 Niet dat ik zal meerijden als er teveel weggen weg zijn. :oops:
Dat was een andere rit. Ik heb efkes moeten zoeken. Dat zou 20 december 2008 kunnen geweest zijn.
En vuile moto's, dat is toch allemaal bijzaak. Zelden mij zo goed geamuseerd trouwens... 8-)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Zalige rit, dat. 8-)
Waart ge toen met dat NXke waarmee ge schaterlachend alle kanten uitschoof? :w00t:
Ja we hebben gekke dingen gedaan in die jaren. Toen was iedereen zijn lijf nog jong en krachtig, lol.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Blackbert »

:stupid: geweldig plezant inderdaad. inclusief worstjes bakken in het bos geloof ik.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Ik ben dus echt te laat geboren eigenlijk... :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Koeno wrote: 13 Jan 2021 08:34 Ik ben dus echt te laat geboren eigenlijk... :peepwall:
:lol:
Maar neen. Dergelijke exploten zijn nog steeds mogelijk. :thumbsup: 't is gewoon een kwestie van "great minds" te vinden die "alike" denken. En ok, er is een tijdperk geweest waarin er toch een tiental minstens even losbollerig waren, en ze zaten toevallig tegelijk op dat M&T-forum, maar zulke "spirits" zullen er altijd bestaan. :thumbsup: Ge hebt er ook geen tien nodig om zotte leute te hebben. Twee is al genoeg. Die nacht dat Raketman en ik per moto naar Doel waren gereden om daar gelijk spionnen door de maïs te sluipen om zo dicht mogelijk bij ik weet niet meer welk terrein te geraken, staat onuitwisbaar in mijn hersens getatoueerd. En de nachtelijke mega-Ardennenrit waarbij ik met een petzelke-op-een-stokske het handgeschreven roadbook van 't spook belichtte... Of die keer dat ik met de Faan hier thuis de twee "Bende van Wim"-reeksen in één ruk had uitgekeken, tot één of twee uur, en de Faan moest natuurlijk nog naar huis maar de nacht was zo mooi dat hij aan mijn deur ter plekke stefke belde om te vragen of hij zin had om te gaan zien naar de Leeuw van Waterloo. Dat kieken was nog wakker effenaf en uiteindelijk stonden we uren later met een man of vijf-zes (?) aan de Leeuw zijn hekken. Gé-Es was mee denk ik, en mpeewee en tja wie nog?
Dit is daar trouwens nog een foto van:
Image
En tegen het ochtendgloren waren we weer thuis, moe maar voldaan. :pillepalle: :laugh3:
Afin, zulke dingen kunnen nog steeds. En het ritje van de zondag past wel in dat rijtje. Ik heb alleszins nooit eerder een laagje ijs op mijn overall gehad! :lol:

'k heb trouwens wel wat spijt dat we zondag geen betere foto's genomen hebben, want dat was een schoon avontuurke dat niet zou misstaan in een motorboekske. :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Muug wrote: 13 Jan 2021 08:59 :lol:
Maar neen. Dergelijke exploten zijn nog steeds mogelijk. :thumbsup: 't is gewoon een kwestie van "great minds" te vinden die "alike" denken.
Zo'n minds vind ge momenteel niet gemakkelijk meer...
In mijn motorvriendengroep zijn de meeste enkel geïnteresseerd over hoe ze eruit zien op de moto...
Dat het wel stoer is en past in het plaatje van "zie-mij-ne-keer-nen-stoeren-biker-zijn" met de "zeg-iets-mis-en-kslaag-op-u-bakkes"...
Of andere die enkel geïnteresseerd zijn in grootpraat "1e-dag-op-circuit-en-mijn-doel-is-enkel-topsnelheid".
Muug wrote: 13 Jan 2021 08:59 Afin, zulke dingen kunnen nog steeds. En het ritje van de zondag past wel in dat rijtje. Ik heb alleszins nooit eerder een laagje ijs op mijn overall gehad! :lol:
'k heb trouwens wel wat spijt dat we zondag geen betere foto's genomen hebben, want dat was een schoon avontuurke dat niet zou misstaan in een motorboekske. :mrgreen:
Voor zo'n ritjes, of de ritjes waarop ik de GS al eens durf horizontaal parkeren, verklaren de meeste van mijn kameraden mij zot...

Sjans dat hier dan nog zo'n paar halve gare zielen zitten :lipsrsealed2:
MJah, volgende keer laat ik de GoPro gewoon foto's maken ipv filmen...
'k wil gerust alle gefilmde delen eens opladen, misschien ziet ge nog wat leuke dingen passeren in de x aantal uren die gefilmd zijn...
maar 't komt niet echt spectaculair over... het begin is vooral een aangevroren gopro. En verder staan niet alle spannende delen gefilmd (mijne remote wou na een tijdje niet meer koppelen, dus kon ik niet stoppen/starten met recorden wanneer ik dat wou... )

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Tjah, ge zult gij 2slow zijn voor het 2fast4u-forum zeker? :dontknow: :lol:
Neen, alle respect voor de mensen van dat forum trouwens, daar zitten een pak sympathieke mensen met open geesten. Dat heb ik mogen merken toen ik daar mee geweest ben naar Duitsland. Waar ik u min of meer heb leren kennen. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Ah nee, de omschrijvingen hierboven gaan echt over kameraden die ik al langer ken als dat ik eigenlijk motorrijd...
2fast is een zalig forum/groepke voor de ritten in ardennen/lux/duitsland enzo.
Maar echte allroaders zitten daar niet naar mijn gevoel... (of ik moet dat eens uitzoeken)...

och dan komen we bij mijn grootste probleem: ik ben niet zo goed in zelf routes bedenken die wat allroad karakter hebben...
en dan wordt het ook al moeilijker :) I need a leader ofzoiets :D

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Koeno wrote: 13 Jan 2021 09:19 och dan komen we bij mijn grootste probleem: ik ben niet zo goed in zelf routes bedenken die wat allroad karakter hebben...
Geen probleem. We gaan dat wel samen uitzoeken.
Maar wanneer zitten die andere banden er nu eindelijk op zeg?! :devil:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

'k ben nog aan't rondlezen wat nu het beste is...
K60 zou volgens veel website vooraan niet zoo denderend zijn... blijkbaar rijden er wat mensen rond met een combinatie van Heidenau K60 achteraan & TKC80 vooraan (ge weet wel die band waar sommige hem ophemelen en anderen dat niet begrijpen :p )

ondertussen zelfs mensen gevonden die vinden dat de scorpion trail 2 het beter doet offroad dan de Heidenau K60...
maar eigenlijk is dit ook een optie:

https://www.marktplaats.nl/a/motoren/on ... 200gs.html

Al zouden die banden op de spaakvelg moeten komen, en mijn scorpion trail2 op deze velgen...
dan kan er gewoon weg gewisseld worden afhankelijk wat het doel is... :-D

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Blackbert »

Om zo'n zotte vieze goestingriten mee te bollen heb ik een paar nadelen.
ipv, zoals in die tijd, 2 dagen of nachten op 5 te werken, zijn 't er nu 5 of 6 op 7. Maar daar klaag ik niet over.
tegenover ook toen, op linkeroever, woon ik nu net niet in limburg, dus is de aanloop engszins langer.
met tegenzin moet ik toegeven dat ik daar een beetje tegenop kijk, vooral de terugrit.

maar het is toch vooral het gebrek aan tijd. zelfs het onderhoud komt er niet van.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Maar gaat gij binnenkort niet op pensioen? :mrgreen:
Anders moeten wij eens tot bij u komen eh. Ge hebt gras genoeg om op te slapen! :w00t:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by OzzePaa »

Voor mij hebben "dat soort ritjes" een niet te onderschatten voordeel : als ge daar op uwen toeter gaat is dat met een aan grote zekerheid grenzende waarschijnlijkheid minder schadelijk dan op den beton aan onvrijwillig bodemonderzoek te gaan doen ; zowel voor lijf en leden als voor 't ijzerwerk ;) :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Stefke »

Koeno wrote: 13 Jan 2021 09:05 Sjans dat hier dan nog zo'n paar halve gare zielen zitten :lipsrsealed2:
't is gewoon kwestie van eens wat "ruimer" te denken... 8-)
en een paar anderen inderdaad ook zo zot te krijgen... 8-)

zoals een nachtritje richting Luxemburg. En ergens tussen Wiltz en Kautenbach in de Faan-bocht verse hotdogs bakken om 3u in de absolute duisternis. En doodop thuiskomen bij zonsopgang en gelijk naar de zaterdagmarkt gaan om pistolets...
of vertellen over Le Corbusier en overnachten in La Tourette, tot er ene zegt willen we dat doen? op een lang WE?. OK voor mij maar ik doe geen autostrade naar Lyon. En zo geschiedde, met vertrek aan de leeuw ergens om 4u 's morgens om dan door de mistige pikdonkere ardennen aan te zetten richting Lyon. 1 dag op, 1 dag daar, 1 dag terug...
of frustraties wegrijden met een avondritje ergens eind december, en een snel kampvuur + pensen bakken in Ronquières ergens rond 1u. Om wat later een overstekende haas aan flarden te rijden... Het was gelukkig een zachte nacht bij 3° ofzo...
een rondje grensrijden binnen de 24u waarbij sommigen net de 1000km gepasseerd zijn dacht ik... ik was er niet bij
of een toertje offroad baggeren richting Doel....
de boot op, en een beetje links rijden om appelcrumble met ijs te gaan eten in the Ace café in Londen...
en zo zijn er nog wel een paar evenementjes gepasseerd... 8-)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 13 Jan 2021 22:39 of vertellen over Le Corbusier en overnachten in La Tourette, tot er ene zegt willen we dat doen? op een lang WE?. OK voor mij maar ik doe geen autostrade naar Lyon. En zo geschiedde, met vertrek aan de leeuw ergens om 4u 's morgens om dan door de mistige pikdonkere ardennen aan te zetten richting Lyon. 1 dag op, 1 dag daar, 1 dag terug...
en 's avonds voor de ingang van het klooster pizza's smullen en wijn slurpen.
voor ons was dat trouwens 1 dag op, 1 dag daar en daarna nog wat Pyreneeën doorkruisen. Met een tussenstop in die andere grote Le Corbuisier site in Firminy.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by TRooPER »

Blackbert wrote: 13 Jan 2021 06:53 :stupid: geweldig plezant inderdaad. inclusief worstjes bakken in het bos geloof ik.
:ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky:
Yep, schitterende rit :grin:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Vandaag zou het wel een echte winterrit zijn... :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

F M wrote: 16 Jan 2021 15:34 Vandaag zou het wel een echte winterrit zijn... :whistling:
jom jom, 't kriebeltje een beetje om mijzelf niet in te pakken en de baantjes in te duiken...
maar gelukkig kan ik sommige kriebels héééél goed negeren :p

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Waar zijn mijn stuurmoffen :ricky:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Raketman »

Dit allemaal gezegd zijnde...die allroadrit naar Doel, daar schiet totaal niks meer van over. Allemaal verboden wegen nu, of zelfs helemaal verdwenen in het compleet veranderde havenlandschap.
Nil volentibus arduum

Post Reply