Waals Brabant, forgotten roads toerke

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

F M wrote: 09 Jan 2021 16:20 Als ik er nog eens tijd voor vind, natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:
Edit: gevonden
:lol:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Raketman »

Rond welk uur zouden er zich schimmige zielen verzamelen op dat vertrekpunt ?

Misschien sleur ik mij wel efkes uit mijn winterdepressie en op mijne moto...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Raketman wrote: 09 Jan 2021 19:47 Rond welk uur zouden er zich schimmige zielen verzamelen op dat vertrekpunt ?

Misschien sleur ik mij wel efkes uit mijn winterdepressie en op mijne moto...
:thumbsup:
Om 12u aan de kerk van SPL, waar dat café is. Hopelijk heeft de zon dan al wat ijs doen smelten.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

welke kerk is dat juist?
Of komt gij mij thuis oppikken Muug?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by OzzePaa »

Gezult niet veel zweten (toch niet vanwege de buitentemperatuur :mrgreen: ), de schoon vergezichten zullen helaas misschien wat mistig zijn en voor den donkere thuis had waarschijnlijk niet gelukt, maar 'k had er toch graag bijgeweest ... :furious3:
Daarom maar - zoals veel dingen dees dagen moeten - het toerke virtueel op GE en SV gereden, en voor als het me binnekort int echt lukt, er imago-gewijs wat détourkes ingestoken natuurlijk :mrgreen:

Veel leute ende amuzement gewenst aan alle deelnemende schimmige zielen morgen :!: :thumbsup: :ricky:
... en we verwachten uiteraard een uitgebreid jaloesmakend verslag ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Koeno wrote: 09 Jan 2021 21:14 welke kerk is dat juist?
Of komt gij mij thuis oppikken Muug?
Wel, SPL heeft maar één kerk. ;-) (En de kerk is ook aan het begin van de track.)
Mijn sms gezien? Zoniet, dan heb ik verkeerd nummer van u?

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

MJah, juiste nummer, zie het nu pas inderdaad...

Zit al eventjes in de garage bezig...
Montage groot scherm is misgegaan.... wegens.... het verlies van 2 stoemme stukken...
Daar hééél wat tijd in gestoken...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Stefke »

Muug wrote: 09 Jan 2021 22:34 Wel, SPL heeft maar één kerk. ;-)
Er staan wel een paar kerken... 8-)
Blauwe lucht en stralende zon aan de kerk! 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Klein verslagske?

Awel, 't was koud...
Aan de start was het zo koud dat Muug en Ik een spook gezien hebben...
't Spook kwam blijkbaar is goeiendag zeggen aan de moedige zielen die de heldentocht gingen ondernemen...
Was het toeval of afgesproken dat net voordat het Spook toekwam, Muug aan't vertellen was over zijn modderduik met de VFR... En dat 't Spook hetzelfde voorval aanhaalt tijdens zijn gedag-moment?

Den deze had ne gopro mee en dat was nuttig:
Image

Gelukkig trok de mist na een tijdje op en kon ik toch nog wat foto's maken :)

Zoals van het ons eerste chocomelk-met-wafel-moment:
Image

Soms lag het vettig:
Image

Soms lag het minder vettig:
Image

Soms moest mijn tractiecontrole ingrijpen (zie maar naar't gele lampeke), komt ervan als ge ne KTM wilt bijhouden:
Image

Op dit baantje was ik Muug echt even kwijt... Mijn banden & ervaring konden hier niet echt mee om :p
Image

Kuisen zal nodig zijn:
Image

Heb ik al gezegd dat koud was? Gps, had ijsvorming door mist & koude...
Oh mijn vizier had dat ook... bijna hele dag met open vizier mogen rijden hierdoor...
Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Koeno wrote: 10 Jan 2021 20:38
Kuisen zal nodig zijn:
Image
:grin:
Ik was eerst van plan om na mijn fietstochtje jullie tegemoet te rijden. Maar de toestand van die fietswegen deed me inzien dat na het probleem van overeind te blijven, er het probleem van het kuisen zou zijn. Dus heb ik na mijn fietstochtje gewoon een douche genomen en ben ik in mijn zetel gekropen. :oops:

Zijn jullie tot op het einde geraakt?
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Jawel jawel, de volledige route is onder onze wielen gegaan...
Merci voor het digitaliseren he FM! 't Moet gezegd zijn: Dat hebt gij goed gedaan (denk ik toch, want ik ken de originele route niet :D )

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 10 Jan 2021 21:13 Jawel jawel, de volledige route is onder onze wielen gegaan...
Merci voor het digitaliseren he FM! 't Moet gezegd zijn: Dat hebt gij goed gedaan (denk ik toch, want ik ken de originele route niet :D )
Als jullie FM zijn lijntje gevolgd hebben, dan heb je de originele voor 99% identiek gereden, KoenO.
Hadden jullie een route gemaakt van de track, of gewoon het lijntje gevolgd ?
Dikke chapeau voor jouw en die Teletubbie op de foto :!: :lol:
Toch nog kunnen genieten van de schoon vergezichten precies ...
Zo gauw da spel hier in de garage weer op een moto gaat lijken, komt dit toerke (met een paar détourkes) ook onder de wielen. :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Hoe Muug (die ganse dag op kop reed) het deed weet ik niet juist (ik dacht osmand?)
Ik had op mijn garmin, de track gezet en daarop de route laten berekenen...
En dat kwam 100% overeen met wat muug gereden heeft vandaag...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by zappa »

Koeno wrote: 10 Jan 2021 21:40 Hoe Muug (die ganse dag op kop reed)
zeide zeker ? Ik zie hem niet op geen een van je foto's ? :shock: Of had hij er "zin in" of "ik kan niet vuil worden met mijne regenfrak, dus gazzze" ? :lol:


ziet er alvast een leuke dag uit ! Als ge maar genoten hebt en het kuiswerk doet dat niet teniet ;)
sig nature

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

zappa wrote: 10 Jan 2021 22:05 zeide zeker ? Ik zie hem niet op geen een van je foto's ? :shock: Of had hij er "zin in" of "ik kan niet vuil worden met mijne regenfrak, dus gazzze" ? :lol:


ziet er alvast een leuke dag uit ! Als ge maar genoten hebt en het kuiswerk doet dat niet teniet ;)
Op vettige baantjes kon/kan ik Muug niet volgen... Daar heb ik de ervaring/ballen niet voor ;-)
En laat vettige baantjes nu net de schoonste foto's geven...
Maar ik ben vrij zeker dat Muug altijd op kop reed hoor :-D

Op asfalt reed ik altijd mooi achter hem... zelfs toen hij sneller probeerde te zijn dan zijn eigen voorwiel :p

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 10 Jan 2021 22:06 .....
Op asfalt reed ik altijd mooi achter hem... zelfs toen hij sneller probeerde te zijn dan zijn eigen voorwiel :p
Klinkt ...euuhh ... "avontuurlijk" :?
Niet té spannend geworden hoop ik ?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Lange epistels bewaar ik voor als ik voor een pc zit. 8-) Morgen dus.
Koeno: toont eens wat meer mist foto's zeg. :!:
Vandaag is bewezen dat de Pirelli Scorpion A/T op mijn KTM meer grip heeft dan zijn meer asfalt georiënteerde naamgenoot op de BMW. Hoewel de KTM hier en daar ook wel een poging deed om ter plekke te blijven ondanks een draaiend achterwiel, maar dat is juist plezant! :rayof:
Het is ook weer bewezen dat de KTM zich belachelijk neig op zijn gemak voelt in zulke vieze omstandigheden. Het ligt dus niet aan de ballen van Koeno, maar aan die van de Ktm. :laughing:
Vandaag was ook een master cursus in beheersing en controle en geraffineerde bediening van je motorfiets. Zout is glad, ijs is glad, natte modder is nat.....smeert dat allemaal uit over ettelijke kilometers holle en bolle kasseiwegen.... het was de moment niet om zottekes te doen.
Wel redelijk wat wegen voor plaatselijk verkeer gedaan, en dat wegske voor fietsers dat onder de autostrade dook zou ik eigenlijk toch wel weglaten. De borden waren daarover toch wel duidelijk. :lipsrsealed2:
Maar bon, dat zat al in het laatste luik van de rit, noordwaarts dus, en eerlijk is eerlijk, daar was geen leute aan: één ketting van bebouwde kommen.
Kortom het was weer een memorabele dag vandaag, één om bij te zetten in onze trofeeënkast.
Dank u FM!!!!
En, ozzepa, als ge detourkes wilt, zoek ze dan vooral in het laatste luik.
Oh ja, en óveral véél wandelaars gezien, amai!!!
Last edited by Muug on 10 Jan 2021 22:51, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 10 Jan 2021 22:11
Koeno wrote: 10 Jan 2021 22:06 .....
Op asfalt reed ik altijd mooi achter hem... zelfs toen hij sneller probeerde te zijn dan zijn eigen voorwiel :p
Klinkt ...euuhh ... "avontuurlijk" :?
Niet té spannend geworden hoop ik ?
Ene keer, in een dorp, dus op gewoon propere natte asfalt, aan 30 per uur, stak ik mijn moto efkes ietsjes te vlot in een bochtje, veel was er niet aan, en zwiep deed het voorwiel efkes. Niks speciaals. 8-)

In navolging van Tom heb ik de gpx gewoon op de smartphone geopend in Osmand en dan heb ik mij laten navigeren via mijn Sena. Wat veel aanwijzingen, maar doordat het zicht gedurende drie uur meestal maar 100m was, kwamen die wel van pas. :thumbsup: Ik had ook nog mijn Oregon 600 die de track toonde als hulplijn.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Muug wrote: 10 Jan 2021 22:40 Dank u FM!!!!
Geen dank. Zo een roadbookske omzetten in een gps-route, dat vind ik nu eenmaal plezant. :grin:

Het laatste stukje vond je minder plezant. Tja, dat is nu de biotoop waar ik me bevind. Ik vind niet veel plezier in rijden in deze contreien. En die stukjes rond Huldenberg en Leefdaal zijn dan nog de beste stukjes in de buurt... Hoewel ik daar de wegjes net anders zou gekozen hebben.

Geloof het of niet, maar ik zou dat ritje ook nog wel eens willen rijden. Maar ik zou er een zomerritje van maken. 8-) :ricky:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Je mag mij zeker uitnodigen ! Maar herteken dat laatste stuk aub. :?

Post Reply