Waals Brabant, forgotten roads toerke

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Blackbert »

Om zo'n zotte vieze goestingriten mee te bollen heb ik een paar nadelen.
ipv, zoals in die tijd, 2 dagen of nachten op 5 te werken, zijn 't er nu 5 of 6 op 7. Maar daar klaag ik niet over.
tegenover ook toen, op linkeroever, woon ik nu net niet in limburg, dus is de aanloop engszins langer.
met tegenzin moet ik toegeven dat ik daar een beetje tegenop kijk, vooral de terugrit.

maar het is toch vooral het gebrek aan tijd. zelfs het onderhoud komt er niet van.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Maar gaat gij binnenkort niet op pensioen? :mrgreen:
Anders moeten wij eens tot bij u komen eh. Ge hebt gras genoeg om op te slapen! :w00t:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by OzzePaa »

Voor mij hebben "dat soort ritjes" een niet te onderschatten voordeel : als ge daar op uwen toeter gaat is dat met een aan grote zekerheid grenzende waarschijnlijkheid minder schadelijk dan op den beton aan onvrijwillig bodemonderzoek te gaan doen ; zowel voor lijf en leden als voor 't ijzerwerk ;) :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Stefke »

Koeno wrote: 13 Jan 2021 09:05 Sjans dat hier dan nog zo'n paar halve gare zielen zitten :lipsrsealed2:
't is gewoon kwestie van eens wat "ruimer" te denken... 8-)
en een paar anderen inderdaad ook zo zot te krijgen... 8-)

zoals een nachtritje richting Luxemburg. En ergens tussen Wiltz en Kautenbach in de Faan-bocht verse hotdogs bakken om 3u in de absolute duisternis. En doodop thuiskomen bij zonsopgang en gelijk naar de zaterdagmarkt gaan om pistolets...
of vertellen over Le Corbusier en overnachten in La Tourette, tot er ene zegt willen we dat doen? op een lang WE?. OK voor mij maar ik doe geen autostrade naar Lyon. En zo geschiedde, met vertrek aan de leeuw ergens om 4u 's morgens om dan door de mistige pikdonkere ardennen aan te zetten richting Lyon. 1 dag op, 1 dag daar, 1 dag terug...
of frustraties wegrijden met een avondritje ergens eind december, en een snel kampvuur + pensen bakken in Ronquières ergens rond 1u. Om wat later een overstekende haas aan flarden te rijden... Het was gelukkig een zachte nacht bij 3° ofzo...
een rondje grensrijden binnen de 24u waarbij sommigen net de 1000km gepasseerd zijn dacht ik... ik was er niet bij
of een toertje offroad baggeren richting Doel....
de boot op, en een beetje links rijden om appelcrumble met ijs te gaan eten in the Ace café in Londen...
en zo zijn er nog wel een paar evenementjes gepasseerd... 8-)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 13 Jan 2021 22:39 of vertellen over Le Corbusier en overnachten in La Tourette, tot er ene zegt willen we dat doen? op een lang WE?. OK voor mij maar ik doe geen autostrade naar Lyon. En zo geschiedde, met vertrek aan de leeuw ergens om 4u 's morgens om dan door de mistige pikdonkere ardennen aan te zetten richting Lyon. 1 dag op, 1 dag daar, 1 dag terug...
en 's avonds voor de ingang van het klooster pizza's smullen en wijn slurpen.
voor ons was dat trouwens 1 dag op, 1 dag daar en daarna nog wat Pyreneeën doorkruisen. Met een tussenstop in die andere grote Le Corbuisier site in Firminy.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by TRooPER »

Blackbert wrote: 13 Jan 2021 06:53 :stupid: geweldig plezant inderdaad. inclusief worstjes bakken in het bos geloof ik.
:ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky: :ricky:
Yep, schitterende rit :grin:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by F M »

Vandaag zou het wel een echte winterrit zijn... :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

F M wrote: 16 Jan 2021 15:34 Vandaag zou het wel een echte winterrit zijn... :whistling:
jom jom, 't kriebeltje een beetje om mijzelf niet in te pakken en de baantjes in te duiken...
maar gelukkig kan ik sommige kriebels héééél goed negeren :p

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Waar zijn mijn stuurmoffen :ricky:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Raketman »

Dit allemaal gezegd zijnde...die allroadrit naar Doel, daar schiet totaal niks meer van over. Allemaal verboden wegen nu, of zelfs helemaal verdwenen in het compleet veranderde havenlandschap.
Nil volentibus arduum

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by den Bullet »

Raketman wrote: 18 Jan 2021 20:55 Dit allemaal gezegd zijnde...die allroadrit naar Doel, daar schiet totaal niks meer van over. Allemaal verboden wegen nu, of zelfs helemaal verdwenen in het compleet veranderde havenlandschap.
:cry:

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 13 Jan 2021 09:19Maar echte allroaders zitten daar niet naar mijn gevoel... (of ik moet dat eens uitzoeken)...
Toch een paar hoor. ;)
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Koeno »

Schussboelie wrote: 19 Jan 2021 17:43
Koeno wrote: 13 Jan 2021 09:19Maar echte allroaders zitten daar niet naar mijn gevoel... (of ik moet dat eens uitzoeken)...
Toch een paar hoor. ;)
Gij zijt den enige die ik weet die dat zeer regelmatig en serieus lijkt te doen... maar misschien kijk ik in de verkeerde topics;-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by bompa »

Raketman wrote: 18 Jan 2021 20:55 Dit allemaal gezegd zijnde...die allroadrit naar Doel, daar schiet totaal niks meer van over. Allemaal verboden wegen nu, of zelfs helemaal verdwenen in het compleet veranderde havenlandschap.
Hierachter schiet er ook nog weinig over waar je nog wettelijk off road mag rijden .

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 19 Jan 2021 17:43
Koeno wrote: 13 Jan 2021 09:19Maar echte allroaders zitten daar niet naar mijn gevoel... (of ik moet dat eens uitzoeken)...
Toch een paar hoor. ;)
Wat valt er hier nu binnen. 8-)
Trespassing! :lol:

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 19 Jan 2021 17:54
Schussboelie wrote: 19 Jan 2021 17:43
Toch een paar hoor. ;)
Gij zijt den enige die ik weet die dat zeer regelmatig en serieus lijkt te doen... maar misschien kijk ik in de verkeerde topics;-)
Ik heb daar in 2016 en 2017 zelfs nog een AllRoadRit voor georganiseerd en daar is toch telkens ne man of 15-20 op afgekomen. :thumbsup:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 14 Jan 2021 10:36
Stefke wrote: 13 Jan 2021 22:39 of vertellen over Le Corbusier en overnachten in La Tourette, tot er ene zegt willen we dat doen? op een lang WE?. OK voor mij maar ik doe geen autostrade naar Lyon. En zo geschiedde, met vertrek aan de leeuw ergens om 4u 's morgens om dan door de mistige pikdonkere ardennen aan te zetten richting Lyon. 1 dag op, 1 dag daar, 1 dag terug...
en 's avonds voor de ingang van het klooster pizza's smullen en wijn slurpen.
voor ons was dat trouwens 1 dag op, 1 dag daar en daarna nog wat Pyreneeën doorkruisen. Met een tussenstop in die andere grote Le Corbuisier site in Firminy.
haha, de foto's teruggevonden, dat was blijkbaar in juni 2011, een tijd zonder mondmaskers maar wel al met soosjel distancing... 8-)
Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 24 Jan 2021 11:42 haha, de foto's teruggevonden, dat was blijkbaar in juni 2011, een tijd zonder mondmaskers maar wel al met soosjel distancing... 8-)
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by duibhce Kaelann »

A.: dus ik kom aan diene bocht
Image

A.: en ik pak 'm rechtdoor
Image

A.: maar nu vraag ik me af of ik niet beter was afgedraaid
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Waals Brabant, forgotten roads toerke

Post by duibhce Kaelann »

'k heb 'm gevonden:
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply