De Nostalgie rit zondag 15 september

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by FransST »

Sorry mensen. Onderweg naar startpunt gestrand met vermoedelijk kapotte accu. Heb reisbijstand gebeld. Hopelijk brengen ze mij met de motor naar huis.
Jullie veel plezier op deze motor rij dag.
Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by Muug »

Wat een weertje :wall:
Ik hoop echt dat die gast onze auto koopt want anders heb ik voor niks thuis gezeten.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by Davy78 »

Troost u, ge zijt niet de enige die thuis zijn kas zit op te fretten ...

Maar kijk, nu kan ik sebiet met een grote zak popcorn de motogp volgen ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by Muug »

Davy78 wrote: 15 Sep 2019 12:19 Troost u, ge zijt niet de enige die thuis zijn kas zit op te fretten ...
Merci!
Otto verkocht dus wij content. :thumbsup:
Hoe is het met de rug?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by Davy78 »

[quote=Muug post_id=226015 time=1568556225 user_id=1163]
[quote=Davy78 post_id=226014 time=1568542758 user_id=1161]
Troost u, ge zijt niet de enige die thuis zijn kas zit op te fretten ...
[/quote]
Merci!
Otto verkocht dus wij content. :thumbsup:
Hoe is het met de rug?
[/quote]

De eerste 3 maand nougabollen verbetering gehad, daarna is het duidelijk week na week beter beginnen worden (sinds begin juli) Was ook al terug deeltijds beginnen werken aan een standing desk bij mijn nieuwe werkgever, maar murphy was nog niet klaar met mij. Zit al effe terug thuis met overbelaste knieen van dagen aan een stuk recht te staan (ik kan nu dus niet lang zitten EN niet lang staan ...) Ondertussen veel kine en oefeningen gedaan om de benen sterker te maken, en volgende week gaan we terug deeltijds proberen hervatten. Het is nu nog niet aan de orde, maar als dit blijft duren geef ik er de brui aan als programmeur, en ga ik een andere job zoeken waarvoor ik geen ganse dagen moet stil staan/zitten.

ps: misschien hoort dit bericht eerder thuis in het bleit topic :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by Muug »

Davy78 wrote: 15 Sep 2019 16:51
Muug wrote: 15 Sep 2019 16:03 Hoe is het met de rug?
De eerste 3 maand nougabollen verbetering gehad, daarna is het duidelijk week na week beter beginnen worden (sinds begin juli) Was ook al terug deeltijds beginnen werken aan een standing desk bij mijn nieuwe werkgever, maar murphy was nog niet klaar met mij. Zit al effe terug thuis met overbelaste knieen van dagen aan een stuk recht te staan (ik kan nu dus niet lang zitten EN niet lang staan ...) Ondertussen veel kine en oefeningen gedaan om de benen sterker te maken, en volgende week gaan we terug deeltijds proberen hervatten. Het is nu nog niet aan de orde, maar als dit blijft duren geef ik er de brui aan als programmeur, en ga ik een andere job zoeken waarvoor ik geen ganse dagen moet stil staan/zitten.

ps: misschien hoort dit bericht eerder thuis in het bleit topic :grin:
Dat komt wel goed. :thumbsup: Zo te zien is de algemene conditie van uw lijf de afgelopen jaren tamelijk slecht geworden. Dus nu ge het één aan het verbeteren zijt, merkt ge dat aan het andere deel ook nog kosten zijn! :lipsrsealed2: Kortom, daar zal wel nog een seizoentje of drie-vier in kruipen eer uw lijf weer zo krachtig en veerkrachtig is als van toen ge 18 waart. Maar met de nodige volharding komt dat zeker in orde! :thumbsup:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by 't spook »

twastof :mrgreen:
:? KMK :roll:

DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by DE Fluppe »

't spook wrote: 15 Sep 2019 18:23 twastof :mrgreen:
En ook plezant☺

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by Davy78 »

Muug wrote: 15 Sep 2019 17:44 Dat komt wel goed. :thumbsup: Zo te zien is de algemene conditie van uw lijf de afgelopen jaren tamelijk slecht geworden. Dus nu ge het één aan het verbeteren zijt, merkt ge dat aan het andere deel ook nog kosten zijn! :lipsrsealed2:
Wat wel straf is, want ik zwom minstens 1km crawl per week, dikwijls 2km. Maar dat is blijkbaar niet genoeg om te compenseren voor een 40 uren week achter een pc zitten ...
Muug wrote: 15 Sep 2019 17:44Kortom, daar zal wel nog een seizoentje of drie-vier in kruipen eer uw lijf weer zo krachtig en veerkrachtig is als van toen ge 18 waart. Maar met de nodige volharding komt dat zeker in orde! :thumbsup:
Tis dat. En heb dit jaar ook weer wat leren relativeren :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by OzzePaa »

DE Fluppe wrote: 15 Sep 2019 18:29
't spook wrote: 15 Sep 2019 18:23 twastof :mrgreen:
En ook plezant☺
Vonnikook :ricky: :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by duibhce Kaelann »

't was inderdaad tof. En dat routeke was nog altijd even plezant. Al een geluk dat de Fluppe die 15 jaar geleden heeft ineengestoken, want door de intredende seniliteit was 'm dat nu ongetwijfeld niet meer gelukt.

Deze morgen op de E40 parking in Heverlee een blij weerzien met een paar oude bekende gezichten. Die waren er niet schoner op geworden. Maar gelukkig kon het al die jaren terug ook al niet veel slechter, dus was het schrikken niet al te groot.

In Eghezee aan 't wit paard dan bij de rest aangesloten en het werd al snel duidelijk dat het daar ook niet veel beter was. Hier en daar waren er toch enkele haren veranderd en tempels door de fundering gezakt. Maar dat lieten we niet aan ons hart komen. Op naar de rit! Hoe sneller ze die helmen op hun bakkes hadden, hoe beter. Ons plan om die bende lelijkaards zo snel mogelijk te dumpen liep van een leien dakje en al vlug waren we alleen met een klein groepje. Slechts 1 hardnekkige sukkelaar hield nog even vol. Op zich niet slecht voor het ego, want door het contrast voelt een mens zich toch opeens weer enkele jaren jonger. Uiteindelijk hebben we die laatste sukkelaar dan ook gedumpt door in Yvoir een koffietje te gaan drinken op een terras waar 'm zijn stoma niet kon ledigen.

Daarna dan de Molignee ingedoken en de pech gehad om in Falaen terug tegen één van die ouw peekes te rijden. Gelukkig was die ook net met pech aan het worstelen. Dus ffkes nen BMW in gang gelopen en dan vlug ribbedebie voordat zijn trage grijze massa besefte dat we vertrokken waren.

Nog wat bochtjes gepakt en dan in Houyet gestopt voor een lunchke. Een beetje van de route af, om het risico niet te lopen weer gespot te worden door een van die kwieten. Ne repas en wat drankjes later toch maar weer aangezet tot we in Han-sur-lesse de rollatorclub weer geparkeerd zagen staan. Barmhartige zielen als we zijn stopten we dan ook even om onze jeugd en wijsheid te delen met dat arme gepeupel. Het leek een goed idee om die sociale dienstbaarheid nog even door te trekken en ons eigen zelve op te offeren door met de groep mee te rijden. Jammergenoeg raakte ik verzeild achter zo nen ik-heb-iets-te-compenseren-voor-mijn-verloren-jeugd KTM bestuurd door een onbenul die met geen stokken vooruit te branden was. Geluk bij een ongeluk was de eminance-al-lang-niet-meer-grise op kop de verkeerde straat ingeslagen en deed hij teken dat we moesten omkeren. Die had over de middag zijn pilleke niet gepakt en vergat dus dat 'm dat zelf ook nog moest doen voor 'm weer vertrok. Toch al ene boeventronie waar we niet direct meer moesten op kijken... Daarna dan nog wat verder getaffeld achter die club die nog eens vanachter de kerktoren mocht uitkomen en in Spontin was de kwelling dan eindelijk voorbij.

Het was me een waar genoegen uw gezelschap van mijn uitmuntende persoonlijkheid en goddelijk griekse trekken te laten genieten. Tot de volgende keer!
Last edited by duibhce Kaelann on 15 Sep 2019 19:40, edited 1 time in total.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by Muug »

Davy78 wrote: 15 Sep 2019 18:29
Wat wel straf is, want ik zwom minstens 1km crawl per week, dikwijls 2km. Maar dat is blijkbaar niet genoeg om te compenseren voor een 40 uren week achter een computer te zitten.
Amai!!!
2km wijst op een zéér goede conditie. :shock:
Heel vreemd inderdaad dat uw rug het dan toch begaf.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by Cotthem »

...twas nie slecht vandaag.... :grin:
"...the path is the destination"

Wim'GS
Posts: 3
Joined: 07 Sep 2019 12:39

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by Wim'GS »

Nog choco :grin:

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by diskeletloetje »

Weet ge wie we nog tegenkwamen op weg naar huis met haar paardentrailer? Ons Karin :thumbsup:
en voor wie graag wat prentjes heeft bij het verslag van Duib, ziehier een linkje naar de map. Ik krijg ze hier niet netjes onder elkaar, dus het moet maar op deze manier :

https://photos.app.goo.gl/AFtRQL52ct4nfbDh8

Ik wist niet dat een dagje doorbrengen bij ne nest bejaarden zo plezant kon zijn! :twisted:
Wanneer is de volgende?
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by bompa »

Ik was vannacht te laat thuis om af te komen ,' t was 4 h 30. Wij moesten naar een feest van mijn zus die op pensioen gegaan is.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by Cotthem »

Muug wrote: 15 Sep 2019 19:22
Davy78 wrote: 15 Sep 2019 18:29
Wat wel straf is, want ik zwom minstens 1km crawl per week, dikwijls 2km. Maar dat is blijkbaar niet genoeg om te compenseren voor een 40 uren week achter een computer te zitten.
Amai!!!
2km wijst op een zéér goede conditie. :shock:
Heel vreemd inderdaad dat uw rug het dan toch begaf.
Misschien beginnen met een topic "Pijntjes en Kwaaltjes"
"...the path is the destination"

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by zappa »

Ha, ik heb aan ulder gedacht, vandaar die spontane onverklaarbare koppijn, waardoor uwen helm niet goed meer paste of verschrikkelijk irritant was :mrgreen:

En ja hoor om 17u in Couriere op de E411 zag ik een groene kawa versys, met een slanke dame in Klim pak, tegen dat mijn grijze cellekes wakker schoten, kwam daar ook een bruine koffie versys voorbij, beetje gedwee de groene proberen te volgen :mrgreen: En tegen ik dacht die ken ik !!!! :shock: zag ik ze al bovenaan het viaduckt van Bee terwijl ik nog maar begon af te dalen :?

Ook mijn "herkansing" trok op niks, ik zie een groene kawa versys,met een slanke dame in Klim pak......... koffie.....versys..... ken ik ? Zoef weer te laat, de koekenblikken rond me (misschien wel mijn paarden in de trailer) denken nu dat ik zo fel claxoneerde om eens lekker agressief te doen :grin:

Maar !..... een ktm dat zie ik blijkbaar van ver afkomen, mijn hart begint dan toch nog wel heeeeeel hard te kloppen, mijn zicht wordt dat van een roofvogel, mijn zintuigen worden scherp..... en nog voor die KTM me voorbij gaat rijden, zit ik al te zwaaien, Lietje & Loetje :rayof:
Gelukkig zit Loetje goed op te letten en ziet dat handje wappelen , net voor we de 70 zone in reden, heeft ze Lietje bij zijn keel gegrepen en hem gedwongen op het rechtervak te rijden, zodat ik even naast hun kon rijden en ook met mijn rechterarm de artrose even los wapperen :mrgreen:


Verder heb ik ook nog een zwarte TA gezien waar een bmw aan kleefde ?
sig nature

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by Marsman »

zappa wrote: 15 Sep 2019 22:12 Verder heb ik ook nog een zwarte TA gezien waar een bmw aan kleefde ?
zal wel een AT geweest zijn...
:lol: :lol:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: De Nostalgie rit zondag 15 september

Post by diskeletloetje »

zappa wrote: 15 Sep 2019 22:12 Maar !..... een ktm dat zie ik blijkbaar van ver afkomen, mijn hart begint dan toch nog wel heeeeeel hard te kloppen, mijn zicht wordt dat van een roofvogel, mijn zintuigen worden scherp..... en nog voor die KTM me voorbij gaat rijden, zit ik al te zwaaien, Lietje & Loetje :rayof:
Gelukkig zit Loetje goed op te letten en ziet dat handje wappelen , net voor we de 70 zone in reden, heeft ze Lietje bij zijn keel gegrepen en hem gedwongen op het rechtervak te rijden, zodat ik even naast hun kon rijden en ook met mijn rechterarm de artrose even los wapperen :mrgreen:
Verder heb ik ook nog een zwarte TA gezien waar een bmw aan kleefde ?
Lol, al die koekeblikken die toen rond ons reden dachten dat wij twee zotinnen waren... :laughing: :laughing: Ben wel supercontent dat we u gezien hebben.
Die zwarte AT en die BMW waren den andré en Wim's GS formerly known as Wim's Pan.

Aja, nog iets, we hebben het legedarische moment van de Andréverdwijning op film. :whistling:
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Post Reply