Eifel

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Eifel

Post by Cotthem »

Iemand toevallig een schoon gpx trackske van den Eifel?
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Eifel

Post by Blackbert »

grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Eifel

Post by zappa »

En pakt uw hond mee, ze zijn daar vriendelijker voor honden dan voor mensen :roll:
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Eifel

Post by OzzePaa »

Laatst dees :arrow: vlot toerke daar nog gaan afbonjouren.
Wegens int gezelschap van een RT, geen détourkes en weg-is-(bijna)-weg-wegskes ;) :rayof: :ricky: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Eifel

Post by Cotthem »

Merci!
"...the path is the destination"

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: Eifel

Post by FransST »

Ik rijd meestal zo rond de Rursee, het gebied zo ongeveer tussen Schmidt, Nideggen, Gmund, Schleiden, Monschau, lammersdorf.
Heb daar enkele GPS routes van. En als ik tijd over heb rij ik weleens een route een stuk terug.
Nadeel daar is dat er nogal wat wegen verboden zijn voor motoren op zaterdag, zondag en feestdagen maar vooral de snelheidsbeperkingen van 70 en 50 km/u met daarbij een inhaalverbod.
Al vermoed ik dat in deze maanden politietoezicht minimaal zal zijn. :lol:

De route hierboven van Ozzepa ziet er ook goed uit, is redelijk lang ( ruim 500 km).
Ga die toch een keer rijden .
Bedankt Pa! :grin:

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Eifel

Post by Cotthem »

OzzePaa wrote: 25 Sep 2019 09:51 Laatst dees :arrow: vlot toerke daar nog gaan afbonjouren.
Wegens int gezelschap van een RT, geen détourkes en weg-is-(bijna)-weg-wegskes ;) :rayof: :ricky: :thumbsup:
Als ik daar op klik zie ik dingen die alleen een informaticus kan snappen.... :o
"...the path is the destination"

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Eifel

Post by duibhce Kaelann »

Cotthem wrote: 28 Sep 2019 11:30Als ik daar op klik zie ik dingen die alleen een informaticus kan snappen.... :o
rechtermuis > opslaan als ;)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Eifel

Post by Cotthem »

duibhce Kaelann wrote: 28 Sep 2019 12:03
Cotthem wrote: 28 Sep 2019 11:30Als ik daar op klik zie ik dingen die alleen een informaticus kan snappen.... :o
rechtermuis > opslaan als ;)

Gelukt! merci
"...the path is the destination"

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Eifel

Post by TRooPER »

ik ben daar ook nog nooit geweest......


:ricky:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Eifel

Post by Tom Thumper »

TRooPER wrote: 01 Oct 2019 10:39 ik ben daar ook nog nooit geweest......


:ricky:
Ikke wel maar ik weet niet zo goed niet meer hoe het daar was. Moeten we dan niet eens een keer gaan zien?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Eifel

Post by Raketman »

Ik zie meer en meer klanten die met hangende pootjes en een dikke boete op zak terugkeren van de Eifel. En dan gaat het niet alleen over het voor de hand liggende lawaai van uitlaten, maar ook over aanpassingen aan koplampen, andere pinkers (zelfs als ze beter licht geven dan de originele) etc. Me dunkt dat ze er daar stevige kuis in aan't houden zijn :shock: . Totaalverbod om verder te rijden of enkele richting op de autostrade zo rap mogelijk Duitsland verlaten aub.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eifel

Post by Muug »

Raketman wrote: 01 Oct 2019 10:49 Ik zie meer en meer klanten die met hangende pootjes en een dikke boete op zak terugkeren van de Eifel. En dan gaat het niet alleen over het voor de hand liggende lawaai van uitlaten, maar ook over aanpassingen aan koplampen, andere pinkers (zelfs als ze beter licht geven dan de originele) etc. Me dunkt dat ze er daar stevige kuis in aan't houden zijn :shock: . Totaalverbod om verder te rijden of enkele richting op de autostrade zo rap mogelijk Duitsland verlaten aub.
straf :|
Dan zal ik die carbs toch maar eens opnieuw afstellen, momenteel wat veel backfire-achtige dingen als ik het gas toe draai.
Trouwens, behoorlijk ergerlijk ook: Arrow-dempers met E-keurmerk zijn luider dan mijn Wings zonder E-keurmerk. Dus met luidere dempers ben je correct en legaal onderweg.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Eifel

Post by Koeno »

Daarom dat mijne GS volledig origineel blijft...
Kheb altijd al 1 volledig originele motor in de garage gehad...
Kwestie van ze in Duitsland geen excuus te geven..

Daarbovenop, als ge TUV geldig materiaal derop zet gaan ze nikske zeggen hoor... :whistling:

Varadero had andere uitlaat & vering, maar wel TUV gekeurd... (en ik had die kaartjes om het te bewijzen daarvan bij mijn papieren zitten)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Eifel

Post by Blackbert »

10 jaar geleden was 't daar al aan de gang, ik reed nog met de BB. Naar Aken om eens te gaan shoppen bij Louis. Uiteraard niet de kortste weg, maar met wat groene michelinkronkels in de omgeving. Veel te veel verbodsborden: geen motoren in het weekend.

Ik heb mij daar toen niks van aangetrokken en gewoon mijn route gereden, geen Polizei tegengekomen.

Het zal er niet op verbeterd zijn precies.
Laat ze maar doen, vroeg of laat komen er daar hopelijk geen motorrijders meer en begint de horeca te klagen ....
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eifel

Post by Muug »

Blackbert wrote: 01 Oct 2019 19:02 Het zal er niet op verbeterd zijn precies.
Laat ze maar doen, vroeg of laat komen er daar hopelijk geen motorrijders meer en begint de horeca te klagen ....
De motards gaan wel vervangen worden door speed pedelecs.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eifel

Post by F M »

Blackbert wrote: 01 Oct 2019 19:02 10 jaar geleden was 't daar al aan de gang, ik reed nog met de BB.
Zelfs al langer. Op één van mijn eerste motorritten, dat zal in 1999 geweest zijn, was ik op een weg gesukkeld waar motorrijders in het weekend verboden zijn. Ik had het plaatje niet gezien. Toen kwam er een politieauto van de andere kant, en beide agenten staken hun hand op tegen me. Vriendelijke mensen, dacht ik, en ik zwaaide terug.

Ze zijn ons niet achterna gekomen. :ricky:


De Eifel is al lang niet meer zo aantrekkelijk om te rijden. Heel veel snelheidsbeperkingen, en veel meer controle dan hier.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Eifel

Post by Koeno »

F M wrote: 02 Oct 2019 13:37 De Eifel is al lang niet meer zo aantrekkelijk om te rijden. Heel veel snelheidsbeperkingen, en veel meer controle dan hier.
Dat snap ik dus niet...

Je kan in de Eifel gaan sjezen dat ge bocht na bocht na bocht niet eens tot 90km per uur geraakt op asfalt dat in betere conditie is als hier.
en toch is het niet meer zo aantrekkelijk?

Eifel & Luxemburg zijn voor mij juist de max om naartoe te gaan...
Mooie asfalt, mooie banen, toffe bochten, ge kunt er nog 100km/u rijden...

Ok, tegenwoordig worden er al eens banen afgesloten, maar dat doen we onszelf aan...
(alleh, niet wij, maar wij als motorrijders) Open pijpen, volgas door een dorp, op leven&dood den bocht door...
dat de locals dat niet fijn vinden om tijdens de zondagse bbq constant aan't circuit te zitten snap ik...

't respect is soms ver zoek...

en toch: Eifel & Luxemburg, dat maakt voor mij motorbochtjes tot plezier..
Mochten onze ardennen zo'n goeie asfalt hebben, kzou ze der ook aan toevoegen ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Eifel

Post by F M »

't Is beter dan hier, Koeno. Maar als ik kan kiezen, kies ik tegenwoordig nagenoeg altijd Luxemburg.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Eifel

Post by OzzePaa »

Mnjaa ... is wel iets van aan :? Niet alle dorpsbewoners naarwie we vorige maand handje-wuifden of vriendelijk toeknikten, keken of wuifden even freundlich zurück ... alhoewel die localiteiten toch aan legale snelheid doorkruist werden :roll:
Het was we ne weekdag, dus dan gelden de "moto-verboten" bijvoorbeeld om en rond de Ruhrsee niet.
Inallegeval zijn er nog mééééér dan genoeg laaaaaaaange stukken waar ge de 100 er moogt en kunt ophouden hoor ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply