stukske TET België, iemand?

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

stukske TET België, iemand?

Post by Muug »

Aan de mensen met een modderfiets, wie heeft er goesting om ne keer een stuk van de TET proberen te doen? Gewoon rustig rijden is het plan, geen zotte toeren.
Als ik dat even heel egoïstisch bekijk, dan ligt dat bij mij het dichtst ergens onder Ninove. Daar zou ik kunnen vertrekken richting Oudenaarde. Of richting Leuven.
Geen idee van de moeilijkheidsgraad eigenlijk.

https://transeurotrail.org/belgium/#9.03/50.7331/4.0908

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: stukske TET België, iemand?

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 17 Feb 2020 09:08 Aan de mensen met een modderfiets, wie heeft er goesting om ne keer een stuk van de TET proberen te doen? Gewoon rustig rijden is het plan, geen zotte toeren.
Als ik dat even heel egoïstisch bekijk, dan ligt dat bij mij het dichtst ergens onder Ninove. Daar zou ik kunnen vertrekken richting Oudenaarde. Of richting Leuven.
Geen idee van de moeilijkheidsgraad eigenlijk.

https://transeurotrail.org/belgium/#9.03/50.7331/4.0908
Zoals gemeld in het mysterieus in het digitale grote niets verdwenen originele topic met dezelfde naam, valt dat wat het "Keimpe"-stuk betreft nogal mee.
Zoals (opnieuw) te zien aan onderstaande prentjes, zelfs op kwazie-kletskop Pirelli Rally STR's in mijnen achterhof toch geen echt onoverkomelijke situaties tegengekomen ... maar dat ligt, samen met (vermoed ik) de betrachting van de opstellers van dat trackske om geen extreem dingen op te zoeken, zeker voor een stuk aan het nogal rap opdrogen van de Kempense bodem ;)
Wel voldoende tijd rekenen, want voor de eerste 95 van de bedoelde 136km tot bijna Leuven had ik toch (babbels, tanken en fottotrekken incluis) bijna 3,5u nodig :? :whistling:
Maar plezant is het inallegeval, zo 75% over vanalles behalve van een hard pelleke voorziene wegskes en paadjes te evolueren :rayof: :ricky: :rayof:

Ergo : als er ergens anders "ten velde" daar een stuk(je) van gereden gaat worden, hoor ik het graag :thumbsup:

*** rechtsklik en "Afbeelding bekijken" voor grotere fottokes
Image
Image
Image
Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: stukske TET België, iemand?

Post by Stefke »

Ik zie dat ik toch ook al stukskes van de TET gereden heb. Wij hebben zelfs al samen stukken van de TET gereden. maar ik kan de foto's nu niet direct terug vinden.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: stukske TET België, iemand?

Post by Muug »

Wel, Ozzepa, ik had vrijdag mijn pc niet uitgezet, en toen ik vanochtend arriveerde stond mijn browser nog open op die topic!
Dus ik heb bliksemsnel copy gedaan van de tekst, en dan de topic hermaakt.
Zo simpel.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: stukske TET België, iemand?

Post by OzzePaa »

't Is er normaal zalig goed achter, maar ben me net aant bedenken dat voor zulke ritjes het toch beter zou zijn Gertruud haar vitrine (tijdelijk) te verwijderen 🤔
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: stukske TET België, iemand?

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 17 Feb 2020 14:02 't Is er normaal zalig goed achter, maar ben me net aant bedenken dat voor zulke ritjes het toch beter zou zijn Gertruud haar vitrine (tijdelijk) te verwijderen 🤔
't zal wel zijn! :o
Da's één van de redenen da'k de originele ruit van de KTM al snel afgekort had tot dashboardhoogte.
Ik heb dat "kapmes" tijdens een paar offroadritjes een paar keer teveel redelijk dicht tegen mijn kop weten komen en toen was 't besluit rap genomen.
Maar bvb bij de IST2.1-rit was die originele ruit (een okkozje die ik dan later weer bijgekocht heb) natuurlijk wel een droom, tijdens die anderhalf uur op de autostrade.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: stukske TET België, iemand?

Post by Muug »

Wel,
we zijn ondertussen al wat maandjes verder dan het vorige bericht. Voor de geschiedenis: we zitten volop in een pandemie, twee maand lang mochten zelfs de vogels niet gaan vliegen zonder in drievoud ondertekende permissie. Maar motards mogen sinds een week weer de baan op. Zij het met een max. van drie.
Soit, we zijn nu ook in een ander weertype beland: lekker droog weer, niet te koud ook.
Dus die TET kriebelt weer wat harder.
Nu zie ik dat ik eigenlijk schoon in 't midden woon. Dus ik zou die TET mooi in twee delen kunnen opsplitsen, en telkens bij 't meest verre beginnen. En 'savonds kan ik mijn vuile en vermoeide botten in mijn eigen bad en bed afleggen. :thumbsup:
Dus de ene dag zou ik naar de Nederlandse grens rijden, de andere dag naar de Franse, en telkens naar 't midden rijden. Dat moeten geen twee dagen achtereen zijn, maar dat mag.
iemand goesting om mij te vergezellen? Want met twee een moto rechtzetten is minder vermoeiend. :whistling:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: stukske TET België, iemand?

Post by Koeno »

Heeft iemand dan eigenlijk stukje tet tussen Tubize & Oudenaarde al gedaan?
heb volgende week half dagje tijd op dinsdag om dat stukje misschien eens te proberen, maar wou al weten of het daar wat "allroad" is of gewoon slechte betonbaan :p

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: stukske TET België, iemand?

Post by Muug »

Koeno wrote: 01 Oct 2021 13:02 Heeft iemand dan eigenlijk stukje tet tussen Tubize & Oudenaarde al gedaan?
heb volgende week half dagje tijd op dinsdag om dat stukje misschien eens te proberen, maar wou al weten of het daar wat "allroad" is of gewoon slechte betonbaan :p
Koeno, ik ken niks van de Belgische TET.
Behalve dat de huidige versie quasi geen offroad meer bevat vanwege enorm veel klachten wegens overlast.
Maar er zwerven op het internet nog versies van eerdere trajecten. :lipsrsealed2:

Post Reply