MPR5 - Bollen rond Beaumont - ZONDAG 2 AUGUSTUS

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by TRooPER »

CHECK,

staat genoteerd
of de pre of post MPR5 rit
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Cotthem »

Als Diskeletlietje meegaat, zal ik ook maar meegaan om een oogje in het zeil te houden....
Als den datum past...
"...the path is the destination"

DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by DE Fluppe »

Ik ook mee.

kirikoe 1.0
Posts: 27
Joined: 28 Jul 2019 11:25

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by kirikoe 1.0 »

Met veel plezier als het past

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Jopet »

Als de datum geschikt is zal ik ook van de partij zijn....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

Vandaag op verkenning geweest, met Trooper in mijn zog.
Een geluk dat we met degelijke offroadmoto's onderweg waren, want Tomtom stuurt u wel degelijk de veldwegjes in als ie denkt dat dat een goeie weg is. :w00t: Omdat we zijn wie we zijn hebben we dat wegje toch ingeslagen, maar na diverse plassen van 10m lang en 20-30cm diep (hadden we dat maar gefilmd!) kwamen we aan ene van wel 15m lang en het was absoluut niet duidelijk hoe diep hij ging zijn. We hebben onze kar dan toch maar gekeerd.
Ene keer lag ik plat van het lachen: op het einde van een brede rechte weg was een T- kruispunt en dertig meter verder in de omgeploegde akker stond een auto diep in de modder vast. De stukken van zijn bumper lagen overal, zijn nummerplaten waren verdwenen, de bestuurder was er van onder gemuist. Die gast is volle pellong midden in de nacht los de akker in gevlamd!

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2909
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Stefke »

Muug wrote: 15 Mar 2020 19:18 Die gast is volle pellong midden in de nacht los de akker in gevlamd!
Mja, er zijn er die dat overdag presteren...

[youtube]https://youtu.be/ethxojNDEs0[/youtube]

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

ba ja ik dénk dat gewoon, omdat ge écht wel een kieken moet zijn om zoiets overdag te presteren... :lipsrsealed2:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2909
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Stefke »

Muug wrote: 15 Mar 2020 21:46 een kieken moet zijn om zoiets overdag te presteren... :lipsrsealed2:
een rund bedoel je... :lol:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by OzzePaa »

Dus : nen FJR is niet het aangewezen apparaat voor dit ophandezijnde toerke ;) :?: :? :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 15 Mar 2020 22:32 Dus : nen FJR is niet het aangewezen apparaat voor dit ophandezijnde toerke ;) :?: :? :lol:
Niet met dit wegje erin. 8-) Maar dat gaat er natuurlijk uit.
Zet uw vering trouwens maar in de comfort stand en smeert uw gat op voorhand in met uierzalf.
De rit is maar 200km maar ge gaat niet aan 50km/u gem. geraken.
Deze rit is zeker géén vloeiende, vlot sturende rollercoaster van een bochtenrit zoals de ISTs dat zijn. Mijn signatuur is lichtjes anders :mrgreen: Vergeet "glad asfalt". Het is eerder een prachtige exploratie van de vele achterdeurtjes en achterpoortjes van de vele dorpjes die Zuid-Henegouwen rijk is. We gaan per moto urbexen als het ware. 8-)
Misschien dat ik ze wel op een zaterdag ga leggen, want in de zonnige namiddag waren er plots -te- veel wandelaars en honden en paarden.
En ja, we passeren langs dat scheef vlak ginder, maar het speelt geen hoofdrol.

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2909
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Stefke »

Muug wrote: 16 Mar 2020 08:29 En ja, we passeren langs dat scheef vlak ginder, maar het speelt geen hoofdrol.
Maar rond dat scheef vlak kunt ge wel aardig rijden natuurlijk, ook off-road. 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 16 Mar 2020 08:29
OzzePaa wrote: 15 Mar 2020 22:32 Dus : nen FJR is niet het aangewezen apparaat voor dit ophandezijnde toerke ;) :?: :? :lol:
Niet met dit wegje erin. 8-) Maar dat gaat er natuurlijk uit.
Zet uw vering trouwens maar in de comfort stand en smeert uw gat op voorhand in met uierzalf.
De rit is maar 200km maar ge gaat niet aan 50km/u gem. geraken.
Deze rit is zeker géén vloeiende, vlot sturende rollercoaster van een bochtenrit zoals de ISTs dat zijn. Mijn signatuur is lichtjes anders :mrgreen: Vergeet "glad asfalt". Het is eerder een prachtige exploratie van de vele achterdeurtjes en achterpoortjes van de vele dorpjes die Zuid-Henegouwen rijk is. We gaan per moto urbexen als het ware. 8-)
Misschien dat ik ze wel op een zaterdag ga leggen, want in de zonnige namiddag waren er plots -te- veel wandelaars en honden en paarden.
En ja, we passeren langs dat scheef vlak ginder, maar het speelt geen hoofdrol.
So, seems like my kind o' roads :thumbsup: 8-) :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Cotthem »

Ik wil deze rit wel eens solo uittesten en mijn persoonlijke bevindingen per persoonlijk bericht sturen :grin:
"...the path is the destination"

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by robman »

Dan zal je nog wat moeten wachten vrees ik ..... :?

Muug wrote: 02 Mar 2020 19:42 Vertrek en arrivéé ligt in sgrafensbraaksel, en we slingeren ons halverwege rond Beaumont. We gaan een paar keer over de Franse grens, dus voorzie u zeker van Franse kaarten en Franse francs. Best ook een sateliettelefoon voorzien voor als ge verloren rijdt en in panne valt. Best ook u van ander gerief voorzien, want die Franseizes zijn naar 't schijnt schoon en wild. Allez, toch als we de films van de jaren '70 mogen geloven.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Cotthem »

robman wrote: 11 May 2020 17:53 Dan zal je nog wat moeten wachten vrees ik ..... :?

Muug wrote: 02 Mar 2020 19:42 Vertrek en arrivéé ligt in sgrafensbraaksel, en we slingeren ons halverwege rond Beaumont. We gaan een paar keer over de Franse grens, dus voorzie u zeker van Franse kaarten en Franse francs. Best ook een sateliettelefoon voorzien voor als ge verloren rijdt en in panne valt. Best ook u van ander gerief voorzien, want die Franseizes zijn naar 't schijnt schoon en wild. Allez, toch als we de films van de jaren '70 mogen geloven.
mmmmm :? :cry:
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

Ja ik weet het jong. :thumbsdown:
Nu bekeken zou je bijna zeggen dat ik iets voelde aankomen, met dat ik er nog geen datum op gekleefd had. Maar neen dus :whistling:

Pfffff een datum..... oktober kan nog tamelijk goed weer zijn. November is meestal al natter maar zeker ook frisser.

Ik zal ook een BE-versie voorzien.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Cotthem »

Muug wrote: 11 May 2020 20:07 Ja ik weet het jong. :thumbsdown:
Nu bekeken zou je bijna zeggen dat ik iets voelde aankomen, met dat ik er nog geen datum op gekleefd had. Maar neen dus :whistling:

Pfffff een datum..... oktober kan nog tamelijk goed weer zijn. November is meestal al natter maar zeker ook frisser.

Ik zal ook een BE-versie voorzien.
Maar vanaf half juni kan het wel solo getest worden...als we weer niet naar een piek gaan.... :whistling:
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

We maken er rally van, met hier en daar checkpoints op tijd. Elk vertrekt met tien minuten tussen. :ricky:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by den Bullet »

Mooi stukske weg richting Beaumont: de N 53 in Bomerée (Montignies-le-Tilleul). Daarna is het kilometers hopeloos rechtdoor.
En in de buurt van Beaumont hebt ge natuurlijk les Barrages de l'Eau d'Heure; hoewel ik dat daar nogal link vind met alles wat daar rondrijdt/fietst/loopt :roll:
De baan naar Cerfontaine en verder is zeer OK!

Post Reply