De ultieme rit

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

De ultieme rit

Post by Werner »

We schrijven zondagvoormiddag 24 april 11u .
Ik kom terug van een mooie rit en op een stuk recht en verlaten landbouwweggetje werp ik nog een snelle
blik op de - op de tank - gemonteerde gps en toen ging het licht uit.
Ben terug tot bewustzijn gekomen toen ze mij in de MUG stouwden.
Achteraf is gebleken dat ik recht op een gemetste duiker ben gereden...
Een chauffeur van de belbus heeft mij daar gevonden en de hulpdiensten verwittigd.
De rest van de dag hebben ze op de IC voor mijn leven gevochten en met succes. Na 8 dagen op die dienst
mocht ik naar een "gewone" kamer en nog eens 4 dagen later naar een revalidatiecentrum, waar ik nu een
waarschijnlijk maandenlange herstelperiode tegemoet ga.

De gevolgen van de klap zijn niet min; een kleine bloemlezing:

- hersenbloeding, gelukkig gestabiliseerd
- 2 halswervels beschadigd
- L-klaplong
- 4 gebroken ribben
- L knie zwaar gekneusd
- open voetbreuk links
- onderste ruggewervels beschadigd
- bekken gebroken en gedeeltelijk versplinterd

Dat zal dus bijgevolg het einde zijn van een - tot nu toe - lang en foutloos parcours.
Want indien ik er echter ooit aan zou denken om terug op een moto te stappen dan belooft mijn echtgenote op
diezelfde dag nog haar koffers te pakken ...

Wat de motor betreft: die verkeerde in showroomconditie maar daar zal nu wat werk aan zijn.
Bij gelegenheid stuur ik wel eens wat pics, maar ik heb het er mentaal nog te moeilijk mee.

Hij wordt sowieso verkocht, ofwel in zijn huidige staat, ofwel hersteld, daar ben ik nog niet uit.
Indien er eventueel interesse zou bestaan bij de forumleden, laat maar iets horen.
Het ga jullie goed.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: De ultieme rit

Post by TuttoTerreno »

:shock: :shock: :shock:



Veel beterschap gewenst, en bergen doorzettingskracht voor je revalidatie!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: De ultieme rit

Post by OzzePaa »

:shocked2: :shocked2: :shocked2: indeed ... en vooral "OEF" omdat je dit hier nog kan neerpennen, Werner :|
Een boekéke en doos Leonidas voor de krakken op IC en uwen engelbewaarder zijn voorzekers al bezorgd ;)
Ja, there is shit all over the place, en soms wordt er ergens besloten dat het tijd is daddegij er in trapt ... :( :cry:

Moet idd knap lastig zijn in je hoofd ... wat ging in godsnaam verkeerd ... mijn fout ? ... haddik maar ... hoe ? ... :? :dontknow:
Als je schrijft "op de tank gemonteerde GPS" is dat misschien een onnodige aanzet tot zelfverwijt , want hoeveel duizenden keren heb je dat gedaan zonder dat er een duiker op de weg sprong ;) Hebben de dokters iets kunnen vaststellen, dat je misschien onwel werd, een plotse flauwte kreeg ...

Inallegeval goede moed bij de revelidatie en een volledig herstel gewenst :!: ... met ons komt het wel goed :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: De ultieme rit

Post by Tom Twin »

Holy shit! Veel moed en strekte Werner! En de volgende keer dat je in de gazet komt, doe je dat maar met wat positiever nieuws. "W.S. uit Koksijde doet straffe dingen na zware revalidatie" ofzo, je ziet maar.
Me gusta la moto, me gustas tú.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: De ultieme rit

Post by Koeno »

Wow, da's stevig nieuws :(

Veel beterschap en veel sterkte met de revalidatie!
Hopelijk kan je nadien heropstappen en kan je vrouw toch nog van gedachte veranderen.

Goeie moed!!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De ultieme rit

Post by Muug »

Werner,
man,
Wat een nieuws.
Ben ik efkes niet goed van.
Gij hebt echt wel door het oog van de naald gekropen, zoveel is duidelijk. Een heel klein naaldje.
Wat de moto betreft: first things first.
Werk dus maar aan uw revalidatie. Dat is nu uw eerste en enige prioriteit.
Ik wens u veel sterkte, en moed, en doorzettingsvermogen, en steun van uw familie.
Paul

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De ultieme rit

Post by Stefke »

:shock: :shock: :shock:
Veel sterkte en moed. Wat een engelbewaarder!
Ik heb dat gezien in de media, want het hield niet op in die weken. Ik heb dat onthouden want ik dacht direct aan mijne maat zijne pa, die 78 is. En die rijdt nog veel en ver in zijn eentje. En eigenlijk vrij goed. En toch ben ik daar niet altijd gerust in... :cry:

Het is een bericht uit Alveringem dat mij is bijgebleven... :(

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: De ultieme rit

Post by red_zebra »

Holy guacamole!!!
Sterkte, moed, motivatie en een bak vol positive vibes.
Dat de revalidatie maar goed verloopt en met de gedachte dat je binnenkort een Martin Riggs (Mel Gibson in Lethal Weapon) kan doen door al jouw littekens te tonen ;)
Take care!
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: De ultieme rit

Post by F M »

How zeg! :cry:

Ik vind geen woorden... veel sterkte en moed.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: De ultieme rit

Post by den Bullet »

:shock:

Kou rillingen bij 't lezen ...
Op mijn ritjes op landwegskes veel van die duikers gezien, soms knap gecamoufleerd door begroeiïng.

Blij dat ik het hier kan lezen want dan hebt ge het tenminste kunnen neerschrijven.

Een succesvolle revalidatie gewenst!!!

User avatar
julien
Posts: 63
Joined: 31 Dec 2012 05:42

Re: De ultieme rit

Post by julien »

Jawadde :o veel sterkte en moed bij de revalidatie Werner , hopelijk komt alles nog terug goed , maar dit gaat zeker geduld en tijd vragen .

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: De ultieme rit

Post by zappa »

Holy..... :shock:

Of je had geluk bij een verschrikkelijk ongeluk, of je bent een heel sterke man !


Dat je jezelf vlug beter mag voelen, een goed herstel en dat je met rasse schreden weer terug in je normale doen mag geraken.


Hopelijk kom je hier op 't forum nog babbeltjes doen, mocht je (misschien) beslissen om geen motor meer te rijden.

Veel courage en kracht bij je revalidatie.
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: De ultieme rit

Post by Droopy »

Amai Werner :shock: :shock:

'k Kan niet veel toevoegen aan de berichten hierboven maar het is inderdaad een goed teken dat je dit hier zelf kan neerpennen.

Het was even slikken na het lezen van je waslijst kwetsuren en breuken.

Heel veel moed bij het revalideren, zowel voor jou als je dierbaren want dit kan een parcours met ups en downs worden, blijf de moed erin houden, weet dat het goed zal komen en blijf hier zeker rondsnorren op het forum. ;)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: De ultieme rit

Post by Mario »

Wow, da's schrikken ; gelukkig kan je het (hier) nog navertellen
hopelijk herstel je grotendeels of volledig (de lijst is toch indrukwekkend) en verloopt de revalidatie voorspoedig
kan me inbeelden dat je momenteel niet bezig bent met de moto of wat je later gaat doen ; stop je energie maar ergens anders in, tenzij het je kan helpen om hierdoor te raken

veel goede moed en zorgen !

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: De ultieme rit

Post by Werner »

Aan iedereen een dikke mercie voor jullie blijken van medeleven en vriendschap.
Dit steekt me een hart onder de riem en ik ga het hierbij laten of straks begin ik nog te snotteren :oops:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: De ultieme rit

Post by petervdc »

Wtf man... veel courage met je herstel !!!!
Keep going

Stoffel
Posts: 464
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: De ultieme rit

Post by Stoffel »

Amai, was effe verschieten om te lezen.
Veel goede moed met het herstel.
En wat betreft de vrouw… dat was bij mij 20 jaar geleden hetzelfde verhaal, wel minder ernstig. Ik moet toegeven dat diezelfde vrouw hier niet meer aanwezig is :mrgreen: .
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: De ultieme rit

Post by Jopet »

Ja amaai, komt dat tegen man, gelukkig dat die chauffeur je gevonden heeft...
We wensen je nu vooral een goede en vlotte revalidatie.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: De ultieme rit

Post by FransST »

Oei, das schrikken. Een geluk dat je gevonden werd op die - zoals je zelf zegt - verlaten landbouwweggetje.

Ik wens je sterkte bij het herstel.
( en heel jammer dat dit het einde betekent voor je moto carrière)

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

Post Reply