Balkan Binnendoor

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

-

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote:
laouen wrote:Wij hadden ook plannen in dei richting maar jammer genoeg gaan ze de Autozug afschaffen :(
Der zijn nog andere manieren om daar te geraken B)
Ze geraakt tegenwoordig zelfs overal door, dan zeker ook overal daar, toch ? ;) :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

-

Post by laouen »

OzzePaa wrote:
Ze geraakt tegenwoordig zelfs overal door, dan zeker ook overal daar, toch ? ;) :P
Ik geraak overal door, maar op mijn tempo h? :Pyndn:
En 3 dagen ottostraat is ne no go :blink:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

-

Post by Tom Thumper »

En wanneer gaat uw verhaaltje nu beginnen? :ruzie:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

-

Post by laouen »

Tom Thumper wrote:En wanneer gaat uw verhaaltje nu beginnen? :ruzie:
Als die 1500 en nog wat foto's gesorteerd en wat uitgezocht zijn :motten:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

-

Post by Muug »

ge ziet hoe nuttig die smileys zijn eh :evil:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

-

Post by Tom Thumper »

Muug wrote:ge ziet hoe nuttig die smileys zijn eh :evil:
Kunde tenmiste deftig ambras maken! :devil: :deal: :strop: :help: :blob1: :bleiten: :devil: :motten: :ruzie:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

-

Post by Tom Thumper »

En nog een beetje! :Pyndn: :huh2: :confused2: :ermm: :angry: :whistling:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

-

Post by Tom Thumper »

Het wordt al een beetje deftiger! :book: :zuipe: :beer:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

-

Post by Tom Thumper »

En wanneer komt ge van da brommerrijderdingeske af? En wat gaat het volgende zijn? Ik hoop alleen maar dat ge me nooit op een KTM gaat zetten want dan ga ik terug naar motorforum! :furious3:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

-

Post by Tom Thumper »

100 lijkt me zo een getal dat er iets gaat veranderen. Nog efkes. Maar ik ga niet te hard off topic gaan want ik heb gezien dat je ook geband :deal: kan worden en dat wil ik niet! :ruzie:


:strop:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

-

Post by Tom Thumper »

Allee hups, sorteer die foto's en verhaaltje!!! :deal:

:w00t:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

-

Post by Tom Thumper »

En nog een :kiss: voor LouAnn!
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

-

Post by Tom Thumper »

Nu verhaaltje? :grin:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re:Balkan Binnendoor

Post by Muug »

Op 100 een ander naampke? Grijns. Bestaan er tegenwoordig moto's van 100cc ;-)

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re:Balkan Binnendoor

Post by laouen »

Muug wrote:Op 100 een ander naampke? Grijns. Bestaan er tegenwoordig moto's van 100cc ;-)
Sent from my RM-846_eu_belgium_380 using Tapatalk
125 dan toch zeker?!? :whistling:
Allez Tom, laat je gaan!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re:Balkan Binnendoor

Post by laouen »

En we zijn vertrokken!

We schrijven zondag 8 juni, Pinksterzondag, pokkeheet! Akke akke tuut tuut, weg zijn wij... letterlijk... met de trein :Pyndn: Al een beetje avontuur van bij het begin, tis es wat anders dan aankijken tegen een paar dagen autostrade :S

Die trein heeft nog een voordeel: da spel vertrekt pas 's avonds dus deze keer niet met het krieken van de dag dat been over de motor zwieren, maar gewoon relax uitslapen, nog ne keer koffiekoekskes halen bij de bakker, op't gemak de laatste spullen op de motor hangen en dan iets voor de middag, na de laatste bui ervandoor!

Image

Na een goei 2 uurkes autostrade, komen we in D?sseldorf aan en we zijn daar blijkbaar niet alleen... We zijn wel de enige met zo'n stoere motookes en nog een stoerder plan :evil:

Image

De terra's op de trein rijden, is nog even spannend. Je hebt niet veel plaats voor je hoofd en een helm is (om obvious reasons) verplicht. Je krijgt 4 linten die je zelf mag vastmaken en dan sjorren de mensen van de Autozug de motor voor je vast.

Image

Image
Jo checkt alles nog een keer

Het valt ons ook op dat die trein blijkbaar maar door 3 soorten mensen genomen wordt: motards, gepensioneerden en mensen met veel te dure auto's. Dat zal ook ons gezelschap worden in de coup?: een grumpy bejaard koppel, een juwelenmaker met een Fiat Spider uit '69 "in mint condition"!

En dan stipt om 17u58 zijn we weg!

Image
Laaaaaaange trein

Image

We volgen de Rijn een heel eind en zien zelfs in een flits de Lorelei passeren. Die zullen we later nog terug tegen komen ook, in een andere gedaante...
Iets na 10 passeren we nog langs Frankfurt en vandaar gaat het naar M?nchen waar de trein nog gesplitst wordt maar dan zijn we al lang in dromenland.

Image
Frankfurt bij een ondergaand zonnetje
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

-

Post by petervdc »

:book: :headbang:
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re:Balkan Binnendoor

Post by laouen »

Dag 2 - maandag 9 juni

Echt goed slaapt dat toch niet, zo'n trein. Maar't gaat vooruit, en dus worden we 's morgens wakker tussen de besneeuwde bergtopkes

Image

Vlug ontbijtje verorberen, in die motorpakken springen en om half 8 rollen we Villach al binnen. Eerst mogen de 4-wielers van boord, en dan is't aan ons! Ik weet ondertussen da'k mijn koppeke moet intrekken als ik van die trein rijdt....
Ik laat de moto nog efkes omkletsen voor we vertrekken, kwestie van dat obligate nummertje al van de lijst te schrappen, en dan kunnen we er rond 8u echt aan beginnen! Eerste horde: de W?rzen pas richting Sloveni?. Ideaal om mee wakker te worden. Het is al behoorlijk heet, dus voor we aan Vrsic en de 50 hairpins beginnen, toch eerst nog een terraske doen

Image

En dan Vrsic! Zalige pas, het is nog vroeg dus niet te druk. Het is ook zonnig! En het eerste dat opvalt is de hoeveelheid sneeuw die er nog ligt!

Image

Image

Image

51 haarspelden later zijn we wakker en klaar voor het interessantere werk! Nog even boodschappen doen in Kobarid en dan iets voorbij Tolmin draaien we van de weg weg voor de eerste gravelstrook van de vakantie. Het gaat allemaal nog wat onwennig en wat onzeker met die Terra met volle bepakking maar dat motooke lijkt niet eens te merken dat de ondergrond veranderd is :blink: :Pyndn:

Image

Image
De eerste picknick

Wanneer we uit het bos komen, krijgen we het eerste mooie uitzicht van vele deze vakantie:
Image

Image

We mikken vandaag op een camping in Postojna, ons aangeraden door een Duitse vriend die daar regelmatig naartoe trekt voor offroad vakantietjes. Maar eerst nog een d?tourke naar Predjama Castle!

Image

En we zijn niet de enige toeristen daar:
Image

Camping in Postojna:
Image

De route vandaag:
Image

En de hoogtemeters:
Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:Balkan Binnendoor

Post by duibhce Kaelann »

laouen wrote:Het valt ons ook op dat die trein blijkbaar maar door 3 soorten mensen genomen wordt: motards, gepensioneerden en mensen met veel te dure auto's.
Bij die laatste was er een behoorlijk mooie variatie. Van zeer propere classics, over splinternieuwe AMGs tot felroze Porsche 911s. Uiteraard ook steeds voorzien van bestuurders met bijpassende kledij.

laouen wrote:iets voorbij Tolmin draaien we van de weg weg voor de eerste gravelstrook van de vakantie.
Het ging hier wel duidelijk om Sloveense gravel. Zeer proper aangelegd, goed onderhouden en de eerste paar kilometers van het ongeveer 10km lange stuk waren zo breed als een gemiddelde steenweg hier in ons Vlaamse landje. In de rest van de Balkan durft de kwaliteit van de onverharde wegen al eens iets minder zijn.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply