Balkan Binnendoor

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Balkan Binnendoor

Post by laouen »

Muug wrote:en wanneer komt het boek uit :book: :pom:
binnen een jaar of 2 na de publicatie van het vorige :blush:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Balkan Binnendoor

Post by laouen »

Maandag 30 juni - dag 23

Voor het eerst deze vakantie ben ik es niet bij het krieken van de dag wakker. Maar dat hoeft ook niet. We hebben alle tijd om rustig in te pakken en richting Villach te rijden.
Ontbijt in de bar, lekker kort bij het haardvuur dat hier 24/7 knettert. Spek met eitjes en een pannenkoekske met chocoladesaus. De lunch kunnen we dan ook meteen overslaan.

De gezellige bar


We pakken alles op't gemak in en proberen de tent nog zo goed mogelijk te laten drogen maar dat is onbegonnen werk. Waterdicht is ze duidelijk niet meer...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Balkan Binnendoor

Post by laouen »

Maandag 30 juni - dag 23

Voor het eerst deze vakantie ben ik es niet bij het krieken van de dag wakker. Maar dat hoeft ook niet. We hebben alle tijd om rustig in te pakken en richting Villach te rijden.
Ontbijt in de bar, lekker kort bij het haardvuur dat hier 24/7 knettert. Spek met eitjes en een pannenkoekske met chocoladesaus. De lunch kunnen we dan ook meteen overslaan.

De gezellige bar
Image

Nog een paar bewoners die graag rond dat haardvuur hangen
Image

Image

We pakken alles op't gemak in en proberen de tent nog zo goed mogelijk te laten drogen maar dat is onbegonnen werk. Waterdicht is ze duidelijk niet meer...

Rond half 1 zijn we klaar voor vertrek. Nog even afscheid nemen van Markus en dan lonkt Vrsic weeral.

De regen van de afgelopen nacht heeft heel wat vuiligheid van de bergen gehaald. Dat melkwitte goedje is doorgaans glashelder en fantastisch mooi blauw
Image

Vrsic is eigenlijk wel een mooie afsluiter, dezelfde weg waarlangs we 3 weken geleden vertrokken zijn. Alleen was het weer toen wel wat beter. Er ligt zelfs verse sneeuw op de bergtopjes.
We komen een uurtje te vroeg in Villach aan en kunnen nog net een cafeetje aan een naftstation induiken voor de zoveelste stortbui losbarst.

De check-in verloopt vlotjes en met de nodige Deutsche Grundlichkeit en even later staan de motoren veilig op de trein. Deze keer zonder mijn hoofd te stoten!
Image

Wanneer we wachten op de slaapcoup?s valt het ons nog maar 'ns op dat dit een trein is die haast uitsluitend gebruikt wordt door gepensioneerden en motards. Met de nodige binnenpretjes houden we beide groepen vanaf een afstandje in de gaten. Heerlijke TV zou je hier kunnen draaien!

Recht tegenover ons zitten 2 bejaarde koppels. Het koppel links zijn zo van die gezellige lieve grootouders die je constant in de watten zouden leggen. Het koppel rechts zijn eerder van de grumpy soort. Ze zijn nu al ruzie aan't maken en we zijn nog niet vertrokken. Madam ziet er geen gemakkelijke uit en meneer is een beetje een sloef. Ik krijg het voorgevoel dat we hier de komende 12u mee opgescheept gaan zitten. En jawel, wanneer we onze coup? vinden, worden we begroet door iets dat op een goeiedag moet lijken maar eerder wat gegrom is. Heerlijk! We zitten nog niet tegoei neer of ze beginnen al te vertellen dat ze bij de heenreis ook bij motards zaten en dat ze de conducteur met een kleine fooi zover gekregen hebben dat die een leegstaande coup? open gedaan heeft. Leuk voor jullie. Maar wij vinden die treinreis al duur genoeg en zo erg is zo'n nachtje in een gedeelde coup? nu ook weer niet.

Wanneer de conducteur er aan komt, vragen ze of er nog coup?s vrij zijn en kijken dan ostentatief in onze richting, zo met een blik van: allez kom, haal die portemonnee maar boven. Wij doen alsof onze neus bloedt en ze proberen het nog een keer bij de conducteur door te vragen hoeveel het kost voor zo'n extra coup?. De conducteur geeft het enige correcte antwoord dat ze dat niet kunnen doen voor een fooi omdat dit niet eerlijk zou zijn ten opzichte van de reizigers die de volle pot betaald hebben. Voor 200 EUR extra wil ze een coup? open doen. Waarop het koppel weer ostentatief onze richting uit kijkt, en wij domweg neusbloedend terug kijken. Nogmaals, heerlijke TV zou je kunnen draaien op zo'n trein!

Soit, iedereen blijft zitten waar ze zitten en we installeren ons voor een ritje huiswaarts.

Nog wat sfeerbeeldjes van onderweg

Salzburg Hauptbahnhof
Image

verse sneeuw
Image

Na een bumpy ride (de ene machinist is de andere niet) komen we rond een uur of 8 in een zonnig D?sseldorf aan.

En nog een laatste om het af te leren: reizen in stijl met samsonite!
Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Balkan Binnendoor

Post by duibhce Kaelann »

laouen wrote:Vrsic is eigenlijk wel een mooie afsluiter, dezelfde weg waarlangs we 3 weken geleden vertrokken zijn. Alleen was het weer toen wel wat beter. Er ligt zelfs verse sneeuw op de bergtopjes.
Niet alleen de besneeuwde topjes zijn anders, de vegetatie heeft ook een behoorlijke transformatie ondergaan. Zowat een derde van de naaldbomen die op de berg stonden liggen nu kris-kras door elkaar plat tegen de bergwand aan. Er is duidelijk een stevige storm gepasseerd. :sterrekes:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Balkan Binnendoor

Post by petervdc »

Hmmm, een foto avond ? :-p
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Balkan Binnendoor

Post by TRooPER »

laouen wrote:Eindspurtje :grin:

Zondag 29 juni - dag 22

Rustdag vandaag.

Op't gemak wat sleutelen aan de motookes
Image
ik heb tijdens onze Balkan reis in dezelfde "lounge fauteuil" kunnen genieten,
maar na veel "beer'o'clocks wordt dat snel een extra voetbankje :-)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re:Re: Balkan Binnendoor

Post by duibhce Kaelann »

TRooPER wrote:ik heb tijdens onze Balkan reis in dezelfde "lounge fauteuil" kunnen genieten,
maar na veel "beer'o'clocks wordt dat snel een extra voetbankje :-)
Dat vissersstoeltje heb ik al menig kampeervakantie gebruikt. Is super licht en compact, maar niet zo super comfortabel. Vager dat we ondertussen een setje Chinese namaak Helinox chair one hebben gekocht. Iets groter om mee te nemen, maar wel ontzettend lekker om in te zitten.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re:Re: Balkan Binnendoor

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote: Vager dat we ondertussen een setje Chinese namaak Helinox chair one hebben gekocht. Iets groter om mee te nemen, maar wel ontzettend lekker om in te zitten.
Ah, interessant ! Linkje ??
Ik heb een originele Helinox, en wil een 2e, maar ze zijn een beetje duur eigenlijk...
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re:Re: Balkan Binnendoor

Post by duibhce Kaelann »

petervdc wrote:Ah, interessant ! Linkje ??
Ik heb een originele Helinox, en wil een 2e, maar ze zijn een beetje duur eigenlijk...
http://www.benl.ebay.be/itm/Portable-Fo ... 0630765872
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re:Re: Balkan Binnendoor

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote:
petervdc wrote:Ah, interessant ! Linkje ??
Ik heb een originele Helinox, en wil een 2e, maar ze zijn een beetje duur eigenlijk...
http://www.benl.ebay.be/itm/Portable-Fo ... 0630765872
Dat ziet er identiek uit, toch ?
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re:Re: Balkan Binnendoor

Post by duibhce Kaelann »

petervdc wrote:Dat ziet er identiek uit, toch ?
Is dat niet een beetje het hele punt van "goedkope chinese namaak"?
Volgens mij komen ze uit exact dezelfde fabriek in China als de originele Helinox. Zelfs het zakje lijkt identiek.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re:Re: Balkan Binnendoor

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote:
petervdc wrote:Dat ziet er identiek uit, toch ?
Is dat niet een beetje het hele punt van "goedkope chinese namaak"?
Volgens mij komen ze uit exact dezelfde fabriek in China als de originele Helinox. Zelfs het zakje lijkt identiek.
All?, 2 voor de prijs van 1 dus :blob1:
Merci voor de tip !
Keep going

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Balkan Binnendoor

Post by frederikw »

Ze wegen 400g meer en kunnen maar 100kg dragen. Er zit toch iets van verschil op dan.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Balkan Binnendoor

Post by duibhce Kaelann »

frederikw wrote:Ze wegen 400g meer en kunnen maar 100kg dragen. Er zit toch iets van verschil op dan.
+-0.9kg vs 0.8900g. Ik zie niet waar je die 400g haalt?
en maximale draaggewicht (100kg vs 145kg), sja dat is een geclaimd gewicht. Ik heb nog niemand het effectief weten testen. De Helinox heb ik in de kampeerwinkel ook vast gehad en ik heb behalve de logo's niet echt een wezenlijk verschil kunnen ontdekken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Balkan Binnendoor

Post by frederikw »

Ik was er heilig van overtuigd dat die maar 500g wogen, ik zal wel mis zijn.
+100kg kan ik beamen dat dat geen probleem is :oops:

Post Reply