Cambodia
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Cambodia
Dat voorproevertje smaakt naar meer maar hebben ze in Cambodja ook bochten of is het altijd rechtdoor zoals op de foto?
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Cambodia
Meestal gaan we met onze Landcruiser op cong?, maar die was buiten strijd. Bovendien hadden we eens goesting om met de moto te gaan. Helaas geraakt ge op 3 weken niet zo ver (ge geraakt wel ver... maar niet meer terug ). Gelukkig is er nog de optie om ergens naartoe te vliegen en daar een moto te huren. Vele opties zijn de revue gepasseerd, maar het is uiteindelijk Cambodia geworden.
24u op ne vlieger zitten is niet iets dat ik graag doe, maar bon, opdie manier werden we gekatapulteert naar Pnom Penh.
Dik 30? ... nice
98% luchtvochtigheid ... man man... zweten!
Eerst een dagje aanpassen aan de omgeving, het eten (lekker! goedkoop!), aan de olifanten die over 't straat lopen...
En onze eerste tempeltjes gedaan natuurlijk.
24u op ne vlieger zitten is niet iets dat ik graag doe, maar bon, opdie manier werden we gekatapulteert naar Pnom Penh.
Dik 30? ... nice
98% luchtvochtigheid ... man man... zweten!
Eerst een dagje aanpassen aan de omgeving, het eten (lekker! goedkoop!), aan de olifanten die over 't straat lopen...
En onze eerste tempeltjes gedaan natuurlijk.
Re: Cambodia
Voor de volledigheid. Het gebeurde speelt zich af in Juni vorig jaar. Niet de beste tijd om naar ginder te gaan, warm & zeer vochtig. Bovendien begint dan juist het regenseizoen wat grote delen van het land onbereikbaar maakt. Helaas zitten we vast aan schoolvakanties. Vandaar dus.
Ik merk trouwens dat het niet zo vet gesteld is met onze foto's. We hadden (hebben) de kunst nog niet helemaal onder de knie om foto's trekken en motorijden te combineren. We waren ook in ultralight modus (elk 2 onderbroeken, 2 kousen, 2 tshirts, 1 broek.. that's it) en hadden enkel ons klein camera'tje mee.
Ik merk trouwens dat het niet zo vet gesteld is met onze foto's. We hadden (hebben) de kunst nog niet helemaal onder de knie om foto's trekken en motorijden te combineren. We waren ook in ultralight modus (elk 2 onderbroeken, 2 kousen, 2 tshirts, 1 broek.. that's it) en hadden enkel ons klein camera'tje mee.
Re: Cambodia
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Cambodia
En dan zijn we onze moto's gaan halen. We wisten op voorhand niet zeker wat we gingen krijgen. Een 250 enduro hadden we besteld. Uit de doos van de sint kwam een Suzuki Djebel en een Honda XR Baja. Alletwee modellekes met een grote tank. De Suz op MX banden. De Honda op endura banden. Het waren wel oude afgeleefde beestjes... maar dat hadden we wel verwacht.
Eerste stop was het tankstation 1 kilometer verder. Volgetankt en de Djebel kreeg ik niet meer gestart. Dat begint al goed. Met de andere moto de mechanieker gaan halen, maar die kreeg hem ook niet aan de praat. We hebben dan die moto terug naar de garage gekregen door aan de schouder "aan te hangen". Jeugdsentiment Zo heb ik nog vele kilometers met mijn fietske aan een camino'ke "aangehangen"!
Carburateurs wat rijker gezet en we konden eindelijk vertrekken!
Pnom Penh is een makkelijke stad om in te rijden. Ik had er de ergste horrorstories van gehoord. Alles is wat chaotisch, maar er is een snelheidslimit van 30km in gans de stad! Eens de stad uit kiezen we voor de kleine wegjes die de Mekong rivier volgen. Het asfalt houdt al rap op. Wij rijden door kleine dorpjes vol bedrijvigheid en om de haverklap is er wel een tempel.
Eerste stop was het tankstation 1 kilometer verder. Volgetankt en de Djebel kreeg ik niet meer gestart. Dat begint al goed. Met de andere moto de mechanieker gaan halen, maar die kreeg hem ook niet aan de praat. We hebben dan die moto terug naar de garage gekregen door aan de schouder "aan te hangen". Jeugdsentiment Zo heb ik nog vele kilometers met mijn fietske aan een camino'ke "aangehangen"!
Carburateurs wat rijker gezet en we konden eindelijk vertrekken!
Pnom Penh is een makkelijke stad om in te rijden. Ik had er de ergste horrorstories van gehoord. Alles is wat chaotisch, maar er is een snelheidslimit van 30km in gans de stad! Eens de stad uit kiezen we voor de kleine wegjes die de Mekong rivier volgen. Het asfalt houdt al rap op. Wij rijden door kleine dorpjes vol bedrijvigheid en om de haverklap is er wel een tempel.
Re: Cambodia
Hier zitten we zo ongeveer: Vanut Pnom Penh hebben we de national Highway 6A (= een gewone asfaltweg net breed genoeg voor 2 auto's) gepakt voor ongeveer 50km. Zo rond "Phumi Prek Dambang" buigt die highway weg van de Mekong. Daar ziijn we de kleinere baantjes beginnen pakken die vlak naast de Mekong rijden. En dit helemaal to Kampong Cham
[url]
[url]
Re: Cambodia
Hmm, als ge inzoomt lijkt het wel h??l erg op Vlaanderen: lintbebouwing en koterij tot in 't oneindige.
maar ga rustig verder, we zijn 1 en al oog.
maar ga rustig verder, we zijn 1 en al oog.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Cambodia
Van boven ziet het er misschien wat hetzelfde uit. Maar dar beneden is het toch ietsjes anders
Pnom Penh:
Lintbebouwing:
Pnom Penh:
Lintbebouwing:
Re: Cambodia
Ik had nog nooit met iets lichter dan een 640 gereden, en ik moet zeggen dat zo'n 250 gigantisch goed meeviel. Wendbaar, licht, echt plezant!
Alleen...
Dat is toch echt geen zicht als een volwassen manspersoon daarop zit
Alleen...
Dat is toch echt geen zicht als een volwassen manspersoon daarop zit
Re: Cambodia
[quote]Hier zitten we zo ongeveer:
[url]
... precies een 'container-park' ...
... nog verslagskes graag .... die lezen we graag ...
[url]
... precies een 'container-park' ...
... nog verslagskes graag .... die lezen we graag ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: Cambodia
Onze eerste rijdag was maar een bescheiden 80km ofzo. Voor Josephine was het, buiten een paar korte probeersels inBelgi?, de eerste keer op onverhard. Voor mij eigenlijk ook Alles was met andere woorden nog wat wennen. In het bijzonder het zadel... of eerder het ontbreken daarvan. De vorm van het frame stond al schoon in mijn achterste
Eerste stop... Kampong Cham. Bekend van... niet te veel eigenlijk. Wellicht nog het meest omwille van zijn brug over de Mekong. De laatste die we zoden tegenkomen, noordelijk van hier waren er geen bruggen meer.
Zijn boulevard langs het water met caf?'s
En natuurlijk een tempel of 3000
Eerste stop... Kampong Cham. Bekend van... niet te veel eigenlijk. Wellicht nog het meest omwille van zijn brug over de Mekong. De laatste die we zoden tegenkomen, noordelijk van hier waren er geen bruggen meer.
Zijn boulevard langs het water met caf?'s
En natuurlijk een tempel of 3000
Re: Cambodia
De volgende dagen was het meer van hetzelfde. Een gezonde mix van op't gemakske rondtuffen. Regelmatig stoppen aan een tempelke. Door de dorpjes tuffen. En zo veel mogelijk het asfalt mijden.
Typische stijl van huizen daar.
't leven was schoon en makkelijk:-) 't zou niet te lang meer duren
Typische stijl van huizen daar.
't leven was schoon en makkelijk:-) 't zou niet te lang meer duren
-
- Posts: 651
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: Cambodia
Overzichtskaart
Om een beetje een idee te geven van de route tot nu toe. Van Kampong Cham
Net boven Kratie zitten zeldzame rivierdolfijntjes. Tof om zien, maar met ons klein kodakske niet te trekken.
En dan in een langere rit helemaal naar Banlung
Om een beetje een idee te geven van de route tot nu toe. Van Kampong Cham
Net boven Kratie zitten zeldzame rivierdolfijntjes. Tof om zien, maar met ons klein kodakske niet te trekken.
En dan in een langere rit helemaal naar Banlung
Re: Cambodia
En nu ga ik eerst wat werken
ah , gij werkt nog, ik dacht dat gij fulltime travelling deed, azo wa den toerist uithangen op deze aardbol
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Cambodia
Tussen de tripjes door durf ik al eens te werk ja. Fulltime travelling is het doel in mijn leven... maar ik ben er nog niet helemaalah , gij werkt nog, ik dacht dat gij fulltime travelling deed, azo wa den toerist uithangen op deze aardbol