Cambodia

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Post by frederikw »

't is dus hier dat ge foto's deftig kunt posten Image

Ik heb een toerke gedaan in Cambodia, ik moet nog wat door mijn foto's gaan maar hier alvast een proeverke:

Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Cambodia

Post by Tom Thumper »

Dat voorproevertje smaakt naar meer maar hebben ze in Cambodja ook bochten of is het altijd rechtdoor zoals op de foto? Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »

Meestal gaan we met onze Landcruiser op cong?, maar die was buiten strijd. Bovendien hadden we eens goesting om met de moto te gaan. Helaas geraakt ge op 3 weken niet zo ver (ge geraakt wel ver... maar niet meer terug Image ). Gelukkig is er nog de optie om ergens naartoe te vliegen en daar een moto te huren. Vele opties zijn de revue gepasseerd, maar het is uiteindelijk Cambodia geworden.

24u op ne vlieger zitten Image is niet iets dat ik graag doe, maar bon, opdie manier werden we gekatapulteert naar Pnom Penh.
Dik 30? ... nice Image
98% luchtvochtigheid ... man man... zweten! Image

Eerst een dagje aanpassen aan de omgeving, het eten (lekker! goedkoop!), aan de olifanten die over 't straat lopen...

Image

En onze eerste tempeltjes gedaan natuurlijk.

Image

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »

Voor de volledigheid. Het gebeurde speelt zich af in Juni vorig jaar. Niet de beste tijd om naar ginder te gaan, warm & zeer vochtig. Bovendien begint dan juist het regenseizoen wat grote delen van het land onbereikbaar maakt. Helaas zitten we vast aan schoolvakanties. Vandaar dus.

Ik merk trouwens dat het niet zo vet gesteld is met onze foto's. We hadden (hebben) de kunst nog niet helemaal onder de knie om foto's trekken en motorijden te combineren. We waren ook in ultralight modus (elk 2 onderbroeken, 2 kousen, 2 tshirts, 1 broek.. that's it) en hadden enkel ons klein camera'tje mee.

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Cambodia

Post by Blackbert »

Image
grease up your baby for a ball on the hill

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »

En dan zijn we onze moto's gaan halen. We wisten op voorhand niet zeker wat we gingen krijgen. Een 250 enduro hadden we besteld. Uit de doos van de sint kwam een Suzuki Djebel en een Honda XR Baja. Alletwee modellekes met een grote tank. De Suz op MX banden. De Honda op endura banden. Het waren wel oude afgeleefde beestjes... maar dat hadden we wel verwacht.

Image

Eerste stop was het tankstation 1 kilometer verder. Volgetankt en de Djebel kreeg ik niet meer gestart. Dat begint al goed. Met de andere moto de mechanieker gaan halen, maar die kreeg hem ook niet aan de praat. We hebben dan die moto terug naar de garage gekregen door aan de schouder "aan te hangen". Jeugdsentiment Image Zo heb ik nog vele kilometers met mijn fietske aan een camino'ke "aangehangen"!

Carburateurs wat rijker gezet en we konden eindelijk vertrekken!

Pnom Penh is een makkelijke stad om in te rijden. Ik had er de ergste horrorstories van gehoord. Alles is wat chaotisch, maar er is een snelheidslimit van 30km in gans de stad! Eens de stad uit kiezen we voor de kleine wegjes die de Mekong rivier volgen. Het asfalt houdt al rap op. Wij rijden door kleine dorpjes vol bedrijvigheid en om de haverklap is er wel een tempel.

Image

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »

Hier zitten we zo ongeveer: Vanut Pnom Penh hebben we de national Highway 6A (= een gewone asfaltweg net breed genoeg voor 2 auto's) gepakt voor ongeveer 50km. Zo rond "Phumi Prek Dambang" buigt die highway weg van de Mekong. Daar ziijn we de kleinere baantjes beginnen pakken die vlak naast de Mekong rijden. En dit helemaal to Kampong Cham

[url]

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Cambodia

Post by Blackbert »

Hmm, als ge inzoomt lijkt het wel h??l erg op Vlaanderen: lintbebouwing en koterij tot in 't oneindige. Image
maar ga rustig verder, we zijn 1 en al oog.
grease up your baby for a ball on the hill

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »

Van boven ziet het er misschien wat hetzelfde uit. Maar dar beneden is het toch ietsjes anders Image

Pnom Penh:

Image

Lintbebouwing:

Image

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »

Ik had nog nooit met iets lichter dan een 640 gereden, en ik moet zeggen dat zo'n 250 gigantisch goed meeviel. Wendbaar, licht, echt plezant!

Alleen...

Dat is toch echt geen zicht als een volwassen manspersoon daarop zit Image

Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Cambodia

Post by fore »

[quote]Hier zitten we zo ongeveer:
[url]

Image ... precies een 'container-park' ... Image

... nog verslagskes graag .... die lezen we graag ... Image


Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »

Onze eerste rijdag was maar een bescheiden 80km ofzo. Voor Josephine was het, buiten een paar korte probeersels inBelgi?, de eerste keer op onverhard. Voor mij eigenlijk ook Image Alles was met andere woorden nog wat wennen. In het bijzonder het zadel... of eerder het ontbreken daarvan. De vorm van het frame stond al schoon in mijn achterste Image

Eerste stop... Kampong Cham. Bekend van... niet te veel eigenlijk. Wellicht nog het meest omwille van zijn brug over de Mekong. De laatste die we zoden tegenkomen, noordelijk van hier waren er geen bruggen meer.

Image

Zijn boulevard langs het water met caf?'s

Image

En natuurlijk een tempel of 3000

Image

Image

Image

Image

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »

De volgende dagen was het meer van hetzelfde. Een gezonde mix van op't gemakske rondtuffen. Regelmatig stoppen aan een tempelke. Door de dorpjes tuffen. En zo veel mogelijk het asfalt mijden.

Typische stijl van huizen daar.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


't leven was schoon en makkelijk:-) 't zou niet te lang meer duren Image

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »



diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Cambodia

Post by diskeletloetje »

Graag meer van dat aub... Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »

Overzichtskaart

Om een beetje een idee te geven van de route tot nu toe. Van Kampong Cham

Image

Net boven Kratie zitten zeldzame rivierdolfijntjes. Tof om zien, maar met ons klein kodakske niet te trekken.
En dan in een langere rit helemaal naar Banlung

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »

En nu ga ik eerst wat werken Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Cambodia

Post by TRooPER »

En nu ga ik eerst wat werken Image

ah , gij werkt nog, ik dacht dat gij fulltime travelling deed, azo wa den toerist uithangen op deze aardbol Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Cambodia

Post by frederikw »

ah , gij werkt nog, ik dacht dat gij fulltime travelling deed, azo wa den toerist uithangen op deze aardbol Image
Tussen de tripjes door durf ik al eens te werk ja. Fulltime travelling is het doel in mijn leven... Image maar ik ben er nog niet helemaal Image

Post Reply