The March Moon Rally 2010...

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by duibhce Kaelann »

diene Transalp van Bert ziet er echt wel cool uit Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by Tom Thumper »

diene Transalp van Bert ziet er echt wel cool uit Image

Image Die Transalp van Bert ziet er niet cool uit! Image





Die IS gewoon MEGAcool. Image
En een klein beetje verdronken.[/size:1p5ogf5b]
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by Cotthem »

Image Ik heb anders ook nog wel leuke foto's vanuit wales zene....

Mijnen mp3 speler in de tent in Wales
Image

Panoramisch zicht in een tent in Wales
Image

Ook ik heb vrienden gemaakt in Wales: de familie Diclofenac 50mg in Wales
Image

Hier posseer ik in Wales voor het bekende Thermarest resting place in een tent in Wales
Image

.....
Dankzij Eddy Vedder op mijnen mp3 speler, was ik toch ook een beetje "in to the wild"


Image

http://www.youtube.com/watch?v=pHcZ1wPs ... re=related
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by Blackbert »

Ge hebt wel een coole tent. Image
't was niet plezant natuurlijk, vooral omdat die "fatale" totter zo vroeg kwam. maar alles bij elkaar ben je er goed vanaf gekomen, volgende keer beter (ik ben er redelijk van overtuigd dat die er komt)
ge zult u toen wel echt zo gevoeld hebben, maar jong, ge kunt geweldig triestig kijken. Image

na 3 helicopters (1 in Spanje, 2 in Wales) uitgewuifd te hebben ben ik telkens een beetje zenuwachtig bij 't begin van zo'n evenement. omdat het weer kan gebeuren, door een ongelukkige val. en omdat ik de volgende kan zijn, net als iedereen.

soit, de Ubercoole Transalp staat in zijnen blote in de OR. smurrie in de luchtfilterbak, de olie ziet er goed uit, geen mayo te vinden. toch maar eens een lavementje geven en nieuwe erin, dat spel moet nog lang meegaan.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by zappa »

:?
Hier posseer ik in Wales voor het bekende Thermarest resting place in een tent in Wales
Image
Ho Cotthem, moest gij in't asiel zitten al puppy, ik adobteer je onmiddelijk, zo'n grote zielige ogen zeg Image

Image Image Image

Al aan de herstelfase? spijtig dat je pech had, nu komen ze u nog ne kom met lekkere foto's voorzetten terwijl ge d'r niet niet aan kan, foei!

vlug herstel! laat u door uw sigurrosseke goed in de watten leggen
Image Image
sig nature

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by Cotthem »

:?
Hier posseer ik in Wales voor het bekende Thermarest resting place in een tent in Wales
Ho Cotthem, moest gij in't asiel zitten al puppy, ik adobteer je onmiddelijk, zo'n grote zielige ogen zeg Image

Image Image Image

Al aan de herstelfase? spijtig dat je pech had, nu komen ze u nog ne kom met lekkere foto's voorzetten terwijl ge d'r niet niet aan kan, foei!

vlug herstel! laat u door uw sigurrosseke goed in de watten leggen
Image Image
Merciekes h? Zappa, helaas werken mijn puppy-ogen thuis niet meer Image Ik moet het meer hebben van mijn onhandige stommiteiten tegenwoordig om toch een sprankeltje compassie op te wekken. Image
"...the path is the destination"

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by TRooPER »

voor videobeeldekes kunt ge hier zappen

[url]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by F M »

Schoon filmkes, Trooper !

Chapeau om daar overal door te geraken.



Cotthem zal wel blij zijn als em dit ziet , dat hij dat allemaal niet heeft moeten doen. Image

Sorry.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by Cotthem »

@FM: gij sadist Image Image


@Lietje: euhhh....daar komt het ongeveer op neer ja..... Image
"...the path is the destination"

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by F M »

Wel Cotthem,

Als er ooit oscars worden uitgereikt voor bijdrages aan het forum, dan draag ik jouw bijdrage met je 4 foto's voor in de categorie 'beste tragi-komedie'. Image


Heb ik het nu goedgemaakt ? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by laouen »

Cool verslagske! En coole fotookes!!

Cotthem: spoedig herstel en daarna wat schade inhalen h? Image

Zeg gasten? Was dat ne standard Renault Trafic? En pastte dienen T?n?r? daar in zonder die half te moeten demonteren?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by Blackbert »

Het scherm eraf en de gps steun plat naar achter gelegd, spiegels naar binnen met het glas naar beneden. tight fit, maar da's plezanter natuurlijk. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by laouen »

Het scherm eraf en de gps steun plat naar achter gelegd, spiegels naar binnen met het glas naar beneden. tight fit, maar da's plezanter natuurlijk. Image
hmmm, good to know Image
thanks!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by Tom Thumper »

Is de Laouenmobiel aan vervanging toe? Dat is nochtans een coole bak, heel multicultureel. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by laouen »

Is de Laouenmobiel aan vervanging toe? Dat is nochtans een coole bak, heel multicultureel. Image
of die aan vervanging toe gaat zijn, gaan ze op de controle in mei beslissen Image Image
Als ze daar vinden dat da diene rooie roestbak nog 'rijvaardig' is, gaat 'm nog een jaartje mee. Anders gaan we naar wat anders moeten uitkijken want zelfs 4 nieuwe banden zou een verdubbeling van de restwaarde zijn Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by Cotthem »

@FM: Image

@Laouen: edde gij ook nen tracteur?
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by Blackbert »

Bon, na die vogelshow passeren we nog efkes langs de Imagep om dan te gaan aanschuiven aan de douches. Ik merk Cotthem zijn trakteurke op de camping, maar niet de Dieselversie. Uhooh, WTF? Image
Efkes later komt de held himself uit zijn spacecabine. Oef. Allez, niet zo goed natuurlijk, maar hij is hier, niet ergens in een helicopter of zo. Maxmedic wordt erbij geroepen, die verschaft een draagdoek, bevestigt Diclofenac om de 8 uur en dat er niks gebroken is. Tijd voor eten en drinken, ongeveer in die volgorde, en een fris nachtje in de tent. Image

De ontbijt/picnicmadam heeft snel bijgeleerd, nu zijn ze met 3 en de lunchpakketten zijn klaar. Vooruit dan maar.
Eerst rustig omhoog, dan iets minder rustig weer omlaag. Bonus: modder en een haarspeldbochtje met een eikenhouten paal (30x30x150). Goed begonnen.
Image
Daarna van de boer zijn erf en weer de natuur in.
Image
V??l beter zo.
Image
Aan 't andere eind stond zo geen bordje. We zouden dat n??it voorbijgereden zijn.
Image
Tom Diesel en Roeligan doen de poort.
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by Blackbert »

Wel vermoeiend, zo poorten open en toe doen.
Image
Beetje bergop
Image
Beetje veel bergop: Weak Bridge Lane. van de weg af, over een brugje, tussen 2 hagen een langgerekte S. 2 sporen, gras. Dan ineens omhoog. Laagje van 15cm potgrond, daaronder solide graniet. Timpo en Loz laten het simpel lijken.
Image
Owkee, go. Te steil voor de TA light, ik voel hem vaart minderen, w??t dat een mm gas lossen het einde betekent. Focus, focus, gewicht iets naar achter, m??r grip. De voorkant beslist er anders over. Een bultje dwingt het stuur tot bijna tegen de aanslag, wat daar aan vasthangt volgt richting decor. Dan toch maar de gas dicht voor ik in de takken hang. Sh*t.
Tom was iets te optimistisch gevolgd. goed bezig, tot ik daar ineens dwars over 't spoor sta. Rider down. De Rudy wordt op zijn zij 180? gedraaid, hij kan weer naar beneden. Ik laat mij achteruit omlaag bollen, zet mij in de berm om de volgende een kans te geven: Roeligan.
Image
2de poging, terwijl Tom en ik vinden dat we toch hoger geraakt zijn. Image
Image
Ik waag nog een kans, maar 't wil niet lukken. We willen het lot niet tarten en rijden een blokje om over de weg. Maar eerst nog de Wombat: 2de poging, 3de versnelling, kot open en tot boven. Image
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: The March Moon Rally 2010...

Post by Blackbert »

Niet getreurd, wat volgt is makkelijker. Een mooi gravel over de berg, om de dag in schoonheid af te sluiten, min of meer.
Image
Tom in een dipje
Image
art.4: zit je in een spoor, blijf in dat spoor.
Zondigen tegen art.4 levert het bovenstaande op.
Art.4 wel volgen kan leiden tot het onderstaande. Alles ging goed, schitterend baantje naar boven. Ik zit rechts, dus ik blijf daar, ook omdat Timpo daarboven geen teken doet om te wisselen. Hmm, dat wordt hier redelijk diep, maar geen probleem. dan een "zonk". Ik hoop erdoor te geraken zonder dat hij water zuigt ipv lucht. Het voorwiel komt terug omhoog, oef. Om onmiddelijk te besluiten helemaal naar rechts weg te schuiven op die zeepmodder. Moto horizontaal in 40cm water. Plop. Zucht.
We trekken hem op het droge en trekken de stop uit de luchtfilterkast. Bruin water blijft stromen. Toch maar de filter eruit halen, er volgt nog een half literke. Ik ben mentaal al klaar om bougies te wisselen, kan een uurke duren. Toch maar eens starten, bij de vijfde poging slaat hij aan en blijft mooi draaien zonder een witte wolk uit te spuwen. Ralenti een beetje lager, choke open en we zijn weg, zonder luchtfilter.
Image
Besluit: art.1 : trek uw plan. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply