Longwy and beyound

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Longwy and beyound

Post by Blackbert »

Ik sta heel veel recht. Laat dat spel maar zwalpen en hobbelen, springen en schuiven. Veel comfortabeler zo ('t stuur staat wel 5cm hoger dan standaard) en gemakkelijker op te vangen als 't een beetje te ver gaat. 't is gelijk op een paard: in de bocht gewicht op 't buitenbeen, kijken en vooruit. Image Je hebt ook een beter zicht op 't reli?f van de putten en bulten. Daarom ook die klep en geen zonnebril: dieptezicht gaat erop achteruit.
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

ik sta nog te weinig recht,

mijn voetsteunen zijn iets te smal, met bredere steunen zou het comfortabeler zijn om lange tijd recht te staan.

op zacthere helling blijven ik meestal nog zitten, zolang er voldoende vergezicht is.
op lastige stukken: veel losse grote stenen, BEST WEL rechtstaan, als uw voorwiel ne slag naar links wil gaan, dan laat
ge die tussen uw benen effe meegaan naar links om door middel van uw benen uw tank terug recht te brengen en steunen op de goeie voetsteun helpt ook. Als je zou blijven zitten, dan gaat heel uw lijf ook de verkeerde kant op en dan wordt het moeilijker om
nog te corrigeren. Als je maar 3m wegbreedte hebt op een hoogte van 2000m, wil je toch graag beetje marge.....

in veel gravelbochten ging ik neerzitten terwijl bert al rechtstaand zijn bochten pakte, en met bochten hebben we het hier over
haarspeld op losse gravel
ook in de afdalingen had ik meer vertrouwen in de zithouding in bochten, met mijn monocilinderke was het soms moeilijk kiezen tussen 1ste of 2de versnelling, en dan durft die soms in de bocht vallen. (en nu kunnen er hier al 2 instructeurs denken: gecontroleerde achterrem en gas)

zappa, als je in de modder gaat rijden: zoveel mogelijk rechtstaan, ge kunt makkelijker uit een goot wippen, ge laat de moto onder uw gat dansen. Bij wijze van gewoonworden en oefening: ga eens op een MTB een helling naar beneden en weet beneden voor uzelf te zeggen wat het meest comfortabele en gecontroleerde was.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Longwy and beyound

Post by Tom Thumper »

Hier word ik dan weer een beetje stillekes van. Knappe foto's. Sweet memories aan mijn tripje van een dik jaar geleden maar als dat zie krijg ik meteen goesting om terug te vertrekken.
De eeuwige tweestrijd, wat is het mooiste, de Alpen of de Pyrenee?n? En dan ben ik in de Alpen en dan is het overduidelijk, de Alpen zijn de max maar als ik dan weer in de Pyrenee?n ben weet ik dat ik dwaalde, er gaat niks boven de Pyrenee?n. Ook nu was ik weer overtuigd maar dan zie ik jullie fofto's. Ik moet echt weer eens terug met mijn eigen ogen gaan kijken. Maar wat nu het schoonste is, ik zal het nooit weten. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Online
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Longwy and beyound

Post by Muug »

moet er echt een winnaar zijn?

User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Longwy and beyound

Post by F M »

Eigenlijk, feitelijk...

Is dat hier echt gedaan ? Komen er geen fotookes meer ? Image Image Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Longwy and beyound

Post by Blackbert »

genoeg Alpen, tijd voor de Pyrenee?n. Image

Image
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

lijstje trips:

-Pyrenee?n
-....

dank u Tom T
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Longwy and beyound

Post by Tom Thumper »

moet er echt een winnaar zijn?
Misschien... uiteindelijk...als je h??l veel naar ginder bent geweest... en vergeleken hebt... en nog eens bent gaan controleren... en nog eens.... en nog eens voor alle zekerheid... en dan terug gaan twijfelen...

Misschien komen we er ooit wel eens uit. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Longwy and beyound

Post by TRX »

Pffff, me weer veel te lang beziggehouden, moet nog vanalles doen voor de koers van morgen maar zit hier in plaats te gapen naar zoveel schone foto's Image Image .

Is zo iets te doen met de scorpions op een adventure ?
Zo'n trips wil ik zeker nog doen, geen echt endurowerk met trekken en sleuren door modder en beken maar van die passen rijden op min of meer deftig onverhard Image .

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Longwy and beyound

Post by Raketman »

Da's zeker te doen met de gewone Scorpions. Drie jaar geleden ook zo gedaan, nooit geen problemen gehad.
Denk zelfs dat het doenbaar is indien het nat zou liggen, want de ondergrond is altijd hard...
Nil volentibus arduum

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

2j geleden heb ik dat gedaan op mijn transalp met michelin anakees.
maar het karkas van die band is eigenlijk te zacht, ik ben toen niet platgevallen, maar de kans
op lekrijden was groter dan met een noppenband waarvan het karkas harder is.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply