Longwy and beyound

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Longwy and beyound

Post by Cotthem »

Image Image Image
ferm ferm ferm


pijn pijn pijn
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Longwy and beyound

Post by petervdc »

ik wil ook !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Longwy and beyound

Post by Blackbert »

Right, na de Baise Peyrefique is er eigenlijk maar 1 optie als je niet terug naar de Tende wil: Rond het Parc National. Onderweg pikken we nog wat gravel mee, daarna volgt een stevig eind asfalt richting, euh, dinges.
Image
vooruit.
Image
achteruit.
Image
Trooper zijn romantische picnicspot.
Image
Zou dat licht geven in 't donker?
Image
rondom de brandblusbassins
Image

Image

Image
Sebiet ne kemel vanachter de hoek.
Image
Daarna dus asfalt. Image Hoewel, de 'route des Grandes Alpes' is niet echt een straf. We spreken af aan 't eerste deftig terras onszelf te trakteren en wat meer lucht in de banden te steken. 't Is een aanrader, dat terras. Sandwich du maison en homemade brownie als dessert. yumie.
Image
Daarna een uur of 2, 3 van dit.
Image
We slapen op de camping naast een dorpje waar alles dicht gaat als de zon verdwijnt. Behalve 1 cafeetje. Gelukkig zat die fond van chocolade er nog.
Image
Morgen:bergop.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Longwy and beyound

Post by Stefke »

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Image zeg ik u!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Longwy and beyound

Post by Muug »

ze zijn niet te stuiten... Image

ze zijn precies een maand of twee weggeweest. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Longwy and beyound

Post by Blackbert »

Nog maar just begonnen ja. Image
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

de sandwich maison als vieruurtje kwam als geroepen........ en het dessert konden we niet overslaan:


hhhhhhhhhmmmmmmmmmm Brownieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee MET een colleke slagroom !!!!!!![/size:2prjjhs3]


mijn vrouw wou mij bijna wurgen toen ik deze foto toonde:

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

een paar Duitsers met dikke sloefen en frisse oksels

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAZZZZZZZZZZZZZZZZ op mijn 1 cilinderke dat wel goed marcheert
en op noppenbandekes.................. max 200m rechtdoor, voldoende om tot 7-8000 toeren in 2de te trekken,
REMMENNNNNNN, 1ste soms 2de, haarspeldbochtje, GAAAAAAAAAZZZZZZZZZZZZ , soms breekt het achterwiel eventjes uit,

bestaat deze smileyke niet in het GROOT [/size:3f8p0oxv] Image Image Image Image Image Image

[url]

Geen nood aan sightseeing, voldoende bezigheid om diep in de bochten te kijken......

Tot het donker wordt blijven we GROOT [/size:3f8p0oxv] Image Image Image Image Image Image

op een Image uur komen we aan in een klein dorpke dat mogelijks de moeite is om overdag eens te bezoeken,
maar wij zijn niet gekomen om kleine dingen te bezoeken, .....


de blonde deerne had blijkbaar nog een date met haar vriendje van een dorp verder, want de keuken MOEST dicht,
een paar frisse pinten als avondmaal moet maar eens kunnen.

We slapen zoals gewoonlijk op een camping naast een rivier, de eerste dagen terug thuis is het moeilijk om in slaap te vallen zonder het gedruis van een rivier.............. gelukkig is mijn kersvers vrouwtje (ondertussen sinds gisteren 1 jaar getrouwd: fEEstje Image ) hier nog om mij bezig te houden.

Bert was al vroeger wakker en zoals een goede huisvader Image was hij al koffiekoeken gaan halen, in combinatie met zijn home-made koffie (als in elke dag op de camping: kookpotje en fleske naft....) ......yammie
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

bergop tot de top :
LA BONETTE

Image

Image

Image

menige andere motards komen en gaan, zeer snelle stop voor een fototje en hop, langs de andere kant terug naar beneden.
enkele landgenoten doen het per fiets, zonder motor tussen het kader, enkel de benen. STERK, heel STERK.

De afdaling is even leuk en het blijft nog net droog, ik krijg een deja-vu. Deze afdaling had ik al gereden maar dan met mijn bus, weliswaar minder vlot toen.
We rijden over slingerende betonwegen tot aan de voet van de Parpaillon, eerst de lunch met cheese/salami
Nog een paar stretch-blob3 oefeningskes want mijn schouders kregen last van een niet-motorhouding Image


Push the button: GROOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMMMM[/size:2ubmvfwh]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Longwy and beyound

Post by Blackbert »

Omdat we zo zijn, rijden we niet gewoon de Bonette op, we komen langs de zijdeur, via de Col de la Mouti?re. Waarschijnlijk ook de enige gravelweg in het Mercantourpark waar je mag rijden.
't Begint rustig.
Image
De top.
Image
Onderweg
Image
Ook hier weer militaire bouwsels. Met een 'view' over 3 vallei?n.
Image
De track komt uit op de noordelijke helling, dus even terug naar 't zuiden tot op de top. Hier groeit niks meer.
Image
Cime de la Bonette. 2802m, 24km klimmen vanuit Jausiers, gemiddeld 6,6%, bovenaan meer en een stevige wind. Chapeau aan de fietsers.
Image
Wij duikelen langs daar omlaag. Het valt mij op dat de weg, net als bijna 10 jaar geleden, in perfecte staat is. Speciaal voor de toeristen of uit noodzaak na x winters?

*je kan ook te voet tot op de echte top, nog een paar tientallen meters hoger. 360? uitzicht. Alleen was 't nu zwaar bewolkt en waaide de moto bijna omver. Volgende keer dan maar.*
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Longwy and beyound

Post by petervdc »

Als er iemand dit "ritje" wil overdoen, wil ie mij dan aub mailen ?
Image
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Longwy and beyound

Post by Blackbert »

Zoals Trooper zegt, in 't dorpje onder de Parpaillon effe picnic houden. Er passeert daar wel wat volk op noppen, onder andere een Italiaanse GS800 met duo. Allez, die vroeg of dat te doen zou zijn. Wisten wij veel. Hij is dan eerst zijn madam thuis gaan afzetten.

Ook hier is 't begin asfalt. Prima, da's makkelijker om de omgeving te bestuderen.
Image
Dan begint de fun
Image

Image
Schitterend
Image
Dan rij ik deze combinatie voorbij Image Image
Image

Image
En plots is hij daar, de tunnel. 400m ongeplaveide duisternis.
Image

Image
Terwijl we een klapke doen met het BMW-duo komt er nog iemand aangereden. Hij stapt af en doet onmiddellijk vrolijk mee aan de conversatie. Image Op 2600meter hoogte.
Image
3 KTMen op 1 foto. Image
Omdat hij geen licht heeft rijden we samen door de tunnel, aan een stevig tempo. Image
Aan de andere kant.
Image
Beetje dichterbij:
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Longwy and beyound

Post by Blackbert »

Naar beneden dan maar.
Image
Gravel of asfalt? De bestemming is dezelfde.
Image
Dan terug omhoog, richting Risoul.
Image

Image

Image
Na Risoul nog 80km naar Bardonecchia. Ha, de bus staat er nog. Tentje opzetten en naar 't centrum voor ons avondmaal. Het valt op dat het gehalte Hollanders-met-fiets redelijk hoog is op de camping, van 't weekend starten ze daar de 'Tour for Life'. In alle geval een boeiender manier om aan liefdadigheid te doen dan met viltstiften leuren.
Tijd om te gaan slapen
Image
De ochtend brengt wolken, wind en met tussenpozen lichte regen.
Image
We besluiten Murphy niet uit te dagen. 't zijn 5 schitterende dagen geweest, 't gaat hier blijkbaar hectisch druk worden vandaag, de Someiller en Pramant (beide doodlopend) liggen daar binnenkort waarschijnlijk nog. En in die richting ziet het er echt slecht weer uit.
Boeltje inpakken, afrekenen en wegwezen. 't Was plezant, merci Kurt voor de companie. Image
Image
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

De Parpaillon,

Blackbert on the move:
Image

halfweg:
Image

on top:
Image

Het koppel op de BMW rijdt eerst de tunnel in, maar we zien die heel snel terug uit het gat gekropen,
Monsieur zijn conclusie: verkeerd rubber, die mens was nogal ervaren in enduro vroeger jaren, anders is duo+bagage+offroad niet
altijd een goeie combinatie
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

Goei marchandies:

Image

bij die mens ging dat heel goed vooruit en der zat geen moteurke op zijne velo:
Image


SCHITTEREND:
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

onderweg naar Risoul effe mogen stoppen : Blackbert's Touratech GPS steun breekt ongelukkig af,

effe nakijken en wat zie ik daar:
Image

hormonen voor zijne KTM ?
Image



hij mag wel zijn tanden eens kuisen Image
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

Image

daar waar veel vrienden van mij swinters komen ski?n ben ik nu ook eens geweest, wel op 2 wielen ipv 2 latten:

Image

Image

Image

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

Vele hoogtepunten sieren onze Alpen-avonturen

met op het einde een prachtige scene:

Image

Image

nog eentje van mijn favorieten:
Image



SUPER THX BERT !!!!
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Longwy and beyound

Post by zappa »

snif.. Image 't is gedaan met fotokes kwijlen.

vraagje, staan jullie heel de route recht op de pedalen of juist voor de fotokes?

deze
sig nature

Post Reply