Longwy and beyound

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

waar we vandaag gereden hebben, kunt ge morgen beter zien............... Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

eventjes nagedacht om ons tentje aan Fort central te parkeren,
enkel de gedachte dat de gieren ook nog geen avondmaal hadden en wij niet de hoofdschotel wilden zijn,
toch maar naar de beschaafde camping getrokken.

zoals ge vandaag kunt zien , daar hebben we gisteren gereden,

Image Image Image


Dit is het begin van de Baisse de Peyrefique, een route die minder volk lokt, dus leuker voor ons.
Bij Fort de la Marguerie hebben we een prachtig zicht op de Tenda-bochten en Fort Central.

Image

Image

Image

Bert was effe weg, verloren gelopen in dit Fort op zoek naar een WC .............
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

Alle routes werden op het laatste en dan bedoel ik ook echt het allerlaatste moment mogelijk bijgewerkt om in de GPS te duwen.
"Waypoint geheugen vol, Route opgedeeld" klinkt het meermaals.

De combinatie van beide GPS toont ons toch de gevraagde weg,
behalve vandaag, daardoor missen we een stuk van onze vooropgestelde onverharde route en nemen we een groot stuk geasfalteerde pistes.

En dan komt mijn geheugen weer terug, niet dat van de GPS
en Roeligan zal hier ook nog eens aan denken, en Cotthem misschien ook:

zoek maar eens op google earth of maps of..... N44 00.929 E7 33.238
26/08/2010 13:09:24 543 m 163 m 0:00:04 147 km/h 106? waar

rechtover de campingplaats van twee jaar terug, de D42, een klein wegje van maximum drie meter breed, met ongeveer een 40-tal haarspeldbochten. Opnieuw in Supermoto-stijl (al een geluk dat mijn beestje een supermoto-uitlaatlijn heeft) vliegen we over deze berg, effe stoppen voor een poze:

Image

allerlei natuurkleuren komen opduiken:
Image

Het is een heel warme dag en onder de helm begint het te stomen.
We blijven geconcentreerd de bochtjes nemen tot het onverhard gaat,
Blijkbaar zijn we nog niet aan de top.............maar na zoveel draaien en keren kan je je nog moeilijk ori?nteren welke top het nu juist was.

Ik zie na de duizend honderd drie?ntachtigste bocht een mooi plekje groen met schaduw en een oud-stenen tijdperk brugje, waaronder het kabbelend riviertje stroomt...... Eventjes het hoofd afkoelen met fris bergwater.........
Tijd voor lunch: chiabatta/cheese/salami waren de ingredi?nten die ons een week lang konden smaken als lunch.

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Longwy and beyound

Post by Blackbert »

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Longwy and beyound

Post by Blackbert »

Baise Peyrefique is , wel, voor een twijfelaar een twijfelgeval. Kaarten allerhande raadplegen vertelt u dat je net niet in het Parc National du Mercantour komt. OK. Image
Dan kom je ter plaatse. Waar de gravel begint staat een groot bord rechts naast de weg, achter dat bord het bos. Op dat bord een hoop uitleg wat je wel en vooral niet mag in dat park. Samengevat: wandelen ja, al de rest nee.
Een paar honderd meter verder een haarspeldbocht naar rechts. Eigenlijk ben je nu achter dat bord van daarnet en dus in het park. Image Image
We hebben een paar jeeps, een vrachtwagen en een mens in een groen hemd te voet gekruist, en geen van hen heeft ons tegengehouden, dus 't zal wel ok geweest zijn. 't Is maar, als je in 't park betrapt wordt, kom je er niet vanaf met een symbolische 20?.

Image
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

D 42

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

Baise Peyrefique is , wel, voor een twijfelaar een twijfelgeval.
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

....
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

Sinds vroegere bosbranden hebben ze toch enkele voorzieningen aangebracht,
her en der werden waterreservoirs aangelegd ...


Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Longwy and beyound

Post by Cotthem »

Image Image Image
ferm ferm ferm


pijn pijn pijn
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Longwy and beyound

Post by petervdc »

ik wil ook !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Longwy and beyound

Post by Blackbert »

Right, na de Baise Peyrefique is er eigenlijk maar 1 optie als je niet terug naar de Tende wil: Rond het Parc National. Onderweg pikken we nog wat gravel mee, daarna volgt een stevig eind asfalt richting, euh, dinges.
Image
vooruit.
Image
achteruit.
Image
Trooper zijn romantische picnicspot.
Image
Zou dat licht geven in 't donker?
Image
rondom de brandblusbassins
Image

Image

Image
Sebiet ne kemel vanachter de hoek.
Image
Daarna dus asfalt. Image Hoewel, de 'route des Grandes Alpes' is niet echt een straf. We spreken af aan 't eerste deftig terras onszelf te trakteren en wat meer lucht in de banden te steken. 't Is een aanrader, dat terras. Sandwich du maison en homemade brownie als dessert. yumie.
Image
Daarna een uur of 2, 3 van dit.
Image
We slapen op de camping naast een dorpje waar alles dicht gaat als de zon verdwijnt. Behalve 1 cafeetje. Gelukkig zat die fond van chocolade er nog.
Image
Morgen:bergop.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Longwy and beyound

Post by Stefke »

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Image zeg ik u!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Longwy and beyound

Post by Muug »

ze zijn niet te stuiten... Image

ze zijn precies een maand of twee weggeweest. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Longwy and beyound

Post by Blackbert »

Nog maar just begonnen ja. Image
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

de sandwich maison als vieruurtje kwam als geroepen........ en het dessert konden we niet overslaan:


hhhhhhhhhmmmmmmmmmm Brownieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee MET een colleke slagroom !!!!!!![/size:2prjjhs3]


mijn vrouw wou mij bijna wurgen toen ik deze foto toonde:

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

een paar Duitsers met dikke sloefen en frisse oksels

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAZZZZZZZZZZZZZZZZ op mijn 1 cilinderke dat wel goed marcheert
en op noppenbandekes.................. max 200m rechtdoor, voldoende om tot 7-8000 toeren in 2de te trekken,
REMMENNNNNNN, 1ste soms 2de, haarspeldbochtje, GAAAAAAAAAZZZZZZZZZZZZ , soms breekt het achterwiel eventjes uit,

bestaat deze smileyke niet in het GROOT [/size:3f8p0oxv] Image Image Image Image Image Image

[url]

Geen nood aan sightseeing, voldoende bezigheid om diep in de bochten te kijken......

Tot het donker wordt blijven we GROOT [/size:3f8p0oxv] Image Image Image Image Image Image

op een Image uur komen we aan in een klein dorpke dat mogelijks de moeite is om overdag eens te bezoeken,
maar wij zijn niet gekomen om kleine dingen te bezoeken, .....


de blonde deerne had blijkbaar nog een date met haar vriendje van een dorp verder, want de keuken MOEST dicht,
een paar frisse pinten als avondmaal moet maar eens kunnen.

We slapen zoals gewoonlijk op een camping naast een rivier, de eerste dagen terug thuis is het moeilijk om in slaap te vallen zonder het gedruis van een rivier.............. gelukkig is mijn kersvers vrouwtje (ondertussen sinds gisteren 1 jaar getrouwd: fEEstje Image ) hier nog om mij bezig te houden.

Bert was al vroeger wakker en zoals een goede huisvader Image was hij al koffiekoeken gaan halen, in combinatie met zijn home-made koffie (als in elke dag op de camping: kookpotje en fleske naft....) ......yammie
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Longwy and beyound

Post by TRooPER »

bergop tot de top :
LA BONETTE

Image

Image

Image

menige andere motards komen en gaan, zeer snelle stop voor een fototje en hop, langs de andere kant terug naar beneden.
enkele landgenoten doen het per fiets, zonder motor tussen het kader, enkel de benen. STERK, heel STERK.

De afdaling is even leuk en het blijft nog net droog, ik krijg een deja-vu. Deze afdaling had ik al gereden maar dan met mijn bus, weliswaar minder vlot toen.
We rijden over slingerende betonwegen tot aan de voet van de Parpaillon, eerst de lunch met cheese/salami
Nog een paar stretch-blob3 oefeningskes want mijn schouders kregen last van een niet-motorhouding Image


Push the button: GROOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMMMM[/size:2ubmvfwh]
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply