Noordkaap

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Noordkaap

Post by kirikoe »

Ik ga in juni met 2 maten naar Noorwegen . De noordkaap staat niet op het programma. Vraag mij trouwens af wat daar te zien is. Ben al vijf maal in Noorwegen geweest ( zonder moto ) en er zijn daar zo veel mooie dingen te zien.
Kijk hier eens
[url]

en hier
[url]

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Noordkaap

Post by laouen »

hallo beste motorijders,
Er altijd over praten helpt niet meer, deze keer wil ik er graag naar toe. Liefst zou ik diegene aanspreken die ook een beetje avontuurlijk zijn ingesteld en [color=#FF00FF:1hquaunc]met soortgelijke motorfiets[/color:1hquaunc] rijden. Voelt u zich ook aangesproken om naar de Noordkaap te rijden volgende zomer (2011), gelieve contact op te nemen.
Gr HT
en wat mag dat dan wel zijn, zo'n soortegelijke motorfiets?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Noordkaap

Post by Tom Thumper »

... Vraag mij trouwens af wat daar te zien is.
Kirikoe, is dat nu niet het ultieme argument om naar daar te rijden en te gaan zien wat er te zien is? Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Noordkaap

Post by F M »

Ik denk dat daar veel kou te zien is. Image




Maar ik kan mis zijn, want ik ben er nog niet geweest. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Noordkaap

Post by F M »

hallo beste motorijders,
Er altijd over praten helpt niet meer, deze keer wil ik er graag naar toe. Liefst zou ik diegene aanspreken die ook een beetje avontuurlijk zijn ingesteld en [color=#FF00FF:230xsdae]met soortgelijke motorfiets[/color:230xsdae] rijden. Voelt u zich ook aangesproken om naar de Noordkaap te rijden volgende zomer (2011), gelieve contact op te nemen.
Gr HT
en wat mag dat dan wel zijn, zo'n soortegelijke motorfiets?
Zo enen met 2 wielen ?
I am confused. Oh no, maybe not!

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Noordkaap

Post by kirikoe »

Kirikoe, is dat nu niet het ultieme argument om naar daar te rijden en te gaan zien wat er te zien is? Image
Eigenlijk niet . Je moet veel geld betalen om er te geraken terwijl je evengoed ergens anders op een rots kunt gaan zitten om de zonsondergang te zien.En dan moet je nog geluk hebben dat er geen bewolking is of je ziet geen Image

De meeste motorrijders gaan voor een week naar noorwegen . Gaan via de E6 naar het noorden ( op sommige plaatsen is dit een prachtige weg maar er is zoveel meer ) en rijden dan via de zelfde weg vlug terug om de boot te halen .
Moest ik 3 weken tijd hebben ik reed ook tot in het uiterste Noorden via de Lofoten om dan via Finland en zweden terug Noorwegen binnen te rijden . Anders is het tijd en geld verspilling.

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Noordkaap

Post by kirikoe »

hallo beste motorijders,
Er altijd over praten helpt niet meer, deze keer wil ik er graag naar toe. Liefst zou ik diegene aanspreken die ook een beetje avontuurlijk zijn ingesteld en [color=#FF00FF:1sfbhwn8]met soortgelijke motorfiets[/color:1sfbhwn8] rijden. Voelt u zich ook aangesproken om naar de Noordkaap te rijden volgende zomer (2011), gelieve contact op te nemen.
Gr HT
en wat mag dat dan wel zijn, zo'n soortegelijke motorfiets?
Zo enen met 2 wielen ?
Als ik het goed voor heb van op het bevriende forum is het zoiets met de kleur van een appelsien en begint het met een K Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Noordkaap

Post by duibhce Kaelann »

Als ik het goed voor heb van op het bevriende forum is het zoiets met de kleur van een appelsien en begint het met een K Image
ah, dus nen andere onbetrouwbare motor zodat het niet altijd aan hem ligt als er niet verder gereden kan worden Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

knk
Posts: 4
Joined: 15 Sep 2010 16:28

Re: Noordkaap

Post by knk »

Kirikoe, is dat nu niet het ultieme argument om naar daar te rijden en te gaan zien wat er te zien is? Image
Eigenlijk niet . Je moet veel geld betalen om er te geraken terwijl je evengoed ergens anders op een rots kunt gaan zitten om de zonsondergang te zien.En dan moet je nog geluk hebben dat er geen bewolking is of je ziet geen Image
.
Ik geef u helemaal gelijk. De Noordkaap op zich is veel te duur en toeristisch en echt veel is er niet te zien, maar op het moment dat je er staat heb je toch even iets van: Ik ben er geraakt. Ook al omdat het zo een mythische plaats is en de enorme afstand om er naar toe te gaan. Ik heb de reis in 2009 gedaan in 18 dagen. Langs Zweden en Finland omhoog en via de Lofoten en centraal Noorwegen terug naar onder. En behoudens ongelukken, ben er zeker van dat ik er nog ooit terug ga heen rijden. Ik vind de fjorden van Noord-Noorwegen trouwens ook veel mooier dan die in het Zuiden.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Noordkaap

Post by Stefke »

Moest ik 3 weken tijd hebben ik reed ook tot in het uiterste Noorden via de Lofoten om dan via Finland en zweden terug Noorwegen binnen te rijden . Anders is het tijd en geld verspilling.
neen, zelfs dan is het doorblazen om er te geraken...

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Noordkaap

Post by kirikoe »

Moest ik 3 weken tijd hebben ik reed ook tot in het uiterste Noorden via de Lofoten om dan via Finland en zweden terug Noorwegen binnen te rijden . Anders is het tijd en geld verspilling.
neen, zelfs dan is het doorblazen om er te geraken...
Dat valt nog mee stefke . Heb het al gedaan . Wel niet met de moto maar met een mini mobilhome .

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Noordkaap

Post by kirikoe »

Wat is er mis met een BMW GS , KTM .... De bedoeling is om pistes te nemen indien mogelijk, en geen 8000km op asfalt te rijden, Ben ik op het verkeerde topic beland?. Image
Daar is niets mis mee . We lachen graag mekaars moto's uit . Kwestie van te blijven relativeren.

Hoeveel dagen zijn jullie van plan om te reizen ?
Ervaring met Noorwegen ?

Voor reistips kan je waarschijnlijk ook terecht op het ADV forum.

[url]

En zeker een verslag uitbrengen na de reis .

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Noordkaap

Post by petervdc »

Dat valt nog mee stefke . Heb het al gedaan . Wel niet met de moto maar met een mini mobilhome .
Das makkelijk spreken h?, met nen 4 wieler : drinken terwijl ge rijdt, eten ook, nen duo die es kan overnemen, verwarming, enz... Image
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Noordkaap

Post by petervdc »

Hallo beste motorrijders;
Ne keer afzien , een houten kont, kou hebben en op pistes komen waar enkelen zich op wagen met jeep of moto dat is voor mij ook vakantie. De Noordkaap is niet het doel op zich, maar de reis er naartoe en terug is veeeel belangrijker.
Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoeld met lachen over een ander zijn motorfiets, wat is daar nu zo belachelijk aan dat je dit moet gaan relativeren. Slaat voor mij nergens op. Zij die met een ander lachen staan zelf met vieren koeien te bekijken in de Jura.
Sorry jongens, maar wie een bal trapt kan hem ook terug verwachten.
mvg.
Wat voor een reactie is dit nu ?
Is er hier iemand die je zit uit te lachen ??? Image Image Image
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Noordkaap

Post by petervdc »

Met mij mag je lachen , met mijn moto ook
Maar denigrerend doen over jura koeien ? da mag nie
Image Image

ik zou ook wel eens naar Noordkaap willen rijden,
maar met 3 klein koters en beperkt buget, en nog beperkter in tijd blijft het voorlopig bij dromen
Als ik de lotto win zaterdag, trakteer ik met een rondje Noorwegen Image
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Noordkaap

Post by F M »

Slaat voor mij nergens op.
Dit slaat inderdaad nergens op... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply