Off road naar Cuba

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Off road naar Cuba

Post by Muug »

Rosie, wat een triestige naam zeg Image
Als het nu nog Roosje was geweest Image Bij de Hollandse Gssers is er een wijf van een motorwijf dat Roosje heet. Haalt heel toepasselijk, geheel in lijn met haar naam, de ruigste dingen uit met alles wat twee hangtetten heeft. Image

Moest ik de mijne ne naam moeten geven, dan zou dat Hobbes zijn, naar analogie met het oranje tijgertje uit "calvin and hobbes"

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Fijn voor haar. Lees nu terug op blz1. Image
En zet uw geluid wat harder.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Off road naar Cuba

Post by Muug »

Fijn voor haar. Lees nu terug op blz1. Image
En zet uw geluid wat harder.
Ha, zo'n Rosie Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Off road naar Cuba

Post by zappa »

Fijn voor haar. Lees nu terug op blz1. Image
En zet uw geluid wat harder.
Ha, zo'n Rosie Image

als "thuisblijver" zat je met een ander lieke

BB & TT ; ge gaat toch nog niet stoppen ????? Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Nee, maar voor 't overige heb ik niks tegen Brel, integendeel.

En ook nee, maar geduld is een schone deugd. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

Just, 't is nog niet gedaan! We moeten nog vertellen van de lessen "etiquette" gegeven door nen ollander, de lessen "veldreparaties" gegeven Zwette Beire, een KTM die toch op een geven moment zijn naam waar moet maken en in panne valt, de fotoshoots met zus van Rosie en een beetje later met de grote broer van de Rudy, ...

Pfff, 't zal wel voor een van de volgende dagen zijn, geen tijd nu. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Off road naar Cuba

Post by TRooPER »

de enige remedie om deze foto 's uit mijn geheugen te bannen en de mogelijks heel leuke en spannende en avontuurlijke momenten is zelf naar ginder bollen.................................................................................................................
...............................................................................................................................................................




Oktober2012?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Off road naar Cuba

Post by Muug »

Oktober2012?

Vind ik een heel goed idee ja !

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Regen? Niet voor ons.

Het begon nochtans niet goed. Tegen dat we het tankstation, 10' van de camping, verlieten, voelde ik hier en daar al iets sijpelen. Terug naar het centrum, wij willen koffie. De eerste gelegenheid is redelijk chique. Witte tegels, witte stoeltjes ... en wij, 2 druipende reuzen met te veel kleren, helmen en handschoenen aan. Maar we werden enthousiast ontvangen, inclusief big smile en veel getater. Ze had op een of andere manier ook door dat we met de moto waren en wilde weten welk merk. KTM werd op Image onthaald.

Image Image

Anyway, Tom wilde daar niet blijven rondhangen, bovendien klaarde het een beetje op. Wijle weg dus. Met de bedoeling Murphy niet uit te dagen en een toerroute te nemen naar de volgende camping. Redelijk dicht bij de track blijvend, je weet nooit.
Kijk een gat. In de wolken. In de goeie richting nog ook.
We spurten erheen, om na twintig minuten de track op te rijden, droog. Image
Image

Image
Nog steeds die fascinerende rotsen
Image
Is het een telefoonkot? Een stemhokje? Een krantenstalletje?
Image
Tijdens de middagstop wordt ze gespot: Big Sister.
Image
Zo gezien is er niet veel veranderd sinds die heuvel volgebouwd werd...
Image

Image
Iets moet ons redelijk goed gezind zijn, want dat gat in de wolken blijft ons vergezellen. Wel redelijk veel wind, wat met de donkere pakken rondom ons een speciaal sfeertje cre?ert. Schitterend gewoon.
Image

Image

Image

Image

Image
Over de top van de heuvel. Voor je strekt zich een helling uit vol olijfbomen. Jagende wolken, wuivende takken, ruisende bladeren en in de verte een huis ...
Image

Image

Image

Image
De Romeinse afdaling van een paar dagen geleden? Dit maakte daar deel van uit. Weer blijven we boven, op de weg.
Image

Image
Derde keer door dezelfde beek was er teveel aan.
Image
't Was even zoeken, maar dit is de doorgang.
Image
Gaaazzz
Image
Zijn we blij dat we toch de track gevolgd hebben?
Image
Potje koken. Bij elkaar gesprokkeld in 2 Supermercado's vlak naast elkaar. Sardientjes als voorgerecht, pasta simplisimmo erna. Brood, biertje, praatje, bedje. 't Was nog zo'n slechte dag niet. Image
Image
grease up your baby for a ball on the hill

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Off road naar Cuba

Post by frederikw »

Ge zijt gaan slapen en nooit meer wakker geworden? Image
Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

Regen? Niet voor ons.

Het begon nochtans niet goed. Tegen dat we het tankstation, 10' van de camping, verlieten, voelde ik hier en daar al iets sijpelen. Terug naar het centrum, wij willen koffie. De eerste gelegenheid is redelijk chique. Witte tegels, witte stoeltjes ... en wij, 2 druipende reuzen met te veel kleren, helmen en handschoenen aan. Maar we werden enthousiast ontvangen, inclusief big smile en veel getater. Ze had op een of andere manier ook door dat we met de moto waren en wilde weten welk merk. KTM werd op Image onthaald.

Image Image

Anyway, Tom wilde daar niet blijven rondhangen,
Dat madammeke was een trut! Daarom dat ik zo rap door wou. KTM werd inderdaad met een Image onthaald, de Rudy kreeg daarentegen een Image . Wat wist die nu van motsekletten? We komen toe en ze vraagt wat merk dat het is, ze had niet eens een 950 en T?n?r? herkent en meet ze zich de pretentie aan om ook nog eens een waardeoordeel uit te spreken over de Rudy! Image Zonder in extremen te vervallen maar ik denk dat dit ook wel de nodige vraagtekens bij de Image van KTM zet! Image De trut begot! Image

Fotoshoot met de Rudy in de hoofdrol! Een beetje om de zever van dat madammeke die denkt dat ze iets van moto's weet uit mijnen kop te zetten.

Image

Image

Met de Rudy in de hoofdrol? "En waar is hij dan?" Al lang weg natuurlijk!!! De Rudy is de rapste van allemaal! Sneller dan zijn schaduw.

Image

Image

Een verschijning?

Image

Image

En dus nadat Rosie haar big sister had gezien, komt de grote broer van de Rudy ook even dag zeggen! Het was een aangenaam weerzien! En speciaal voor de gelegenheid had groten broer nog geel bloemekes aan de omgeving toegevoegd! Ze hebben ook een zacht kantje, die broers!

Image

Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

En ooit moest er een einde aan komen. We hadden al heel wat avonturen beleefd, Zwette Beire 950, ik 660. De laatste dag rijden in dat prachtige land was aangebroken. Voor we vertrokken moest ik nu toch wel echt dringend de ketting van de Rudy spannen. Die was serieus los komen te hangen. Je kan het al verwachten dat dit weer niet verliep zoals het zou moeten, waarom zou ik hier anders over het spannen ener ketting beginnen zeveren.

Ik neem dus de steeksleutel 22 uit mijn gereedschapszakje (standaard worden die dingen niet meegeleverd met een T?n?r?, SCHANDE YAMAHA!!! Image Maar dat terzijde) en probeer de moer van de achteras los te krijgen. Voor mijn vertrek had ik nieuwe banden gelegd en die moer mooi met de momentsleutel volgens het in het instructieboekje aangegeven moment (ik geloof dat het 105Nm is) vastgezet. Nu was er aan dat ding geen loskrijgen aan. Ik haal de bus WD40 erbij, beetje spuiten, nog een proberen, nog wat spuiten, laten intrekken zodat het stof, zand, water en andere heilige elementen uit de Portugese ondergrond kunnen loskomen. Maar niks, er is geen beweging te krijgen in dat ding. Ik begin een beetje te zweten, zo op avontuur en 's morgens aan de motor beginnen kloten, dat lokt ongetwijfeld kijklustigen die dan allemaal commentaar gaan geven op het feit dat ik mijn achteras niet los krijg. Dat wou ik dus niet echt hebben. Ik zet mijn crossbotje maatje 49 even op de steeksleutel en ja, je kunt het raden, die draait van de bout, bout beschadigd. Image

Dan Zwette Beire even roepen zeker? "Nonkel Beire, ik heb een probleem, kan je even helpen?" "Ga eens zien of er hier niemand is met een ringsleutel maat 22, dat zal beter pakken. Ik dus heel de camping af op zoek naar een ringsleutel maat 22. Niemand had dat natuurlijk bij. Wel wordt er wat gelachen met de Rudy: "zo een kleine moer aan de achteras" Image Nog wat lachten met de Rudy, hoe durven ze. Die kan daar toch ook niet aan doen dat die een kleine moer heeft! Zo is dat nu een keer, sommige zijn wat beter bedeeld dan andere, dat wil daarom niet zeggen dat degene die beter bedeeld zijn ook beter presteren! Integendeel. En daar mee lachen vind ik al helemaal niet kunnen. Image

Dan naar de meneer van de camping. Ik dus in mijn beste Portugees gaan uitleggen dat ik een ringsleutel en geen steeksleutel maat 22 nodig had. Maar ook bij hem ving ik bot. Tegen dat ik terug bij de Rudy kwam, was Zette Beire al volop in de weer met allerlei gereedschap of beter een ringsleutel maat 23, een keukenmes en een hefboom. Of hoe je van een ringsleutel 23 een maatje 22 maakt! Image

Image

Een mede WYOA-avonturier-tot-in-het-puntje-van-zijn-teen, mede toeristisch-temporijdende reisgenoot had minder geluk. Zijn HP2 had het opgegeven. Hier doet hij nog een nobele poging om zijn geliefde in gang te trekken met de hulp van de LandRover van de campinguitbater.

Image

Al snel wordt duidelijk dat ook deze ingreep niet het beoogde resultaat heeft. We zetten de tocht verder zonder hem.

Image

Zwette Beire zorgt samen met zijn Rosie voor voldoende wind om gans de streek van stroom te voorzien!

Image

En is er nog iemand die durft te beweren dat je noppenbanden niet tot op het randje over het asfalt kan sturen?

Image

En dan is de moment gekomen: op stap met een KTM zonder panne? Nee, dat kan niet! Gelukkig was het maar een klein probleempje.

Image

We genieten nog van laatste uren door Portugal, zo schoon!

Image

Als we toekomen op de camping, genieten we van een uitgebreide aperitief, enkele liters wijn en bier worden verzwolgen.

Image

... en een everzwijn, vakkundig klaargemaakt door de campinguitbater, wordt verorberd. (Dat van het everzwijn op einde van het verhaal komt me bekend voor). Koffie wijn en bier is er als dessert! Image

Image

De laatste foto is misschien niet helemaal scherp maar hij geeft wel perfect de sfeer weer op dat moment, iedereen was serieus "beneveld"
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Off road naar Cuba

Post by laouen »

Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Off road naar Cuba

Post by petervdc »

Image
Kwou juist hetzelfde zeggen Image
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Voil?, d? foto die 't voor mij zo'n beetje samenvat.

Image

En nog een paar van die laatste dag
Image

Image
De Rudy, onvermoeibaar. Tom moet maar zien dat hij 't kan volhouden. Image
Image

Image
Het laatste terras samen. Enkele sterke verhalen, eens goed lachen met elkaars stomme stoten, de mensen die het mogelijk maakten nogmaals bedanken en uiteraard eens vissen of er misschien eventueel een vervolg zou kunnen komen.
Image
En dus ook: Tom, om parttime chauffeur te zijn, fulltime voorrijder en goed gezelschap: obregado. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Off road naar Cuba

Post by laouen »

Voil?, d? foto die 't voor mij zo'n beetje samenvat.

Image
*rechtermuisklik - save image as - desktop slideshow selection*

als't gepermitteerd is Image
ge komt alvast in goed gezelschap terecht naast wat foto's van Metal Jockey Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

dank u schat. Image

ik ga daar stillekes blijven zitten, met grote oren en ogen.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

En dus ook: Tom, om parttime chauffeur te zijn, fulltime voorrijder en goed gezelschap: obregado. Image
[youtube:2c77zq7s]http://www.youtube.com/watch?v=0300uuDGpVc[/youtube:2c77zq7s]
Me gusta la moto, me gustas tu.

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Off road naar Cuba

Post by frederikw »

Image

De sfeer die op zo'n evenementen heerst van een hoop onbekenden met dezelfde interesses maar toch van heel verschillende achtergronden. Priceless!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

thumbsup

De sfeer die op zo'n evenementen heerst van een hoop onbekenden met dezelfde interesses maar toch van heel verschillende achtergronden. Priceless!
Klopt! Maar wat het voor mij zo plezant maakte was het "WYOA" idee. Geen groep van 30 konijnen die braafjes moeten doen wat Meneer den Organisator in elkaar had gestoken. Je werd hier niet met de vinger gewezen als je voor een bepaald deel van het geheel geen goesting had omdat je dan misschien wel eens zou raken aan het Grote Ego van Meneer den Organisator. Verder moest ook niet elke medereiziger elke avond geknuffeld worden en eens gezegd hoe geweldig je elkaar wel vindt.

Nee, gewoon een hoopje mensen die ieder op hun eigen tempo dezelfde reis maakten, waarvan er een paar zo vriendelijk waren om hun vroegere ervaringen met de rest te delen. Je kon, als je daarvoor goesting had, op een aangegeven camping gaan slapen en voor de rest moest iedereen maar gewoon zijn plan trekken. Dat maakt dat alles een stuk echter was. Image En op bepaalde momenten waren er dan toch mensen die net wat meer verantwoordelijkheid namen dan anderen. Ik denk dan bv. aan Martijn, een Nederlander die op een gegeven moment een BBQ maakt voor een goei 30 man! Anderen, die daar goesting voor hadden, gingen spontaan helpen maar niemand voelde zich verplicht om dat achteraf nog eens te gaan overdoen. Wanneer we met 2 met de moto gingen zwemmen, voelde de anderen zich ook niet verplicht om ons met onze miserie verder te helpen, natuurlijk waren er wel voldoende goei zielen die dat wel deden. Eten deed je waar je wilde, met wie je wilde en wanneer je wilde... Ja, zulke dingen maakte het onbetaalbaar op ??n vlak en goedkoop op een ander. Chapeau voor de initiatiefnemers. Voor mijn part hadden ze het perfecte evenwicht tussen een georganiseerd evenement en uw plan trekken.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply