Off road naar Cuba

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

Dat was naar beneden! Image

Alles was goed verlopen tot ik na de bocht terug wou vertrekken en in een foute versnelling stond. Toen is de Rudy neergaan.

En eigenlijk, hoe kan ik nu na zo een helling benedenkomen in een verkeerde versnelling? Ik vrees dat ik volledig remmend op mijn voorrem naar beneden gekomen ben. Ik ben die dagen wel geschrokken hoe goed doseerbaar en hoeveel kracht bij zo een afdaling je uit de voorremmen kan halen. Maar ik weet het, in eerste of tweede en goed remmen op de motor is de basis. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Van de schoonste naarboven hebben we geen prentjes. Beetje slordig georganiseerd.
De beek heb je gezien. OK, door die korte steile oever geen aanloop. 5meter 'plat', dan +20% helling, smal, losse stenen, schijnbaar eindeloos. In eerste, b@llen op het stuur, kot open. Je voelt en hoort die motor in toeren zakken, hij krijgt last, dit mag niet te lang meer duren maar 't einde is nog niet in zicht. Shit, als ik hier stilval heb ik een probleem. Net op dat moment bereik je een bijna vlak stuk van een meter of 3. Net genoeg voor het blok om zich te herpakken. Daarna begint het opnieuw. Een keer of 4 na elkaar. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Off road naar Cuba

Post by laouen »

nog nog nog Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Off road naar Cuba

Post by TRX »

Miljaar dedju, ik zit hier met een half-portugese in mijn huis (allez, bijna, binnen een paar weken) met genoeg kennissen vrienden in Portugal, denk dat 2012 een Portugal jaar zal worden. Taal zal geen probleem zijn, ze spreekt het vloeiend, de weg vinden zal ook wel lukken, ze heeft er jaren gewoond Image .

Naaaaaaaaaiz pics, leuk om te lezen en hoge nood aan een slabbeke Image .



Aaargh, ik moet het binnen een paar weken helaas stellen met een weekje TT op IOM en dan een weekje Schotland Image .


Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »


Aaargh, ik moet het binnen een paar weken helaas stellen met een weekje TT op IOM en dan een weekje Schotland Image .

Image
Amai, zo'n straf. Wat hebde gij uitgestoken? Image

Image
grease up your baby for a ball on the hill

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Off road naar Cuba

Post by TRX »


Aaargh, ik moet het binnen een paar weken helaas stellen met een weekje TT op IOM en dan een weekje Schotland Image .

Image
Amai, zo'n straf. Wat hebde gij uitgestoken? Image

Image
Erg ?, ben zo'n brave jongen en toch zo gestraft worden, 't is niet fair ? Image .

Maar toch blijf ik jaloers op al die schone off-roadtrips van jullie Image Image . Ik denk dat ik de komende jaren mijne hernia ga negeren en me wat ga aanschaffen waar ik ook mee kan off-roaden Image .

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Ezeltjesdag.

De rotsformaties in deze streek blijven mij verbazen.
Image
Maar er moet ook gereden worden, anders staan we stil.
Image
Daar is hij dan, en 't kan hem allemaal niet zoveel schelen.
Image

Image
Korte stop om de Imagep te testen.
Image

Image
Honger. Minimercado voor brood, salami en kaas. Die niet verder geraken dan het dorpsplein, op de bank.
Image
Ze kunnen 't goed vinden, die 2
Image
Covilh?
Dan: Parque Natural Da Serra Da Estrela, met echte bergen. Playtime. Image Helemaal legaal ook.
Image
Covilh?, daar beneden.
Image
Au, mijn hersens
Image

Image
De waterval.
Image

Image

Image

Image
Af en toe moet er eens omgekeerd worden, te enthousiast. Als ik mij goed herinner (met zo'n hersens moet dat lukken) was het hier ergens dat we met z'n vieren op een splinternieuwe brandweg terechtkwamen. 10m breed, 30cm diep omgevreesde zachte, vochtige grond. Lichtjes bergop voor een paar 100m. Yipie. Image
Image
Hadden we al gezegd dat asfalt hier ook plezant is?
Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

We hebben er moeite voor moeten doen om het te vinden maar het is ons gelukt! Ook in Portugal is er saaie rechtdoor alsfalt!

Image

Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Off road naar Cuba

Post by frederikw »

Blackbert, niet boos zijn maar... ik denk dat ik een beetje verliefd aan't worden ben uw Rosie... Image What a bike!

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Blackbert, niet boos zijn maar... ik denk dat ik een beetje verliefd aan't worden ben uw Rosie... Image What a bike!
Je zal eerst voorbij de Rudy moeten. En heb je die tandjes al gezien? Image

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Off road naar Cuba

Post by Muug »

Rosie, wat een triestige naam zeg Image
Als het nu nog Roosje was geweest Image Bij de Hollandse Gssers is er een wijf van een motorwijf dat Roosje heet. Haalt heel toepasselijk, geheel in lijn met haar naam, de ruigste dingen uit met alles wat twee hangtetten heeft. Image

Moest ik de mijne ne naam moeten geven, dan zou dat Hobbes zijn, naar analogie met het oranje tijgertje uit "calvin and hobbes"

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Fijn voor haar. Lees nu terug op blz1. Image
En zet uw geluid wat harder.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Off road naar Cuba

Post by Muug »

Fijn voor haar. Lees nu terug op blz1. Image
En zet uw geluid wat harder.
Ha, zo'n Rosie Image

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Off road naar Cuba

Post by zappa »

Fijn voor haar. Lees nu terug op blz1. Image
En zet uw geluid wat harder.
Ha, zo'n Rosie Image

als "thuisblijver" zat je met een ander lieke

BB & TT ; ge gaat toch nog niet stoppen ????? Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Nee, maar voor 't overige heb ik niks tegen Brel, integendeel.

En ook nee, maar geduld is een schone deugd. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Off road naar Cuba

Post by Tom Thumper »

Just, 't is nog niet gedaan! We moeten nog vertellen van de lessen "etiquette" gegeven door nen ollander, de lessen "veldreparaties" gegeven Zwette Beire, een KTM die toch op een geven moment zijn naam waar moet maken en in panne valt, de fotoshoots met zus van Rosie en een beetje later met de grote broer van de Rudy, ...

Pfff, 't zal wel voor een van de volgende dagen zijn, geen tijd nu. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Off road naar Cuba

Post by TRooPER »

de enige remedie om deze foto 's uit mijn geheugen te bannen en de mogelijks heel leuke en spannende en avontuurlijke momenten is zelf naar ginder bollen.................................................................................................................
...............................................................................................................................................................




Oktober2012?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Off road naar Cuba

Post by Muug »

Oktober2012?

Vind ik een heel goed idee ja !

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Off road naar Cuba

Post by Blackbert »

Regen? Niet voor ons.

Het begon nochtans niet goed. Tegen dat we het tankstation, 10' van de camping, verlieten, voelde ik hier en daar al iets sijpelen. Terug naar het centrum, wij willen koffie. De eerste gelegenheid is redelijk chique. Witte tegels, witte stoeltjes ... en wij, 2 druipende reuzen met te veel kleren, helmen en handschoenen aan. Maar we werden enthousiast ontvangen, inclusief big smile en veel getater. Ze had op een of andere manier ook door dat we met de moto waren en wilde weten welk merk. KTM werd op Image onthaald.

Image Image

Anyway, Tom wilde daar niet blijven rondhangen, bovendien klaarde het een beetje op. Wijle weg dus. Met de bedoeling Murphy niet uit te dagen en een toerroute te nemen naar de volgende camping. Redelijk dicht bij de track blijvend, je weet nooit.
Kijk een gat. In de wolken. In de goeie richting nog ook.
We spurten erheen, om na twintig minuten de track op te rijden, droog. Image
Image

Image
Nog steeds die fascinerende rotsen
Image
Is het een telefoonkot? Een stemhokje? Een krantenstalletje?
Image
Tijdens de middagstop wordt ze gespot: Big Sister.
Image
Zo gezien is er niet veel veranderd sinds die heuvel volgebouwd werd...
Image

Image
Iets moet ons redelijk goed gezind zijn, want dat gat in de wolken blijft ons vergezellen. Wel redelijk veel wind, wat met de donkere pakken rondom ons een speciaal sfeertje cre?ert. Schitterend gewoon.
Image

Image

Image

Image

Image
Over de top van de heuvel. Voor je strekt zich een helling uit vol olijfbomen. Jagende wolken, wuivende takken, ruisende bladeren en in de verte een huis ...
Image

Image

Image

Image
De Romeinse afdaling van een paar dagen geleden? Dit maakte daar deel van uit. Weer blijven we boven, op de weg.
Image

Image
Derde keer door dezelfde beek was er teveel aan.
Image
't Was even zoeken, maar dit is de doorgang.
Image
Gaaazzz
Image
Zijn we blij dat we toch de track gevolgd hebben?
Image
Potje koken. Bij elkaar gesprokkeld in 2 Supermercado's vlak naast elkaar. Sardientjes als voorgerecht, pasta simplisimmo erna. Brood, biertje, praatje, bedje. 't Was nog zo'n slechte dag niet. Image
Image
grease up your baby for a ball on the hill

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Off road naar Cuba

Post by frederikw »

Ge zijt gaan slapen en nooit meer wakker geworden? Image
Image

Post Reply