noorwegen 2011

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Post by kirikoe »

Eindelijk is het zover . Nog een kleine 5 weken en we vertrekken naar Noorwegen.
Van de eerste dag dat ik begon met motorrijden had ik mij voorgenomen ooit eens naar Noorwegen te gaan op 2 wielen .
Ik ken het land ondertussen vrij goed van vorige reizen met 4 wielen . Voor mijn 2 metgezellen is het de eerste maal dat ze dit prachtige land bezoeken.
Ik had mij dus voor genomen hen zo veel mogelijk van het zuiden van noorwegen te laten zien . Dus ook de toeristische trekpleisters .
Om dit te combineren met enkele leuke gravel baantjes en minder bekende wegen , daarbij rond de 300 km te blijven per dag, heeft wel wat voorbereiding gevraagt.
Bijkomend probleem was dat een van ons na een week terug de boot moest nemen in Oslo.

Hier is het resultaat.

dag 1
dag 2
dag 3
dag 4
dag 5
dag 6
dag 7
dag 8
dag 9
dag 10
dag 11

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: noorwegen 2011

Post by zappa »

Dat zal al behoorlijk wat (uren) voorbereiding gekost hebben, maar als achterna alles vlotjes verloopt kan je EINDELOOS GENIETEN VAN HET MEEST PRACHTIGSTE LAND VAN EUROPA Image Image

Ik hoop dat je veel foto's kan nemen Image


En nu aftellen....

veel plezier gewenst (maar daar twijfel ik niet aan Image )
sig nature

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: noorwegen 2011

Post by petervdc »

Ik ben nog altijd ah nagenieten van mijn reis vorig jaar nr Noorwegen.
Wr?????d schooooon laaaaaand Image Image
Keep going

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: noorwegen 2011

Post by kirikoe »

Ik heb dat overwogen maar dan wordt ons route een beetje te zwaar vrees ik . We zitten nu aan dagtrips van ongeveer 300 km met hier en daar een paar flinke stukken gravel baantjes.

Zijn er op de boot naar oslo voldoende spanbanden aanwezig om de motoren vast te leggen Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: noorwegen 2011

Post by petervdc »

Ik heb dat overwogen maar dan wordt ons route een beetje te zwaar vrees ik . We zitten nu aan dagtrips van ongeveer 300 km met hier en daar een paar flinke stukken gravel baantjes.

Zijn er op de boot naar oslo voldoende spanbanden aanwezig om de motoren vast te leggen Image
Onze dagtrips waren meestal 400+...
Op de boot zijn er idd spanbanden aanwezig.
Keep going

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: noorwegen 2011

Post by kirikoe »

Ja peter ik ben dan ook met 2 GS en onder de baan . Moeten dus om de zoveel kilometer stoppen om te kijken of er nog voldoende olie in zit , de cardan er niet afgevallen is en de ABS niet in de fout gaat Image .

Ze geraken ook moeilijk uit bed dus voor 10 uur zijn we meestal niet weg .

Voor de rest is het de bedoeling dat ik die twee gasten de wonderen van noorwegen laat zien . Dus regelmatig stoppen en een klein wandelingetje maken .

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: noorwegen 2011

Post by petervdc »

Miljaar, ik krijg hier al goesting om terug te vertrekken Image
Wanneer ? Image
Keep going

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: noorwegen 2011

Post by kirikoe »

Ook hier begint het uur van de waarheid te naderen . Image Nog 7 dagen en de lokroep van het Noorden begint steeds luider te klinken .
We hebben uiteindelijk besloten om de zaterdagmiddag te vertrekken en te overnachten in Duitsland in de buurt van Wildeshausen .

Ik heb ondertussen mijn waterdichte zak terug gevonden en ben nog op zoek naar mijn tailbag . Ik heb zo de slechte gewoonte om mijn zaken op verschillende plekken te verstoppen Image

Veel futuritische zaken hebben we niet mee . We zijn echte luxe beesten en gaan overnachten in waterdichte hutten en op campings waar er kook gelegenheid is ( 95% van de Noorse campings - heeft iets te maken met de weersomstandigheden) Niet dat we van plan zijn om veel te koken maar je weet nooit .

De routes zitten reeds in de GPS ( dan kan ik er niets meer aan veranderen ). De kaarten liggen klaar . Reservatie van de boot terug gevonden . Image

Deze week is er nog sneeuw gevallen waardoor enkele bergpassen terug gesloten waren Image . Voor volgende week ziet het er beter uit dus ze gaan terug open Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: noorwegen 2011

Post by Tom Thumper »

Doe ze groeten in Noorwegen en vergeet vooral geen foto's te maken!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: noorwegen 2011

Post by F M »

Je kent het land al, dus je weet waar je je mag aan verwachten. Geniet ervan en wees voorzichtig. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply