efkes een ritje doen

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: efkes een ritje doen

Post by diskeletloetje »

zappa, duidelijk een jongens-onder-mekaarbedoening, die nachtelijke ritjes met de verering van de Faanbocht...
Terug on topic : kzallekik dan maar de nodige foto's posten van dit avontuur, want bij de anderen was precies de geheugenkaart kapot Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: efkes een ritje doen

Post by diskeletloetje »

Op regelmatige tijden komt er hier een rij-instructeur over de vloer voor een gezellige babbel en (meestal) een paar zjatten warme chocomelk. Tijdens ??n van die leuke babbels komt het menneke met een ongewoon voorstel voor de pinnen: hij zou zo graag eens naar Eveux (http://nl.wikipedia.org/wiki/Sainte-Mar ... a_Tourette). Ik vat meteen de koe bij de horens (anders komt er toch niks van) en ik contacteer de dienst informatie. Of we tijdens een verlengd weekend even mogen langskomen, de boel bezoeken en dan weer wegwezen. Geen probleem: tijdens het Pinksterweekend zijn er nog plaatsen vrij.
Vorige zaterdag zijn we dus vertrokken, vergezeld van enkele gasten (en gastinnen) waar een hele hoek af is. Tjah, anders begin je daar immers niet aan h?.
In de kille morgen, om 05:10 precies, vertrekken we vanaf de Leeuw van Waterloo met 6 motoren en 7 halve gares richting zuiden. Image
We hadden voorgenomen om geen snelweg te nemen, maar daar hebben we een beetje vals gespeeld: om zo snel mogelijk naar Frankrijk te rijden, nemen we een stukje E42 en aansluitend de R3 om uiteindelijk op de (saaie) N5 terecht te komen. Eens Couvin voorbij wordt het eindelijk plezant. Wat van het weer niet kan gezegd worden, want soms hangt er een vrij dikke mist waardoor je bijwijlen niet verder ziet dan 50m.Image
Image
Image
Om 06:15 staan we aan de Franse grens. De zon doet bij momenten haar uiterste best om erdoor te komen, maar heeft nog bijlange niet genoeg kracht om door de mist te klieven. Een half uurtje later komen we aan in Signy-l?Abbaye waar er getankt wordt: voor de ene is dat benzine, voor de andere is dat een?.banaan. Als we om 07:30 le Ch?ne binnenrijden, vinden we tot onze grote verbazing al een Bar/Tabac open. Hoogst ongewoon in Frankrijk? Stoppen is dus de boodschap want iedereen wil warme choco tanken en wat afval lozen. Na een uur zijn we weer paraat en vervolgen we onze weg.
Image
Image
Rond 10:50 rijden we Bar-sur-Aube binnen. Het is er markt en we moeten omrijden. Aangezien de zon ondertussen al flink aan ?t stoken is, dringt een terrasje zich op. We geraken er aan de praat met enkele Engelsmannen die richting Zwitserland trekken en die vrijdagavond, bij het buitenrijden van Calais, een zondvloed over zich hebben gekregen. Een uurtje later gaan we ieder zijns weegs en wij spreken af om rond 13:00 te stoppen voor de picknic. Dat doen we in Moloy, een ontieglijk klein, maar zeer idyllisch dorpje. We vinden er een beschaduwd plaatsje aan de rand van een vijver alwaar we nog cake als dessert krijgen ook.
Image
Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: efkes een ritje doen

Post by petervdc »

Zeg Loetjen, heb je eigenlijk zelf gereden, of achterop ?
Hoe ist met het motooken ?
Keep going

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: efkes een ritje doen

Post by diskeletloetje »

Achterop. Kon ik schoon fotokes trekken h?...
En hoe is't met de moto? Goed, hij staat hier stof te vergaren in de garage... Ik heb nog niet echt veel kans gehad om te rijden, er moet ook nog een schermke op komen want bij snelheden hoger dan 90/ uur, zwabbert mijne kop alle kanten uit.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: efkes een ritje doen

Post by Muug »

Achterop. Kon ik schoon fotokes trekken h?...
En hoe is't met de moto? Goed, hij staat hier stof te vergaren in de garage... Ik heb nog niet echt veel kans gehad om te rijden, er moet ook nog een schermke op komen want bij snelheden hoger dan 90/ uur, zwabbert mijne kop alle kanten uit.
groot scherm, klein scherm? ik heb er hier een liggen dat op mijn mtv zat. Is te koop. Image

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: efkes een ritje doen

Post by diskeletloetje »

Na een uur pauze is het weer tijd om op te krassen.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

De kilometers rollen vlot onder de wielen door, maar rond 15:00 krijg ik een dipje en het gaat van kwaad naar erger als we mekaar in Bligny-sur-Ouche kwijtspelen. We geraken verzeild tussen een hele bende Belgische (hoofdzakelijk) Panrijders en bij de eerste de beste afslag volgt de hele bende een verkeerde Pan. Een kleine 10 minuten later is het probleem alweer opgelost en we besluiten een extra pauze in te lassen.

Image

Image

Ik vraag tevens een vrijwilliger om een uurtje of zo de kop over te nemen zodat ik wat kan uitblazen. Geen probleem, met de Tripy lukt het ook en ik kan wat achteraan gaan bengelen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Tot er weer iemand benzine nodig heeft en dan komt de Zumo redelijk goed van pas. Ik neem weer de kop, het dipje is ondertussen verdwenen, en blijf daar tot we onze eindbestemming bereiken alwaar we om 19:45 aankomen.
Ondanks onze late aankomst, ETA was voorzien rond 18:00, worden we toch goed ontvangen door de verantwoordelijke broeder. Hij toont ons onze verblijven en we krijgen de tijd om ons om te kleden, waarna we alsnog kunnen gaan eten. Nadien leidt de reisleider ons nog een beetje rond, het is de 3de keer dat hij hier komt, en ik moet toegeven: dit betonnen bouwsel maakt een grote indruk op mij. Ondanks het feit dat het aanvankelijk ??n groot, plomp rechthoekig blok lijkt te zijn, is het toch heel fijnzinnig en onverwacht sierlijk door z?n eenvoud.

Image

Rond 23:00 liggen we allemaal horizontaal.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Post Reply