Wales & Noord-Engeland

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by Stefke »

vrijdag 15 juni
De motors worden vast gesjord en dan zoeken we onze kajuit op. Die zorgt voor een deja vu van vorig jaar. Zou Le Corbusier hier ook voor iets tussen zitten?
Image Image

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by TRX »

Na Wrynose pass, rijden we over een hoogplateau verder richting Hardknott.

Image

Image

Image

Image

Ik had al wel wat van Hardknott gehoord maar op wat ik voor de wielen geschoven krijg, ben ik precies toch niet voorbereid en als ik de muur zie waar ik tegenop moet, zakt de moed wat in mijn schoenen. Beneden passeren we een paar verkeersborden die ook niet meteen helpen.

Image

Dat is wel heel heel HEEL erg stijl en ik ben deze vakantie echt niet goed in korte manoeuvres. Het vertrouwen in de eerste versnelling en de koppeling van Josefien zijn wat weg en dat helpt dus ook niet... En het baantje is wel heel heel HEEL erg smal. Die autootjes daarboven kruipen wel heel heel HEEL erg traag omhoog... Damn!

Image

Maar soit, we zijn hier nu en het landschap is zo impressionant dat ik probeer om er niet teveel bij stil te staan! Ik raap mijn moed bijeen en draai de gas open... om die niet meer dicht te draaien de komende 4 minuten. Het lijkt een eeuwigheid en even is het spannend als ik door zo ongeveer alle putten in het wegdek dokker. Kijktechniek, jawohl! Ondertussen zend ik tienduizend schietgebedjes naar hier boven om geen tegenliggers naar beneden te sturen want dan zou het absoluut gegarandeerd behoorlijk fout gaan. Het gaat nu maar net op het nippertje goed en ik heb de hele breedte van het al zo smalle strookje asfalt nodig om de haarspeldbochten door te geraken. Met elk bochtje van dit kaliber ben je na 20m ineens 3-4m hoger. Ik geraak boven, maar wel met knikkend knie?n en drijvend op adrenaline. Als ik van de motor stap, sta ik te trillen op mijn benen. Dit was een ongelooflijk fantastisch stukje weg door een landschap dat je verbeelding te boven gaat, maar 1 keer is wel genoeg voor mij. Het plan om de passen vanavond nog es te doen, wordt meteen van tafel geveegd.

Het uitzicht waar je op getrakteerd wordt, maakt dan weer wel wat goed...

Image

Image

Image

Heb em eergisteren ook gereden, met duo en volle koffers.
En dedju, was idd niet simpel Image Image .
En in tegenstelling tot alle andere passen was deze het moeilijkst in stijgende richting. Ik moest redelijk wat gas geven om omhoog te geraken na die heel steile en korte hairpins maar door de belading wou ie gewoon achteroverflippen. Dus vooroverleunen en voet op de achterrem 'in geval van'.
Soit, ben em over geraakt zonder voeten te moeten zetten (tenzij 2 maal op een plat stukske om wat foto's te nemen), was gelukkig ook vrij goe weer en het wegdek was droog....
Maar wel ferm de moeite, mijn duo was was sip zondagmorgen dat ze Ierland moest achterlaten en dat de reis er op zat. Hier kreeg ze terug een heel brede smile op haar gezicht, ze had nooit gedacht dat het in Engeland zo mooi kon zijn Image .

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by petervdc »

8-) Image Image

Nice verslagske, hoog tijd dat we daar ook is naartoe trekken.
Geeft een seintje h? Image
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by laouen »


Heb em eergisteren ook gereden, met duo en volle koffers.
En dedju, was idd niet simpel Image Image .
En in tegenstelling tot alle andere passen was deze het moeilijkst in stijgende richting. Ik moest redelijk wat gas geven om omhoog te geraken na die heel steile en korte hairpins maar door de belading wou ie gewoon achteroverflippen. Dus vooroverleunen en voet op de achterrem 'in geval van'.
Soit, ben em over geraakt zonder voeten te moeten zetten (tenzij 2 maal op een plat stukske om wat foto's te nemen), was gelukkig ook vrij goe weer en het wegdek was droog....
Maar wel ferm de moeite, mijn duo was was sip zondagmorgen dat ze Ierland moest achterlaten en dat de reis er op zat. Hier kreeg ze terug een heel brede smile op haar gezicht, ze had nooit gedacht dat het in Engeland zo mooi kon zijn Image .

HA! Dus mijn beschrijving was dan toch geen overdreven, over the top reactie van een watje op de moto Image
En Engeland kan idd verdekke schoon zijn! Ik wil nu alweer terug Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by F M »

HA! Dus mijn beschrijving was dan toch geen overdreven, over the top reactie van een watje op de moto Image
Neen hoor. Ik heb daar ook een serieus schrikmoment en bijna-aanvaring gehad omwille van de steilte...
En Engeland kan idd verdekke schoon zijn! Ik wil nu alweer terug Image
Ja mijn reis van 2009 daar blijft ook nog altijd ??n van de hoogtepunten.
I am confused. Oh no, maybe not!

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by Theo »

ik krijg zo de indruk dat mijn deauvilleken ddar terug achteruit gaat lopen met het gas volledig open....

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by petervdc »

ik krijg zo de indruk dat mijn deauvilleken ddar terug achteruit gaat lopen met het gas volledig open....
Oeps
Das niet de bedoeling h? Image

geen zin in een 2e hands ktm Image ?
Keep going

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by Theo »

ik krijg zo de indruk dat mijn deauvilleken ddar terug achteruit gaat lopen met het gas volledig open....
Oeps
Das niet de bedoeling h? Image

geen zin in een 2e hands ktm Image ?
Zijn daar schoenen met plateauzolen bij?
Image

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by kirikoe »

Ik was gisteren nog wat belangrijks vergeten te vermelden in 't verslagske! De tofste asfalt-baantjes uit mijn nog niet zo lange motorcarri?re heb ik die dag ook gereden. Rond Coniston Water. Roller Coaster baantjes! Even hard op en neer als links en rechts slingerend! Op perfecte asfalt!

Image
Deze zomer een paar dagen in Ambleside gezeten . Dit baantje is ook met de auto dikke fun . Mijn 2 gasten waren door het dolle heen Image . Mijn vrouw zag een beetje bleekjes Image

Post Reply