Wales & Noord-Engeland

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by duibhce Kaelann »

dat heb ik der hier nog weten zeggen en die hebben toen toch efkes vast gezeten in een rijstveld en op puitensoep moeten overleven Image
ik kon rekenen op een onuitputbare voorraad lammetjes, dat scheelt Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by Blackbert »

Bert: volgens mij zat daar die supermooie vallei van in maart ook bij in waar wij nog even hebben staan filosoferen over een stapel hout, een haardvuur en een voorraad boeken Image
Je zou daar wel eens gelijk in kunnen hebben. 'k Heb precies gescoord met zo rap iets ineen te flansen, alainproviste, die zondag. Image
Ge moet ook wel redelijk pech hebben om daar saaie baantjes te selecteren. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by zappa »

Image

.

die brug herken ik Image die staat ook op de sd kaart van 't foto toestel.
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by duibhce Kaelann »

die brug herken ik Image die staat ook op de sd kaart van 't foto toestel.
inderdaad. Maar toen jij en Ella daar een toertje aan het doen waren lag ik samen met de Dirty Girls van het zonnetje te genieten. Van een zonnetje was er deze keer niet echt sprake.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by Blackbert »

Van Dirty Girls ook niet. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by Muug »

Jo met zijn Dirty Girls Image

Vroeger waren dat de Dolly Dots.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by laouen »

maandag 11 juni

We starten de dag op't gemakske. Ontbijt is pas om half 9, dat betekent naar vakantienormen lekker lang uitslapen dus. Na een stevig full breakfast en een tankbeurt zijn we er helemaal klaar voor. En dat zal nodig zijn vandaag want de koninginnerit van de vakantie staat op de planning.

Eerste stop: de overzet boot. Lake Windermere is behoorlijk groot maar eerder lang en smal, dus ipv helemaal rond te rijden, nemen we halverwege een shortcut met de ferry.

Image

Terwijl we staan te wachten komt er nog een motor aan. Blijkt een Australisch koppel te zijn die 5 maanden door Europa trekken op een RT. Ik neem een foto voor hen and they return the favour.

Image

Image

Ze zijn in april in Spanje vertrokken en via Portugal, Frankrijk Ierland, Isle of Man (voor de TT) en Wales rijden ze nu naar Noord-Engeland en dan door naar Schotland en dan Noord-Europa. Stiekem ben ik wat jaloers op hen als ze volledig ontspannen en zonder enige haast vertrekken... In het eerste behoorlijk pittoreske dorpje zie ik ze al niet meer in mijn spiegels.

Image

Wij rijden verder rond Coniston Water. Als ik even stop om een foto te maken van dit mooie meer, stopt er een Britse dame in een landrover om op z'n Hyacinth-Brits te vragen: Are you alright dear? Can I be of any assistance? Heerlijk toch!

Image

Voor wat daarna volgt zijn haast geen woorden: Wrynose en Hard Knott pass... Een klein, smal kronkelend baantje door een adembenemend landschap. Schaapjes op en naast de weg. En verder een uitzicht waar je gewoon enorm stil van wordt.

Image

We doen het rustig aan met veel fotostops maar hoe leg je dit landschap in godsnaam op foto vast? Ik probeer me ondertussen in te beelden hoe dit moet zijn tot de 10de macht in pakweg Mongoli?...

Image

Image

Na Wrynose pass, rijden we over een hoogplateau verder richting Hardknott.

Image

Image

Image

Image

Ik had al wel wat van Hardknott gehoord maar op wat ik voor de wielen geschoven krijg, ben ik precies toch niet voorbereid en als ik de muur zie waar ik tegenop moet, zakt de moed wat in mijn schoenen. Beneden passeren we een paar verkeersborden die ook niet meteen helpen.

Image

Dat is wel heel heel HEEL erg stijl en ik ben deze vakantie echt niet goed in korte manoeuvres. Het vertrouwen in de eerste versnelling en de koppeling van Josefien zijn wat weg en dat helpt dus ook niet... En het baantje is wel heel heel HEEL erg smal. Die autootjes daarboven kruipen wel heel heel HEEL erg traag omhoog... Damn!

Image

Maar soit, we zijn hier nu en het landschap is zo impressionant dat ik probeer om er niet teveel bij stil te staan! Ik raap mijn moed bijeen en draai de gas open... om die niet meer dicht te draaien de komende 4 minuten. Het lijkt een eeuwigheid en even is het spannend als ik door zo ongeveer alle putten in het wegdek dokker. Kijktechniek, jawohl! Ondertussen zend ik tienduizend schietgebedjes naar hier boven om geen tegenliggers naar beneden te sturen want dan zou het absoluut gegarandeerd behoorlijk fout gaan. Het gaat nu maar net op het nippertje goed en ik heb de hele breedte van het al zo smalle strookje asfalt nodig om de haarspeldbochten door te geraken. Met elk bochtje van dit kaliber ben je na 20m ineens 3-4m hoger. Ik geraak boven, maar wel met knikkend knie?n en drijvend op adrenaline. Als ik van de motor stap, sta ik te trillen op mijn benen. Dit was een ongelooflijk fantastisch stukje weg door een landschap dat je verbeelding te boven gaat, maar 1 keer is wel genoeg voor mij. Het plan om de passen vanavond nog es te doen, wordt meteen van tafel geveegd.

Het uitzicht waar je op getrakteerd wordt, maakt dan weer wel wat goed...

Image

Image

Image

We rijden verder tot half 1 en stoppen dan voor een stevige en uiterst verdiende kom soep in de Bridge inn. Als we daar vertrekken lijkt het te gaan regenen dus de nieuwe handschoenen en regencover voor de tanktas worden uitgehaald. Niet nodig zo blijkt maar allez... Better safe than sorry en ik ben al nat genoeg geweest deze vakantie.

We rijden een stukje evenwijdig met de kust en keren dan weer landinwaarts voor de volgende pass: Honiston pas. Minder stijl dan de vorige maar het landschap is op z'n minst even indrukwekkend. Daarna gaat het via Keswick en Buttermere Lake naar Ambleside en Kirkstone pass.

Image

Die laatste is de minste van de 4 naar mijn mening. Om 5u zijn we alweer in de b&b en na een douche trekken we het centrum in om wat eetbaars te zoeken. Windermere is behoorlijk toeristisch en letterlijk om de 2 huizen vind je hier een B&B.

Image

Wat we voor dinner hadden weet ik al lang niet meer, maar het dessert zal ik niet gauw vergeten! Sticky toffee pudding as it's supposed to be!

Image

Image


nog een paar pogingen tot panorama:

Image

Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by laouen »

Ik was gisteren nog wat belangrijks vergeten te vermelden in 't verslagske! De tofste asfalt-baantjes uit mijn nog niet zo lange motorcarri?re heb ik die dag ook gereden. Rond Coniston Water. Roller Coaster baantjes! Even hard op en neer als links en rechts slingerend! Op perfecte asfalt!

Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by laouen »

dinsdag 12 juni

Vandaag worden we wakker met een stralend zonnetje... Da's ook de eerste keer deze vakantie en het doet toch wel deugd. Dat wordt een schitterende dag in de Dales! Eergisteren tijdens onze doortocht daar, hebben we beslist om een dagje langer in Windermere te blijven zodat we daar terug naartoe kunnen.

Na het ontbijt en de tankbeurt rijden we rond kwart voor 10 oostwaarts de Dales in.

Image

Via een aantal vlotte banen en de nodige vergezichten komen we rond 10 na 11 op een bekende plek: een T-splitsing met uitzicht op een spoorbrug en met een koffie stalletje. Zondag was het hier wel drukker.


Image

We hebben ook al de helft van de voorziene rit gereden en aan dit tempo zijn we voor de lunch weer in de b&b. Da's niet echt de bedoeling en we beslissen dan maar om dat mooie stuk van zondag nog es over te doen in omgekeerde richting. Aangezien dit een improvisatie is op de route, ga ik voorop met de kaart. Die is niet zo gedetailleerd, dus het is even zoeken bij momenten, mat het lukt me toch om het baantje naar Malham te vinden. Het is ook hier een heel stuk rustiger en we schieten dus goed op.

Image

Rond kwart na 12 stoppen we aan een pub in Malham voor een sandwich en soepje.

Image

Image

Daarna zoeken we weer de originele route op en de mooie landschappen blijven ons omringen. Op een gegeven moment zou ik een 360? landschapsfoto kunnen nemen.

Image

Image

Ook hier zijn ze niet gierig als het op verkeersborden aankomt. Let vooral op het onderste.

Image

We stoppen nog even voor een drankje vlak voor Kendal en dan gaat het via een aantal heerlijke rollercoaster baantjes naar Bowness en Windermere waar we de moto's alvast vol tanken voor morgen.

We wandelen nog even het dorp in voor wat cadeautjes en na een lekkere douche zijn we klaar om wat te gaan eten. Ik heb wel zijn in italiaans vanavond. Hmmmm, tiramisu!

Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by zappa »

prachtig Image schitterend Image

en zo iedere keer afsluiten met een dessertje Image


misschien eens een "lekkere dessertjes-rit" inelkaar steken of op een kaart van europa aankruisen, wat waar 't lekkerst is Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by laouen »

woensdag 13 juni

Na nog'ns een heerlijk ontbijt en een gezellige start met de ierse stamgasten, nemen we afscheid van Jenny en haar B&B en vertrekken we richting noorden. Eerst nog even een postbus zoeken voor de kaartjes en dan in rechte lijn, nou ja, bijna rechte lijn naar Kirkstone Pass.

Vandaag staan er weer een paar mooie stukken op het programma en 1 daarvan is Hartside Cross. Jo heeft de verwachtingen redelijk de hoogte in gejaagd met alle youtube filmpjes en de pas stelt niet teleur. Ik mag op kop en Josefien is gewoon niet meer te houden! Voor dit soort baantjes is die motor gewoon gemaakt! Met plezier laat ze zich van het ene oor op het andere leggen en en we amuseren ons samen te pletter. Voor ik er erg in heb is de koplamp van de tenere uit mijn spiegels verdwenen. We passeren nog een stel gypsies met paard en kar en dan zijn we boven.

Image

Image

Image

Image

Even denk ik er over om nog es terug naar beneden te rijden maar de warme choco met scones kunnen me overhalen om het niet te doen. En die hebben we wel verdiend!

Image

Image

En zo moet dat dus: eerst de clotted cream en daar bovenop de confituur, en niet omgekeerd!

Image

Na Hartside gaat het gekronkel nog een tijd door en in Apsley wijken we van de originele route af om naar dat muurtje van den Harry te gaan kijken. In Housesteads houden we halt en na een stevige wandeling up a steep hill - we waren gewaarschuwd - komen we dan bij een muurtje dat eigenlijk niet veel hoger is dan al die andere muurtjes die we al 2 lang weken zien. Het is wel breder en duidelijk ook steviger om al die vieze venten en draken enzo uit het noorden tegen te houden.

Here be dragons...
Image

Image

Het landschap helpt daar ook wel bij waarschijnlijk... De muur hier maakt optimaal gebruik van de lokatie en het landschap.

Wanneer we terug aan de moto's komen begint het te regenen en het plan is om de eerste pub binnen te duiken. Alleen, we komen er geen tegen... Tegen de tijd dat we in Hexam aankomen, zijn we alweer droog gewaaid en aangezien die scone vanop Hartside redelijk stevig was, hebben we ook niet meteen weer honger. We rijden dan maar verder richting Apsley om daar de originele route weer op te pikken en richting de Norht York Moors te rijden.

Onderweg wordt het alsmaar donkerder en ik beslis net op tijd om toch maar dat regenpak es te testen. De regen houdt niet aan maar dat extra laagje zorgt wel voor wat extra isolatie tegen de koude wind. Het weer past in elk geval wel bij de omgeving. Guur, winderig, koud... Dit zijn duidelijk de Wuthering Heights waar Jane Austen en Kate Bush het over hadden. Die laatste mis ik nu wel tussen de muziek op mijn gsm.

Image

Tegen half 5 beginnen we uit te kijken naar de "country inn with accommodation" waar ik mijn zinnen op gezet heb, maar die zijn hier niet dik gezaaid. We zitten dan ook niet meteen in toeristisch gebied. De eerste is behoorlijk dodgy en serveert geen eten. De 2de ruikt naar mottenballen, de 3e heeft geen kamers en als ik de hoop bijna begin op te geven, zien we langs de kant een bordje met duits opschrift: biker willkommen, Fr?hstuck en ook: rooms available! Binnen is het gezellig warm. Net wat ik in gedachten had en zocht. De eigenaar blijkt een duitser te zijn die in de jaren stillekes nog een vriendin in Nijlen gehad heeft en Belgi? wel goed kent. Hij heeft ook nog 28 jaar in Australi? gewoond en het is me niet meteen duidelijk hoe hij dan hier in the middle of nowhere terecht gekomen is, maar dat kan me op dit moment niet veel schelen. Het vooruitzicht naar een warme douche, eten en een bed klinkt hemels genoeg.

We schuiven mee aan tafel voor een gigantische steak pie en yorkshire pudding. Ik val ondertussen bijna in slaap boven mijn bord dus en kruipen vroeg onder de wol.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by duibhce Kaelann »

Ik was gisteren nog wat belangrijks vergeten te vermelden in 't verslagske! De tofste asfalt-baantjes uit mijn nog niet zo lange motorcarri?re heb ik die dag ook gereden. Rond Coniston Water. Roller Coaster baantjes! Even hard op en neer als links en rechts slingerend! Op perfecte asfalt!

Image
meer bepaald de A5084 aan de westelijke over van Coniston.
het kleine baantje aan de oostkant kronkelt en deint eigenlijk even hard, maar doordat het een stuk smaller is rijdt het daar gewoon minder vlot.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by Cotthem »

Image
"...the path is the destination"

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by F M »

Ik was gisteren nog wat belangrijks vergeten te vermelden in 't verslagske! De tofste asfalt-baantjes uit mijn nog niet zo lange motorcarri?re heb ik die dag ook gereden. Rond Coniston Water. Roller Coaster baantjes! Even hard op en neer als links en rechts slingerend! Op perfecte asfalt!

Image
meer bepaald de A5084 aan de westelijke over van Coniston.
Aha, hier dus:
Image
In 2009 was het asfalt er nog niet zo schitterend...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by laouen »

donderdag 14 juni

Die Duitsers zijn vroege vogels... Ontbijt tussen half 8u en 8u, dus om kwart voor 9 staan we al vertrekkensklaar. Vandaag staat er een lokaal tripke door de Moors tot aan zee op de planning. Via een heerlijk kronkelbaantje gaat het zuidwaarts de moors in.

Helmsley
Image

The essentials in life
Image

Letterlijk in the middle of nowhere kom je deze tegen:
Image

Het zicht naar links:
Image

Het zicht naar rechts:
Image

Tot nu toe reden we door een hoop leuke dorpjes en een behoorlijk lieflijk landschap. Net als ik me begin af te vragen waar die woeste hoogten van Austen nu blijven, komen we boven de bomen uit en het zicht is gewoon verbluffend. Heide en heuvels, zover je kan zien!

Image

We stoppen een paar keer voor foto's en bij ??n van stops (bij Blakey Junction) komt een cheaky lammetje bijna aan mijn broek snuffelen.
Image

Image

We rijden verder de moors uit richting Whitby. Als we op een grote A-weg komen krijgen we eerst een mooi zicht op de zee, gevolgd door een fenomenaal zicht op Whitby en de ru?nes van de abdij.

Image

Image

Als we aan de abdij aankomen blijkt dat je hiervoor inkom moet betalen maar we zijn nu zover komen rijden en het ziet er echt wel knap uit, dus dat geven we er graag aan. En het is wel de moeite. We lopen een tijdje rond en de fototoestellen maken overuren, maar het is er dan ook zo mooi!

Image

Image

Image

Image

Image

Het verhaal van de ruine is dat de kathedraal niet bestand was tegen de zware zeestormen en ze moest regelmatig herbouwd worden. Na een tijdje waren de paterkes dat wat beu waarna ze een ietwat bescheidener kerkje bouwden naast de kathedraal. Voor de stenen deden ze niet teveel moeite. Die haalden ze gewoon van de instortende kathedraal.

Image

Het kerkhof rond de kerk is gigantisch en langs de kliffen staan overal bankjes, gesponsord in memoriam van een hoop lieve mama's, oma's en 1 huwelijk... 4 funerals and a wedding eigenlijk...

Image

Image

Image

Image

Wat ik me wel zo afvraag na het zoveelste kerkhof, is waar ze de doden nu begraven. Op al die kerkhoven dateren de graven uit de 18de en 19de eeuw maar nergens was een recent graf te bespeuren.

Het uitzicht vanop de kliffen is wel fenomenaal!

Image

Image

We houden nog halt in de tearoom voor een soepje en lopen dan langs de buitenrand terug naar de moto's op de parking.

Image

Na Whitby gaat het verder naar Pickering. Ik zoek nog een cadeautje voor het thuisfront en na wat zoeken vind ik eindelijk wat ik in gedachten had! We eten nog een lekkere scone met clotted cream en dan gaat het via de mooie kronkel baan terug naar de pub.
Na de deugddoende douche zetten we ons nog even lekker in het zonnetje op het terras.

Image

The Buck Inn
Image

Image

Image

Als we naar binnen trekken, zit er een bende lesbiennes te bekomen van hun dagtocht. Zo nen hoop giechelende manwijven bij mekaar... tis toch efkes wennen. Na het eten wordt de bende vrouwen zelfs nog groter als de lokale boerinnen bond binnen valt.

Wat hebben we vandaag geleerd van de lokale boerinnenbond: een 'proper drink' is een brandy lemonade en 'you can't be a vegetarian in Ireland!' Goed om weten!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by laouen »

vrijdag 15 juni

Lekker uitgeslapen om half 7 wakker. Ontbijt om half 8 en dan op't gemak inpakken. Resultaat: om kwart voor 9 staan we klaar voor vertrek. Zoals voorspeld regent het en het ziet er behoorlijk koud uit dus de regen pakken gaan maar meteen aan. Of nee, Jo krijgt z'n handschoenen niet aan. Om 10 voor 9 staan we klaar. Of nee, waar is die sleutel nu weer? Ik heb ondertussen haast de slappe lach! Om 5 voor 9 zijn we dan eindelijk op weg. In de regen... Onderweg komen we heel wat andere motorrijders tegen. Blijkbaar is de moto retro meeting die we gisteren overal geafficheerd zagen, een behoorlijk grote bedoening. Door de regen hebben we niet veel zin in stops en we rijden in ??n trek naar Hull. Onderweg klaart het dan toch stilaan op en om 11u rijden we al Hull binnen. We rijden maar meteen het centrum in op zoek naar een pub. Ik heb natte voeten en ben wel aan een warme choco toe. We mogen onze spullen in de pub achterlaten zodat we zonder veel gesleur de stad in kunnen maar echt veel is hier niet te zien. Oostende in't groot...

Image

Image

We zetten ons op een bankje in de zon om dat allemaal in ons op te nemen want het is even wennen aan de drukte en het lawaai van een stad na 2 weken countryside.

Image

Het eerste dat opvalt, zijn de grote aantallen tienermoeders, varierend van hoogzwanger tot buggy's duwend met kleuters van een jaar of 3 in. En de meesten zullen niet veel ouder dan een jaar of 17 zijn. Het tweede dat opvalt: de Britse sense of fashion, of beter: het gebrek daaraan. De camping smonkings en blinkende leggings zijn in elk geval weer in, en dan liefst in een zo opvallend mogelijk motiefje, liefst iets psychedelisch zwart-roze-wit of een tijgerprint natuurlijk!
We eten op het gemak nog een lunch in de pub en trekken dan stilaan naar de ferry waar we natuurlijk veel te vroeg aankomen. Inchecken gaat vlotjes en dan is het meer dan een uur wachten voor boarding. De zon zit er ondertussen goed door en het is behoorlijk warm, dus we maken het ons gemakkelijk en der worden wat laagjes kleding uitgespeeld.

Image

Image

Image

Op een gegeven moment zetten er stevige wolken op en op een mum van tijd ziet de lucht pikzwart.

Image

Image

Alle laagjes gaan weer aan en op het laatste moment beslis ik om toch nog dat regenpak overaan te trekken, en geen seconde te vroeg. Ik heb net mijn rits dicht en helm op als het onweer losbreekt. Jeej! En alles was net droog gewaaid...

Als het ergste van de regen voorbij is, krijgen we groen licht en mogen we de boot op. De Franse Harley rijder voor me heeft het precies wel heel lastig met cirkels met een diameter die kleiner is dan 50m. Hij geraakt zelfs met moeite gedraaid op de boot op een plek waar zware trucks ook moeten passeren...

De motors worden vast gesjord en dan zoeken we onze kajuit op. Die zorgt voor een deja vu van vorig jaar. Zou Le Corbusier hier ook voor iets tussen zitten?

Image

Image

a room with a view
Image

spitsuur
Image

en dan zijn we weg...
Image

we worden nog wel uitgewuifd door een mooie zonsondergang
Image

We trakteren onszelf nog op een cocktailtje in de bar annex disco voor de party met de bende schoolkinderen en de hen party daar losbreekt en trekken dan richting restaurant voor het diner. Even twijfelen we of we nu op de ferry naar Belgi? of ergens op een cruise in Indische Oceaan zitten. Zowat de gehele bemanning is van Zuid-Oost-Azische afkomst. We zetten ons nog even aan een raampje om van het uitzicht te genieten maar na de zoveelste luidruchtige doorkomst van de hen party in nog maar 'ns een andere outfit, is het welletjes geweest. Bedje in! En ik moet zeggen: zo in slaap gewiegd worden op een boot... het heeft wel iets. En ik heb van de hele vakantie niet zo lekker geslapen!

's Morgens worden we gewekt met een heerlijk zonnetje.
Image

En al gauw komt de aartslelijke Belgische kustlijn in zicht
Image

We zijn weer thuis...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by laouen »

Voor wie ze nog niet ontdekt had: het volledige foto-album kan hier vinden.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by Drummer »

Image Image Image


Nice verslagske, hoog tijd dat we daar ook is naartoe trekken.

J.pi
Posts: 31
Joined: 24 May 2010 09:20

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by J.pi »

heel mooi verslag, ik keek altijd uit naar het volgende stukje Image
spijtig dat 't gedaan is Image

'k ben al verschillende keren in de UK geweest, maar nog nooit met de moto Image
verdomme toch, 't moet er toch nekeer van komen, want als je zo'n verslag leest
dan wordt de goesting alleen maar groter

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Wales & Noord-Engeland

Post by Stefke »

Wat ik me wel zo afvraag na het zoveelste kerkhof, is waar ze de doden nu begraven.
Het uitzicht vanop de kliffen is wel fenomenaal!
euhhh, gewoon in zee dus...? Image

Post Reply