Offroad 2013

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Nu nog een winkel vinden die dat alle 3 verkoopt.
ANders moet ik de toer van Vlaanderen doen...
1 adres: EKO

ge gaat daar niet naar kortingen moeten hengelen maar de service is FE-NO-ME-NAAL!!!!
Okay Image
Donderdag ga ik es langs !
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Ivm botten, ik zie momenteel 3 kandidaten
- alpinestarts tech 3
- fox comp 5
- tcx infinity goretex

Ik wil geen botten waar ik geen halve meter mee kan stappen omdat ze te stijf zijn.
Maw, toch een beetje comfort, maar uiteraard w?l steviger dan de gewone Daytona toer laars.

Kga zien wat ze bij EKO hebben ook, en es passen.
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

Ik wil geen botten waar ik geen halve meter mee kan stappen omdat ze te stijf zijn.
de eerste keer da ge zo'n enduro laars aantrekt, gaat dat voelen gelijk ne gips... Tis maar da ge't weet Image
en de trap mee aflopen is al helemaal onmogelijk als ze nieuw zijn...

Maar da betert wel op termijn Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

de eerste keer da ge zo'n enduro laars aantrekt, gaat dat voelen gelijk ne gips... Tis maar da ge't weet Image
en de trap mee aflopen is al helemaal onmogelijk als ze nieuw zijn...

Maar da betert wel op termijn Image
Gelukkig... Image

Zal ook aanpassen worden met de helm peis ik, kheb altijd systeemhelmen gehad h?.
En nu ga ik mijn bril ertussen moeten foefelen...
Kga zien welke keuze ze hebben bij EKO, evtl rij ik daarna naar Vanzeebroeck, volgens Muug hadden ze daar vrij veel modellen in die crossover range.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad 2013

Post by Muug »

daarna naar Vanzeebroeck, volgens Muug hadden ze daar vrij veel modellen in die crossover range.
wel, even een puntje op de i zetten :

ik heb daar volgende modellen gevonden en gepast:

-shoei Hornet DS (en de Sonora-variant)
- een AGV
- een X-Lite
- een Acerbis

telkens in de maat medium.

meer heb ik niet gevonden.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Ziet er ook leuk uit, de X-Lite 551 : [url]
Of de 501 : [url]
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

[quote]Ziet er ook leuk uit, de X-Lite 551 : [url]
Of de 501 : [url]

Die 551 hebben wij van't weekend ook nog vast gehad. Zag er wel een heel leuk helmpje uit! En het zat wel goed ook, hoewel ik die S een maatje te groot was voor mij. Alleen de verluchting leek misschien wat poverkes. Maar dat moet je volgens mij toch eerst al rijdende testen.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Ziet er ook leuk uit, de X-Lite 551 : [url]
Of de 501 : [url]

Die 551 hebben wij van't weekend ook nog vast gehad. Zag er wel een heel leuk helmpje uit! En het zat wel goed ook, hoewel ik die S een maatje te groot was voor mij. Alleen de verluchting leek misschien wat poverkes. Maar dat moet je volgens mij toch eerst al rijdende testen.
Ik denk gelijkend op de Shoei DS Hornet, maar "iets" goedkoper.
Nu ja, zwaar crossen zal ik toch nie doen, maar een stuk meer ventilatie dan mijne C3 is wel nodig...

Edit :
Mss moet ik het beste op de moto naar EKO of Vanzeebroeck ?
Kan ik es test-zitten (ik weet niet of ik een testrit mag doen met nog niet betaalde kledij/helm...).
Keep going

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Offroad 2013

Post by Cotthem »

bon, materiaal die ik had gekocht voor mijn Roemeni?-avontuur Image .

-Endurohelm airoh (zo een met een vast vizier, kun je er af pakken en vervangen door een crossbril, heb ik echter nooit gedaan en heb niet het gevoel dat ik zo'n crossbril gemist heb. Helm: 129 euro bij Rad (was goedkoper, omdat er een krasje op was...nu zijn er al meer krassen op, maar het scherm is nog altijd OK. Tis ne matzwarte, leuk als de zon schijnt Image

-Bionicle-pakske: uitverkoop bij vanzeebroek voor 75euro. twas ne small en blijkbaar zijn er niet veel crossers met ne small Image
-Knieprotectoren met scharnier: 65 euro, zelfde verhaal als hierboven, alleen, na een tijdje zaten die niet lekker. Image

-Een regenfrakske dat ik al had, paste net over mijn bioniclepakske, alsook een goedkoop fleeceke dat ik veel te groot had gekocht, om eventueel over mijn bioniclepakske te doen...echter nooit nodig gehad wegens het uitvoerig zweten...ah nee Image , ik lieg Image , efkes in de mist op den Transalpinapas. Image

-crossbottekes: 125 euro nieuw ergens in de afdeling goedkope prullen (wegens het juiste modekleur niet meer Image ) bij Vanzeebroek Image

-crossbroek? neeje, gewoon een oude al reeds beschadigde motorbroek en die was achteraf nog meer beschadigd. Image

-Crosshandschoenen: nope, gewoon de motorhandschoenen die ik al had en die hebben nu nog meer karakter en ik gebruik die nu nog steeds Image

dus....ik was goedkoop gesteld en ik ben blij dat ik niet alles het duurste van het duurste had gekocht Image , want eigenlijk voor die keren dat ik het gebruik, vind ik het de moeite niet om daar 1500 euro aan te hangen (die spendeer ik dan liever aan brandstof en reiskosten voor mijn korte uitstapjes Image . Moest ik nu alle weekends gaan baggeren zoals Zappa,of een reis maken van enkele maanden, dan wil ik daar wel eens over nadenken, maar ik bagger niet, ik toer met af en toe een klein reisje....

hier wast koud, dus over mijn bionicle pak ne fleece en regenvestje
Image

hier wast warm,
Image
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

bon, materiaal die ik had gekocht voor mijn Roemeni?-avontuur Image .
Niet veel dus, en vooral niet duur.
Nu, ik kan niks gebruiken wat ik al heb (zelfs geen oud pak), dus kzal iets kopen in de "crossover" categorie, maw bruikbaar op baan ook.
Kzie later dan wel wat of hoe, heb geen zin om er een maandloon aan te spenderen eigenlijk...
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

bon, materiaal die ik had gekocht voor mijn Roemeni?-avontuur Image .
De volgende keer met de ktm h? Image
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Offroad 2013

Post by Blackbert »

Ik heb al jaren tcx infinity botten voor op straat. Leuk, dat goretexmembraan, zolang 't duurt.
Ik heb ook fox weetikveelwat offroadbotten. niks waterdicht, maar nog nooit koude voeten in gehad.

Zoals gezegd, in 't begin precies een gips, die foxen, maar dat betert vrij snel. zoals de voetballers doen: goed doorweekte schoenen zetten zich snel naar je voeten. Image
In vergelijking zijn die tcx-en precies pantoffeltjes. Ik zou mij daar echt helemaal niet op m'n gemak in voelen, als 't wat straffers wordt dan een gravelbaantje.
Beste deal (niet duur - toch offroadwaardig) is denk ik de Tech 3, tenzij je ergens een koopje kan doen.
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Blijkbaar heeft Desmet in Waregem ook alles in stock, kga daar eerst kijken, stukken dichter dan EKO.
Ze zeiden iets van Acerbis helmen ook...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad 2013

Post by Muug »

De Smet had twee cross-overs dacht ik. Waaronder nen Arai. Ik heb mijn crossbotten - Gaerne - indertijd ook gekocht bij De Smet. Het vrouwtje aldaar weet h??l veel over haar producten. En ze hebben daar een mooi gamma aan kwaliteitsvolle producten. Ze hebben daar ook crossbrillen die over brillen passen. Gelijk hoe, ik heb net een Hornet DS besteld bij fc-moto.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

De Smet had twee cross-overs dacht ik. Waaronder nen Arai. Ik heb mijn crossbotten - Gaerne - indertijd ook gekocht bij De Smet. Het vrouwtje aldaar weet h??l veel over haar producten. En ze hebben daar een mooi gamma aan kwaliteitsvolle producten. Ze hebben daar ook crossbrillen die over brillen passen. Gelijk hoe, ik heb net een Hornet DS besteld bij fc-moto.
Ja, zo te horen is Els goed op de hoogte.
Ze hebben een Acerbis Active liggen, en Arai x-tour.

En Gaerne botten, Alpinestarts, TCX.

Ow, jij hebt een DS besteld ? Nice !
Dan moet je ook zeker zijn van de goeie maat...
Hoeveel scheelt dat met in de winkel ??
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Bon, gekocht :
- Revit Sand ? 550
- Arai X-tour ? 450 ipv 599
- Gaerne botten ? 200
3 crossover productjes, zeg maar.

Nu had ik graag nog een (onder) broekje met betere heup bescherming, en een losse knie protectie.
De mousse rugbeschermer vervang ik wel door mijn eigen (losse) rugbeschermer.
Op vb http://www.24mx.be is dat wel te vinden, maar dan moet je het thuis passen, evtl terugsturen etc.

Wordt een "beetje" krap, woensdag vertrekken we voor 3 dagen naar Picardie, licht offroad...

Edit : mijn HG winterpakje ligt onderaan de kast dus, mss doet het ooit nog es dienst...
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

en dan ben je toch al bij al een klein maandloon kwijt Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

en dan ben je toch al bij al een klein maandloon kwijt Image
I know.
The real stuff was nog es 800euro duurder h? Image
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

en dan ben je toch al bij al een klein maandloon kwijt Image
I know.
The real stuff was nog es 800euro duurder h? Image
en wat is er precies fake aan Rev'It en Arai? Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

en wat is er precies fake aan Rev'It en Arai? Image
Ow, nikske !
Ik bedoel gewoon, aparte protectoren, klim enduro jaske & broek, enzovoorts.
Nu is alles crossover h?, niet ?cht enduro/offroad, dual purpose on/off road.
Da wou ik zeggen Image

Die Arai zit fantastisch trouwens Image
Keep going

Post Reply