Offroad 2013

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Offroad 2013

Post by Cotthem »

Gaaaazzzzz

Image

Image Image Image

yup, toen had ik ze geknepen Image en ik moest mij effenaf neerzetten Image
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Anderzijds: ge koopt u iets goedkoops, da staat u wel aan dat offroad-gedoe, awel dan verslijt je gewoon die goedkope uitrusting en dan koopt ge u daarna iets deftigs, he.
Bon, stel, ik koop me die Revit Sand (500euro), en na de eerste deftige allroad reis wil ik da verder doen, wat dan ?
De boel vervangen, en dus nog es betalen ?
Kheb een deftig on-road pak h?, ik hoef er geen 2e bij...

Of is da harnas dinges alleen goed als je Zappa-dinges doet (maw gaan crossen in de bossen, en in de modder spelen) ?
Das mijn bedoeling nie h?, enfin, da zal wel es gebeuren op zo een reis, maar tis niet uitsluitend van datte.
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

D Ge koopt u da duur pak en dat offroad-rijden staat u toch niet aan, dan heb je veeeeeel geld uitgegeven voor een uitrusting die daar maar ligt te liggen. Als je dat dan op kapaza moet verkopen heb je nen hoop zever en warschijnlijk ook nog heel wat verlies op je originele aankoopprijs.
yep, das ook juist
Keep going

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Offroad 2013

Post by diskeletloetje »

Dus eigenlijk geeft ge zelf al het antwoord op uw vraag : ge zegt dat ge een deftig allroadpak hebt, awel: waarom gebruik je dat dan niet voor de eerste kennismaking? Als u dat bevalt, kunt ge daarna nog altijd dat duurder pak kopen h?...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Offroad 2013

Post by zappa »

Peter, ik veronderstel dat je alleen als't goed ligt (droger, niet na 3 weken regen en overstroomde baantjes Image ) gaat rijden? Dus redelijk op veilig spelen Image alhoewel je soms (ik toch) en misschien wel gelukkig, niet altijd weet wat je te wachten staat Image

Hangt ook van de streek af waar je gaat rijden, bvb de Kempen = zand = dat valt zacht Image en is meestal droog, kies je een kleistreek, dan zal 't wel eens kunnen vettig liggen met putten en als 't dan ook nog veel bomen staan, kan je al eens vallen op of tegen zo'n boom. Als 't dan nog baantjes zijn met rostblokjes, dan heb je best wel wat meer bescherming.
Maar als je op niet te moeilijke ondergrond blijft, hoef je toch niet zo naar extreem motocross materiaal te gaan?

Voor zover ik weet heeft Laouen (ineenen keer getypt Image verschiet vanmezelf Image ) zich onlangs pas een harnas gekocht, dus al vele ritten gereden zonder.

En toen ik er aan begon had ik ook nog niks van materiaal, maar beetje bij beetje gekocht.

Ik heb hier onder enkele voorbeelden gezet :

ne helm

Als je een bril bij koopt, ga dan maar voor een van scott, betere kwaliteit, geen of zeer weinig aandampen, m'n eerste was een goedkopere (schilde 15euro? Image ) en ik kon half de tijd zonder rijden wegens geen zicht.

Maar eigenlijk zou je beter een helm hebben die een scherm heeft, met een bril aan 90/u is al redelijk friskes Image Cotthem heeft zo ene ?

elleboog protectoren
elleboog protectie, samen met een rugbeschermer is al een goed begin en je kan dat achterna nog onder je gewoon motopak dragen ipv dat schuimtje dat waarschijnlijk nu in je vest zit?



knieprotectie

Of je gaat voor een lichte protectie vest protectievest dan heb je de elleboog protectoren niet nodig
En ik draag m'n harnas onder een gewoon textiel "doorwaai" motovest, meestal te vinden aan promotie prijs.

voor crossbotten ga je direkt minimaal 150 euro kwijt zijn crossbotten met m'n tec8 van alpinestar (stevige crossboten) kan ik niet op de smt rijden alleen op m'n husaberg, ze zijn te stijf om een beetje gevoel te hebben en je voet op en neer te bewegen.
Je kan ook 2dehands zoeken, even gaan passen en testen?

Maar ik denk dat je met een stevige gewone motor laars al veel kan doen, je zal wel niet echt de bedoeling hebben om afentoe eens je voet te zetten in een bocht of als je over boomstronken moet Image
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Dus eigenlijk geeft ge zelf al het antwoord op uw vraag : ge zegt dat ge een deftig allroadpak hebt, awel: waarom gebruik je dat dan niet voor de eerste kennismaking? Als u dat bevalt, kunt ge daarna nog altijd dat duurder pak kopen h?...
Neenee, ik heb een deftig ON road pak Image
Dat ik niet wil "te vuil" maken, of riskeren om mee te vallen offroad...
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Peter, ik veronderstel dat... Maar als je op niet te moeilijke ondergrond blijft, hoef je toch niet zo naar extreem motocross materiaal te gaan?...
Merci voor de voorbeeldjes !
Dit zijn idd betaalbare dingen... Ik weet nog niet eens of het me allemaal we zal bevallen, dat offroad reizen, dus om nu veel geld uit te geven aan highend produkten, don't know...

Moest ik nu es het volgende doen : ik koop crossbotten waar ik nog mee kan stappen, een Revit Sand, een crossover helm.
Bevalt het me niet, dan kan ik dit nog gebruiken, onroad & licht offroad
Bevalt het me w?l, dan gooi ik de bestaande protectie eruit, koop harnas ed.

Ik zou 15-18 aug (volgende week dus) 3 dagen offroad gaan rijden met een paar kameraden, in noord frankrijk.
Dus kan ik dit tegen dan wel aanschaffen, kheb geen tijd om nu alles t.e.m. te beginnen uitzoeken.
Beetje jammer van de tijdsdruk natuurlijk Image
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Offroad 2013

Post by bompa »

Ik heb mij een week of 4 geleden ook zo een revit Sant aangeschaft zo een jas en broek http://www.revit.eu/nl/sand/#/sand
Ik ben daar zeer tevreden over ik vind het een zeer goede jas en broek,voor de moment binnenvoering eruit en als het nog te warm is kan je wat ritsen openen op armen en rug voor verluchting, ik wil die eigenlijk ook ni vuil maken met in het slijk te gaan offroaden , daarom dat ik bij echt offroad crosskleren aandoe Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Ik heb mij een week of 4 geleden ook zo een revit Sant aangeschaft zo een jas en broek http://www.revit.eu/nl/sand/#/sand
Ik ben daar zeer tevreden over ik vind het een zeer goede jas en broek,voor de moment binnenvoering eruit en als het nog te warm is kan je wat ritsen openen op armen en rug voor verluchting, ik wil die eigenlijk ook ni vuil maken met in het slijk te gaan offroaden , daarom dat ik bij echt offroad crosskleren aandoe Image
Ah zo.
Enfin, ik zie dit pak dan als een mag-wel-vuil-worden-pak.
Gewoon in de wasmachine.
Mijne Rukka gebruik ik dan wel voor onroad, no way dat ik daarmee ga "spelen"...

Jah, idd, veel verluchting Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad 2013

Post by Muug »

uvex enduro spyke, maat Medium. Niet meer leverbaar via fc-moto.de, niet via louis.de, idealo.de vindt ook niks. Bugger.

Shoei Hornet DS is goeie kandidaat, wel meer dan twee keer zo duur. Image Tot zelf drie keer. Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

Die Rev'It pakskes wassen alvast gelijk zakdoeken! Image En ze drogen minstens even snel ook!
En vuil wordt dat toch... Maar dat hoort ook zo, nen echte motard moet vuil zien.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by duibhce Kaelann »

Maar dat hoort ook zo, nen echte motard moet vuil zien.
Ik heb daar deze namiddag weer aan gewerkt... Schoon off-roadritje in de geburen gaan doen. Daar waar er nog plassen stonden waren ze z??r diep. Maar over het algemeen waren de baantjes heel droog. Stoffig tot zelfs zanderig op plaatsen. Maar voor zo'n ritjes trek ik toch gewoon een oud IXS pak aan ipv mijn Sand. Goedkoop, maar degelijk Airoh helmpek erbij en stevige Alpinstar Tech 3 laarzen.
Heb je niet nog ergens een oud pak liggen dat je toch maar amper meer gebruikt, Peter?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

Heb je niet nog ergens een oud pak liggen dat je toch maar amper meer gebruikt, Peter?
Dat probeer ik dus al een week te zeggen...

Zo'n pak is daar idd de perfecte oplossing voor. Ipv zo'n pak te laten liggen ergens achteraan in een kast, kan je't zo een tweede leven geven. En als daar iets aan komt, is dat geen ramp. Als je dat niet hebt, misschien es gaan kijken in een outlet store of zelfs op kapaza of 2dehands?
Een goedkope helm erbij om te beginnen en deftige laarzen en je bent voor 300 EUR gesteld.

Die laarzen zijn zeker ook bruikbaar voor gewone wegritten. Op een KTM misstaat dat absoluut niet, integendeel. En dan is't enkel die helm die weggegooid geld zou zijn als dat offroaden toch niks zou worden.

Als je't dan toch tof blijkt te vinden, kan je nog altijd investeren in beter materiaal.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

uvex enduro spyke, maat Medium. Niet meer leverbaar via fc-moto.de, niet via louis.de, idealo.de vindt ook niks. Bugger.

Shoei Hornet DS is goeie kandidaat, wel meer dan twee keer zo duur. Image Tot zelf drie keer. Image
Kga es kijken in EKO, of Vanzeebroek deze week, de Shoei is idd wel duur h
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Heb je niet nog ergens een oud pak liggen dat je toch maar amper meer gebruikt, Peter?
Als je't dan toch tof blijkt te vinden, kan je nog altijd investeren in beter materiaal.
Kheb enkel een oud winterpak van HG, ademt nie, nie waterdicht, kzweet me daar te pletter in.
En mijn C3 is luchtdicht, dus idem.

Ja, zelfs als ik een Shoei koop, en crossover botten, en die Sand, nog perfect bruikbaar voor gewone ritten ook.
En het misstaat idd niet.
Kga effe wachten met die dure aankoop... Als het me ?cht bevalt, dan zie ik later wel.

Merci voor de input iig !
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Denk donderdag cong? te nemen.
Nu nog een winkel vinden die dat alle 3 verkoopt.
ANders moet ik de toer van Vlaanderen doen...
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Offroad 2013

Post by zappa »

Peter, gewoon een door-waai -vest, dan kan dat achterna nog gebruiken als't +30? is, is zeer gemakkelijk te wassen en je kan daar de voorzien protectie verwisselen voor steverige (mijn door waai vest komt van bij Ti-blogser 's RAD aan promotie prijs Image )

Neem een onnozel (maar groot genoeg) opplooibaar regenvestje mee voor daar over te trekken, voor 't geval ge een bui over je heen krijgt Image

En na ne rit of 2 weet ge wel al of't je bevalt dat offroad rijden of niet Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

Nu nog een winkel vinden die dat alle 3 verkoopt.
ANders moet ik de toer van Vlaanderen doen...
1 adres: EKO

ge gaat daar niet naar kortingen moeten hengelen maar de service is FE-NO-ME-NAAL!!!!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Offroad 2013

Post by bompa »

Nu nog een winkel vinden die dat alle 3 verkoopt.
ANders moet ik de toer van Vlaanderen doen...
1 adres: EKO

ge gaat daar niet naar kortingen moeten hengelen maar de service is FE-NO-ME-NAAL!!!!
Daar is pas solden geweest, mijn broek had ik voor de solden ,maar mijn vest heb ik in de solden gekocht en dat scheelde toch
wel wat euro's

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Offroad 2013

Post by bompa »

Die Rev'It pakskes wassen alvast gelijk zakdoeken! Image En ze drogen minstens even snel ook!
En vuil wordt dat toch... Maar dat hoort ook zo, nen echte motard moet vuil zien.
Ja da kan wel zijn Image maar voor echt offroad of op een crossparcour gebruik ik da toch niet ten eerste is da te warm , en ik heb ander kleren om echt enduro te rijden, mijn vroegere crosskleren en een endurojas ook nog redelijk waterdicht
Ik ken motorrijders die hun gilet,ik denk zeker al 15 jaar ni uitgewassen hebben en die dat ook nooit zullen uitwassen,dat doen ze over hun lederen jas aan Image maar ze doen maar 'k doe daar ni aan mee Image

Post Reply