Offroad 2013

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

Die Rev'It pakskes wassen alvast gelijk zakdoeken! Image En ze drogen minstens even snel ook!
En vuil wordt dat toch... Maar dat hoort ook zo, nen echte motard moet vuil zien.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by duibhce Kaelann »

Maar dat hoort ook zo, nen echte motard moet vuil zien.
Ik heb daar deze namiddag weer aan gewerkt... Schoon off-roadritje in de geburen gaan doen. Daar waar er nog plassen stonden waren ze z??r diep. Maar over het algemeen waren de baantjes heel droog. Stoffig tot zelfs zanderig op plaatsen. Maar voor zo'n ritjes trek ik toch gewoon een oud IXS pak aan ipv mijn Sand. Goedkoop, maar degelijk Airoh helmpek erbij en stevige Alpinstar Tech 3 laarzen.
Heb je niet nog ergens een oud pak liggen dat je toch maar amper meer gebruikt, Peter?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

Heb je niet nog ergens een oud pak liggen dat je toch maar amper meer gebruikt, Peter?
Dat probeer ik dus al een week te zeggen...

Zo'n pak is daar idd de perfecte oplossing voor. Ipv zo'n pak te laten liggen ergens achteraan in een kast, kan je't zo een tweede leven geven. En als daar iets aan komt, is dat geen ramp. Als je dat niet hebt, misschien es gaan kijken in een outlet store of zelfs op kapaza of 2dehands?
Een goedkope helm erbij om te beginnen en deftige laarzen en je bent voor 300 EUR gesteld.

Die laarzen zijn zeker ook bruikbaar voor gewone wegritten. Op een KTM misstaat dat absoluut niet, integendeel. En dan is't enkel die helm die weggegooid geld zou zijn als dat offroaden toch niks zou worden.

Als je't dan toch tof blijkt te vinden, kan je nog altijd investeren in beter materiaal.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

uvex enduro spyke, maat Medium. Niet meer leverbaar via fc-moto.de, niet via louis.de, idealo.de vindt ook niks. Bugger.

Shoei Hornet DS is goeie kandidaat, wel meer dan twee keer zo duur. Image Tot zelf drie keer. Image
Kga es kijken in EKO, of Vanzeebroek deze week, de Shoei is idd wel duur h
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Heb je niet nog ergens een oud pak liggen dat je toch maar amper meer gebruikt, Peter?
Als je't dan toch tof blijkt te vinden, kan je nog altijd investeren in beter materiaal.
Kheb enkel een oud winterpak van HG, ademt nie, nie waterdicht, kzweet me daar te pletter in.
En mijn C3 is luchtdicht, dus idem.

Ja, zelfs als ik een Shoei koop, en crossover botten, en die Sand, nog perfect bruikbaar voor gewone ritten ook.
En het misstaat idd niet.
Kga effe wachten met die dure aankoop... Als het me ?cht bevalt, dan zie ik later wel.

Merci voor de input iig !
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Denk donderdag cong? te nemen.
Nu nog een winkel vinden die dat alle 3 verkoopt.
ANders moet ik de toer van Vlaanderen doen...
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Offroad 2013

Post by zappa »

Peter, gewoon een door-waai -vest, dan kan dat achterna nog gebruiken als't +30? is, is zeer gemakkelijk te wassen en je kan daar de voorzien protectie verwisselen voor steverige (mijn door waai vest komt van bij Ti-blogser 's RAD aan promotie prijs Image )

Neem een onnozel (maar groot genoeg) opplooibaar regenvestje mee voor daar over te trekken, voor 't geval ge een bui over je heen krijgt Image

En na ne rit of 2 weet ge wel al of't je bevalt dat offroad rijden of niet Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

Nu nog een winkel vinden die dat alle 3 verkoopt.
ANders moet ik de toer van Vlaanderen doen...
1 adres: EKO

ge gaat daar niet naar kortingen moeten hengelen maar de service is FE-NO-ME-NAAL!!!!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Offroad 2013

Post by bompa »

Nu nog een winkel vinden die dat alle 3 verkoopt.
ANders moet ik de toer van Vlaanderen doen...
1 adres: EKO

ge gaat daar niet naar kortingen moeten hengelen maar de service is FE-NO-ME-NAAL!!!!
Daar is pas solden geweest, mijn broek had ik voor de solden ,maar mijn vest heb ik in de solden gekocht en dat scheelde toch
wel wat euro's

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Offroad 2013

Post by bompa »

Die Rev'It pakskes wassen alvast gelijk zakdoeken! Image En ze drogen minstens even snel ook!
En vuil wordt dat toch... Maar dat hoort ook zo, nen echte motard moet vuil zien.
Ja da kan wel zijn Image maar voor echt offroad of op een crossparcour gebruik ik da toch niet ten eerste is da te warm , en ik heb ander kleren om echt enduro te rijden, mijn vroegere crosskleren en een endurojas ook nog redelijk waterdicht
Ik ken motorrijders die hun gilet,ik denk zeker al 15 jaar ni uitgewassen hebben en die dat ook nooit zullen uitwassen,dat doen ze over hun lederen jas aan Image maar ze doen maar 'k doe daar ni aan mee Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Nu nog een winkel vinden die dat alle 3 verkoopt.
ANders moet ik de toer van Vlaanderen doen...
1 adres: EKO

ge gaat daar niet naar kortingen moeten hengelen maar de service is FE-NO-ME-NAAL!!!!
Okay Image
Donderdag ga ik es langs !
Keep going

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Ivm botten, ik zie momenteel 3 kandidaten
- alpinestarts tech 3
- fox comp 5
- tcx infinity goretex

Ik wil geen botten waar ik geen halve meter mee kan stappen omdat ze te stijf zijn.
Maw, toch een beetje comfort, maar uiteraard w?l steviger dan de gewone Daytona toer laars.

Kga zien wat ze bij EKO hebben ook, en es passen.
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

Ik wil geen botten waar ik geen halve meter mee kan stappen omdat ze te stijf zijn.
de eerste keer da ge zo'n enduro laars aantrekt, gaat dat voelen gelijk ne gips... Tis maar da ge't weet Image
en de trap mee aflopen is al helemaal onmogelijk als ze nieuw zijn...

Maar da betert wel op termijn Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

de eerste keer da ge zo'n enduro laars aantrekt, gaat dat voelen gelijk ne gips... Tis maar da ge't weet Image
en de trap mee aflopen is al helemaal onmogelijk als ze nieuw zijn...

Maar da betert wel op termijn Image
Gelukkig... Image

Zal ook aanpassen worden met de helm peis ik, kheb altijd systeemhelmen gehad h?.
En nu ga ik mijn bril ertussen moeten foefelen...
Kga zien welke keuze ze hebben bij EKO, evtl rij ik daarna naar Vanzeebroeck, volgens Muug hadden ze daar vrij veel modellen in die crossover range.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad 2013

Post by Muug »

daarna naar Vanzeebroeck, volgens Muug hadden ze daar vrij veel modellen in die crossover range.
wel, even een puntje op de i zetten :

ik heb daar volgende modellen gevonden en gepast:

-shoei Hornet DS (en de Sonora-variant)
- een AGV
- een X-Lite
- een Acerbis

telkens in de maat medium.

meer heb ik niet gevonden.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Ziet er ook leuk uit, de X-Lite 551 : [url]
Of de 501 : [url]
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Offroad 2013

Post by laouen »

[quote]Ziet er ook leuk uit, de X-Lite 551 : [url]
Of de 501 : [url]

Die 551 hebben wij van't weekend ook nog vast gehad. Zag er wel een heel leuk helmpje uit! En het zat wel goed ook, hoewel ik die S een maatje te groot was voor mij. Alleen de verluchting leek misschien wat poverkes. Maar dat moet je volgens mij toch eerst al rijdende testen.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

Ziet er ook leuk uit, de X-Lite 551 : [url]
Of de 501 : [url]

Die 551 hebben wij van't weekend ook nog vast gehad. Zag er wel een heel leuk helmpje uit! En het zat wel goed ook, hoewel ik die S een maatje te groot was voor mij. Alleen de verluchting leek misschien wat poverkes. Maar dat moet je volgens mij toch eerst al rijdende testen.
Ik denk gelijkend op de Shoei DS Hornet, maar "iets" goedkoper.
Nu ja, zwaar crossen zal ik toch nie doen, maar een stuk meer ventilatie dan mijne C3 is wel nodig...

Edit :
Mss moet ik het beste op de moto naar EKO of Vanzeebroeck ?
Kan ik es test-zitten (ik weet niet of ik een testrit mag doen met nog niet betaalde kledij/helm...).
Keep going

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Offroad 2013

Post by Cotthem »

bon, materiaal die ik had gekocht voor mijn Roemeni?-avontuur Image .

-Endurohelm airoh (zo een met een vast vizier, kun je er af pakken en vervangen door een crossbril, heb ik echter nooit gedaan en heb niet het gevoel dat ik zo'n crossbril gemist heb. Helm: 129 euro bij Rad (was goedkoper, omdat er een krasje op was...nu zijn er al meer krassen op, maar het scherm is nog altijd OK. Tis ne matzwarte, leuk als de zon schijnt Image

-Bionicle-pakske: uitverkoop bij vanzeebroek voor 75euro. twas ne small en blijkbaar zijn er niet veel crossers met ne small Image
-Knieprotectoren met scharnier: 65 euro, zelfde verhaal als hierboven, alleen, na een tijdje zaten die niet lekker. Image

-Een regenfrakske dat ik al had, paste net over mijn bioniclepakske, alsook een goedkoop fleeceke dat ik veel te groot had gekocht, om eventueel over mijn bioniclepakske te doen...echter nooit nodig gehad wegens het uitvoerig zweten...ah nee Image , ik lieg Image , efkes in de mist op den Transalpinapas. Image

-crossbottekes: 125 euro nieuw ergens in de afdeling goedkope prullen (wegens het juiste modekleur niet meer Image ) bij Vanzeebroek Image

-crossbroek? neeje, gewoon een oude al reeds beschadigde motorbroek en die was achteraf nog meer beschadigd. Image

-Crosshandschoenen: nope, gewoon de motorhandschoenen die ik al had en die hebben nu nog meer karakter en ik gebruik die nu nog steeds Image

dus....ik was goedkoop gesteld en ik ben blij dat ik niet alles het duurste van het duurste had gekocht Image , want eigenlijk voor die keren dat ik het gebruik, vind ik het de moeite niet om daar 1500 euro aan te hangen (die spendeer ik dan liever aan brandstof en reiskosten voor mijn korte uitstapjes Image . Moest ik nu alle weekends gaan baggeren zoals Zappa,of een reis maken van enkele maanden, dan wil ik daar wel eens over nadenken, maar ik bagger niet, ik toer met af en toe een klein reisje....

hier wast koud, dus over mijn bionicle pak ne fleece en regenvestje
Image

hier wast warm,
Image
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Offroad 2013

Post by petervdc »

bon, materiaal die ik had gekocht voor mijn Roemeni?-avontuur Image .
Niet veel dus, en vooral niet duur.
Nu, ik kan niks gebruiken wat ik al heb (zelfs geen oud pak), dus kzal iets kopen in de "crossover" categorie, maw bruikbaar op baan ook.
Kzie later dan wel wat of hoe, heb geen zin om er een maandloon aan te spenderen eigenlijk...
Keep going

Post Reply