Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Post by Koeno »

Dag 1:
Vandaag hebben we bij mij thuis afgesproken.
Samen nog wat bagage verdelen...
Door mijn 3-handse motor... had ik geen reservesleutel... Het plan om dit te voorzien was er reeds lange tijd, maar door vele tussenkomsten is het er nooit van gekomen.
Dus had ik snel nog een uitstapje richting Aalst gepland samen met mijn kompaan.
Ik had nog blanke originele sleutels liggen, maar na het maken van de sleutel was de beste man niet overtuigd dat de sleutel zou werken.
De sleutel heb ik gratis meegekregen maar alles bleek te werken...

De 2 gezinnetjes hebben nog even genoten van een stevige maaltijd om dan richting boot te vertrekken.
Goed volgeladen (en tetterend aan elk rood licht) kwamen we als laatste op de boot toe.
(Wat wel zijn voordelen heeft qua rustig vastmaken van de motor.)
Nog even een stevige maaltijd op de boot en het wordt tijd voor eens eerste nacht "op reis").

Dag 2:
Aangekomen in Hull gaat onze tocht via heel wat grote banen richting het Lake District.
Om toch even aan te tonen hoe vol beladen we zijn:
Image

Eenmaal aangekomen op onze camping beginnen we onze tentjes op te zetten..... in een stormweertje Image
(je moet je inbeelden dat de linkse kant van de tent ook eigenlijk bol moet staan)
Image

Toen de tentjes opstonden zijn we uiteindelijk nog een ritje gaan maken:
Image

Dag 3:
Van Lake District naar Glen/Ben Nevis (het verschil zit hem of je de vallei of de berg bekijkt blijkbaar).
Daar hebben we wat gratis koffie kunnen versieren door doorweekt en verkleumd toe te komen...
Onder de baan worden we getrakteerd door enkel Marilyn's of Monroe's (afhankelijk welke streek blijkbaar):
Image
Ook een regenboogje konden we spotten (maar aan het einde lag geen pot goud vrees ik).
Image

Dag 4:
Vanuit Glen Nevis passeren we langs Ben nevis, om uiteindelijk naar Isle of Sky te rijden.
Op Isle of Sky (een eiland verbonden dmv een klein brugje) hebben we wat genoten van het Schotse platte water :
Image
Image
Om uiteindelijk op onze camping aan te komen.

Dag 5:
Vanop Isle of Sky gaat de route richting Ullapool, maar langs de vrij bekende applecross.
Image
Aangezien we geen beginners meer zijn, gaan we vol goeie moed op pad...
Op de foto is het niet duidelijk maar hier liggen heel wat bochten:
Image
en na onze leuke bochtige rit naar boven, komen we op het hoogste punt van de applecross aan:
Image
Waar we dan uiteindelijk getrakteerd worden op een sneeuwbui...
Na een gezellige babbel met enkele Britten (waarvan 1 van hen ook nog een Sevenfifty gehad heeft) rijden we weer voort.

Vandaag zal onze eerste dag worden dat we niet aan onze geplande bestemming geraken.
Maar geen paniek, we zoeken gewoon een camping in de buurt...
Op deze camping werden we getrakteerd op volgende zicht:
Image

Dag 6:
Vanuit de camping op Glairloch zetten we onze tocht richting ullapool verder om uiteindelijk te stranden in Smoo Caves.
Onder de baan maken we kennis met het schotse Imaged in de bochten...
zonder al te veel erg schieten we onze door de passing places en kunnen we onze tentjes opzetten op een camping aan zee.
Met h??l wat wind, gekrijs van zeemeeuwen banen we ons met de motor een weg naar het dichtst bijzijnde cafe/restaurant...
Achteraf bekeken was de motor niet nodig, aangezien dit vlak naast de camping lag...

Dag 7:
Vanuit de Smoo Caves steken we door naar het noordelijkste punt van Schotland, John O'Groates om dan door te rijden naar de Camping in de buurt van Drumnadrochit (Loch Ness)
Vanop de "dijk" van John O'Groates krijgen we zicht op de Shetland Islands (je weet wel, van die paardjes he).
Image

Dag 8:
Een rustdag, je kan het misschien niet geloven, maar we hebben vandaag als ontspanning...
even met de motor gaan rijden richting Distillerij Glen Ord in Muir of Ord bekend vanwege zijn 12jaar oude Singleton glen ord whisky.
Image
Na enkele wihisekiejs van de wihisekiejsdiestillleeerderedinges reden we terug naar de camping.

Dag 9:
Vandaag rijden we rond Loch Ness, op zoek naar het monster...
Na een tankstop dachten we het monster gezien te hebben.... Ik beken dat ik er die dag niet zo fris uitzag, maar zo monsterachtig was ik nu ook weer niet.
(even stoer posen voor een foto)
Image
Image

Dag 10:
Vandaag verlaten we onze Camping in Cannich en rijden we op vlotte wijze door naar Saint Andrews. Onder de baan komen we op een van de vele berg-viewpoints een eenzame schot tegen.
Die oude man stond daar een volledige dag wat te doedelzakken (en kon er best wat van).
Image

Dag 11:
Vandaag stond een heuze rondrit geplanned,
maar door het superweer, gecombineerd met een vorm van vermoeidheid (en 3 spurtjes wegens foto met zelfontspanner) hebben we besloten om naar het wheel of falkirk te rijden.
Het wheel is een scheepslift gebouwd met een recreatief doel. Het wiel zelf draait rond en vraagt evenveel energie als het koken van 8 ketels water (verwaarloosbaar dus).
Image
Image


Dag 12:
Vandaag nog een rustdagje ingepland, en daar maken we gebruik van om een klein motoritje te doen richting Edinburgh (meer bepaald het kasteel ervan).
Hier hebben we een 6tal uurtjes rond gehuppeld, en heel wat kunnen bewonderen,
hieronder wat sfeerfotoootjes:
Image
Image
Tijdens ons bezoek liepen we plots op de set van een of andere film:
Image

en uiteindelijk werden we getrakteerd op een volksdansje door de riverdance-bende:
Image

Dag 13:
Ons rustdagje vandaag.... was puur platte rust, wat pints of Tennent's lager en wat zwemmen...

Dag 14:
Om 4uur waren we beide wakker en zijn we op rustige wijze richting de boot vertrokken.
Geen foto's meer gemaakt: Me so sorry.

De filmpjes volgen nog,
maar daar kruipt wat meer werk in Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)

Post by petervdc »

Sjiek Image

Ik hoop daar ook es te geraken...
Keep going

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)

Post by kirikoe »

Moet ook nog eens terug naar daar .

Ik ga dringend met pensioen moeten gaan anders heb ik veel te weinig tijd

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)

Post by petervdc »

Moet ook nog eens terug naar daar .
Geef een seintje h? Image
Keep going

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)

Post by kirikoe »

Moet ook nog eens terug naar daar .
Geef een seintje h? Image
Ik heb nog wel een paar leuke ritjes liggen . Maar volgende week heb ik geen tijd Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)

Post by petervdc »

Ik heb nog wel een paar leuke ritjes liggen . Maar volgende week heb ik geen tijd Image
OH, jammer !
Mss januari ? Dan hebben we z?ker regen Image
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)

Post by fore »

Spijtig dat ge daar alleen spookrijders ziet ... Image


Anders reed ik direkt mee ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)

Post by zappa »

Was dat samen met ridingman, die schotlandreis? Hij is daar toch niet gebleven, want hij laat zo weinig van zich horen? Image
sig nature

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)

Post by Koeno »

Dat was toen samen met theridingman inderdaad.
Hij is wel nog mee naar huis gekomen hoor Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Schotland Mei 2012 (CB 750 en CBR250R)

Post by zappa »

Was dat samen met ridingman, die schotlandreis? Hij is daar toch niet gebleven, want hij laat zo weinig van zich horen? Image
Toen Koeno dit verslag hier gepost heeft, had ik zelfs nog geen weet van dit forum. Van me laten horen is dan vrij moeilijk he Image
Maar dat was inderdaad samen met mij Image
ook op het ander forum, van voor de vietcong daar binnen viel, was't lang geleden dat er een teken van leven kwam, maar das al ruimschoots goed gemaakt Image ondertussen Image
sig nature

Post Reply