Vakantie

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Post by Blackbert »

Simpel. Op 't gemakske. Lazy.
A l'aise, quoi.
ImageOf moet het altijd ver weg - off road - avontuurlijk en lastig zijn misschien?

Nee dus. Gewoon een weekske chillen op bekend terrein. En al eens afstappen voor iets meer dan een plas en tankstop.

Dag 1: naar Dassaud. Daar zit ne Parisien die kamers verhuurt en u eten geeft. A recommander

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vakantie

Post by Blackbert »

Vervolgens gaat het naar 't zuiden. Bergen, rivieren met en zonder water, bochten naar links en naar rechts, omhoog en omlaag, grotten, oude stenen, charcuterie artisanale, levend wild, ...

Chaise Dieu. Indrukwekkend Orgel, voor de rest op 't nippertje ontsnapt aan verkrottingstaks, mijn gedacht. Maar er wordt aan gewerkt.
Image

Image

Image

random watervalleke
Image

nog eentje, net naast de camping. vulkanen van lang geleden hier.
Image
Image

bekend beekske.
Image
en minder bekend, de C?ze.
Image
Image

Image
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Vakantie

Post by zappa »


Image
Image

[b:cjgvpcp4]IEK !![/b:cjgvpcp4][/size:cjgvpcp4]

Image Image Image Image Image Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vakantie

Post by Blackbert »

Lussan. Mooi geconserveerd middeleeuws stadje op een heuvel. Net noordelijker: les Concluses. Kolkende stroom in de regentijd, poeierdroog de rest van 't jaar. Wat is daar special aan? het stukje 'gorge' dat L'Aiguillon uitgesleten heeft.

Een steil geitenpad naar beneden, et voil?.
Image
Om een idee te geven: in zo'n gat daar kunnen er een stuk of 3 van mijn postuur zich verstoppen.
Image
Ruim genoeg voor een loft.
Image

Image

Image
Wilde vijgen
Image
'Le Portail' verder kan nog, maar 't werd laat en door 't uurke regen eerder die dag begon er langs alle kanten steenslag omlaag te komen.
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vakantie

Post by Blackbert »

Sosiske van de lokale beenhouwer in Barjac. Ook ? recommander. Image
Image

Daarna ga 'k ondergronds. Aven d'Orgnac. De natuurlijke ingang is een gat in 't plafond. Ongeveer een vijfde kan 'gewoon' bezocht worden. Van de rest is de helft 'speleologisch' toegankelijk. dat staat nu ook ergens op het lijstje. Voor als 't wat minder a l'aise mag zijn.
Image

Image

Image

Doorsteekske naar Florac, met een omweg over de bergrug. Rechts z??r zwaar weer, dat gelukkig niet over de berg geraakt. Net voor sluitingstijd nog een pizza bemachtigd, ruim na sluitingstijd tussen de bareel en de bloembak door zelf maar een stukske gras gezocht voor de tent. Bleek 's anderendaags geen probleem voor de chef.
Castelbouc. hangt een schoon verhaaltje aan vast.
Image
Mijn favoriet daar, Saint-Ch?ly.
Image

Image
Vissertje. Geen flauw idee van 't merk.
Image
In La Mal?ne kan je naar boven. Plezant.
Image
Enkele km voor Le Rozier zet ik mij gewoon langs de kant op mijn gat om deze vogeltjes te bekijken.
Image

Image
't baantje van Jo en Sofie heb ik ook gevonden. Image
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vakantie

Post by Blackbert »

gorge de la Jonte in 't donker was ook wel fun om af te sluiten. Image

Bon, stillekesaan terug naar 't Noorden. 't Gebied tussen Florac en St.-Flour ziet er op de Michelin maar zo zo uit, in 't echt is 't daar toch wel prettig rijden. Speciaal landschap ook, oud-vulkanisch. Golvend, gras, afgeronde stenen, groots. rustig slingerende baantjes. Zo rustig da'k te tam was om te stoppen voor een foto.
Chateau d'Alleuze doemt ineens op achter de bocht.
Image

Image
'k zou dat wel willen restaureren, maar 'k moet verder.

Ochtendmist
Image

Stilleven met basaltrots. Bescheidenheid kennen ze niet echt, daar op 't kerkhof.
Image
Middagpauze
Image

Image

Om af te sluiten: chateau de Tourno?l, waar al wel hard aan gewerkt is
Image

Image

Image

Image

Image

Terug naar Dassaud voor een filosofische avond met quiche, poulet, fromage et du vin.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vakantie

Post by Blackbert »

aja, 't materiaal.
KTM 950 adventure, 2004, 67000km. ketting smeren. tanken. rijden. Image
michelinatlas, of toch de stukken die ik nodig had. nog altijd top. tripy II erbij, makkelijker in 't donker. Image
roltas achterop, voor mijn veel te volumineuze slaapmat en gerief voor 'onderweg'/overdag.
magadan zijtassen voor al de rest, inclusief stapschoenen, tent en slaapzak, sleutelgerief en spare parts (behalve binnenbanden, die zitten in de kopkuip). die tassen zijn geweldig, geven geen krimp eens goed vastgeriemd. ze zijn ook gigantisch groot, maar kunnen ook leeg mooi vastgezet worden.

een fototoestel met een kras op de lens, waarvoor mijn excuses. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vakantie

Post by Muug »

miljaar, ge moogt mij ne keer een gedetaileerd roadbook maken van de reisje, inclusief de toeristische stops ! Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Vakantie

Post by petervdc »

miljaar, ge moogt mij ne keer een gedetaileerd roadbook maken van de reisje, inclusief de toeristische stops ! Image
Idem !!
Als je dan een reisgenoot zoekt Image
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Vakantie

Post by laouen »

Ziet er een tof vakantietje uit met een paar bekende plekskes Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Vakantie

Post by petervdc »

magadan zijtassen voor al de rest, inclusief stapschoenen, tent en slaapzak, sleutelgerief en spare parts (behalve binnenbanden, die zitten in de kopkuip). die tassen zijn geweldig, geven geen krimp eens goed vastgeriemd. ze zijn ook gigantisch groot, maar kunnen ook leeg mooi vastgezet worden.
Fijn te horen van die tassen !!
Keep going

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Vakantie

Post by vet on wheels »

Da vogelke lijkt me een waterspreeuw, de grote giertjes....
Da kronkelwegske heb ik ook gedaan,denk kiezen soort mini-stelvio Image , is dat gorge du Tarn?

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Vakantie

Post by Cotthem »

Een paar weken zat ik daar ook, helaas niet met mijn Sonja. Twas met de koekblik van madam. Ik zou daar gerust kunnen wonen eigenlijk... Image

...en zeggen dat ik ne foto had verwacht van Bert in zwembroek aan een zwembad bij clubmed.... Image
"...the path is the destination"

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Vakantie

Post by TRooPER »

ik denk dat ge voor zoiets weinig roadbook nodig hebt,
hoe meer ge gaat rondtouren volgens uw goesting komt ge zeker de meest leuke plekjes tegen,

tzijn veelal de simpele dingen op het goeie moment die het memorabel en leuk maken

voor de rest:
DIK JALOERS !!!
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vakantie

Post by Blackbert »

Club Med, 'k heb er nog aan gedacht. Maar 'k ben nog niet vadsig genoeg. Image

Me, myself and I.

Roadbook? Hebbekik nie. De Michelinatlas van F (1/200000, niet die plastieken, daar staan de klein baantjes niet in), een lijstje met plaatsnamen en een blauwe fluostift. Al ne keer zo'n plaatsnaam ingeven in de Tripy en 'vrijetijdsroute' kiezen. Kwestie van minder op die kaart te moeten loeren. Maar 'k wil wel eens een overzichtje maken.

Tarn inderdaad. Waterspreeuw h?. ADHD-vogelke. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Vakantie

Post by Cotthem »

Image
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vakantie

Post by Blackbert »

Image

miljaar, ge moogt mij ne keer een gedetaileerd roadbook maken van de reisje, inclusief de toeristische stops !



Hm, ik zie mogelijkheden. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply