op 't schip

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Post by Cotthem »

Met de moto den boot op Image . Hoe zit dat Image . Moto wordt vastgelegd veronderstel ik Image . Zelf spanbanden voorzien of krijg je dat op de boot.... Image

Mercie Image
"...the path is the destination"

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: op 't schip

Post by fore »

zwembanden kun je krijgen ... in geval van nood.

spanbanden ... Image ... nog nooit van gehoord.

Tot zover mijn parate kennis ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: op 't schip

Post by F M »

Met dat 'normaal gezien' zou ik toch oppassen. We hebben al ferry's gehad waar je motor inderdaad mooi werd vastgezet door de mensen van de boot, anderen waar er een touw aanwezig was voor het vastmaken (maar dat is alles behalve effici?nt) en ook ferry's waar er niks was, en je zelf de spanbanden moest bijhebben.

Best vooraf informeren, of anders zelf spanbanden mee nemen.

PS. Fore is precies nog niet dikwijls met de scooter op een boot geweest... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: op 't schip

Post by fore »

PS. Fore is precies nog niet dikwijls met de scooter op een boot geweest... Image
Da's correct. Ik heb geen water nodig om te rijden ... De'r zijn nog km's en streken genoeg te ontdekken op 't vaste land ... (voor mij toch)

En met ne moto ... gaan varen Image Wat is daar nu plezant aan ... Image ...

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: op 't schip

Post by Koeno »

Boot naar schotland hebben we touwen gekregen..
Khad zelf spanbanden meegepakt...

Uiteindelijk is touw geen probleem hoor, ALS je een beetje kunt knopen leggen...

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: op 't schip

Post by den Bullet »

Ik heb alleen ervaring met de ferries van Calais (en Duinkerke) en daar zijn genoeg spanbanden aanwezig.
Best uwe moto op de zijpikkel zetten Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: op 't schip

Post by petervdc »

Ewel, op de boot naar Oslo zijn er spanbanden voorzien, ttz er staan een paar grote emmers met spanbanden.
Daar vliegen dan 100 man op af...

Makkelijker/sneller is dus je eigen spanbanden meedoen, en opt gemak je moto vastleggen, er zijn veel haken voorzien id grond.
Zowiezo moet je extra spanbanden meedoen h?, als reserve, om iemand te trekken, bagage vastmaken, etc...

Idd, zijpikkel, spanband vooraan eentje achteraan.
Of zoals sommige over het zadel (handdoek tussen leggen)...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: op 't schip

Post by F M »

Boot naar schotland hebben we touwen gekregen..
Khad zelf spanbanden meegepakt...

Uiteindelijk is touw geen probleem hoor, ALS je een beetje kunt knopen leggen...
Daarom dat ik zei dat dit niet zo effici?nt is; ik kan absoluut geen knopen leggen.

Het is inderdaad op de boot naar Hull dat ze touwen hebben.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: op 't schip

Post by Muug »

mijn ervaring, wellicht op de ferries die bullet al vermeldt, is positief. Er wordt gevraagd van te parkeren tussen enkele duimdikke ogen in de bodem. Moto op de zijpikkel,stuur goed naar links. Dan dik kussen over het zadel om de moto niet te beschadigen. Enorme spanbanden erover, heel goed aangesjord. Vriendelijke mensen. Dik fijn in orde allemaal. Image

Maar het is goed om te lezen dat het ook anders kan. Image

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: op 't schip

Post by Koeno »

Wat ik ook wel nog deed was een touw tussen zijstandaard en voorwiel...
om zeker te zijn dat dit nooit kan inklappen...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: op 't schip

Post by Muug »

ge zet hem in eerste ... Image

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: op 't schip

Post by Koeno »

ge zet hem in eerste ... Image
Want rubber over vochtig metaal slipt niet? Image
tis door een foto te zien waar dit gebeurd was, dat ik dit toch ook deed Image

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: op 't schip

Post by Drummer »

Image Image Image


Mijn ervaring op de Ferry naar de farour, was dat ik heel blij was om mijn eigen spanbanden bij te hebben. Gaat sneller, en je moet niet gaan zoeken.

Ps, je handschoenen kan je ook tussen de spanbanden en je zadel steken, moet je ze niet mee naar je kajuit nemen, en je zadel is zo ook beschermd.

Bij mij ging er een spanband over het zadel, moto op de zijpoot. Dan spanband van de voorste valbeugel en eentje van het kofferrek naar het midden toe. Op de ferry was een dikke ketting onder de hele rij moto's getrokken. Dan wacht je best tot de meeste moto's hun spanbanden hebben aangetrokken, alvorens jij dat moet doen, Anders komen jou spanbanden los te hangen Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: op 't schip

Post by petervdc »

Ps, je handschoenen kan je ook tussen de spanbanden en je zadel steken, moet je ze niet mee naar je kajuit nemen, en je zadel is zo ook beschermd.
Goede tip, heb ik idd ook al gezien !
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: op 't schip

Post by Koeno »

Op de ferry was een dikke ketting onder de hele rij moto's getrokken. Dan wacht je best tot de meeste moto's hun spanbanden hebben aangetrokken, alvorens jij dat moet doen, Anders komen jou spanbanden los te hangen Image
Neen neen neen,
je moet ze zo snel mogelijk aanspannen....
echt wel hoor


(Anders moet ik volgende keer weer langer wachten Image)[/size:grpocxe0]

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: op 't schip

Post by petervdc »

gelezen op [url] :

In principe met ratels. Kluisgaten in of stalen draden over het dek, waarbij je zelf in een bak met ratels kunt graaien om 'm vast te zetten. Soms helpen ze je er bij.
Hoe ik het altijd deed:
- motor op de zijstandaard
- ratel over de kroonplaat en 'm iets in de veren trekken
- ratel onder de buddy door aan de achterkant en 'm iets in de vering trekken
Tips:
- neem wat doeken mee om tussen je kuipwerk en de spanband te leggen
- voor een euro of 5 heb je bij de halfords 2 ratels. Van de 15x dat ik een veerboot in/naar Schotland en Noorwegen heb genomen, heb ik ze 14x niet nodig gehad. Maar toen ze die 15e keer met touwen aan kwamen zetten was ik maar w?t blij dat ik ze die 1000en kilometers in m'n bagage heb meegezeuld.
- Zie je iemand hannessen die zijn/haar motor naast de jouwe heeft gezet? Bied aan om te helpen. Anders zit jij straks ook met schade ....
- als je een overtocht met overnachting hebt: zorg dat je de spullen voor de overnachting in je tanktas of in ??n koffer hebt zitten. Anders moet je met al je bagage/koffers door de hele boot heen naar je hut. Zeker in het geval van koffers kun je deze er gewoon op laten zitten.

de laatste zin is ook goed om te weten !!!!!
Keep going

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: op 't schip

Post by Drummer »

Op de ferry was een dikke ketting onder de hele rij moto's getrokken. Dan wacht je best tot de meeste moto's hun spanbanden hebben aangetrokken, alvorens jij dat moet doen, Anders komen jou spanbanden los te hangen Image
Neen neen neen,
je moet ze zo snel mogelijk aanspannen....
echt wel hoor


(Anders moet ik volgende keer weer langer wachten Image)[/size:3d3g8wmr]




Ik heb mijn spanbanden allemaal terug kunnen aanspannen, omdat die ketting toch wel wat cm's omhoog komt als al die moto's hun bandjes hadden aangespannen. Image

Dus......... Eigenlijk gewoon je gezond verstand gebruiken en goed uitkijken.


En om op de post van Pvdc te antwoorden, Wij hadden onze bagage voor op de boot in de bagagerol zitten die we enkel meenamen, zodat de koffers gewoon op de moto konden blijven Image

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: op 't schip

Post by Koeno »

Lees de tekst die in het klein staat er eens bij,
twas een mopje Image

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: op 't schip

Post by Drummer »

Lees de tekst die in het klein staat er eens bij,
twas een mopje Image


Image Image Image


Ge moet zo boos ni kijken Image


Ik kan da ni lezen als da zo klein is h? Image

Post Reply