Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by duibhce Kaelann »

De planning is eigenlijk nooit rond. Maar er is wel al een algemeen plan, en een hele collectie aan routes en waypoints om mee te spelen. We zullen zien wat daar binnen 10 maanden nog van over blijft Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by laouen »

We zullen zien wat daar binnen 10 maanden nog van over blijft Image
nog ongeveer 305 dagen Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by Harald »

We zullen zien wat daar binnen 10 maanden nog van over blijft Image
nog ongeveer 305 dagen Image
Ge gaat toch genen topic starten binnen 5 dagen met iedere dag:
Nog 300 dagen en dan ...
Image

Ma eeeuuhhh ik ben wel zo een heel klein beetje zo lajoers zo.... Image Image

Edit: Eeuuhh ne smiley vergeten: Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by petervdc »

Prachtige foto's, prachtig verslag !!
?n zo'n natuur... doet bij momenten aan Noorwegen denken Image
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by laouen »

?n zo'n natuur... doet bij momenten aan Noorwegen denken Image
speaking of which... hoe zit het met da uitgebreid verslag met de vele foto's?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by petervdc »

?n zo'n natuur... doet bij momenten aan Noorwegen denken Image
speaking of which... hoe zit het met da uitgebreid verslag met de vele foto's?
Kweenie... Vanja is daarmee bezig Image Image
Keep going

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by Blackbert »


speaking of which... hoe zit het met da uitgebreid verslag met de vele foto's?
da's ten einde. ze gingen een moose zoeken, ze hebben die gevonden. done. Image
maar doe rustig verder.
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by petervdc »

da's ten einde. ze gingen een moose zoeken, ze hebben die gevonden. done. Image
maar doe rustig verder.
lol
Keep going

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by Droopy »

Dag 4: Slovenie
... en ik vertrek voorzichtigjes, nog wennend aan dat licht gebogen stuur.
...
Image Heb ik wat gemist of heb je dan heel de reis verder gezet met dat licht gebogen stuur Image
Dag 15: Itali?
...

Pirelli heeft de Italiaanse bandenmarchand niet, en het wordt dus maar een dunlop. Beter dan niets in elk geval en anderhalf uur later kunnen de weer op weg.
...
Da's euhh Image Vertrouwen die Italianen hun eigen banden niet Image


Voor de rest is dit een schitterend verslag van een blijkbaar fantastische reis, het is zalig om jullie schrijfsels te lezen. Image
Image waarom geen verkorte versie opsturen naar M&T zodat jullie verslag kan worden gepubliceerd en jullie een gratis jaarabonnement krijgen. Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by laouen »

Image Heb ik wat gemist of heb je dan heel de reis verder gezet met dat licht gebogen stuur Image
Ik ben nogal 'gevoelig' voor een stuur dat scheef staat en wat de meeste mensen niet eens merken, is voor mij al gigantisch scheef Image Vandaar dat ik hier thuis ook altijd een meter of 20 moet rijden met een nieuw aan te kopen tweedehandse motor. Jo ziet of voelt dat amper Image

Dus ja, mijn stuur staat een tikkeltje scheef, nog steeds. Niks onoverkomelijks en het zal van de winter nog wel vervangen worden, maar voorlopig heb ik er de tijd nog niet voor gehad.
Image waarom geen verkorte versie opsturen naar M&T zodat jullie verslag kan worden gepubliceerd en jullie een gratis jaarabonnement krijgen. Image
daar heb ik ook al aan gedacht Image maar dan met het verslagje van onze pyrenee?n trip Image

als ik ooit es 5 minuten tijd heb...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by TRooPER »

(samen met de rest van de wereld? Image )

dan zou ik niet te lang wachten met vertrekken...... lol
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by zappa »

ik heb pagina 6 nu al 3tal keer bekeken, de leukste foto's Image vooral die lavabo, ijskast en hutjes vind ik de max Image

Wat nie wil zeggen dat ik de landschappen niet spectaculair vind, maar ik denk daar zelf rond lopen, de sfeer, de geuren, de mensen ontmoeten, de smaken.... dat kan je spijtig niet op een foto weergeven.

Welk was voor jullie het tofste of minst leuke land om door te reizen van deze trip dan wel te verstaan? Of wat gaat je bij blijven of waar wil je absoluut nog eens terug naar toe?
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by petervdc »

Wat nie wil zeggen dat ik de landschappen niet spectaculair vind, maar ik denk daar zelf rond lopen, de sfeer, de geuren, de mensen ontmoeten, de smaken.... dat kan je spijtig niet op een foto weergeven.
Yep, idem met Noorwegen hoor, veel foto's zijn gewoonweg postkaartjes, maar ginder ?cht zelf staan, das nog iets anders...
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by laouen »

Welk was voor jullie het tofste of minst leuke land om door te reizen van deze trip dan wel te verstaan? Of wat gaat je bij blijven of waar wil je absoluut nog eens terug naar toe?
pfieuw, moeilijke vragen...

Minst leuke land om door te rijden? De loeihete, eindeloos lange Deutsche autobahn op dag 1 en Itali?... dure naft en regen...

Wat gaat mij bij blijven: die jongens in Bosni? hun gezicht als ik aan mijn gas draaide, die restaurant-eigenaar en z'n kleindochter daar, Montenegro in z'n geheel eigenlijk, de bochtjes in Sloveni?, de kogelgaten in Kroati?, de bomkraters in Bosni?,...

Waar wil ik absoluut nog es terug naartoe? Bosni? en absoluut ook zeker Montenegro. Volgend jaar staan die in elk geval weer op de planning, samen met Servi?, Kosovo en Macedoni?. Maar dat zal normaal gezien ook offroad zijn. Ik heb ondertussen teveel schoon fotookes gezien van de gravelbaantjes in die regio Image

Eigenlijk verwoordde Audrey in Montenegro het perfect toen iemand haar vroeg wat het mooiste was dat ze gezien had. Haar antwoord: de plek waar ze net vandaan kwamen.

Ik moet haar gelijk geven: op dit moment is het mooiste plekske op de wereld nu efkes Wiltshire Image maar heel efkes hoor Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by laouen »

Ik moet er hier nog es een eind aan breien zekers...

Dag 17: het Zwarte woud

De nieuwe Bourgondische vrienden zijn al vroeg uit de veren. Als onze wekker om 7u afloopt zijn ze al half ingepakt. We pakken ons tentje nog maar es in (na 2 weken gaat dat al een pak vlotter en het heeft meer van een goed ingeoefende choreografie. We hoeven ons ook niet echt te haasten want ons bestelde ontbijtje zal pas tegen 8u geserveerd worden.

De route vanaf hier is een improvisatie op basis van de groene michelin-baantjes. Maar eerst moeten we zo snel mogelijk van de Bodensee weg zien te geraken. En we zitten knal in de ochtendfile... bw??kes.

We duikelen het Zwarte Woud in en weg is het drukke verkeer. Het gaat vlotjes en tegen een uur of 10 stoppen we voor een koffietje in Titisee. Van daar gaat het recht omhoog via een hoop bochtjes naar de Schwarzwald Hochstrasse. Tijd om de FZ even de sporen te geven Image Maar na al die supermooie baantjes en ontelbare haarspeldbochten, is dit eigenlijk behoorlijk saai Image

We stoppen in Baden Baden voor een gigantische Eiskaffee:
Image

Van daar gaat het via een stukje autostrade onder Karlsruhe door en over de Rijnvallei naar wat de hoge Vogezen blijken te zijn. Frans grondgebied dus, en een behoorlijk goed bewaard geheim zo blijkt. De bochtjes blijven mekaar maar opvolgen!

We vinden een camping (municipal uiteraard) in the middle of nowhere en voor geen geld maar toch niet met de luxe die wij gewend zijn ondertussen Image Image geen wifi, geen eten... pfff Image Dan maar naar de supermarch? voor dinner, desert en wat drank. Je kan toch niet dineren op frans grondgebied zonder een glaasje wijn!

Image

We maken nog een avondwandelingetje langs het meer en kruipen daarna ons tentje in.

Image

zoek het kikkertje
Image

Km's voor vandaag: 346km

De route:
Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by zappa »


We maken nog een avondwandelingetje langs het meer en kruipen daarna ons tentje in.

zoek het kikkertje

Hoe bedoelde ? Image


Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by laouen »

Dag 18: back on home soil

Wanneer we ons tentje opbreken, komt er een bezoeker langs:
Image

Aangezien er op de camping niets te krijgen is, beslissen we om in Bitche een bakker te zoeken voor wat ECHTE Franse croissants. Doe daar nog een lekkere warme choco bij, en je hebt een super ontbijtje! Van de Franse Vogezen gaat het naar de Duitse Moesel onder Saarbrucken door. Een stuk om weinig woorden aan vuil te maken... grote banen, druk verkeer... We rijden via de Moesel tot in Echternach waar we stoppen voor de lunch.

De 18de en laatste grensovergang, en naar goede gewoonte: de minst leuke...
Image

En dan is bij mij het vet er wel af. Het is warm en ik ben moe. Dus ipv binnendoor verder te rijden, gaan we maar de autostrade op en komen we dik anderhalf uur eerder dan voorzien op de laatste camping toe: Camping Zappa

Image

De vrouw des huizes is blijkbaar nog 'en route' door de boskes en we hebben de tijd om op ons gemak het tentje op te zetten en een doucheke te pakken.

We zijn niet alleen op Camping Zappa
Image

Josefien in goed gezelschap, waarschijnlijk een hele avond zware verhalen boven halend van al haar offroad avonturen Image
Image

Wanneer Zappa, Blackbert en African uiteindelijk opdagen, rammelen de buikjes behoorlijk. De BBQ wordt warm gestookt en de verhalen boven gehaald. En voor we het goed beseffen is het al ver voorbij bedtijd en kruipen we voor de laatste keer ons tentje in.

Totaal aantal km: 330km
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by laouen »

Dag 19: de laatste loodjes

Ik word wakker met een warm zonnetje op de tent. Blijkbaar ben ik ook als laatste wakker. Nog voor ik goed en wel onze tent uit rol, staat er al een overheerlijk ontbijtje klaar. Da's hier echt wel een vijf-sterren camping! En zo'n lazy Sunday morning in't zonneke op een terraske doet wel deugd.

Image

We pakken op't gemakske in en tussen 11 en 12 zwieren we ons been terug over de motor voor een laatste stuk autostrade naar huis.

Nog es merci aan Zappa voor de ontvangst, het heerlijke eten en de gezellige camping! Dat maakt naar huis komen toch iets minder pijnlijk Image

Nog een paar facts & figures:
Totaal aantal km: 5200km
18 grensovergangen op 18 dagen
duurste camping: Dubrovnik met een whopping 42 EUR
goedkoopste camping: Foca in Bosni? met amper 10 EUR

De foto's (voor wie ze nog niet gevonden zou hebben) kan je hier vinden.

En dan kunnen we nu gaan aftellen naar en dromen van volgend jaar Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Bestemming: Montenegro (of daar ergens in de buurt)

Post by F M »

Schitterende reis, schitterend reisverslag !

Maar deze foto komt me bekend voor:

De 18de en laatste grensovergang, en naar goede gewoonte: de minst leuke...
Image
Kijk eens :in mijn reisverslag van een paar jaar terug
Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply