NORWAY, the BUDGETWAY

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Drummer »

Image Image Image


Geduld Peter, die van ons is ook zo begonnen en heeft dit jaar 12 dagen Dolomieten onder de wielen geschoven. Zelfs de heen en terug reis op de moto gedaan Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by petervdc »

Image Zie dat ze binnen een jaar (of 2) maar niet op u moet wachten....
Oesje, wat een compliment zeg Image
Damn, dat doet zeer...
Keep going

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Nickel »

8-) Image Image

Geduld Peter, die van ons is ook zo begonnen en heeft dit jaar 12 dagen Dolomieten onder de wielen geschoven. Zelfs de heen en terug reis op de moto gedaan Image
OFFtopic

Altijd ge?nteresseerd in een verslagje van jullie Dolomieten reis hoor Drummer. Staat ook nog op ons to do lijstje en je hebt nooit info of tips te veel h?
K weet alleen niet of ik ze zo zot ga krijgen om de heen- en terug reis ook op de moto te doen, k vrees dat dat misschien een brug te ver zal zijn, hoewel.....
Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Blackbert »

Je trekt een dag of 2, 3 uit voor de heen- en terugreis. dwars/diagonaal door Zwitserland, richting Grimsel/Furka, terug langs de Kleine St Bernard bvb. Aan te raden: plak er in Itali? een stuk snelweg in om voorbij al die meren te geraken. Andere opties zijn gewone wegen, te druk, en Italianen maken geen plaats voor je.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Cotthem »

Bon, de laatste etappe. De Shortcut naar Oslo.

Het is nooit leuk wanneer een vakantie bijna ten einde is, zeker niet als je het goed hebt gehad. Toffe bende, schoon land en klimatologisch mochten we zeker niet klagen.

een watervalleke. Moet een ferme pomp zijn.
Image

Nog wat uurtjes sjezen door dergelijke landschappen voor de laatse keer (..... Image voor 2013 dan.... Image )

Image

Bart vond dat we nog es wild moesten camperen voor de laatste keer. Het liefst ferm afgelegen, echt intothewild azo....en of we dat gingen doen

Image
is intothewild genoeg voor mij. Als er maar geen bruine beren zijn. Ik heb ooit eens ambras gehad met zo'n bruine beer die te veel gedronken had en we ...... Image

voila boenk, hier zet ik mijn tent neer

Image

der stond een fris windje, echt warm was het niet, maar vollenbak genieten van het uitzicht.

Image
Image

en toen kwamen er een paar nieuwsgierige locals
Image
Image
We stonden blijkbaar op hun route, want de beestjes waren wat gedesori?nteerd

mijn subframe-tent
Image

Dinnertime!!!
Image

Bij ons tentenkamp was er een put waar we inzaten om uit de wind te zitten. We hebben geprobeerd om een kampvuurtje te maken, helaas......mos brandt niet. Dat wordt Discoverychannel kijken deze kerstvakantie

Na het eten was het nog wat tijd om te spelen. Ik ben dan misschien al een eind in de dertig, maar ik blijf een speelvogel Image
Image
Image

Owwww.....platten band

Image

Ik ben in ieder geval blij dat we zelf geen platte band of andere problemen hebben gehad.

Nog een slokske "Kraken", nog efkes genieten vanuit de tent en tis dodo-tijd

Image

De dag nadien was het opkramen in regenvlagen en vooral windvlagen. "Vind ik niet leuk". Ons scenario was dan. Iedereen behalve Peter breekt zijn tent af. Omkleden en eten kon in de eetzaal van Peters tent om daarna dan met z'n allen, Peter zijn baseliek-tent te helpen af breken en op zijn KTM te sjorren. Fijn aan zo'n reizen is dat iedereen elkaar helpt.

Image

Byby to the locals
Image

en naar hup naar Oslo....

Image

Ondanks het mindere weer vandaag toch genoten.
en piep, daar was de zon weer...voor efkes

Image

en autosnelweg naar Oslo....vvvvrRRRRRRRRRooooooOOOOOOOOOmmmmmmmmmmmMMMMMMMMMM

Image

Eenmaal in Oslo hebben we net buiten de stad een appartementje in Cottagestijl gehuurd met elk zijn eigen slaapkamer. Natuurlijk paste dit niet echt in de Low Budget filosofie, maar.....het deed toch ook deugt om eens in een deftig bed te slapen, mij eens ferm goed achter de oren te kunnen wassen en ruimte te hebben om de tenten uit te leggen om te laten drogen en naar nen tv te kunnen kijken. Ook op de boot terug naar Kiel hebben we cocktais, whisky's en 36 gangen menu's verorberd Image Ach, we leven maar ??n keer.


THE END.....
"...the path is the destination"

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by TRooPER »

THE END.....???


als ge niet te veel gaat reizen, zijn dat van die soort reiskes dat heel lang blijven naplakken,

geniet er nog van !!!

schitterende foto's Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Drummer »

Image Image Image


Ferme reis Image staat ook op het to do lijstje Image Alleen jammer dat ons madam Noorwegen zo niet ziet zitten, Image vanwege te koud en tenat ( volgens haar )

Enfin, wie weet ooit eens Image

Merci dat we mochten meegenieten van de fotokes en het reisverslag

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Muug »

merci Cotthem, voor de schone foto's en de ludieke commentaren. Dat jullie je ginder goed geamuseerd hebben is ook duidelijk !

Vraagsje : al die gravelwegen, zijn toch toegankelijk voor tweewielaangedreven wagens mag ik hopen?

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Cotthem »

Met gaarnte gedaan!
Ik heb nog pakken filmmateriaal van de vier gopro's. Misschien dat ik daar nog iets mee doe tijdens mijn twee weken verlof. Uiteraard zal ik dan ook een linkje posten

@Muug: perfect doenbaar met je camper Image Behalve de Blaho dan (waar we in de jacuzzi zitten).
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by petervdc »

merci Cotthem, voor de schone foto's en de ludieke commentaren. Dat jullie je ginder goed geamuseerd hebben is ook duidelijk !
Image Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Muug »

een watervalleke. Moet een ferme pomp zijn.
Image
Image Image Image hoe k?m je er op ! Image

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by TimS »

Mooi...

mooi...

mooi! Image
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by petervdc »

Even een pagina aangemaakt voor noorwegen
alle filmpjes die ik gemaakt hebt, staan erop verzameld op de knop week 1 en week 2 plus een klein woordje uitleg, het echt reisverslag gaat nog komen... zodra ik men reisnotities teruggevonden heb

[url]

enjoy Image
Merci Jess Image
Keep going

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by kirikoe »

Image Image

Nu weet ik hoe het er uit ziet boven op de aursjovegen . Bij ons was het dikke mist boven .

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Gepubliseerd ...

Post by OzzePaa »

Jullie wisten toch al dat het (beknopte) relaas van deze omzwervingen ook te lezen staat in het laatste "boekske van het ander forum" :book:
Eeuwige roem dus voor de Noorwegenaars :wav:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Muug »

jaja, dat geeft een tof gevoel in dat boekske te mogen staan, ik heb dat ook al mogen voelen ! :rayof:

Maar reizekes door Noorwegen plannen is niet simpel begin ik te snappen. :sterrekes: Ja, als ge "alleen maar" rijdt, dan kunde volstaan met te rijden en te rijden en te rijden en te ... maar als ge andere aktieve dingen wilt doen (zodat dat kind niet geelder dagen in den otto moet zitten...) dan wordt het wat troebel, wegens geen idee waar wat is, en hoever dat is, en hoe lang het duurt om daar te geraken, en hoe lang het duurt (waterval bezoeken, wandeling doen, attraktiepark bezoeken, museum bezoeken, met treintje rijden, whatever....) en of er daar winkels gaan zijn of kampeerplaats of ... of .... of gelijk wat eigenlijk :mrgreen: Afin, eigenlijk gaan we naar ginder zonder te weten wat we daar gaan doen. :konijnetand Maar het gaat een prachtige reis worden, dat staat vast ! :headbang:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by OzzePaa »

Als ge zo een reisschema/schedule/programma van een Noorwegenbusreisorganisator zou kunnen vastkrijgen :thumbsup:
Kunde al ??n en ander inschatten ... nie dagge dat dan strak moet volgen, maar enige houvast wagge zo op een dag allemaal kunt afbonjouren is daarmee misschien wel te krijgen. Met nog wat puzzelwerk (waarin ge ongetwijfeld expert zijt :grijns: ) moet er dan toch ne schone famille-otto-uitstap te construeren zijn mijgedacht :geek:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Muug »

OzzePaa wrote:Met nog wat puzzelwerk (waarin ge ongetwijfeld expert zijt :grijns: )
Ik en puzzelen... :ipisonjoe:

Post Reply