NORWAY, the BUDGETWAY

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by F M »

En zeker een bezoekje doen aan een gletsjer, bv de Brigstalbreen, maar er zijn er nog.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Cotthem »

voor kind en gezin en camper is Noorwegen inderdaad niet simpel. Afstanden zijn tamelijk groot dus veel rijden. En dochterlief is waarschijnlijk nog net iets te jong om zich te laten overdonderen door lord-of-the-rings-landschappen, laat staan dat ze zich op een stuk rots zou zetten om gewoon een uurtje enkel te kijken. All?z, dat is toch wat ik geleerd heb toen ik in mijn roze periode zat en ik enkel een prinses wou zijn....toen wou ik ook enkel directe actie, kleur, pretparken en speelgoed. Wat konden mij die bergen schelen toen mijn ouders met de camper door Oostenrijk/Franrijk/Itali? trokken. Ik keek enkel uit naar de tankbeurten om te gaan kwijlen op het speelgoed dat werd verkocht in de tankshops...... :unsure: En als ik dan iets kreeg, zat ik te zagen hoever het gardameer nog was, want mijn nieuwe speelgoedjeep reed liever in zand en steentjes dan over den balatum-vloer van de camper.... :blink:
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Muug »

:w00t: Merci Cotthem, voor dit prachtig inzicht in de jeugdelijke geest ! :luvjoe: We gaan dus een zandbakske in onze auto moeten inbouwen ! En veel mp3's met kinderliedjes meenemen :yikes:

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Cotthem »

Muug wrote::w00t: Merci Cotthem, voor dit prachtig inzicht in de jeugdelijke geest ! :luvjoe: We gaan dus een zandbakske in onze auto moeten inbouwen ! En veel mp3's met kinderliedjes meenemen :yikes:

Door Noorwegen rijden met kinderliedjes :yikes: respect Pol!
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by petervdc »

Cotthem wrote:
Muug wrote::w00t: Merci Cotthem, voor dit prachtig inzicht in de jeugdelijke geest ! :luvjoe: We gaan dus een zandbakske in onze auto moeten inbouwen ! En veel mp3's met kinderliedjes meenemen :yikes:

Door Noorwegen rijden met kinderliedjes :yikes: respect Pol!
Respect ? Djees, gans de sfeer daar naar de knoppen... :bleiten:
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by petervdc »

Cotthem wrote:mijn nieuwe speelgoedjeep reed liever in zand en steentjes dan over den balatum-vloer van de camper.... :blink:
Gelukkig is je mentaliteit al "iets" veranderd ;-)
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by OzzePaa »

petervdc wrote:
Cotthem wrote:mijn nieuwe speelgoedjeep reed liever in zand en steentjes dan over den balatum-vloer van de camper.... :blink:
Gelukkig is je mentaliteit al "iets" veranderd ;-)
Wie had er daar ook weer een playmobielkateejemmeke bij op ??n of ander tripke naar die cot? :mrgreen: ... om maar te zwijgen van die rasechte genuine Barbie-poppelies :grotegrijns
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by petervdc »

OzzePaa wrote: Wie had er daar ook weer een playmobielkateejemmeke bij op ??n of ander tripke naar die cot? :mrgreen: ... om maar te zwijgen van die rasechte genuine Barbie-poppelies :grotegrijns
Maar hij rijdt tenminste met een ?chte moto :-)
En die barbie was van de andere speelvogel ih gezelschap...
Keep going

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by Cotthem »

OzzePaa wrote:
petervdc wrote:
Cotthem wrote:mijn nieuwe speelgoedjeep reed liever in zand en steentjes dan over den balatum-vloer van de camper.... :blink:
Gelukkig is je mentaliteit al "iets" veranderd ;-)
Wie had er daar ook weer een playmobielkateejemmeke bij op ??n of ander tripke naar die cot? :mrgreen: ... om maar te zwijgen van die rasechte genuine Barbie-poppelies :grotegrijns


.... :whistling: .....ik denk dat je het over mij hebt......ik geef toe, als ik eens in een dreamland of andere speelgoedwinkel kom, dat ik wel eens durf lonken naar lego, playmobiek en de skateboards....... :unsure:
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: NORWAY, the BUDGETWAY

Post by petervdc »

Cotthem wrote:.... :whistling: .....ik denk dat je het over mij hebt......ik geef toe, als ik eens in een dreamland of andere speelgoedwinkel kom, dat ik wel eens durf lonken naar lego, playmobiek en de skateboards....... :unsure:
Nee maar, echt ? Had ik niet vermoed van je ;-)
Keep going

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

**

Post by kirikoe »

Veel plezier in Norway . Geniet er vooral van ook al is het" Norway the slow way"

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Gepubliseerd ...

Post by OzzePaa »

OzzePaa wrote:Jullie wisten toch al dat het (beknopte) relaas van deze omzwervingen ook te lezen staat in het laatste "boekske van het ander forum" :book:
Eeuwige roem dus voor de Noorwegenaars :wav:
Alhoewel het niks met Noorwegen te maken heeft, maar wel aansluit bij bovenstaande, zet het hier maar neer :
in "het boekske" van maart '15 staat opnieuw een leutig verslag van Jessica (en nog leutiger foto's van Bart :P ) over hun "Elefanten-treffen-avontuur" per 1150RT-met-zijspan ... :headbang: Vree [strike]cool[/strike] koel ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gepubliseerd ...

Post by petervdc »

OzzePaa wrote:Alhoewel het niks met Noorwegen te maken heeft, maar wel aansluit bij bovenstaande, zet het hier maar neer :
in "het boekske" van maart '15 staat opnieuw een leutig verslag van Jessica (en nog leutiger foto's van Bart :P ) over hun "Elefanten-treffen-avontuur" per 1150RT-met-zijspan ... :headbang: Vree [strike]cool[/strike] koel ...
Yepyep, ze heeft het weer in het boekske gekregen :-)
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gepubliseerd ...

Post by Muug »

ik begin te peizen dat dat meiske ??rst met M&T praat en dan ervoor zorgt dat er schone tekst en foto's zijn. :P

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gepubliseerd ...

Post by petervdc »

Muug wrote:ik begin te peizen dat dat meiske ??rst met M&T praat en dan ervoor zorgt dat er schone tekst en foto's zijn. :P
Haha, ze vraagt eerst M&T van wat/waar ze een verslag willen ;-)
Nee, dat koppel maakt van motorijden hun l?ven, do?n waar anderen van dromen, en dat al op zo'n jonge leeftijd.
Sjapo wi !!
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gepubliseerd ...

Post by Muug »

petervdc wrote:Nee, dat koppel maakt van motorijden hun l?ven
En iedereen moet dat geweten hebben ... Is geen kritiek en zeker niet uit jaloezie dat ik dat zeg, is gewoon een objectieve waarneming. Maar ze hebben op een bepaalde manier gelijk hoor : het is the way to go tegenwoordig : plak een camera op je kop en als je dat lang genoeg doet duiken er sponsers op en kan je er inderdaad van beginnen leven. Colebatch, Posskit en vele vele anderen doen dat zo. De camera is hun vriend.

Het was ooit ook mijn droom om een leven op te bouwen rond het motorrijden, maar toen waren er geen smartphones, geen andere deftige digitale camera's, was het internet nog zo snel niet, moest je mensen leren kennen door ze te ontmoeten.... ik heb tal van brieven verzonden naar oa. motorreisbureau's en zelfs naar TSO, de mannen van de originele Paris-Dakar maar dat wereldje was vele vele kleiner en ontoegankelijker dan nu.

Zelf blijf ik liever een pak discreter, anoniemer, het is niet voor niets dat ik overal op internet pseudoniemen gebruik, en gmailadressen. Op FB heb ik onlangs alle foto's verwijderd van mijn priv?leven. (ja ik weet het, ze vinden je toch als ze willen) Ooit zijn ze ne keer komen filmen in ons huis en op de brouwerij en ik heb een interview geweigerd en ik wou niet in beeld komen. Enkele weken terug stond Iedereen Beroemd hier. Geweigerd. Ik voel me ongemakkelijk in schijnwerpers, altijd al zo geweest.

Maar sjapo voor die twee mensen, wat ze doen is van zo'n professioneel niveau dat je ?cht gaat denken dat er een scenarioschrijver en regisseur mee gemoeid zijn!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Gepubliseerd ...

Post by zappa »

Muug wrote:
Zelf blijf ik liever een pak discreter, anoniemer, het is niet voor niets dat ik overal op internet pseudoniemen gebruik, en gmailadressen. Op FB heb ik onlangs alle foto's verwijderd van mijn priv?leven. ( Ik voel me ongemakkelijk in schijnwerpers, altijd al zo geweest.
idem hier, en FB niet te serieus nemen, mijn woonplaats is nog steeds Lolo (omdat het zo mooi klinkt :P ) enz.

Maar in 't geval van J + B , mogen we toch wel fier zijn dat ze het tot in de boekskes maken, en dat terwijl ze hunzelve normale ik blijven, niet bezig zijn met sponsors en andere commerci?le brol. :grin:
Echt wel gewoon voor hun eigen plezier, op de eerste plaats.
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Gepubliseerd ...

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:Op FB heb ik onlangs alle foto's verwijderd van mijn priv?leven.
Correctie: je hebt de foto's onbereikbaar gemaakt voor jezelf en voor andere FB gebruikers. Je hebt geen enkele garantie dat FB die foto's zelf niet gewoon nog heeft. De kans is zelfs zeer groot dat die foto's op z'n minst ergens in hun backups blijven zitten.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gepubliseerd ...

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote:
Muug wrote:Op FB heb ik onlangs alle foto's verwijderd van mijn priv?leven.
Correctie: je hebt de foto's onbereikbaar gemaakt voor jezelf en voor andere FB gebruikers. Je hebt geen enkele garantie dat FB die foto's zelf niet gewoon nog heeft. De kans is zelfs zeer groot dat die foto's op z'n minst ergens in hun backups blijven zitten.
oooh maar dat weet ik wel zenne :wink:

Post Reply