De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Ondertitel : Hoog water voor Bolle & Stille

Het concept : nog eens een resem Alpen-pistes doen, liefst zoveel mogelijk onbekende.

Het verhaal :

Wel, eigenlijk kan ik het heel kort houden : deze cols hebben we gedaan :

Dag1:
col de la Savine
col de la Faucille

Dag2:
col du Mt Sion
col du Collet
col des Gli?res
col des Aravis
col des Saisies
cormet d'Ar?ches

Dag3:
col de la Madeleine
col de Chaussy
col du Galibier
col du Lautaret
col de Granon

Dag4:
col de Montgen?vre
Colle l'Azzara
Colle Vaccera

Dag5:
Varaita Maira
Colle Sampeire
Maira Stura
Colle Esischie
col de la Lombarde

Dag6:
col de la Mouti?re
col du Parpaillon
col de la Cloche
col de Valbelle
(col de Ch?rine)
col de l'Echelle

Dag7:
Pnte Someiller
Mnt Jafferau

Dag8:
col du Mnt C?nis
col de l'Iseran
cormet d'Ar?ches

Dag9:
col de la Forclaz
col de l'Arpettaz
la Croix de Fer
col des Aravis
col des Gli?res
col du Collet
col du Mnt Sion
Col de la Faucille

Dag10:
col de la Savine


Ziezo.

Nu enkel nog wat fotootjes in veel te klein formaat en daarmee is de kous ook weer af Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Blackbert »

2 kwieten
2 ?bermoto's
4 magadantassen
10 dagen
2 keer uitgeregend
3139km ver
2992m hoog
729km/dag (de langste)
100km per dag (de mooiste)
oh yes! : 4
oh fuck! : 3

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Dag 1 :
Blackbert en ik hadden op het welbekende naftestation in Wavre afgesproken rond 9u30, dus er was 's morgens nog tijd genoeg voor een propere foto:
Image

Ergens is het nog een wonder dat het er op die foto zo ordentelijk uit ziet Image Want 't was allemaal nog al "strak" georganiseerd bij mij. Van 3 t/m 18/8 was ik met het gezin op reis, 19 en 20/8 was het werkendag en de 21ste was het dus tijd om met Bert op avontuur te gaan. De bagage moest dus ergens in juli bij elkaar geschraapt worden en de moto moest toen ook weer up and running zijn want 's avonds de 19de moest ik nog naar een osteopaat en de 20ste 's avonds moest ik nog bloed gaan geven. Beke drukskes toch.
Om het allemaal nog wat spannender te maken bleken mijn nagelnieuwe zadeltassen begin juni plots over een tiental gaatjes te beschikken, gaatjes die er eerder zeker niet waren. Het raadsel is nog steeds niet opgelost, maar het vermoeden gaat richting bepaalde kleine viervoeters die hier ten huize rond plachten te waren.... Image Afin, een week later zaten er in de brievenbus twee nagelnieuwe binnentassen, supersnel en supervriendelijk geregeld door de mannen van AdvSpec. Image En die ouwe tassen ga ik deze winter ne keer repareren met een rustinneke of tien zie. Image
Dat kleine apertief-avontuurtje was niet het enige... er bleek in juni al iets aan de hand te zijn met mijn bestelde remschijven. Image De ene bleek groter te zijn dan de ander !

Image

Opnieuw wat heen en weer mailen en na een weekje of drie waren de correcte schijven geleverd. OEF !

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Tom Triple »

Ok, dat begint er op te trekken! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Die met een scherp oog voor detail zien dat er nog iets fundamenteel "anders" is. 't heeft met het motorpakske te maken. Image

Er is een spreekwoord dat zegt "het geluk is met de dommen", maar da's hier eigenlijk helemaal niet van toepassing. Image Een ander spreekwoord zegt "Zoekt, en gij zult vinden". Da's al meer toepasselijk, hoewel er eigenlijk niet bijstaat hoelang ge eigenlijk moet zoeken. Image Maar "geduld is een schone zaak", zegt een ander gezegde. Image Dus als we die drie spreekwoorden/gezegden wat tijd en boterhammen geven, dan is de kans groot dat nen dommerik dus vindt wat 'm zoekt : zijnde een BMW RallyePro 2-pak in 1) de goei maat en 2) nog een jaar in garantie en 3) aan minder dan de helft van de nieuwprijs en 4) in de Vlaanders ! Image Image Image Image En jawel, ook ergens in juni ben ik dat gaan passen en afhalen. En na tien dagen in de rook van Blackbert te staan kan ik zeggen : 't is een goed pak ! Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Ne foto van twee moto's in Wavre is niet interessant, dus zullen we maar meteen twee schone posten van de Mont Blanc. Ene "puur", en ene met nog iets oranje op. Neen, geen appelsien. Image

Image

Ja, ge kunt stellen dat de lucht redelijk zuiver was die avond. Image

Image

Om tot daar te geraken (een bekend uitkijkpunt ergens halverwege de afdalling van de Col de la Faucille) hebben we een route gereden die de Romeinen in 3000 voor Christus al reden : langs de E411 naar Luxemburg, tanken in het 2de naftestation, doorstomen over ottoroet tot in Nancy en dan via nationales en die Col de la Faucille tot in Gex. Da's een 700 km enkel en da's goed te doen op een rustig dagje. In Gex is een leuke camping, Les G?nets, waar het leuk kamperen is :

Image

edit : iets andere foto van de MB genomen, ons aangereikt door BB.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by laouen »

Die met een scherp oog voor detail zien dat er nog iets fundamenteel "anders" is. 't heeft met het motorpakske te maken. Image
laat dat nu net het eerste zijn dat mij opviel aan de foto hierboven Image

keep it coming guys! ik wil straffe verhalen vanop die Franse cols Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

keep it coming guys! ik wil straffe verhalen vanop die Franse cols Image
Rustig meiske, rustig. Ik moet morgen weer gaan werken, dus ik kan hier niet blijven posten tot na middernacht. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Blackbert »

Sssst, ketter. Image

Ik heb geen 'proper fotoke'. Omdat mijne moto niet proper was.

Werken, keuken installeren, tracks aaneenplakken, splitsen, controleren, dupliceren, opslaan en doorsturen.
Dichting voorste kleppendeksel vervangen. Banden vervangen. Inpakken. Beetje slapen soms ook.

Om 6 uur weer uit de veren, Koffie. Laatste prullen inpakken, Michelinatlassen in stukken snijden, 't licht uitdoen en vertrekken.

Op zoek naar 't legaal hoogst bereikbare zuivere water in Europa. We hebben dat nodig om er zo jong te blijven uitzien. Image

Op diene Mont Blanc vind je dat wel, maar je moet er aan geraken.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Tom Triple »

Sssst, ketter. Image

Ik heb geen 'proper fotoke'. Omdat mijne moto niet proper was.

Werken, keuken installeren, tracks aaneenplakken, splitsen, controleren, dupliceren, opslaan en doorsturen.
Dichting voorste kleppendeksel vervangen. Banden vervangen. Inpakken. Beetje slapen soms ook.

Om 6 uur weer uit de veren, Koffie. Laatste prullen inpakken, Michelinatlassen in stukken snijden, 't licht uitdoen en vertrekken.

Op zoek naar 't legaal hoogst bereikbare zuivere water in Europa. We hebben dat nodig om er zo jong te blijven uitzien. Image

Op diene Mont Blanc vind je dat wel, maar je moet er aan geraken.
Wat een miserie, zo op vakantie vertrekken! Wat ze ne mens toch durven aandoen! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Op de camping hebben we 's avonds nog een lekker hap kunnen eten : een kwartje kip met frietjes en wat salade. Wat verderop zaten er een paar te WIFI-en, onder een sterke lamp. Best grappig zicht zo:

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Maar goed, de dag erop begon het ?chte werk dus : De Reis.

Nog even Dag 2 online smijten en dan mag Bert verder kletsen Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Blackbert »

729km, van aan mijn voordeur tot op die camping. Waar ze zeer vriendelijk zijn, waar het erg rustig is eigenlijk, en waar je goed kan eten. Les Gen?ts, de gemeentelijke campeerplaats van Gex, te vinden op de site van de stad. Bij deze aangeraden.

Op de tijd dat je 700km afmaalt gaat er redelijk wat door je heen. Pijnscheuten door uw kont onder andere, zo in 't laatste derde. Maar ook in 't kopke blijft het werken. Al is het niet altijd functioneel, 't is soms wel plezant. Vanaf Champagnole volgen we de N5. Daar regelmatig op gewezen door een bordje. Na het tigste bordje beginnen er associaties de leegte te vullen.

[youtube:ww5qvpjv]http://www.youtube.com/watch?v=FFbh6WDQ9w0[/youtube:ww5qvpjv]
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by duibhce Kaelann »

Op zoek naar 't legaal hoogst bereikbare zuivere water in Europa.
amai, ge zijt tot in de Kaukasus
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Dag 2 :
col du Mt Sion
col du Collet
col des Gli?res
col des Aravis
col des Saisies
cormet d'Ar?ches

Col du Collet is een tof klein colletje, bereikbaar via een toffe medium-kleine asfaltweg, met lekker veel haarspeldbochten, midden in een bos. Dus bij zonnig weer nogal veel zwarte schaduwplekken. Goed op je eigen kant blijven is dus aangewezen. Boven op de col aangekomen stond er een groot plakkaat met daarop nogal geheimzinnige taal : geen handel drijven, geen lawaai maken, de serene stilte van de site respecteren, stapvoets rijden en zo meer. We waren vrij curieus kan ik u zeggen.

Maar dan begin je af te dalen en voor je het weet rij je een weidse vallei binnen, en arriveer je aan een megagrote parking met daarop een uitzichtpunt en een hele hoop documentatieborden. Col des Gli?res alstublieft. Onze eerste "onverharde" pas van deze reis.

Hier een sluis naar een andere dimensie :
Image
(pssst, da's dus het Memoire du Maquis te Gli?res, hier zijn in WO2 (natuurlijk) mottige dingen gebeurd die best niet vergeten worden : http://fr.wikipedia.org/wiki/Maquis_des_Gli%C3%A8res. De vallei is dus een eerbetoon aan de slachtoffers van toen, wat meteen ook het bord verklaart waarop men verzoekt om de serene stilte niet te verbreken)

Hier een zicht op de piste, langswaar bordjes staan opgesteld met weetjes over hetgeen in die triste periode is gebeurd. Veel wandelaars hier, dus geen stoere dingen doen.
Zicht naar rechts (van waar wij kwamen)
Image

Zicht naar links (waar we naar toe moeten):
Image

Vorige twee foto's werden genomen vanaf de herberg midden in de vallei. Je kan er wat eten, wat wij ook gedaan hebben :
Image

Nog een mooi detail van een dakje :
Image

En nog een Blue Beauty :
Image

Daarna reden we luchtig verder, langs een subliem strak afdalingkje met nijdige speldjes en hobbelig asfalt. En een paar verschoten paarden in de binnenbocht ook nog, juist...

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Blackbert »

Op zoek naar 't legaal hoogst bereikbare zuivere water in Europa.
amai, ge zijt tot in de Kaukasus

Neeeje, mierenneuker. Image
IK geraak daar ook niet op met mijn brommerke, net zoals dat met de Mont Blanc 't geval is.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Col Des Aravis en Col

Post by Muug »

Col Des Aravis en Col Des Saisies zijn asfalt, wat in Frankrijk altijd big fun is. Maar daarvoor waren we niet gekomen. Image Dus begin ik maar meteen over Col d'Areches.

Al roetsjend over de twee vorige cols, cruisend door de dorpjes Beaumont en Ar?ches kom je haast automatisch aan het Lac de Saint-Gu?rin, een verdomd mooi stuwmeer. Maar daarvoor waren we niet gekomen. Dus we slaan meteen linksaf, de berg op. Image En jep, zonder asfalt, de tweede keer offroad dus. Image Wegens een nog steeds harde bandenspanning en een vering die nog niet helemaal "toppie" is afgesteld, stuiter ik meer naar boven dan ik rijd. Dat gevoel zal later wat beteren als we de banden wat ontspannen. En nog later, als ik alle dempingen twee klikjes "losser" zet, zal de motor geheel in harmonie komen met de vele harde ruwe pistes. Maar da's voor later. Eerst die "Cormet d'Areche".

Van ginder aan 't water komen we :
Image

Naar ginder moeten we:
Image

Image

Image


Na die Cormeche bereiken we al gauw weer de grote baan in Aime. We schieten ons de N90 op richting Moutiers maar na een tijdje zien we een moto in panne langs de kant staan. Platte band. Dat zie je meteen. Zeker bij zo'n brede achtersloef van een BMW S1000RR ! De kerel stond al meer dan twee uur te wachten op de pechdienst. Het was dan ook geen wonder dat hij ons flesje water met plezier aannam. Image 't was rap leeg ! Image We hebben wat met hem staan kletsen en na een half uurtje kwam de pechtdienst toch nog langs. En wij konden weer op weg, blij met onze goede daad.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

geen naakte vrouwen op ne rots ? Image
We hadden geen spuitbus mee Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by laouen »

Whoa, zo mooi! Image
Allez lap, nog eentje voor op de to do lijst Image Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply