De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Blackbert »

serieus Image woessies! Image Over zoiets ben ik dus met den FZ gedokkerd Image
Ergens heb je gelijk. Teveel in toeristenmodus. De 2 wandelaars die we daar ontmoet hebben konden ook niet helpen, hun stafkaart van het hele Parc National had wat weinig detail. Die berg steenpuin was eigenlijk een zijbaan van de hoofdpiste, waarvan ze wel wisten dat die doodliep. Geen idee of deze 'aanloop' 't ergste stuk zou zijn, of net niet. Terug omlaag dan maar.
Image

Eerder zag 't er zo uit
Image

Image

Image

Mouti?re. Enkel de latste 5 km is gravel
Image

Image
en die komen later Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Cotthem »

Schitterende foto's Image

Toch wel geluk gehad met het weer precies. De Sommeiler was mijn eerste echte steenpiste met den tenere en dat ging, traag opt gemak met mijn poten uitgestoken Image Als mij niet vergis had Trooper daar wat carbu-problemen door de hoogte met zijn TA, maar het waren vooral bepaalde delen van de ligurische die mij bijna in mijn broek deden kakken Image , maar dat lag eerder aan het snellere tempo van de medereizigers denk ik. Tja, ik ben nen tragen he met een Image rijstijl
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Het is in zo'n omgevingen erg belangrijk dat je goed op elkaar let. Wij hielden altijd elkaar in de gaten. Er waren momenten dat de ??n uit het zicht van de ander verdween (pipi, kaka, foto) maar de ander stopte dan wel totdat hij de ene weer zag. Echt wachten tot we weer bij elkaar waren deden we af en toe, niet altijd, gewoon effe visueel checken dat hij er nog is was genoeg.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Dag8:
col du Mnt C?nis
col de l'Iseran
cormet d'Ar?ches

Na een laatste afscheid van de bestuurders van de Landcruiser zijn we doorgereden naar de camping Gran Bosco. Redelijk bekend bij off-roaders omwille van de grote speeltuin errond. Blijkt die echter langs een nationale te liggen ?n naast een autostrade ?n naast een spoorweg die 's nachts overwegend door vrachtverkeer wordt gebruikt. Het aanhoudende gezoem en gedender was grappig genoeg net genoeg monotoon om te helpen in slaap te vallen. 's nachts was er helaas zoveel licht dat je niet eens onopvallend kon piesen naast je tent. Image Soit, goed geslapen, hard bekeken geweest met onze twee stoffige KTM's en voort maar weer. Routine zat er goed in: om 8u opstaan en rond 10u vertrokken we dan. Als de wekker stond tenminste. Niet vandaag dus. Pas om 8.45u wakker geschoten. Image Wekker vergeten. Dus pas tegen 10.45u van ons erf geraakt.

Col du Mnt C?nis is ene om in te kaderen. Gesteld dat het kader groot genoeg is om de stenen erin te krijgen. Amai ni, daar zijn we ferm door elkaar gerammeld geweest ! Godzijdank had ik de demping net weer twee klikjes zachter dan comfort gezet, anders waren m'n vulling eruit gerammeld. Het was echt moeilijk spoor kiezen, en geregeld liep het minst erge stuk vlak naast de toch wel diepe afgrond. Nu ja, je hebt op dat moment sowieso zo'n hyperfocus dat je enkel dat spoortje van 10cm ziet. Dat 100m diepe gat ernaast registreer je eigenlijk niet... tot je er voorbij bent. Image

Sorry voor de vele foto's van deze col en zijn meer. Image

Bosje komt zo...
Image

Image

Hoogtevrees? Eerder duizelig van de speldbochtjes ja !
Image

Ruig
Image

Ruiger
Image
Tot hier dus was er altijd wel een "spoortje" geweest waar het net iets minder denderde, maar bij deze passage was ??n blik genoeg: het maakte niet uit waar je reed... dus gewoon blik vooruit en gas geven met dat beestje. Centrifugaalkrachten, gyroscopische krachten en voorwaarts momentum zorgden voor de goede afloop.

Ruigst
Image

en dan weer superlief !
Image

Toen we een Kia geparkeerd zagen wist ik het wel: het ruigste was achter de rug. Image
Image

We arriveren aan het meer:
Image

Image

En we laten het achter ons:
Image

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by zappa »

eindelijk kan ik de foto's zien op een groot scherm!! Image
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah wat mooi daar !

Kriebel, kriebel, kriebel, kriebel, kriebel, kriebel, kriebel, kriebel, kriebel, kriebel, kriebel, kriebel, lagen die Alpen maar dik 600 km dichter?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Volgende keer mag je mee. We hadden ginder gekke koeien en geile schapen, maar een zot konijn ontbrak ons nog. Image

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

ehm,
ik ben nog vergeten zeggen waar de naam van dit verhaal vandaan komt.

ewel he, we waren ergens aan t??ten en toen kwam men een fles water brengen, met ne vr?? schone naam :

Image

Tja, en Bolle <-> Polle, you see ? En Stille, da's toch ook duidelijk eh, jawel eh? Image

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Cormet d'Areche was een rustig ritje, ook een beetje Hobbit-bergen, daar heb ik wel wat foto's van maar geen enkele is echt de moeite. En 's avonds natuurlijk weer op een camping. En eens op een deftig uur. Image

Beetje gespeeld met het fototoestel Image

Image

Bert betrapt op een vreemd moment.
Image

Weirdo selfie
Image

mjamie
Image

ook mjamie
Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Blackbert »

Ja, eindelijk rust. legt een mens zich neer om die melkweg eens te bekijken, staat daar ineens ene in uw ogen te flitsen. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by zappa »



Image


Image ging jij nog gerust gaan slapen?

Ik zou toch wachten voor te gaan piesen tot het klaar is Image stel dat ik zo'n mijnwerker tegen kom in den donker.... Image of niks meer of alles los Image

HEEL plezant verslag! & foto's om te blijven naar kijken Image (all?e de meeste toch Image )
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Blackbert »

Dag dinges, Anelle, Mouti?re, Parpaillon.

Die Anelle was weer zo'n 'vondst', een minder voor de hand liggende aanloop naar de Mouti?re.
Door de 3 uur die we gisteren 'verloren' eer we de MS over mochten rijden moeten we vandaag eerst nog wat asfalt afhaspelen.
Ik had zo nog wat 'vondsten' voor na de Parpaillon, maar we hebben gisteren nog eens gerekend:
Vanavond ergens rond Bardonecchia, morgenavond vlakbij Ar?ches, om overmorgen in de B&B te geraken vanwaar we weer naar huis rijden. Alles bij elkaar net te weinig tijd om te 'exploreren', om pistes op te rijden waarvan we niet echt weten of we er helemaal over geraken of geen idee hebben hoe lang dat zou duren.

Moet er dus een 'volgende keer' komen? Waarbij het niet uitmaakt of we ergens 3 uur zwoegen op 5km, de nacht langs de piste doorbrengen of 50km terug- en omrijden omdat het niet kon? 't Is verleidellijk, maar omdat we geen renteniers zijn is de tijd beperkt, en er zijn nog zoveel andere stukken van de wereld waar we eens willen gaan kijken. Keuzes. Blij dat we het probleem hebben dat we kunnen kiezen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Image ging jij nog gerust gaan slapen?

Ik zou toch wachten voor te gaan piesen tot het klaar is Image stel dat ik zo'n mijnwerker tegen kom in den donker.... Image of niks meer of alles los Image
mijnwerker, mijnwerker, zandmannetje ja ! Dat ventje dat zand (en modder, en klei, en krijtstof) in uw ogen strooit zodat ge rap en goed slaapt. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Blackbert »

Anelle - Mouti?re. De eerste net buiten 't Parc National du Mercantour, de laatste de enige onverharde weg in het parc waar je mag rijden, zover ik weet. Samen het alternatief voor de Col de la Bonnette, de hoogste geasfalteerde weg in West Europa.

Top van de Bonnette linksboven.
Image

Image

Daarna 25km omlaag zoeven over perfect asfalt, op weg naar de Parpaillon, die bijna even hoog is trouwens.
't Begint idyllisch en lieflijk
Image

Image
Dan begint het echt bergop te gaan
Image

Image

Image
Schapen. Net als koeien, niet de intelligentste beesten ter wereld. Weten blijkbaar niet dat ze op de weg moeten blijven. Stampen dus de helling af, waarbij er stenen omlaag donderen een flinke schapenbout groot. Image Op het lager gelegen stuk had ik al een kei als een tennisbal zien 'oversteken'. Blij dat het niet die grote was die ze iets later loswerkten.
Image

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

ferme foto's Image

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Stefke »

ferme foto's Image
Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by petervdc »

Pfiew... ipv ne 3e keer naar Noorwegen te gaan, dees is ook h????????????????????l schooooooooooooonnn Image Image Image Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Dag 9:
col de la Forclaz
col de l'Arpettaz
la Croix de Fer
col des Aravis
col des Gli?res
col du Collet
col du Mnt Sion
Col de la Faucille


Allez hop, na een frisse nacht in een lekker warme slaapzak stonden we lekker uitgerust op. En alles was zeiknat. Afin, aan de buitenkant van de tent toch. Image Ze hadden daar in die vallei lichtjes last van dauw. Image Gelukkig was het de laatste keer dat die tent ingepakt en gebruikt moest worden. Vanavond was ons logement "La Grenotte", we moesten er op tijd zijn voor ons avondmaal, dus veel offroadfantasi?n waren er niet mogelijk. De rit noordwaarts ging bijgevolg ook grotendeels langs dezelfde weg als hetgeen we op dag 2 hadden gedaan.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De Olijke Avonturen van Bolle & Stille

Post by Muug »

Col du Pr? was een hele venijnige col (voor de fietsers toch), vanuit Ar?che naar boven, behoorlijk steil en kronkelig. De foto vind ik tof, maar is geheel "per ongeluk" zo geworden. Enerzijds stond mijn camera nog op "night vision" (zie de vorige grofkorrelige foto's) en anderzijds was er nog condens op mijn lens. De combinatie levert wel een prachtige nostalgische foto op:

Image

Post Reply