Vanaf 16/12 op VIER...

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by TRooPER »

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by petervdc »

Awel, ze rijden met de moto door Zuid-Amerika... Image
op ktm's....
Image
Keep going

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by diskeletloetje »

http://www.vier.be/loseasyriders
Hier vind je verschillende fragmenten terug van de uitzending van gisteren.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by petervdc »

http://www.vier.be/loseasyriders
Hier vind je verschillende fragmenten terug van de uitzending van gisteren.
Yep, heb die al bekeken daarnet Image
De volledige aflevering heb ik nog niet gevonden helaas...
Keep going

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Droopy »

Nog niet gezien wegens russische les gisteren, dus sssshhhhhhhhtttttt allemaal en niks verklappen he!

Kort samengevat : Image

Twee mannen rijden gepakt en gezakt door verre landen op hoogpotige moto's. Image
Ze rijden door berg en dal langs bochtige wegen en zoeken contact met de plaatselijke cultuur en de plaatselijke bevolking. Image

Om zich te verplaatsen rijden ze op moto's van een of ander onbekend fietsmerk. Image

Kortom : jij en duibdinges hoeven niet te kijken want het zal jullie geen bal interesseren. Image Image Image Image Image

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by susse »

ge zit er allemaal naast

die mannen gaan terug naar de plaatsen en vooral de mensen die Arnout in zijn hart heeft gesloten toen
toevallig doen ze dat met de moto
omdat ge dan best ne goeie moto hebt doen ze dat met ne KTM

vind het zalig om te zien
bij momenten ontroerend
bij momenten zo herkenbaar dat ge u rot lacht
bvb als Arnout zich onnozel lacht als zijne maat op zijne smikkel valt
da's echt Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Harald »

ge zit er allemaal naast

die mannen gaan terug naar de plaatsen en vooral de mensen die Arnout in zijn hart heeft gesloten toen
toevallig doen ze dat met de moto
omdat ge dan best ne goeie moto hebt doen ze dat met ne KTM

vind het zalig om te zien
bij momenten ontroerend
bij momenten zo herkenbaar dat ge u rot lacht
bvb als Arnout zich onnozel lacht als zijne maat op zijne smikkel valt
da's echt Image
Image
Arnoud heeft voor zijn eindwerk eind jaren 90 een mobiel schooltje gebouwd. Daar heeft er ondertussen een 38 tal in verschillende landen rond karren.
Als ik het nog goed voorheb, heeft hij rond de eeuwwisseling door zuid-amerika getrokken, her en der projectjes gestart, vrienden gemaakt en een dagboek bijgehouden.
Nu volgt hij zijn dagboek om op 11 weken met de moto en een motorvriend die met een camera overweg kan, de mensen die hem nauw in het hart liggen te gaan opzoeken. Ondertussen vertelt hij ook anekdotes uit zijn dagboek
't is zoals de susse het zegt, ge ziet een stoere motorrijder in de huid kruipen van pater damiaan en moeder theresia te samen. Ganzenbord spelen met kinderen die op 't straat leven van ... niks ...
Zoals hij zegt ... voor sommige een druppel op een hete plaat, voor anderen en hemzelf een levenswerk.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by laouen »

heerlijke televisie Image

Zelfs als het allemaal op voorhand georchestreerd is, dan is daar niet veel van te merken.
Alleen wat jammer van die vreselijke titel Image en amateuristische logootje Image

Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Droopy »

Image
ge zit er allemaal naast
Bwah, Vier heeft het goed verkocht, hadden ze in de promofilmpjes enkel het accent op het (schitterende) sociale project gelegd dan gingen ze volgens mij een pak minder mensen hebben bereikt. Image
die mannen gaan terug naar de plaatsen en vooral de mensen die Arnout in zijn hart heeft gesloten toen
toevallig doen ze dat met de moto
omdat ge dan best ne goeie moto hebt doen ze dat met ne KTM
De moto's en kledij passen in het kader en het zorgt voor mooie plaatjes, goede zet en ondertussen kunnen die twee kerels zalig rondrijden om de mensen van vroeger en dat project weer te bezoeken. Image

vind het zalig om te zien
bij momenten ontroerend
bij momenten zo herkenbaar dat ge u rot lacht
bvb als Arnout zich onnozel lacht als zijne maat op zijne smikkel valt
da's echt Image
Yep. Image

Het is ook mooi dat ze na het programma ook vermelden dat de bewaker bij de nonnekes kort na hun bezoek vermoord is, iets om even bij stil te staan en het bewijs dat het leven daar toch niet zo veilig is... Image

Oh ja, Susse, den dezen zit hier ook op 't forum. Image
Welkom h? (en ja 'k ben ook al wat ouder en wijzer, denk ik...)[/size:2r594ddf] Image


Zoals hij zegt ... voor sommige een druppel op een hete plaat, voor anderen en hemzelf een levenswerk.

Moest iedereen zo'n druppeltje op de hete plaat gooien dan zou de wereld er al een stuk mooier uitzien. Image Image

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Stefke »

bon, ik ben iets aan't missen. iets klein, niet levensnoodzakelijk. aangenaam tijdverdrijf dus... Image

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Droopy »

Een aarden weg van meer dan 160 km lang, plassen en rivieren inbegrepen, met de moto rijden op het "Salar de Uyuni" en slapen op het "isla del Pascado" .hmmmm Image Image Image Image

Moet er nog [i:1spjfzfj]zand [/i:1spjfzfj]euh,zout zijn Image

ps. 't Is ook knap dat ze tonen hoe die mensen daar zout winnen, keihard werken in sobere omstandigheden (als je die vrachtwagens ziet...) en toch zijn ze daar precies tevreden met zogoed als niets. Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by petervdc »

kvraag mij af wa set-up da ze gebruikt hebben om alles op te nemen.
Gewoon een camera op een 3poot, die ze plaatsen, om er dan voorbij te rijden, en achteraf terug op te halen.
Fijn dat er in de laatste aflevering toch wat offroad te zien was.
Hopelijk hebben ze de moto goed afgespoeld n? die zoutvlakte.
Leukste aflevering qua "rijden" vond ik.
Jammer dat gedaan is...
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Wipr »

Image met het spook.

En als aanvulling een mooi bewijs dat goede televisie maken ook kan zonder spectaculaire ongevallen. Een gemiddelde van een kleine 90km/dag na een kleine omrekening. Aan alle mooie dingen komt een eind.

Een dieet op enkel tabak, cocabladjes en een 95% alcoholextract... Cultuur Image

User avatar
F M
Posts: 5048
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by F M »

kvraag mij af wa set-up da ze gebruikt hebben om alles op te nemen.
Gewoon een camera op een 3poot, die ze plaatsen, om er dan voorbij te rijden, en achteraf terug op te halen.
Dat neem ik toch met een korreltje zout. Ze waren zeker niet alleen onder hun 2 onderweg. Wie heeft hen anders tesamen gefilmd als ze over de zoutvlakte reden ?
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by TRooPER »

kvraag mij af wa set-up da ze gebruikt hebben om alles op te nemen.
Gewoon een camera op een 3poot, die ze plaatsen, om er dan voorbij te rijden, en achteraf terug op te halen.
Dat neem ik toch met een korreltje zout. Ze waren zeker niet alleen onder hun 2 onderweg. Wie heeft hen anders tesamen gefilmd als ze over de zoutvlakte reden ?

er was een backup pickup mee onderweg, maar niet altijd en overal bij hen.
Als ze in de kleine straatjes de "locals" bevragen zie je heel af en toe ook die pickup.

ik denk dat je voor 3 maanden je koffers wel kan vullen met het hoogstnodige, en hier zijn ze vooral gevuld met technische apparatuur.
Dus de backup heeft volgens mij ook wel bagage mee.

maar Laouen of Duibchekch weten dat misschien beter, na een gesprekje met Arnoud & Polle
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by laouen »

Ze hadden 1 volgwagen met geluidstechnicus en een venezolaanse vriendin van Arnoud blijkbaar. Meer niet. En die zagen ze overdag zelden of nooit omdat ze net die vrijheid wilden behouden. De volgwagen reed uiteraard wel dezelfde route en ze hebben ook heel af en toe beelden gemaakt vanuit de wagen maar het overgrote deel van het materiaal is door Pol gedraaid. Die auto gaf hen vooral ook de mogelijkheid ook om het materiaal 's avonds te backuppen. En de geluidsman hielp vooral bij de ontmoetingen.

Je ziet die een paar keer in beeld ook, maar heel onopvallend. En in de laatste aflevering zie je ook de auto op de bergpas.

Geen enkele van de ontmoetingen was op voorhand geregeld en dat maakt de hele reeks net zo mooi en oprecht.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5048
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by F M »

Geen enkele van de ontmoetingen was op voorhand geregeld en dat maakt de hele reeks net zo mooi en oprecht.
Dat geloof ik ook. Dat en het feit dat 'het gevolg' eigenlijk toch heel beperkt was, is het grote verschil met De Bende van Wim, waarmee het programma ongetwijfeld vergeleken zal worden.

De ongedwongen, hartverwarmende persoonlijkheid van Arnoud geeft dit programma een geweldige authenticiteit.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Muug »

De Bende van Wim, waarmee het programma ongetwijfeld vergeleken zal worden.
Image Image die twee vergelijken was nog niet in mij opgekomen. Image

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by vet on wheels »

De bende van Wim was leuk, maar Blaute en Hendrickx konden met moeite motorijden....
daar moest vaak opnieuw opgenomen worden en zo...

Post Reply