Vanaf 16/12 op VIER...

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Droopy »

Een aarden weg van meer dan 160 km lang, plassen en rivieren inbegrepen, met de moto rijden op het "Salar de Uyuni" en slapen op het "isla del Pascado" .hmmmm Image Image Image Image

Moet er nog [i:1spjfzfj]zand [/i:1spjfzfj]euh,zout zijn Image

ps. 't Is ook knap dat ze tonen hoe die mensen daar zout winnen, keihard werken in sobere omstandigheden (als je die vrachtwagens ziet...) en toch zijn ze daar precies tevreden met zogoed als niets. Image

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by petervdc »

kvraag mij af wa set-up da ze gebruikt hebben om alles op te nemen.
Gewoon een camera op een 3poot, die ze plaatsen, om er dan voorbij te rijden, en achteraf terug op te halen.
Fijn dat er in de laatste aflevering toch wat offroad te zien was.
Hopelijk hebben ze de moto goed afgespoeld n? die zoutvlakte.
Leukste aflevering qua "rijden" vond ik.
Jammer dat gedaan is...
Keep going

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Wipr »

Image met het spook.

En als aanvulling een mooi bewijs dat goede televisie maken ook kan zonder spectaculaire ongevallen. Een gemiddelde van een kleine 90km/dag na een kleine omrekening. Aan alle mooie dingen komt een eind.

Een dieet op enkel tabak, cocabladjes en een 95% alcoholextract... Cultuur Image

User avatar
F M
Posts: 5047
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by F M »

kvraag mij af wa set-up da ze gebruikt hebben om alles op te nemen.
Gewoon een camera op een 3poot, die ze plaatsen, om er dan voorbij te rijden, en achteraf terug op te halen.
Dat neem ik toch met een korreltje zout. Ze waren zeker niet alleen onder hun 2 onderweg. Wie heeft hen anders tesamen gefilmd als ze over de zoutvlakte reden ?
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by TRooPER »

kvraag mij af wa set-up da ze gebruikt hebben om alles op te nemen.
Gewoon een camera op een 3poot, die ze plaatsen, om er dan voorbij te rijden, en achteraf terug op te halen.
Dat neem ik toch met een korreltje zout. Ze waren zeker niet alleen onder hun 2 onderweg. Wie heeft hen anders tesamen gefilmd als ze over de zoutvlakte reden ?

er was een backup pickup mee onderweg, maar niet altijd en overal bij hen.
Als ze in de kleine straatjes de "locals" bevragen zie je heel af en toe ook die pickup.

ik denk dat je voor 3 maanden je koffers wel kan vullen met het hoogstnodige, en hier zijn ze vooral gevuld met technische apparatuur.
Dus de backup heeft volgens mij ook wel bagage mee.

maar Laouen of Duibchekch weten dat misschien beter, na een gesprekje met Arnoud & Polle
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by laouen »

Ze hadden 1 volgwagen met geluidstechnicus en een venezolaanse vriendin van Arnoud blijkbaar. Meer niet. En die zagen ze overdag zelden of nooit omdat ze net die vrijheid wilden behouden. De volgwagen reed uiteraard wel dezelfde route en ze hebben ook heel af en toe beelden gemaakt vanuit de wagen maar het overgrote deel van het materiaal is door Pol gedraaid. Die auto gaf hen vooral ook de mogelijkheid ook om het materiaal 's avonds te backuppen. En de geluidsman hielp vooral bij de ontmoetingen.

Je ziet die een paar keer in beeld ook, maar heel onopvallend. En in de laatste aflevering zie je ook de auto op de bergpas.

Geen enkele van de ontmoetingen was op voorhand geregeld en dat maakt de hele reeks net zo mooi en oprecht.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5047
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by F M »

Geen enkele van de ontmoetingen was op voorhand geregeld en dat maakt de hele reeks net zo mooi en oprecht.
Dat geloof ik ook. Dat en het feit dat 'het gevolg' eigenlijk toch heel beperkt was, is het grote verschil met De Bende van Wim, waarmee het programma ongetwijfeld vergeleken zal worden.

De ongedwongen, hartverwarmende persoonlijkheid van Arnoud geeft dit programma een geweldige authenticiteit.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Muug »

De Bende van Wim, waarmee het programma ongetwijfeld vergeleken zal worden.
Image Image die twee vergelijken was nog niet in mij opgekomen. Image

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by vet on wheels »

De bende van Wim was leuk, maar Blaute en Hendrickx konden met moeite motorijden....
daar moest vaak opnieuw opgenomen worden en zo...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by laouen »

het feit dat 'het gevolg' eigenlijk toch heel beperkt was, is het grote verschil met De Bende van Wim, waarmee het programma ongetwijfeld vergeleken zal worden.
Mja, de enige gelijkenis met De Bende van Wim zijn de motoren maar daarna stopt het volgens mij.
Het eerste seizoen was nog wel ok, maar in seizoen 2 was alles veel te duidelijk geregisseerd en op voorhand ingestudeerd en dat heeft het hele concept roemloos om zeep geholpen.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Drummer »

Image Image Image


Vanaf de eerste minuut veel respect gehad voor die 2 gasten. Ze hebben ons h??l mooie televisie gegeven.

Met momenten ferm ontroerd en regelmatig eens goe gelachen Image

En kijk uit naar de herhalingen Image of de Bloopers Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vanaf 16/12 op VIER...

Post by Blackbert »

Is 't ook al iemand opgevallen dat ze met de beste moto ooit rondrijden? Image
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply