Page 1 of 2

Posted: 19 Mar 2014 23:17
by Wipr
Voor alle duidelijkheid. Het is niet voor mij. Een goede kameraad van me heeft zijn job opgezegd en begin juni vertrekt hij met zijn vriendin richting het oosten (Turkije en indien mogelijk verder door) om dan noordelijk te rijden en dan na ongeveer 2,5 maand terug in Belgi? aan te komen. Toertje Europa.

Eerder is hij al met een roestbak van een gpz600 op reis geweest in Portugal. De motor was een half jaar geleden volledig op. En dat mag je quasi letterlijk nemen. Als duct tape een reclamefilmpje had kwam hij er met zijne moto in voor.

Ondanks dat hij het makkelijk kan betalen wil hij nu een andere moto vinden tussen de 1000-2000euro. Het is ne gierigaard en je zou hem 5frank geven als je hem zag lopen maar goed. Het is zijn keuze natuurlijk. Had hem gezegd een GS of adventurer te kopen maar te duur. Wat het nog gekker maakt, hij heeft met de kawa in weer en wind gereden en het was zijn enigste vervoermiddel. Een ketting wil hij dus niet meer en het moet cardan zijn.

Zijn eigen denkpiste gaat richting

GTR1000
BMW R65
BMW K75
Een Diversion 900 vind hij dan weer karakterloos.

GTR vind je effectief in de vooropgestelde prijsklasse maar het is al geen lichte motorfiets en met volledige bepakking (een drie delige kofferset, tent e.a) en vriendin achterop denkt hij dat het veel te moeilijk zal zijn om te rijden wegens topzwaar.

Nu zaterdag wou hij met mij eens gaan zien bij motorgoossens in Oelegem naar een BMW R65, dacht bj1983/86
Is dat wel verstandig om met zoiets duizenden km's gaan doen? Denk dan aan wisselstukken in de oostbloklanden.

Dus bedenkingen, suggesties ivm motorkeuze horen we graag.

Natuurlijk jaloers en zeker op zijn ingesteldheid. Low budget met de motorfiets en dit toch voor massa's km's en zolang weg.

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 08:59
by Muug
GTR ............ veel te moeilijk zal zijn om te rijden wegens topzwaar.
Yeah, right. Dit model is "maar" twintig jaar lang ??n van de beste, meest krachtige en meest betrouwbare ?ber-toermoto's geweest, dus het spreekt vanzelf dat het te moeilijk is om daar mee te rijden Image Mijn gedacht : ne mens die ne moto niet wilt kopen omdat ie [u:7hvnksec]denkt [/u:7hvnksec]dat ie [u:7hvnksec]mogelijks [/u:7hvnksec]te topzwaar [u:7hvnksec]zou [/u:7hvnksec]zijn (let op alle voorwaardelijke wijzen) , kan niet motorrijden.
Nu zaterdag wou hij met mij eens gaan zien bij motorgoossens in Oelegem naar een BMW R65, dacht bj1983/86
Ook hier : "yeah, right". Uwe maat denkt ook in uitersten eh. Een ware toermoto is te topzwaar, maar een klein 650cctje met een handvol pktjes is dan weer perfect. Image Met alle respect voor die R65 trouwens, dat zijn charmante machinekes en je kan daaraan sleutelen met mes en vork, zo eenvoudig zitten die in elkaar. Wat ook nodig is trouwens. Die oude beestjes zijn technisch OK als ze technisch OK gehouden worden, maar de meeste van die beestjes zijn dus al 30 jaar oud en al bijna evenveel jaren verwaarloosd. Aan mijn R80GS heb ik twee jaar lang elke maand panne gehad, omdat hij tien jaar had stilgestaan. En dat was NA een revisie door Raketman. Een R65 is in mijn ogen het moto-equivalent van een tweepktje. Fun, klein, niks van power, rap kapot, eenvoudig te repareren. Karakter met hopen maw. En of er op 't zadel plaats is voor twee valt nog uit te proberen.

Dat 'm dan maar een goed gesoigneerde K75 neemt. Dat zit er zo ongeveer tussen.

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 09:19
by Bij
Awel,
Ik zou da wel durven met dien R65 (mor ja ge kent mijnen achtergrond h? Image )
ik vrees alleen dat hij met die 50 PK met 2 en volle bepakking er op 't gemakske zal moeten doen. Mijnen R80 vind ik ook maar het randje om met 2 te gaan toeren.
Wisselstrukken is normaal geen probleem als ge wa zoekt vind ge die nog nieuw (als ge adreskes moet weten geef je maar een seintje)
Standaard mee te nemen voor onderweg is ne koppelingskabel, ne gaskabel en een setje bougies.
't is oermekaniek dus daar kan je bijna overal mee terecht voor herstellingen allez als hij al ni alles zelf kan doen natuurlijk.
Die van bij de goossens ziet er in alle geval goe uit maar 't is ni omdat em blinkt dat hij ook mechanisch in orde is Hij heeft al wel de goei remmen van brembo en een dubbele schijf vanvoor dus stoppen zal al geen probleem zijn. Image
Moest ik daar gaan kiezen dan zou ik eerder voor die K75 opteren rijd heel plezant en heeft meer PK's dan die R65.
Succes met de zoektocht Image

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 09:24
by Wipr
Ik heb de link van deze topic aan hem doorgegeven.

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 10:51
by Muug
Ik heb de link van deze topic aan hem doorgegeven.
stouterik ! Image

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 11:04
by Bij
toch wel linke buisiness h? zo'n forum Image Image

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 12:20
by Stefke
tja, voor tweeduizend euro kunt ge al eens een ST1100 vinden, maar dat is ook karakterloos en topzwaar...
ik zet mijn geld in op een NTV650, met wat geluk kan je eentje op de kop tikken voor geen geld... Image

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 18:03
by Raketman
Het is ne gierigaard en je zou hem 5frank geven als je hem zag lopen maar goed. Het is zijn keuze natuurlijk.
Ik hoop voor u dat het ne goeie maat is Image

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 20:10
by vet on wheels

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 21:53
by TRooPER
Africa Twin en een rolleke ductape

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 22:41
by Muug
Africa Twin en een rolleke ductape
Dat heeft geen cardan. Image

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 23:15
by Wipr
Het is ne gierigaard en je zou hem 5frank geven als je hem zag lopen maar goed. Het is zijn keuze natuurlijk.
Ik hoop voor u dat het ne goeie maat is Image
Zeker en vast! Image een gouden hart heeft hij. AT zou hem ook nog over de streep trekken. Ondertussen denk ik dat hij hier al heeft meegelezen want de GTR is terug DE denkpiste.

Re: Info motorkeuze

Posted: 20 Mar 2014 23:17
by Stefke
neeneenee, de echte NTV moet je hebben, vroeger ook wel revere genoemd. Zo'n deauville is een beetje tam en er hangt veel te veel plastiek aan... Image

Re: Info motorkeuze

Posted: 21 Mar 2014 08:12
by vet on wheels
Het is ne gierigaard en je zou hem 5frank geven als je hem zag lopen maar goed. Het is zijn keuze natuurlijk.
Ik hoop voor u dat het ne goeie maat is Image
Zeker en vast! Image een gouden hart heeft hij. AT zou hem ook nog over de streep trekken. Ondertussen denk ik dat hij hier al heeft meegelezen want de GTR is terug DE denkpiste.
http://www.kapaza.be/nl/motos/verzorgde ... 801686.htm

Re: Info motorkeuze

Posted: 21 Mar 2014 12:14
by Blackbert
Ik zou in deze reeks
Cardan
Beetje meer vering dan een toerbuffel, gezien het reisdoel misschien wel handig.
Schijnt comfortabeler te zijn dan een RT, voor de duo.
Staan er een paar tussen met interessante upgrades.
Alleen, koppeling en boite kunnen roet in 't eten gooien.

Re: Info motorkeuze

Posted: 21 Mar 2014 13:02
by Muug
inderdaad goeie suggestie, ik heb daar ook al naar zitten kijken Image

Re: Info motorkeuze

Posted: 21 Mar 2014 15:42
by Kwakkel

Re: Info motorkeuze

Posted: 21 Mar 2014 15:47
by Kwakkel

Re: Info motorkeuze

Posted: 21 Mar 2014 18:43
by Stefke
Ik zou in deze reeks
Alleen, koppeling en boite kunnen roet in 't eten gooien.
en de cardan, en de ophanging van het achterframe, en de hall-gevers, en de gasklephuizen, en....en..... Image

Re: Info motorkeuze

Posted: 21 Mar 2014 20:56
by Blackbert
Ik zou in deze reeks
Alleen, koppeling en boite kunnen roet in 't eten gooien.
en de cardan, en de ophanging van het achterframe, en de hall-gevers, en de gasklephuizen, en....en..... Image

Oei, is dat zo erg met die BMW's? Image