Info motorkeuze

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
TRooPER
Posts: 1746
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Info motorkeuze

Post by TRooPER » 22 Mar 2014 12:43

in plaats dat ik reclame maak voor AT's,

zal ik de mijne es in de kijker zetten,
klaar om te reizen

Image

[url]

ook voor gierigaards Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1697
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Info motorkeuze

Post by Wipr » 22 Mar 2014 13:06

Wel originele prijsstelling ne prijs/ cc vragen.

In zijne naam moest ik jullie toch al bedanken voor het goede advies. Dus bij deze bedankt. Als hij er ene heeft zal ik zijn reisgezel hier wel voorstellen met een foto. Image

Wipr
Posts: 1697
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Info motorkeuze

Post by Wipr » 21 Apr 2014 01:05

Afgelopen paasweekend met hem gaan kijken naar een NTV650 die de teller al had laten rondgaan (101.000km zoiets) met kuip en driedelige kofferset op.

Hij had hier mee gereden en hij vond het goed. Hij stond er op dat ik er ook eens mee reed en dat heb ik dan gedaan. Image
Het reed, schakelde en daarmee was alles gezegd. Image
Volgens mij doet hij voor 850? geen slechte zaak al had ik mijn bedenkingen bij het vermogen van zo een NTV vol beladen en twee personen, een trip gaan maken van 8000km's.

Ik heb al gezien dat je voor een 450? een volledig nieuw 2dehands blok kan vinden van de ntv/deauville dus mocht het fout gaan is hij relatief goedkoop gesteld om hem te herstellen.

Transalp 600 heeft hij ook gezien en getest maar de zithouding vond hij niet helemaal zijn goesting met name het brede stuur.

Zijn argument dat deze motor wel makkelijk te berijden was en een lage zithouding had kan ik wel volgen.

(na mijn hachelijke gezondheidssituatie van de afgelopen weken had ik me zelf beloofd snel terug een motor te kopen maar na de testrit met de NTV was die zin gelijk weer weg Image )[/size:pokkud2g]

User avatar
Muug
Posts: 6849
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Info motorkeuze

Post by Muug » 21 Apr 2014 11:01

Hij zal daar zeker een goeie koop mee gedaan hebben . En ze zijn zeer zuinig, tot wel 4/100km! Dat isdoor de grote tank een lekker grote aktieradius. Minder leuk tijdens lange ritten vond ik de relatief hoog geplaatste voet steunen.

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Info motorkeuze

Post by Kwakkel » 21 Apr 2014 13:24

Zijn goei machientjes h?. Die blijven gaan en gaan en gaan...
En dat gebrek aan vermogen is nogal een persoonlijk gevoel denk ik. Ik ge niet meer vermogen gewoon zijt, of het boeit u helemaal niet dat ge 2 vitessen terug moet schakelen om wat vooruit te gaan en bijna 6 seconden naar 100 snel genoeg is.
Dan is zo'n deauville ideaal Image

Voor mij zou het te weinig zijn, zeker met duo en bagage. Ik roer ni graag in de pot, gas geven en rijden op koppel!

Over 't uiterlijk zwijgen we...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Muug
Posts: 6849
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Info motorkeuze

Post by Muug » 21 Apr 2014 17:52

Een NTV is geen Deauville hoor Image

Wipr
Posts: 1697
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Info motorkeuze

Post by Wipr » 21 Apr 2014 18:42

Euhm nee maar delen ze niet juist hetzelfde motorblok dan?

User avatar
Muug
Posts: 6849
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Info motorkeuze

Post by Muug » 22 Apr 2014 08:25

Euhm nee maar delen ze niet juist hetzelfde motorblok dan?
jazeker, net als de Transalp. Maar ga je van een NTV zeggen dat het een Transalp is? Of dat een Transalp een Deauville is? Image

Blackbert
Posts: 2202
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Info motorkeuze

Post by Blackbert » 22 Apr 2014 10:32

En, als ik mij niet vergis, de onovertroffen Shadow 600. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests