Itali� en meer

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Itali? en meer

Post by TRX »

Hoorde gisteren van iemand die paar jaar terug gevallen is met haar moto (waarschijnlijk onderuit op een witte lijn) stevige klap.
Ze kreeg achterna nog een boete voor milieu vervuiling 1000 + eurokes, nog een boete wegens overdreven snelheid, dit was a/d hand van haar ongeval vastgesteld ? Image
En toen had ze de keuze haar moto (wrak) laten repatri?ren voor nog eens enkele duizende eurokes, of laten samen pressen voor een kleiner prijske, ze heeft dus het laatste gekozen.
Westvlaamse uit de buurt van Roeselare zeker ? Ongelooflijk wat ze haar allemaal gelapt hebben Image Image .
Ik blijf alleszins weg uit Zwitserland, ze gaan mij niet liggen hebben Image .

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Itali? en meer

Post by petervdc »

Pas op,... maandag vertrek ik richting Noorwegen en 't is daar niet beter Image
Have fun Image
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

F M wrote:Gisteren reden we dan naar Sloveni?. In het begin was de Giau zeker het vermelden waard. De weg naar de grens was ook om duimen en vingers van af te lekken. Constant slingerend, aan een serieus tempo af te werkend omdat er geen haarspeldbochten in zitten. Die kregen we dan weer in overvloed te verwerken op de Vrsic pas. Jo en Sofie hadden me die al getipt. maar ik denk dat zij die van Noord naar zuid gereden hebben. Met de kasseibochten omhoog dus. Wij reden van zuid naar noord, wat ik de betere optie vind. Met een snelvaart omhoog, en dan voorzichtig op de (natte) kasseien omlaag.
Vrsic Pas dus.
[video width=425 height=344 type=youtube]fOo07IIDkfU[/video]
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

vet on wheels wrote:Passo Pordoi is voor mij een van de tofste cols!!!
Geniet er maar van!!
Genoten hebben we !
[video width=425 height=344 type=youtube]sucXli6dIT8[/video]
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Itali? en meer

Post by laouen »

F M wrote: Jo en Sofie hadden me die al getipt. maar ik denk dat zij die van Noord naar zuid gereden hebben. Met de kasseibochten omhoog dus. Wij reden van zuid naar noord, wat ik de betere optie vind. Met een snelvaart omhoog, en dan voorzichtig op de (natte) kasseien omlaag.
Wij hebben die van de zomer 3 keer gedaan, zo plezant is da stukske weg :sweetheart: En ik vind beide kanten plezant :pom: :ricky:

Schoon filmke trouwens, brings back sweeeeeet memories :kouvanu:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

tandwieleke
Posts: 103
Joined: 25 Oct 2009 14:47

Re: Itali? en meer

Post by tandwieleke »

Buitenlander moet 1.200 euro ophoesten
Vandaag 13.01.2015 in Het Laatste Nieuws:


Controle in Gent.


Zes van de 70 bestuurders legden aan de Oudeleewenrui een positieve ademtest af. Dat wil zeggen dat 8,5% positief blies. Vijf van hen moesten hun rijbewijs onmiddellijk inleveren. Sinds 1 december gelden nieuwe tarieven voor deze overtredingen. E?n buitenlander heeft dat gevoeld. Hij blies tussen 0,5 en 0,64 mg/l en dat kwam hem op een boete van maar liefst 1.200 euro te staan. Een andere chauffeur die alleen maar alarm had geblazen, moest zijn rijbewijs enkele uren afgeven en onmiddellijk 170 euro betalen.

Woordvoerster Veerle De Vries van de politie: "Sinds 1 december zijn de tarieven op dronken rijden verhoogd. Wie A van alarm blaast, krijgt tussen de 100 en 170 euro boete, onmiddellijk te betalen. In die fase is er geen verschil tussen buitenlanders en Belgen. Wie P van positief blaast, krijgt een proces-verbaal (als Belg) of moet een onmiddellijke inning betalen (als buitenlander). Die boete varieert tussen 550 en 1.200 euro. Wie echt zwaar gedronken heeft, vanaf 0,65 mg/l, moet zijn rijbewijs onmiddellijk voor 15 dagen afgeven."

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Itali? en meer

Post by petervdc »

tandwieleke wrote:Buitenlander moet 1.200 euro ophoesten
Vandaag 13.01.2015 in Het Laatste Nieuws:
Interessant hoor, maar wat dit in Italie doet... :shock:
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

laouen wrote:
F M wrote: Jo en Sofie hadden me die al getipt. maar ik denk dat zij die van Noord naar zuid gereden hebben. Met de kasseibochten omhoog dus. Wij reden van zuid naar noord, wat ik de betere optie vind. Met een snelvaart omhoog, en dan voorzichtig op de (natte) kasseien omlaag.
Wij hebben die van de zomer 3 keer gedaan, zo plezant is da stukske weg :sweetheart: En ik vind beide kanten plezant :pom: :ricky:
Ja, maar ik heb die maar ??n keer gedaan, dus mag ik toch argumenten bedenken om te denken dat ik de beste keuze gemaakt heb ? :wink:
I am confused. Oh no, maybe not!

tandwieleke
Posts: 103
Joined: 25 Oct 2009 14:47

Re: Itali? en meer

Post by tandwieleke »

petervdc wrote:
tandwieleke wrote:Buitenlander moet 1.200 euro ophoesten
Vandaag 13.01.2015 in Het Laatste Nieuws:
Interessant hoor, maar wat dit in Italie doet... :shock:

awel, als ge de topic volgt en goed leest, zijn er hier een aantal die vinden dat 1200 euro in Zwitserland heel veel geld is...

:whistling: :whistling:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

Nog eens tijd gemaakt om een filmpje af te werken: de Passi di Giau. Vele vele haarspeldbochten, maar vooral schitterende vergezichten boven !
[video]http://www.youtube.com/watch?v=hVBceu9Y ... e=youtu.be[/video]
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

En nog wat footage van een col: de afdaling van de Hahntennjoch richting Imst. De beklimming heb ik niet kunnen filmen, omdat mijn camera weer verkeerd ingesteld was op foto's nemen...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=B9HVLHRi ... e=youtu.be[/video]
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply