Itali� en meer

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Post by F M »

Donderdag 22 mei vertrekken we met het vliegtuig (dat is eens iets anders) op onze jaarlijkse motorreis. We vliegen naar Milaan. Dit weekend zetten we de motoren op de trein, om die de donderdagmiddag op te kunnen halen. Daarna begint de motortrip die ons vanuit Itali? zal brengen door Sloveni?, Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg om zo weer in Belgi? aan te komen. We zijn dit jaar met 7; onze secretaris en entertainer heeft een paar maanden een mountainbike ongeluk gehad en is tot ieders spijt nog niet in staat motor te rijden.

Hotels zijn geboekt, ritten gepland en op de gps gezet. En zoals vorig jaar mogen jullie de ritten eens keuren:

Donderdag 22 mei:
Image

Vrijdag 23 mei:
Image

Zaterdag 24 mei:
Image

Zondag 25 mei:
Image

Maandag 26 mei:
Image

Dinsdag 27 mei:
Image

Woensdag 28 mei:
Image

Donderdag 29 mei:
Image

Vrijdag 30 mei:
Image

Wat nog wat roet in het eten kan gooien: Er zijn nog een paar cols gesloten op dit moment. De kans is groot dat we hier en daar de route ter plaatse wat moeten aanpassen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Itali? en meer

Post by Blackbert »

02: ipv op die smalle stinkende kustweg naast het meer te blijven: naar boven naar Limone sul Garda. Interessant kronkelbaantje tot het klooster, waar ze een terras hebben met een uitzicht. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

In de alternatieve route met minder kilometers zit die 'uitstap' erin. En vermits de Croce Domini waarschijnlijk nog gesloten zal zijn, zit de kans er dik in dat we die kortere versie moeten rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Itali? en meer

Post by TRooPER »

neem voor dag 2 uw snorkel en zwemvliezen mee, ge gaat ze precies nodig hebben,

op deze kaarten ziet het er redelijk plat uit .... Image
Image


HAVE FUN !!!
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

Image
Ik hoop toch dat er effectief een veerboot vaart.

Als je de terreinkaart van Google Maps als achtergrond gebruikt, zie je veel meer reli?f. Maar dan is de rest niet erg duidelijk meer (wegen, plaatsnamen...) Daarom gebruik ik meestel de Yahoo Maps als achtergrond. Daarin is het reli?f minder duidelijk. Maar we zitten toch regelmatig boven de 2.000 meter. Als we mogen... Ik zie nog 4 cols die nog gesloten zijn... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Itali? en meer

Post by zappa »

Ik zie nog 4 cols die nog gesloten zijn... Image
Ffff dat moet toch wel veel opzoek werk zijn? Image

En als er geen veerboot is, nadat je over gereden hebt door dat water, onmiddellijk starten en u laten in gang trekken h? Image Image Image
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Itali? en meer

Post by petervdc »

Leuk toertje !!
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Itali? en meer

Post by Muug »

Dat ziet er een gew?ldige vakantie uit. Ik zou u met plezier volgen ! Image
Maar z?lf zou ik dees reis anders organiseren. Ge weet dat ik zelf liever "op den wilden boef" op reis ga. Ons dagdagelijks leven is al op de minuut gepland.... om dan op reis ook nog eens alles te liggen plannen, niet mijn ding ! Image

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Itali? en meer

Post by vet on wheels »

Passo Pordoi is voor mij een van de tofste cols!!!
Geniet er maar van!!
Wij zullen gaan kiezen in uw plaats.... Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

Dat ziet er een gew?ldige vakantie uit. Ik zou u met plezier volgen ! Image
Maar z?lf zou ik dees reis anders organiseren. Ge weet dat ik zelf liever "op den wilden boef" op reis ga. Ons dagdagelijks leven is al op de minuut gepland.... om dan op reis ook nog eens alles te liggen plannen, niet mijn ding ! Image
Klopt, is al meer gezegd, ieder zijn ding. Voor mij is het plannen al een plezier op zich. En ik voel me niet op mijn gemak als we ergens op de wilde boef naartoe rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Itali? en meer

Post by TRX »

Tja, voor Schotland deze zomer heb ik toch ook al 14 van de 16 overnachtingen geboekt.
Eerst waren we van plan om 'op de boef' te gaan, maar als ik dan eens prijzen enzo zocht hebben we besloten om vooraf te boeken. Door omstandigheden moeten we in het hoogseizoen gaan, dus veel B&B's zullen bezet zijn en als je moeten nemen wat je vindt kan dat wel eens heel duur worden. Nu overal tussen de 50 en de 60gbp per nacht maar je moet geen moeite doen om naar de 80 ? 90 te gaan. Kan je dus makkelijk 150 ? 200gbp meer kosten ( en 't is al niet goedkoop).

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Itali? en meer

Post by zappa »

Ik heb nog niks gepland / geboekt, zal wel zien of er iets uit de bus ( Image ) komt.

hoorde van iemand die eind mei, met ne man of 9 in de Pyrenee?n gaat tracks rijden met de enduro, en enen ga volgen met de bus/ remork. Die hebben juist het eerste start hotel geboekt, (165 eu vr 9 p kamer en ontbijt)

Er zouden daar massa's hotels zijn en geen toeristen???
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Itali? en meer

Post by duibhce Kaelann »

Er zouden daar massa's hotels zijn en geen toeristen???
In mei gaat het daar nog behoorlijk rustig zijn, dus zou je inderdaad niet te veel moeite mogen heben om iets te vinden.

wij vertrekken binnen 3 weken richting Bosnia en Servie, ik hoop dat het wat droog blijft ginder tot dan, anders ga ik ook bij Karin moeten gaan zwembandjes halen ;)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

Eerste dag zit erop. Voornamelijk vliegen naar Milaan, met het busje naar de loods waar de motoren stonden te wachten, de motoren van de paletten rijden, bagage erop, vertrekken via de snelweg en dan nog een 80 km binnendoor naar het Gardameer.

Zwoel weer. En een KTM die met dat weer nog eens heet blaast voornamelijk aan de rechterkant. Ik begin er sterk aan te denken om volgend jaar een GS te kopen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

En ik vind mijn harde schijf niet meer... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Itali? en meer

Post by zappa »

Je ga dan maar half garen? Image

harde schijf ? heb je dat nodig op reis ?

Ik wil anders onmiddellijk ruilen hoor, ge wou toch altijd al met een bus rijden? Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

:-D
Ik hoop toch dat er effectief een veerboot vaart.
Image Image Neen dus. Pas vanaf juli... Maw we hebben nog eens rond het Garda meer moeten rijden. Gelukkig is het nu nog niet zo druk.

Deze voormiddag hebben we in de regen gereden. Vanaf de middag weer zwoel warm. Maar o zo veel bochten, ook dikwijls smalle wegen. Opperste concentratie vereist.

Tot nu toe nog niet veel tegenslagen gehad. Ik had gisteren moeite met de p?age op de snelweg. Geen idee waar ik mijn VISA kaart moest steken. Die was ik dus bijna kwijt. Patrick had de bijgeplaatste verstralers yijdens een stop laten branden. Batterij plat tegen we moesten vertrekken. Gelukkig kan de Kawa 4cilinder (Versys) heel gemakkelijk in gang geduwd worden.

Vandaag tankt Mark met zijn Diversion Diesel... Gelukkig zien de mannen van het tankstation het snel en doen ze hem stoppen. 6 liter hebben ze eruit gepompt. De Diversion gad dikwijls blauwe rook daarna. Image

Voor de rest alles OK. Morgen de koninginnerit met o.a de Pordoi en Sella op het einde.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Itali? en meer

Post by zappa »

:-D
Ik hoop toch dat er effectief een veerboot vaart.
Image Image Neen dus. Pas vanaf juli... Maw we hebben nog eens rond het Garda meer moeten rijden. Gelukkig is het nu nog niet zo druk.



Dat..... komt door uwen titel van deze topic h? Image Image

Laat uw vakantie stemming d'r niet onder lijden zenne !!
sig nature

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Itali? en meer

Post by Davy78 »

Ziet er een leuke vakantie uit, het amusement ginder!

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Itali? en meer

Post by vet on wheels »

Eerste dag zit erop. Voornamelijk vliegen naar Milaan, met het busje naar de loods waar de motoren stonden te wachten, de motoren van de paletten rijden, bagage erop, vertrekken via de snelweg en dan nog een 80 km binnendoor naar het Gardameer.

Zwoel weer. En een KTM die met dat weer nog eens heet blaast voornamelijk aan de rechterkant. [color=#FF0000:v5p8fsm1]Ik begin er sterk aan te denken om volgend jaar een GS te kopen[/color:v5p8fsm1].
hete lucht doet ne mens verstand krijgen precies..... Image

Post Reply