Itali� en meer

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Itali? en meer

Post by Harald »

Met de triumph had hij daar geen last van gehad Image

Graptje h? FM, gewoon omdat ik kleine jaloerse gevoelens voel opkomen. Image
Mijn rug is nog niet in orde Image , maar dat geeft ni, moet toch altijd maar werken ... dus geen vrije tijd om te rijden Image

Zijt voorzichtig onderweg, ik wil nog wat filmkes kunnen zien binnenkort
Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

Eindelijk weer internet in het hotel...
Ik erger me niet meer aan de warmteafgifte. Als het te heet wordt, dan is het voldoende om eventjes rechtopstaand te rijden, waardoor alles snel even afkoelt. Ik heb gisteren even geruild met mijn vriend, die de KTM eens wou proberen. Ik vind zijn GS 'zwaar', geeft een krappere kniehoek door een lagere zit, en de vering kan niet tippen aan die van de KTM. Enkel de voorrem vind ik persoonlijk beter, ik ben nog altijd niet gewend aan het duikeffect, wat de BMW niet heeft door de Telelever.

De reis dan. Eergisteren de Pordoi en de Sellajoch... Image Image Image
Vet had de Pordoi al vermeld, met recht. Bij het uitkomen van de ene haarspeldbocht moet je al beginnen aan de volgende. Absoluut niets voor beginnende motorrijders. De Sella biedt nog eens hetzelfde, met op de top een verbluffend uitzicht.

Gisteren reden we dan naar Sloveni?. In het begin was de Giau zeker het vermelden waard. De weg naar de grens was ook om duimen en vingers van af te lekken. Constant slingerend, aan een serieus tempo af te werkend omdat er geen haarspeldbochten in zitten. Die kregen we dan weer in overvloed te verwerken op de Vrsic pas. Jo en Sofie hadden me die al getipt. maar ik denk dat zij die van Noord naar zuid gereden hebben. Met de kasseibochten omhoog dus. Wij reden van zuid naar noord, wat ik de betere optie vind. Met een snelvaart omhoog, en dan voorzichtig op de (natte) kasseien omlaag.

Vandaag hebben we de rondrit in Sloveni? afgebroken. Rond 11 uur is het beginnen gieten. We zijn doornat geworden, en toen we tegen half 2 op ongeveer 30 km van Bled zaten, hebben we beslist om rechtstreeks terug naar het hotel te rijden. Waar ik nu spijt van heb, want het is net toen opgehouden met regenen.

Morgen vertrekken we naar Oostenrijk, met o.a. de GrossGlockner, meer volgens de weerberichten kunnen we opnieuw regen verwachten... We zullen wel zien.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

zoncolan? nooit van gehoord. Vandaag hebben we voor de 2e keer de Grossglockner geprobeerd en weer moet het net die dag daarboven sneeuwen... Terug draaien dus en langs de Tauerntunnel oversteken. De ganse namiddag in gietende regen afgewerkt. morgen hopelijk wat beter weer...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Itali? en meer

Post by zappa »

Hier is't bakken.....


...vol met water die uit de lucht vallen. Image
sig nature

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Itali? en meer

Post by Gunter »

zoncolan? nooit van gehoord. Vandaag hebben we voor de 2e keer de Grossglockner geprobeerd en weer moet het net die dag daarboven sneeuwen... Terug draaien dus en langs de Tauerntunnel oversteken. De ganse namiddag in gietende regen afgewerkt. morgen hopelijk wat beter weer...
Zoncolan!! Als ge kunt zeker meepakken, fantastische col, respect voor degene die daar met de fiets op rijden...
Vorig jaar gedaan met fantastisch weer, alleen spijtig dat ik wat uren later zonder oliedruk langs de kant stond...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

Vandaag opnieuw beter weer gehad. We reden door Vorarlberg naar Feldkirch, tegen de Zwitserse grens. Op de Hahntennjoch middag gegeten en aan de kelner gevraagd of de Sylvretta misschien toch al open was. Hij zei van ja, maar we hadden beter niet geluisterd, want hij kletste maar uit zijn nek. Image Zoals we op de website gezien hadden: pas vanaf 6 juni geopend.

Omwille van de nutteloze verplaatsing aldaar en de verplichte terugkeer hebben we vandaag 400 km afgelegd. Daarbij ook de eerste valpartij, gelukkig zonder erg. Op een klein smal colletje in de afdaling was het wegdek erg glad. We hebben allemaal een paar schuivers gevoeld, en Berty is effectief onderuit gegaan in een haarspeldbocht. De valbaren van zijn GS Adventure hebben elke schade tegengehouden.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

Zwitserland... Kleinere wegen, van dorp tot dorp, stralende zon, nauwelijks verkeer... Dwarsweg overgestoken, kaarsrechte weg, geen bebouwing, voorman trekt op... 500 meter verder, aan de kant gezet, gespeedgunned... Top gemeten van 114, maximum snelheid is 80... Na een telefoontje met de procureur, gezien we nog maar 10 km van de duitse grens zaten, we beloofden dadelijk Zwitserland te verlaten en we in groep waren, werd de motor niet in beslag genomen... Onmiddellijke te betalen boete; 1200 euro... Slik... Image

Zwarte Woud smaakte niet meer.
I am confused. Oh no, maybe not!

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Itali? en meer

Post by vet on wheels »

1200 ? Image Image Image echt ni leuk..... Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Itali? en meer

Post by zappa »

FUCK zeg !!! Image
sig nature

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Itali? en meer

Post by Mario »

Image
gijle hebt toch allemaal bijgelegd ? Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Itali? en meer

Post by Muug »

1200?! Image De triestigaards. Zal wel zijn dat er geen lol meer aan is. Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Itali? en meer

Post by Harald »

Image
Was dit alleen voor de eerste rijder die 'gespeedgunned' was? of voor meerdere rijders?

Ik heb al geen zin meer om ooit over Zwitsers grondgebied te rijden. Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

Mario en Harald: Alleen de eerste van de groep (mijn maat Guido). Maar we hebben, gezien de grootte van het bedrag en het feit dat we per slot van rekening allemaal volgden inderdaad besloten de boete in 7 te verdelen. Zelfs dan blijft het nog een serieus bedrag...

We hadden de avond ervoor net nog gediscussieerd dat de groep op doorgaande wegen regelmatig uit mekaar viel. Er zijn 3 man die ook op zulke wegen graag doorrijden. Ik en de 3 overigen houden ons op die wegen liever aan de maximum snelheid. Guido wil dus altijd doorrijden. En hij ging net de kop pakken gisteren. Moest ik de kop gedaan hebben, zou het niet gebeurd zijn, daar ben ik zeker van. Maar we hadden na de discussie besloten dat we beter samen zouden blijven, en dus volgden we allemaal...

Ik typ dit op mijn PC thuis. De reis is dus afgelopen. Vandaag 510 kilometertjes afgelegd, waarvan de laatste 150 over de snelweg. Zeker in het begin in de Vogezen hebben we nog leuk gesnord. Nu wel met een kopman die de maximum snelheid in het oog hield. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

O ja, de reis is gedaan. Wat hebben we nu geleerd ?

1. BLIJF WEG UIT ZWITSERLAND ! OF PAS ER HEEL GOED OP !
2. Blijf weg uit het Zwarte Woud op een feestdag. Gegarandeerd zijn een pak wegen afgesloten voor motorrijders wegens ??n of andere manifestatie.
3. Blijf weg uit de Dolomieten als beginnend motorrijder. Je gaat er geen plezier aan beleven. Heb je al de nodige ervaring: Image Image Image
Qua rijden is dit adrenaline van het begin tot het einde. De Spaanse Pyrenee?n zijn ook geweldig, maar daar kan je ook rustiger door trekken. De Dolomieten vragen 100 % aandacht, dikwijls zonder enige rustpauze.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Itali? en meer

Post by Muug »

Ja de Dolomieten zijn niet normaal Image Met de VFR vroeger zijn we daar nog enkele weken geweest. Niet normaal inderdaad, alle haarspeldbochten kleven aan elkaar,ge wordt er zelfs moe van.

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Itali? en meer

Post by vet on wheels »

De Dolomieten zijn voor mij de max! Image
Ik heb er vorig jaar gereden, snel en traag, beiden zijn leuk, wel ziet ge veel meer als ge trager rijdt, en dat gebergte is heel mooi!
Maar nergens anders volgen de bochten elkaar zo snel op elkander, met een GS is het daar smullen!!! Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

Zwitserland... Kleinere wegen, van dorp tot dorp, stralende zon, nauwelijks verkeer... Dwarsweg overgestoken, kaarsrechte weg, geen bebouwing, voorman trekt op... 500 meter verder, aan de kant gezet, gespeedgunned...
Hier was het dus...
Bij het uitkomen van het dorp Dorf. Kaarsrechte weg, geen bebouwing meer, open zicht, geen ander verkeer. Even het kot open getrokken. In het centrum van het dorp geeft mijn tracklog een snelheid van 50 km/u, 600 meter verder 102 km/u, en dan even 104 km/u; blijkbaar ben ik Guido niet 100 % gevolgd.

Aan de schuur, het eerste gebouw aan de Flaachtalstrasse na de velden stonden ze met hun speedgun. Geen risicoplaats volgens mij, maar wel een grote pakkans. In de dorpen gaan ze niet staan, want daar pakken ze niemand...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Itali? en meer

Post by zappa »


Aan de schuur, het eerste gebouw aan de Flaachtalstrasse

de flas-stal-straat .....

Hoorde gisteren van iemand die paar jaar terug gevallen is met haar moto (waarschijnlijk onderuit op een witte lijn) stevige klap.

Ze kreeg achterna nog een boete voor milieu vervuiling 1000 + eurokes, nog een boete wegens overdreven snelheid, dit was a/d hand van haar ongeval vastgesteld ? Image


En toen had ze de keuze haar moto (wrak) laten repatri?ren voor nog eens enkele duizende eurokes, of laten samen pressen voor een kleiner prijske, ze heeft dus het laatste gekozen.

Dus als ge dan nog pech hebt en ge maakt ne stuik in Zwitserland, op iets glad op het wegdek, krijgt ge nog een zware hap uit uwen portemonee ipv een vergoeding Image


Had zo al eens aan gedacht, misschien moeten we eens met de moto tot bij de familie van mijn man in Zwitserland rijden, maar denk het niet, meer. Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Itali? en meer

Post by F M »

Ik kan het niet laten, ik heb even de boetes voor dezelfde overtreding in Belgi?, Frankrijk, Duitsland en Nederland opgezocht.

Die boetes vari?ren van 135 euro tot 301 euro... In Nederland is het wel net op de grens van inhouding rijbewijs. 1 km/u meer en het was van dat.

Maar 1200 euro in Zwitserland ? Altijd een eigenwijs, buitenlanderonvriendelijk land geweest. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply