Schotland, up and away

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Koeno

Post by Koeno » 26 May 2014 09:04

In augustus zouden het vrouwtje en ik er samen willen op uit trekken...
Idee zou zijn om met de motor 10 dagen naar Schotland te trekken...

2 personen en 1 "kleine" motor, dus ik durf kamperen al schrappen :)

Nu ik heb nog routes van vorige schotland trip, maar vanwege persoonlijke redenen pak ik het liever anders aan...
Ook is die 4000km misschien wat lastig te doen op 10 dagen, want we willen ook eens iets kunnen bezoeken...
Ik gok dat met vrouwlief erbij, 2000km op 10 dagen met wat bezoekjes erbij het meeste kans heeft :D

Mijn idee zou zijn om 3 dagen bezoekjes te kunnen doen (dus zo weinig mogelijk rijden bv: edinburgh, john o groats, )
en de andere 7dagen vullen met van locatie naar locatie te rijden (applecross, de kust afrijden in het noorden)...

Dit alles zal gebeuren op een CB Sevenfifty met 3 delig kofferset...

Mocht iemand leuke routes/ plekjes nog hebben, shoot shoot shoot...
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Muug

Re: Schotland, up and away

Post by Muug » 26 May 2014 09:40

Beginnen met het begin : ne Sevenfifty is toch gene kleine moto Image Op ne GS bvb zal niet meer bagageruimte zijn dan op uwe moto zenne. Image
Verder wens ik u v???l plezier en veel goe weer. Image

Koeno

Post by Koeno » 26 May 2014 09:45

Beginnen met het begin : ne Sevenfifty is toch gene kleine moto Image Op ne GS bvb zal niet meer bagageruimte zijn dan op uwe moto zenne. Image
Verder wens ik u v???l plezier en veel goe weer. Image
Njah, ik bedoel, in vergelijking met de aanwezige KTM Adventure dingen, is zo'n cb Sevenfifty klein te noemen he ;)
net de ingeving gehad, als ik stoeltjes/kookgerij weglaat, kamperen misschien wel nog lukt...
maar goed.

Meer tips altijd welkom dus ;)
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Koeno

Post by Koeno » 28 May 2014 08:51

Momenteel heb ik dit in gedachten: https://goo.gl/maps/5YpEc
Maar langs andere kant zou ik misschien liever 2/3 vaste plaatsen hebben en van daaruit een ritje doen...

tis zowat twijfelen tussen rondrit of werken met uitvalsbasis...

qua garderobe is de madame getraind, we doen onderweg wel ergens een wasje.
voor mijn vorige 14 dagen in schotland had ik 1 jeans, 3 tshirts, 4paar kousen en genoeg boxershorten ;)
dat zat samen met sleutelgerief in 1 koffer.
Andere koffer gevuld met kookgerief en wat wasgerief...

bovenop lag dan tent/stoeltje/slaapmat/slaapzak van mij/slaapzak van riding man/spanbanden van riding man/ kodak :p

TRX

Post by TRX » 29 May 2014 20:49

Wanneer gaan jullie precies ?
Wij (madam en ik op een middelgrote Tiger 1050 Image ) vertrekken vrijdagavond 25 juli met de nachtboot richting Hull, 15 dagen later nemen we op zaterdagavond daar terug de nachtboot naar Zeebrugge.
Onze toer heeft veel overeenkomsten, logisch ook, bepaalde dingen zijn nu eenmaal bekend en heel veel wegen zijn er niet Image .

Koeno

Post by Koeno » 31 May 2014 22:39

Wanneer gaan jullie precies ?
Wij (madam en ik op een middelgrote Tiger 1050 Image ) vertrekken vrijdagavond 25 juli met de nachtboot richting Hull, 15 dagen later nemen we op zaterdagavond daar terug de nachtboot naar Zeebrugge.
Onze toer heeft veel overeenkomsten, logisch ook, bepaalde dingen zijn nu eenmaal bekend en heel veel wegen zijn er niet Image .
Ik moet zeggen dat we dat nog niet weten :p
we zijn nog enkele dingen aant afwachten,
want we zitten op het einde van onze nieuwbouw (en dus aankomende verhuis)...

zodra ik meer weet, gooi ik hier wel iets meer info, wie weet ontmoeten we elkaar daar is ofzo :D

Cotthem

Post by Cotthem » 01 Jun 2014 22:48

stond ook op mijn lijstje dit jaar, maar mijn Rosse vindt om de 2 jaar een deftige motorreis al meer dan genoeg....maar een klein snoepuitstapje zou nog moeten lukken...Veel plezier in ieder geval!
"...the path is the destination"

petervdc

Post by petervdc » 05 Jun 2014 10:07

stond ook op mijn lijstje dit jaar, maar mijn Rosse vindt om de 2 jaar een deftige motorreis al meer dan genoeg....maar een klein snoepuitstapje zou nog moeten lukken...Veel plezier in ieder geval!
Staat op mijn lijstje ook wi Image
Met wat geluk rijdt mijn madam dan goed genoeg om zelf te kunnen rijden op zo een reis... maar kilometers vreten wil ze (nu nog) niet, heb ik te horen gekregen...
Ons snoepreisje dit jaar is 4d Normandie begin augustus, als 1e motoreisje voor haar.

Soit, ontopic, have fun !!
Keep going

Post Reply