Schotland, up and away

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Post by Koeno »

In augustus zouden het vrouwtje en ik er samen willen op uit trekken...
Idee zou zijn om met de motor 10 dagen naar Schotland te trekken...

2 personen en 1 "kleine" motor, dus ik durf kamperen al schrappen :)

Nu ik heb nog routes van vorige schotland trip, maar vanwege persoonlijke redenen pak ik het liever anders aan...
Ook is die 4000km misschien wat lastig te doen op 10 dagen, want we willen ook eens iets kunnen bezoeken...
Ik gok dat met vrouwlief erbij, 2000km op 10 dagen met wat bezoekjes erbij het meeste kans heeft :D

Mijn idee zou zijn om 3 dagen bezoekjes te kunnen doen (dus zo weinig mogelijk rijden bv: edinburgh, john o groats, )
en de andere 7dagen vullen met van locatie naar locatie te rijden (applecross, de kust afrijden in het noorden)...

Dit alles zal gebeuren op een CB Sevenfifty met 3 delig kofferset...

Mocht iemand leuke routes/ plekjes nog hebben, shoot shoot shoot...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Schotland, up and away

Post by Muug »

Beginnen met het begin : ne Sevenfifty is toch gene kleine moto Image Op ne GS bvb zal niet meer bagageruimte zijn dan op uwe moto zenne. Image
Verder wens ik u v???l plezier en veel goe weer. Image

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Schotland, up and away

Post by Koeno »

Beginnen met het begin : ne Sevenfifty is toch gene kleine moto Image Op ne GS bvb zal niet meer bagageruimte zijn dan op uwe moto zenne. Image
Verder wens ik u v???l plezier en veel goe weer. Image
Njah, ik bedoel, in vergelijking met de aanwezige KTM Adventure dingen, is zo'n cb Sevenfifty klein te noemen he ;)
net de ingeving gehad, als ik stoeltjes/kookgerij weglaat, kamperen misschien wel nog lukt...
maar goed.

Meer tips altijd welkom dus ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Schotland, up and away

Post by Koeno »

Momenteel heb ik dit in gedachten: https://goo.gl/maps/5YpEc
Maar langs andere kant zou ik misschien liever 2/3 vaste plaatsen hebben en van daaruit een ritje doen...

tis zowat twijfelen tussen rondrit of werken met uitvalsbasis...

qua garderobe is de madame getraind, we doen onderweg wel ergens een wasje.
voor mijn vorige 14 dagen in schotland had ik 1 jeans, 3 tshirts, 4paar kousen en genoeg boxershorten ;)
dat zat samen met sleutelgerief in 1 koffer.
Andere koffer gevuld met kookgerief en wat wasgerief...

bovenop lag dan tent/stoeltje/slaapmat/slaapzak van mij/slaapzak van riding man/spanbanden van riding man/ kodak :p

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Schotland, up and away

Post by TRX »

Wanneer gaan jullie precies ?
Wij (madam en ik op een middelgrote Tiger 1050 Image ) vertrekken vrijdagavond 25 juli met de nachtboot richting Hull, 15 dagen later nemen we op zaterdagavond daar terug de nachtboot naar Zeebrugge.
Onze toer heeft veel overeenkomsten, logisch ook, bepaalde dingen zijn nu eenmaal bekend en heel veel wegen zijn er niet Image .

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Schotland, up and away

Post by Koeno »

Wanneer gaan jullie precies ?
Wij (madam en ik op een middelgrote Tiger 1050 Image ) vertrekken vrijdagavond 25 juli met de nachtboot richting Hull, 15 dagen later nemen we op zaterdagavond daar terug de nachtboot naar Zeebrugge.
Onze toer heeft veel overeenkomsten, logisch ook, bepaalde dingen zijn nu eenmaal bekend en heel veel wegen zijn er niet Image .
Ik moet zeggen dat we dat nog niet weten :p
we zijn nog enkele dingen aant afwachten,
want we zitten op het einde van onze nieuwbouw (en dus aankomende verhuis)...

zodra ik meer weet, gooi ik hier wel iets meer info, wie weet ontmoeten we elkaar daar is ofzo :D

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Schotland, up and away

Post by Cotthem »

stond ook op mijn lijstje dit jaar, maar mijn Rosse vindt om de 2 jaar een deftige motorreis al meer dan genoeg....maar een klein snoepuitstapje zou nog moeten lukken...Veel plezier in ieder geval!
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Schotland, up and away

Post by petervdc »

stond ook op mijn lijstje dit jaar, maar mijn Rosse vindt om de 2 jaar een deftige motorreis al meer dan genoeg....maar een klein snoepuitstapje zou nog moeten lukken...Veel plezier in ieder geval!
Staat op mijn lijstje ook wi Image
Met wat geluk rijdt mijn madam dan goed genoeg om zelf te kunnen rijden op zo een reis... maar kilometers vreten wil ze (nu nog) niet, heb ik te horen gekregen...
Ons snoepreisje dit jaar is 4d Normandie begin augustus, als 1e motoreisje voor haar.

Soit, ontopic, have fun !!
Keep going

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

't Is gedaan

Post by TRX »

En Koeno ? Al naar Schotland geweest ?

Wij zijn sinds eergisteren terug :| .

Tamelijk veel regen gehad, kennis gemaakt met de midges, goeie tot heel goeie B&B's gehad, machtig schone landschappen gezien, 1 achterband volledig op gereden. We hadden in 14 dagen net geen 5.000km (4962km).
De 2e dag (zondag) hebben we niet gereden, toen met de bus naar Edinburgh geweest. Voor de rest altijd dagtrips van 250 tot 400km. Toch blij dat we via Hull gegaan zijn, je komt toch relaxed toe in Belgi?, anders heb je de laatste dag nog zo'n eind te rijden tot aan Folkstone.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

't Is gedaan

Post by petervdc »

TRX wrote:Wij zijn sinds eergisteren terug :| .
Ja, super mooie foto's !!
Damn, ik wil daar ook naartoe...
Keep going

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

nix

Post by susse »

schotland in 1998
transalp 600
50pk
ikke en madam
3 koffers
tankzak


EN KAMPEREN

jommo, wasmadana?

tent op topcase gebonden
mattekes rond slaapzak gebonden en op zijkoffers
zij ene zijkoffer
ikke ene zijkoffer
topcase voor kampeermateriaal

was zalig
sindsdien ni meer echt zo gereisd per moto eigenlijk
en da's jammer...

foto genomen in Glenncoe, entrance to the Highlands

Image

@ Peter, gewoon bagage pakken, tanken en vertrekken
zelf in juli/augusuts vindt ge overal B&B
gewoon rijden tot ge het moe zijt of tot waar het mooi is en efkes rondkijken, 5 minuten later B&B

route was toen edinburgh, dunfermline (shakerspeare) perth, aberfeldy, tummel bridge, falls of dochart, glenncoe,fort william, invergarry, a87 via eileen donan castle naar isle of skye, kamperen in slygachan, toerke sky (old man storr, dunvegan; shakespeare again) dan noordelijk naar achnasheen, inverawe (kasteel met botanische tuin, heel mooi) via falls of measach, ullapool, inchnadamph tot achmelvich (kamperern op strand), dan weer naar zuiden via inverness, aviemore, blair castle, pitlochry en stirling (braveheart)...
jommo... nagommenegank...

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

nix

Post by TRX »

Dat van die B&B klopt niet meer zunne Susse :wink: .

Op gans onze trip, toch zo'n 4200km in Schotland zelf (hadden 4950km in totaal) heb ik misschien hoop en al 10 bordjes gezien met 'vacancies' tov honderden met 'no vacancies'.
Madammeke van de 2e B&B vertelde ons dat ze iedere zomer 's avonds laat mensen aan de deur krijgt die al uren zoeken naar een B&B en toch maar aanbellen ook al staat er 'no vacancies'.

Das ook de reden dat ik alles geboekt heb op voorhand. Je zit daar door wel deels vast maar het is toch makkelijk zunne.
2 jaar geleden nog 'op den boef' rondgereden in Ierland, toch ook een paar keer moeten zoeken zunne, ene keer noodgedwongen een te duur hotel moeten nemen wegens niets meer vinden.

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

nix

Post by TRX »

Onze route was

Hull - Penicuick (Edinburgh)
dagje Edinburgh
Penicuick - Kyle of Localsh (vlak voor Isle of Skye)
dagje Isle of Skye
dagje Applecross en omgeving Kyle
Kyle of Localsh naar Talmine via Ullapool
Talmine naar Nairn (omgeving Inverness, Speyside)
2 dagen daar in de buurt, Loch Ness, Black Isle, Fraserburgh, forestrally,...
Nairn naar Fort William via Devils Elbouw (320km ipv kortste weg 150km)
dagske Isle of Mull
Fort William naar Corpach
dagkse in de buurt, Campbeltown, hadden graag Isle of Arran gedaan maar das niet gelukt
Corpach naar Sedbergh (Engeland) via Lake District
Sedbergh - Hull


Glencoe gedaan, old mann of storr gezien in de verte, toerke rond de Ben Nevis (allez, naast) paar kastelen waarvan dat van Dunrobin wel het indrukwekkendste was, dat van Edinburgh is natuurlijk ook groot, Harry Potterkasteel ook bezocht :geek: .
Isle of Skye hadden we ganse dag slecht weer, af en toe opklaring maar veel mist en regen, jammer, moeten we nog eens herdoen.
Applecross was droog, sjans want dat is ook wel de moeite (de toer ?, dorpke zelf is klein natuurlijk).

Post Reply