"deadly epic" ADVenture

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by petervdc »

elk van ons heeft wel eens een technisch probleempje gehad, hoe groot of klein het ook was
Hmm, dan lijkt het verstandig wat technische kennis te hebben van je moto voor je zo'n reis doet ?
Of zijn daar mensen bij die zelfs geen band kunnen vervangen ?
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

elk van ons heeft wel eens een technisch probleempje gehad, hoe groot of klein het ook was
Hmm, dan lijkt het verstandig wat technische kennis te hebben van je moto voor je zo'n reis doet ?
Of zijn daar mensen bij die zelfs geen band kunnen vervangen ?

hoe meer je zelf kan doen aan je motor , hoe comfortabeler natuurlijk, dan ben je minder afhankelijk van anderen.
Bij serieuse problemen kan je meestal wel rekenen op spontane hulp van gelijkgezinde reizigers.

Banden vervangen zou iedereen moeten kunnen, alhoewel ikzelf nog nooit een band heb (moeten) vervangen onderweg.
(en ook nog niet thuis, want mijn bandenboer heeft zo een goede service dat ik telkens tot bij hem rij. Image )
Ik had wel alle tools mee die nodig zijn om te vervangen en eventueel te plakken.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by zappa »

Feit : ik zou megamoe zijn halverwege zo'n reis. Image
Ik moet eerlijk toegeven dat ik tegen de volgend trip wel echt iets aan mijn conditie ga doen (en misschien een lichtere moto aanschaffen maar zegt dat niet verder, de Rudy weet nog van niks.)[/size:1ebcn8uo]
En ja, ik was mega moe. Maar er gebeurde zoveel en het was zo plezant dat ik gewoon niet voelde dat ik moe was.


tijdens de 4[/size:1ebcn8uo] dagen Beaujolais, heb ik een courage klopke op Trooper zijne schouder gegeven, en gij gaat dat daar +2weken volhouden? Image Ik zou Image Image Image kapot gaan.



Maar 't was wel schoon, ulder verhaaltje, en dat ge ons hebt laten mee genieten (kwijlen) Image

Merci


nu, moogt ge uwen baanmoto uithalen Image (FB inside bla bla bla Image )
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

hoe meer je zelf kan doen aan je motor , hoe comfortabeler natuurlijk, dan ben je minder afhankelijk van anderen.
Bij serieuse problemen kan je meestal wel rekenen op spontane hulp van gelijkgezinde reizigers.

Banden vervangen zou iedereen moeten kunnen, alhoewel ikzelf nog nooit een band heb (moeten) vervangen onderweg.
(en ook nog niet thuis, want mijn bandenboer heeft zo een goede service dat ik telkens tot bij hem rij. Image )
Ik had wel alle tools mee die nodig zijn om te vervangen en eventueel te plakken.
Ik vind dat je dit een beetje te fel relativeert. Je bent soms wel echt in de middle of fucking nowhere. Ja, dan heb je technische kennis nodig en ja dan moet je een band kunnen vervangen. Je hebt dat nog nooit gedaan maar jij gaat wel uw plan kunnen trekken als het nodig is.

Technische problemen heb je zowiezo. Je moet die gewoon goed kunnen inschatten.

Op mijn lijstje deze vakantie:

* gashendel die blijft hangen. Op zich geen heel groot probleem maar niet echt veilig als je tegen de grond gaat. En natuurlijk het risico dat een niet goed bewegende gaskabel gaat breken. Vrij snel had ik door dat het niet de kabel was maar de gas handle. Beetje WD40 en probleem was opgelost.

* platte band. 's nachts alleen leek het me niet echt opportuun om die te gaan vervangen. Ik ken de risico's die verbonden zijn aan het wisselen van een binnenband en ik ken mijn technisch kunnen. Dat was een no-go. Pas als er andere waren en dus ook nog extra binnenbanden durfde ik het aan om er aan te beginnen. Op zulke momenten moet je gewoon goed onderbouwde beslissingen kunnen maken.

* versleten achterband. Ja, ik denk dat ik voldoende ervaring heb om in te schatten wat mogelijk is met slechte banden en ben blij dat ik ook hier geen risico's genomen heb.

* Vuile luchtfilter. Ik ken de sympthomen en wist heel snel wat er aan de hand was. Ik moest me geen zorgen maken en de volgende dag gewoon een nieuwe filter steken.

Wegens geen tijd heb ik het onderhoud van de moto niet zelf kunnen doen voor het vertrek. Ik moest vertrouwen op de garagist. Ik voelde me daar niet echt comfortabel bij. Als ik zelf iets nakijk, weet ik dat ik het nagekeken heb, nu moest ik maar vertrouwen dat het in orde was.

Ik betwijfel eigenlijk ook een beetje of iedereen wel zo bereidwillig is om te komen helpen als ze merken dat je zelf helemaal je plan niet kan trekken, als je moto niet in orde is, als het eigenlijk allemaal een beetje aan jezelf ligt...

Kortom, op een Greece your own arse moet je echt wel je eigen gat kunnen invetten.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

Ik betwijfel eigenlijk ook een beetje of iedereen wel zo bereidwillig is om te komen helpen als ze merken dat je zelf helemaal je plan niet kan trekken,
daar kan ik wel inkomen. Zeker gezien het concept van de reis eh. Iemand die er niks van kent moet niet naar een "trek-zelf-uw-plan"-event gaan, maar moet inschrijven op een reis waarbij jeeps support leveren.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Ik betwijfel eigenlijk ook een beetje of iedereen wel zo bereidwillig is om te komen helpen als ze merken dat je zelf helemaal je plan niet kan trekken,
daar kan ik wel inkomen. Zeker gezien het concept van de reis eh. Iemand die er niks van kent moet niet naar een "trek-zelf-uw-plan"-event gaan, maar moet inschrijven op een reis waarbij jeeps support leveren.
En zelfs los daarvan kan je de vraag stellen of iemand helpen die zelf van niets weet en die mens dan terug het veld in te sturen wel zo een verstandige keuze is. In principe rijdt je niet alleen maar je kan wel altijd ergens alleen eindigen. En als het mis begint te lopen, dan loopt het mis.

Ik herinner mij men eerste offroad vakantie, ook met een groep van advriders, wel veel newby's net als ik. Op een gegeven moment waren we iemand kwijt gespeeld, die kerel had een "verkeerde" weg genomen en in de ravijn gereden. Tja, in de bergen, dan sta je er alleen voor. Hij heeft wel zelf zijn plan kunnen trekken en gelukkig is dat goed afgelopen maar voor hetzelfde geld...
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Image

ne WELGEMEENDE MERCI[/size:1cfjj0w6] aan alle ADV-compagnons, Tom, Manu, special THX to ROOS
ne WELGEMEENDE MERCI[/size:1cfjj0w6] aan mijn co-TROOPER en mini-TROOPER om mij te laten "leven" !
ne WELGEMEENDE MERCI[/size:1cfjj0w6] aan familie en vrienden om mij dit verhaal met jullie te mogen delen.


Wat mij betreft: "the pleasure was all mine".
Wat co-TRooPER en mimi-TRooper betreft, wil je die ook eens van mijn kant bedanken omdat die zo vriendelijk waren om jou mee te sturen?
En wat het publiek betreft: "Jullie waren weer geweldig, zoals wij allemaal trouwens, als we maar willen!"
En Roos, ja voor jou schieten woorden te kort, ik ga er dan ook geen meer aan vuil maken! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

om een beetje info te geven over eentjes en nullekes:

-2500km in TrooperTruck
-3000km track & road trip
-+24u op een bootje
-19 landsgrenzen overgestoken (de ene al wat sneller dan de andere)
-+20L beer'o'clock
-euro's, Lek, Kronen, Mark voor een gemiddelde v 100?/dag (camping,benzine, water en water, food,...)
-38 starters (6 female, 32 male)
-millions of beautifull scenery
-billions of smiles
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by F M »

Ik betwijfel eigenlijk ook een beetje of iedereen wel zo bereidwillig is om te komen helpen als ze merken dat je zelf helemaal je plan niet kan trekken,
daar kan ik wel inkomen. Zeker gezien het concept van de reis eh. Iemand die er niks van kent moet niet naar een "trek-zelf-uw-plan"-event gaan, maar moet inschrijven op een reis waarbij jeeps support leveren.
Yep. Daarom dat ik ontzettend geniet van dit verslag, maar tegelijkertijd ook weet dat dit niets voor mij is. Ik ben wel jaloers, maar moet realistisch blijven...

En daarnaast, ik drink nauwelijks bier... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

En daarnaast, ik drink nauwelijks bier... Image
Image ik ook niet.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

2 Albanezen
Image Image Image Image Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by petervdc »

Machtige reis!
Tzal wel zijn, veel kwijl wi !
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

2 Albanezen
Image Image Image Image Image
Gewonnen! Maar je kende het antwoord natuurlijk. Maar toch, wanneer gaan we die pint drinken? Volgens mij is het bijna beer o'clock.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by F M »

Hela, dat was ook mijn antwoord, maar het moest toch per gele briefkaart ????
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Hela, dat was ook mijn antwoord, maar het moest toch per gele briefkaart ????
En wie zegt dat Trooper dat niet per gele briefkaart gedaan heeft. De Gelebriefkaart convertor werkt hier perfect. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by F M »

Image Image Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Kan er iemand me plaats en of coordinaten geven van die gecrashte vlieger? Of vliegers?
Daar zou ik men man pas mee kunnen verrassen! Wow!
Wel alles lezen h?, en niet alleen naar de prentjes kijken! Image
Maar eerst naar ?eljava Air Base
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply