"deadly epic" ADVenture

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

thumbsup Image Image Image Image
ik had mij voorgenomen om enkel hier het verslag te lezen , krijg ik daar via smoelenboek wel een foto album van Finn door zeker Image Image

het is omzeep... steek eens een tandje bij gasten Image

lokale vissers die hun grief in orde aan het maken zijn
Image

Image
Dat was in Thethi tijdens de rustdag, zo schoon...
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

Die tafel...die bank.... Ongelooflijk wat ge op de rudy kunt meenemen zeg ! Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Die tafel...die bank.... Ongelooflijk wat ge op de rudy kunt meenemen zeg ! Image
En vergeet vooral het landschap niet, neemt ook veel plaats in!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

ouzo? Hebde geen opblaasbare natuur gekocht? V??l effici?nter. En frissere kleuren ook. Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

dit is een duidelijke NO-GO
Image

maar langs de andere kant van de grens is het wel een GO,
en dat ziet er dan zo uit:

Image

Image

Image

Image

Image

Image



bovenstaande foto's dankzij Finnduro:
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

de eersten zoeken een beste plaatsje voor een rustige laatste campingnacht ....

Image

even later na de plezierzwempartij kunnen we genieten van een prachtige zonsondergang:
Image

Happy Family:
Image

en met een ontroerend moment voor onze club-med president Roos na een figuurlijke staande ovatie:
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

de nacht ziet er zo ongeveer uit:
Image


but the morning after is deadly beautifull after an epic evening

Image

Image

Image

Image

Image


Tijd voor een kopje koffie

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by F M »

Ik krijg zo vaag de indruk dat jullie je wel een beetje geamuseerd hebben... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Ik krijg zo vaag de indruk dat jullie je wel een beetje geamuseerd hebben... Image
... een beetje, daar deden we niet aan mee ! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

De Rudy met zijn jeanette Image Image sloefen kon er niet mee lachen....
De Rudy heeft zijn jeanette sloefkes toch maar weer schoon verlapt. Naar het schijnt aan een Transalp die nog een rustige oude dag wil beleven. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Harald »

De Rudy met zijn jeanette Image Image sloefen kon er niet mee lachen....
De Rudy heeft zijn jeanette sloefkes toch maar weer schoon verlapt. Naar het schijnt aan een Transalp die nog een rustige oude dag wil beleven. Image
Kon dat achtersloefke ni dienen voor Tom Triple zijn achter wieltje?
Allez, ik weet niet wel cup-maat de rudy heeft natuurlijk.

Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

De Rudy met zijn jeanette Image Image sloefen kon er niet mee lachen....
De Rudy heeft zijn jeanette sloefkes toch maar weer schoon verlapt. Naar het schijnt aan een Transalp die nog een rustige oude dag wil beleven. Image
Kon dat achtersloefke n
i dienen voor Tom Triple zijn achter wieltje?
Allez, ik weet niet wel cup-maat de rudy heeft natuurlijk.


Image
Computer says NOOOOO !!!
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

De laatste rit is aangebroken...

Een dikke 300 km naar Padua. Nog even verwarring, Trooper die voorop rijdt neemt wel heel kleine wegen. Na een uur draaien en keren zijn we eigenlijk nog niet verder geraakt. Tijd voor een herevaluatie.
Doelstelling van die dag: Naar Padua, TrooperTruck inladen en zo ver mogelijk naar het Noorden geraken om dan, ergens onderweg, te overnachten. Als we verder doen zoals we bezig zijn, gaan we zelfs het eerste deel van deze doelstelling niet halen. Dan maar de grote weg nemen. Beetje saai natuurlijk maar het vlot al beter. Als snel draaien we de snelweg op, nog saaier maar het avanseert nog beter. Tja, veel valt er over deze rit niet meer te vertellen. We komen een paar mede GYOA'ers tegen die ons voorbij steken bij een stop, een beetje later weer, nog wat later steken we de eerste weer voorbij. Een dikke 300 km lang.

En dan is het echt voorbij. Het motorgedeelte toch. Op de parking van ADVRider GeaorgioXT wordt de TrooperTruck terug geladen. We proberen dezelfde strategie als bij het vertrek.
Een voor ??n?
Jep, ??n voor ??n! Maar wat gebeurd er? De moto's willen niet meer in de TrooperTruck. Het stuur van Manu zijn Tenere is nochtans een beetje smaller geworden door het andere stuur maar om de een of andere mysterieuze reden krijgen we de moto's niet meer in de laadbak. Team Belgium zet zich samen en maakt allerhande wiskundige berekeningen.

Image

Dankzij rocket sciense slagen we er toch in alles terug in te laden.
E?n voor ??n en de laatste niet andersom!
Vrij m?rg stap ik in de TrooperTruck. Muziek is mijn departement, Trooper moet rijden... Schoon afspraak maar al snel blijkt dat mijn mood voor muziek op dat moment niet overeenkomt met die van Trooper. Ik heb last om wakker te blijven en heb hoegenaamd geen goesting om daar tegen te vechten. Trooper heeft last om wakker te blijven en wil daar echt wel tegen vechten. Een aangepaste muziek keuze die de twee verenigt is moeilijk.

Veel plaats is er ook niet echt in de TrooperTruck

Image

Uren om snel te vergeten... Wurscht und Durscht op de Fernpass was een hoogtepunt. Had vooral ook met de hoogte van de Fernpass te maken.

Tegen beer o'clock komen we in Duitsland. We stoppen aan een hotel. De vrouw van de balie merkt terecht op dat de prijs van de kamer toch een beetje hoog is naar ons gevoel.
In das Dorp ist auch ein Pizeria w?r du goedkaufer kun?t slaffen, zal ich einmall bellen und fragen oder er nog platz ist?
Wij dus naar de pizzeria en na een stevige Duitse pint hebben we daar goed geslapen. 's morgens worden we gewekt door de geur van verse broodjes. Na een ontbijt vertrekken we voor een laatste trek naar TrooperTown. Ook niet veel over te melden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

Veel plaats is er ook niet echt in de TrooperTruck

Image
Man toch wat een prachtig reisverhaal, gewoon, prachtig verhaal toekoer !

Feit : ik zou megamoe zijn halverwege zo'n reis. Image

Trouwens, hoe komt dat er bij de terugrit minder plaats was vooraan in de truck? Teveel beer o' clock?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Feit : ik zou megamoe zijn halverwege zo'n reis. Image
Ik moet eerlijk toegeven dat ik tegen de volgend trip wel echt iets aan mijn conditie ga doen (en misschien een lichtere moto aanschaffen maar zegt dat niet verder, de Rudy weet nog van niks.)[/size:1xd55uox]
En ja, ik was mega moe. Maar er gebeurde zoveel en het was zo plezant dat ik gewoon niet voelde dat ik moe was.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

hoe zat het met de mensen die zo'n medium-zware enduro hadden? Een Xchallenge, een 690 ? Hadden die de beste keuze gemaakt? (eerlijk zijn eh!)

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

hoe zat het met de mensen die zo'n medium-zware enduro hadden? Een Xchallenge, een 690 ? Hadden die de beste keuze gemaakt? (eerlijk zijn eh!)
de beste keuze,

dat is moeilijk te verklaren,
elk heeft zijn eigen smaak en goesting, niet iedereen wil omwille van het motorkarakter een ktm690e,
sommigen willen een puur trekbeest ? la DRZ400, maar hebben dan weinig over op lange afstandswegen

elk van ons heeft wel eens een technisch probleempje gehad, hoe groot of klein het ook was
de cilinderinhoud ging van 230cc tot 999cc, met een gemiddelde van een monoblokje 600cc-700cc,

dus denk wel dat je deze soort avontuurlijke reizen best kan doen met een zo lichte mogelijke motor maar toch voldoende koppel en bagagemogelijkheden. je weet immers nooit wat er voor je wielen wordt geschoven.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

Wurst und Durscht ?

Image

Image


en onderweg heb ik mijn crossbotten aangedaan, ge weet wel, zwaardere voet.....
onze "vrienden" vonden dat ook leuk en namen nog een foto van de TRooperTruck, ze waren zelfs zo vriendelijk om deze week de foto ook op te sturen, toch sympathiek van hen.

soit, de partypoopers zijn gearriveerd en beginnen naar goede gewoonte terug weer alles in te pakken
Image

behalve ik, die het geluk had mijn superlachebekje onmiddellijk te kunnen weerzien:
Image

nog effe uitpakken en dan
beer'o clock' afkicken:
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

hoe zat het met de mensen die zo'n medium-zware enduro hadden? Een Xchallenge, een 690 ? Hadden die de beste keuze gemaakt? (eerlijk zijn eh!)
Volgens mij bestaat er voor dergelijke tochten geen beste keuze, je moet zelf beslissen wat je het belangrijkste vindt.

Zware reisenudoro's (type 950, T?n?r?) zijn zwaar. Je geraakt ver, heel ver, maar het is hard werken. Voordelen zijn natuurlijk het extra comfort, extra bagage mogelijkheden, ook op de weg smoot rijden, grote autonomie, weinig onderhoud nodig...

Lichte enduro's zijn dan weer gemakkelijker offroad maar minder reis mogelijkheden. Op zo een toch leg je toch stevige afstanden af moet je regelmatig tanken, regelmatig onderhoud, minder bagagemogelijkheden, minder comfort op de verharde weg, die je toch ook regelmatig tegenkomt.

Die medium-zware enduro's zijn dan wel een goed compromis tussen de twee en ja, het is een compromis, je verliest op vlak van comfort, autonomie tov de reis enduro's, je verliest op het vlak van off-road rijden tov de echte enduro's... MAAR je wint dan weer als je het anderom bekijkt.
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

Image

ne WELGEMEENDE MERCI[/size:2wid43vs] aan alle ADV-compagnons, Tom, Manu, special THX to ROOS
ne WELGEMEENDE MERCI[/size:2wid43vs] aan mijn co-TROOPER en mini-TROOPER om mij te laten "leven" !
ne WELGEMEENDE MERCI[/size:2wid43vs] aan familie en vrienden om mij dit verhaal met jullie te mogen delen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply