"deadly epic" ADVenture

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Harald »

De Rudy met zijn jeanette Image Image sloefen kon er niet mee lachen....
De Rudy heeft zijn jeanette sloefkes toch maar weer schoon verlapt. Naar het schijnt aan een Transalp die nog een rustige oude dag wil beleven. Image
Kon dat achtersloefke ni dienen voor Tom Triple zijn achter wieltje?
Allez, ik weet niet wel cup-maat de rudy heeft natuurlijk.

Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

De Rudy met zijn jeanette Image Image sloefen kon er niet mee lachen....
De Rudy heeft zijn jeanette sloefkes toch maar weer schoon verlapt. Naar het schijnt aan een Transalp die nog een rustige oude dag wil beleven. Image
Kon dat achtersloefke n
i dienen voor Tom Triple zijn achter wieltje?
Allez, ik weet niet wel cup-maat de rudy heeft natuurlijk.


Image
Computer says NOOOOO !!!
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

De laatste rit is aangebroken...

Een dikke 300 km naar Padua. Nog even verwarring, Trooper die voorop rijdt neemt wel heel kleine wegen. Na een uur draaien en keren zijn we eigenlijk nog niet verder geraakt. Tijd voor een herevaluatie.
Doelstelling van die dag: Naar Padua, TrooperTruck inladen en zo ver mogelijk naar het Noorden geraken om dan, ergens onderweg, te overnachten. Als we verder doen zoals we bezig zijn, gaan we zelfs het eerste deel van deze doelstelling niet halen. Dan maar de grote weg nemen. Beetje saai natuurlijk maar het vlot al beter. Als snel draaien we de snelweg op, nog saaier maar het avanseert nog beter. Tja, veel valt er over deze rit niet meer te vertellen. We komen een paar mede GYOA'ers tegen die ons voorbij steken bij een stop, een beetje later weer, nog wat later steken we de eerste weer voorbij. Een dikke 300 km lang.

En dan is het echt voorbij. Het motorgedeelte toch. Op de parking van ADVRider GeaorgioXT wordt de TrooperTruck terug geladen. We proberen dezelfde strategie als bij het vertrek.
Een voor ??n?
Jep, ??n voor ??n! Maar wat gebeurd er? De moto's willen niet meer in de TrooperTruck. Het stuur van Manu zijn Tenere is nochtans een beetje smaller geworden door het andere stuur maar om de een of andere mysterieuze reden krijgen we de moto's niet meer in de laadbak. Team Belgium zet zich samen en maakt allerhande wiskundige berekeningen.

Image

Dankzij rocket sciense slagen we er toch in alles terug in te laden.
E?n voor ??n en de laatste niet andersom!
Vrij m?rg stap ik in de TrooperTruck. Muziek is mijn departement, Trooper moet rijden... Schoon afspraak maar al snel blijkt dat mijn mood voor muziek op dat moment niet overeenkomt met die van Trooper. Ik heb last om wakker te blijven en heb hoegenaamd geen goesting om daar tegen te vechten. Trooper heeft last om wakker te blijven en wil daar echt wel tegen vechten. Een aangepaste muziek keuze die de twee verenigt is moeilijk.

Veel plaats is er ook niet echt in de TrooperTruck

Image

Uren om snel te vergeten... Wurscht und Durscht op de Fernpass was een hoogtepunt. Had vooral ook met de hoogte van de Fernpass te maken.

Tegen beer o'clock komen we in Duitsland. We stoppen aan een hotel. De vrouw van de balie merkt terecht op dat de prijs van de kamer toch een beetje hoog is naar ons gevoel.
In das Dorp ist auch ein Pizeria w?r du goedkaufer kun?t slaffen, zal ich einmall bellen und fragen oder er nog platz ist?
Wij dus naar de pizzeria en na een stevige Duitse pint hebben we daar goed geslapen. 's morgens worden we gewekt door de geur van verse broodjes. Na een ontbijt vertrekken we voor een laatste trek naar TrooperTown. Ook niet veel over te melden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

Veel plaats is er ook niet echt in de TrooperTruck

Image
Man toch wat een prachtig reisverhaal, gewoon, prachtig verhaal toekoer !

Feit : ik zou megamoe zijn halverwege zo'n reis. Image

Trouwens, hoe komt dat er bij de terugrit minder plaats was vooraan in de truck? Teveel beer o' clock?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Feit : ik zou megamoe zijn halverwege zo'n reis. Image
Ik moet eerlijk toegeven dat ik tegen de volgend trip wel echt iets aan mijn conditie ga doen (en misschien een lichtere moto aanschaffen maar zegt dat niet verder, de Rudy weet nog van niks.)[/size:1xd55uox]
En ja, ik was mega moe. Maar er gebeurde zoveel en het was zo plezant dat ik gewoon niet voelde dat ik moe was.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

hoe zat het met de mensen die zo'n medium-zware enduro hadden? Een Xchallenge, een 690 ? Hadden die de beste keuze gemaakt? (eerlijk zijn eh!)

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

hoe zat het met de mensen die zo'n medium-zware enduro hadden? Een Xchallenge, een 690 ? Hadden die de beste keuze gemaakt? (eerlijk zijn eh!)
de beste keuze,

dat is moeilijk te verklaren,
elk heeft zijn eigen smaak en goesting, niet iedereen wil omwille van het motorkarakter een ktm690e,
sommigen willen een puur trekbeest ? la DRZ400, maar hebben dan weinig over op lange afstandswegen

elk van ons heeft wel eens een technisch probleempje gehad, hoe groot of klein het ook was
de cilinderinhoud ging van 230cc tot 999cc, met een gemiddelde van een monoblokje 600cc-700cc,

dus denk wel dat je deze soort avontuurlijke reizen best kan doen met een zo lichte mogelijke motor maar toch voldoende koppel en bagagemogelijkheden. je weet immers nooit wat er voor je wielen wordt geschoven.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

Wurst und Durscht ?

Image

Image


en onderweg heb ik mijn crossbotten aangedaan, ge weet wel, zwaardere voet.....
onze "vrienden" vonden dat ook leuk en namen nog een foto van de TRooperTruck, ze waren zelfs zo vriendelijk om deze week de foto ook op te sturen, toch sympathiek van hen.

soit, de partypoopers zijn gearriveerd en beginnen naar goede gewoonte terug weer alles in te pakken
Image

behalve ik, die het geluk had mijn superlachebekje onmiddellijk te kunnen weerzien:
Image

nog effe uitpakken en dan
beer'o clock' afkicken:
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

hoe zat het met de mensen die zo'n medium-zware enduro hadden? Een Xchallenge, een 690 ? Hadden die de beste keuze gemaakt? (eerlijk zijn eh!)
Volgens mij bestaat er voor dergelijke tochten geen beste keuze, je moet zelf beslissen wat je het belangrijkste vindt.

Zware reisenudoro's (type 950, T?n?r?) zijn zwaar. Je geraakt ver, heel ver, maar het is hard werken. Voordelen zijn natuurlijk het extra comfort, extra bagage mogelijkheden, ook op de weg smoot rijden, grote autonomie, weinig onderhoud nodig...

Lichte enduro's zijn dan weer gemakkelijker offroad maar minder reis mogelijkheden. Op zo een toch leg je toch stevige afstanden af moet je regelmatig tanken, regelmatig onderhoud, minder bagagemogelijkheden, minder comfort op de verharde weg, die je toch ook regelmatig tegenkomt.

Die medium-zware enduro's zijn dan wel een goed compromis tussen de twee en ja, het is een compromis, je verliest op vlak van comfort, autonomie tov de reis enduro's, je verliest op het vlak van off-road rijden tov de echte enduro's... MAAR je wint dan weer als je het anderom bekijkt.
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

Image

ne WELGEMEENDE MERCI[/size:2wid43vs] aan alle ADV-compagnons, Tom, Manu, special THX to ROOS
ne WELGEMEENDE MERCI[/size:2wid43vs] aan mijn co-TROOPER en mini-TROOPER om mij te laten "leven" !
ne WELGEMEENDE MERCI[/size:2wid43vs] aan familie en vrienden om mij dit verhaal met jullie te mogen delen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by petervdc »

elk van ons heeft wel eens een technisch probleempje gehad, hoe groot of klein het ook was
Hmm, dan lijkt het verstandig wat technische kennis te hebben van je moto voor je zo'n reis doet ?
Of zijn daar mensen bij die zelfs geen band kunnen vervangen ?
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

elk van ons heeft wel eens een technisch probleempje gehad, hoe groot of klein het ook was
Hmm, dan lijkt het verstandig wat technische kennis te hebben van je moto voor je zo'n reis doet ?
Of zijn daar mensen bij die zelfs geen band kunnen vervangen ?

hoe meer je zelf kan doen aan je motor , hoe comfortabeler natuurlijk, dan ben je minder afhankelijk van anderen.
Bij serieuse problemen kan je meestal wel rekenen op spontane hulp van gelijkgezinde reizigers.

Banden vervangen zou iedereen moeten kunnen, alhoewel ikzelf nog nooit een band heb (moeten) vervangen onderweg.
(en ook nog niet thuis, want mijn bandenboer heeft zo een goede service dat ik telkens tot bij hem rij. Image )
Ik had wel alle tools mee die nodig zijn om te vervangen en eventueel te plakken.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by zappa »

Feit : ik zou megamoe zijn halverwege zo'n reis. Image
Ik moet eerlijk toegeven dat ik tegen de volgend trip wel echt iets aan mijn conditie ga doen (en misschien een lichtere moto aanschaffen maar zegt dat niet verder, de Rudy weet nog van niks.)[/size:1ebcn8uo]
En ja, ik was mega moe. Maar er gebeurde zoveel en het was zo plezant dat ik gewoon niet voelde dat ik moe was.


tijdens de 4[/size:1ebcn8uo] dagen Beaujolais, heb ik een courage klopke op Trooper zijne schouder gegeven, en gij gaat dat daar +2weken volhouden? Image Ik zou Image Image Image kapot gaan.



Maar 't was wel schoon, ulder verhaaltje, en dat ge ons hebt laten mee genieten (kwijlen) Image

Merci


nu, moogt ge uwen baanmoto uithalen Image (FB inside bla bla bla Image )
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

hoe meer je zelf kan doen aan je motor , hoe comfortabeler natuurlijk, dan ben je minder afhankelijk van anderen.
Bij serieuse problemen kan je meestal wel rekenen op spontane hulp van gelijkgezinde reizigers.

Banden vervangen zou iedereen moeten kunnen, alhoewel ikzelf nog nooit een band heb (moeten) vervangen onderweg.
(en ook nog niet thuis, want mijn bandenboer heeft zo een goede service dat ik telkens tot bij hem rij. Image )
Ik had wel alle tools mee die nodig zijn om te vervangen en eventueel te plakken.
Ik vind dat je dit een beetje te fel relativeert. Je bent soms wel echt in de middle of fucking nowhere. Ja, dan heb je technische kennis nodig en ja dan moet je een band kunnen vervangen. Je hebt dat nog nooit gedaan maar jij gaat wel uw plan kunnen trekken als het nodig is.

Technische problemen heb je zowiezo. Je moet die gewoon goed kunnen inschatten.

Op mijn lijstje deze vakantie:

* gashendel die blijft hangen. Op zich geen heel groot probleem maar niet echt veilig als je tegen de grond gaat. En natuurlijk het risico dat een niet goed bewegende gaskabel gaat breken. Vrij snel had ik door dat het niet de kabel was maar de gas handle. Beetje WD40 en probleem was opgelost.

* platte band. 's nachts alleen leek het me niet echt opportuun om die te gaan vervangen. Ik ken de risico's die verbonden zijn aan het wisselen van een binnenband en ik ken mijn technisch kunnen. Dat was een no-go. Pas als er andere waren en dus ook nog extra binnenbanden durfde ik het aan om er aan te beginnen. Op zulke momenten moet je gewoon goed onderbouwde beslissingen kunnen maken.

* versleten achterband. Ja, ik denk dat ik voldoende ervaring heb om in te schatten wat mogelijk is met slechte banden en ben blij dat ik ook hier geen risico's genomen heb.

* Vuile luchtfilter. Ik ken de sympthomen en wist heel snel wat er aan de hand was. Ik moest me geen zorgen maken en de volgende dag gewoon een nieuwe filter steken.

Wegens geen tijd heb ik het onderhoud van de moto niet zelf kunnen doen voor het vertrek. Ik moest vertrouwen op de garagist. Ik voelde me daar niet echt comfortabel bij. Als ik zelf iets nakijk, weet ik dat ik het nagekeken heb, nu moest ik maar vertrouwen dat het in orde was.

Ik betwijfel eigenlijk ook een beetje of iedereen wel zo bereidwillig is om te komen helpen als ze merken dat je zelf helemaal je plan niet kan trekken, als je moto niet in orde is, als het eigenlijk allemaal een beetje aan jezelf ligt...

Kortom, op een Greece your own arse moet je echt wel je eigen gat kunnen invetten.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

Ik betwijfel eigenlijk ook een beetje of iedereen wel zo bereidwillig is om te komen helpen als ze merken dat je zelf helemaal je plan niet kan trekken,
daar kan ik wel inkomen. Zeker gezien het concept van de reis eh. Iemand die er niks van kent moet niet naar een "trek-zelf-uw-plan"-event gaan, maar moet inschrijven op een reis waarbij jeeps support leveren.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Ik betwijfel eigenlijk ook een beetje of iedereen wel zo bereidwillig is om te komen helpen als ze merken dat je zelf helemaal je plan niet kan trekken,
daar kan ik wel inkomen. Zeker gezien het concept van de reis eh. Iemand die er niks van kent moet niet naar een "trek-zelf-uw-plan"-event gaan, maar moet inschrijven op een reis waarbij jeeps support leveren.
En zelfs los daarvan kan je de vraag stellen of iemand helpen die zelf van niets weet en die mens dan terug het veld in te sturen wel zo een verstandige keuze is. In principe rijdt je niet alleen maar je kan wel altijd ergens alleen eindigen. En als het mis begint te lopen, dan loopt het mis.

Ik herinner mij men eerste offroad vakantie, ook met een groep van advriders, wel veel newby's net als ik. Op een gegeven moment waren we iemand kwijt gespeeld, die kerel had een "verkeerde" weg genomen en in de ravijn gereden. Tja, in de bergen, dan sta je er alleen voor. Hij heeft wel zelf zijn plan kunnen trekken en gelukkig is dat goed afgelopen maar voor hetzelfde geld...
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Image

ne WELGEMEENDE MERCI[/size:1cfjj0w6] aan alle ADV-compagnons, Tom, Manu, special THX to ROOS
ne WELGEMEENDE MERCI[/size:1cfjj0w6] aan mijn co-TROOPER en mini-TROOPER om mij te laten "leven" !
ne WELGEMEENDE MERCI[/size:1cfjj0w6] aan familie en vrienden om mij dit verhaal met jullie te mogen delen.


Wat mij betreft: "the pleasure was all mine".
Wat co-TRooPER en mimi-TRooper betreft, wil je die ook eens van mijn kant bedanken omdat die zo vriendelijk waren om jou mee te sturen?
En wat het publiek betreft: "Jullie waren weer geweldig, zoals wij allemaal trouwens, als we maar willen!"
En Roos, ja voor jou schieten woorden te kort, ik ga er dan ook geen meer aan vuil maken! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

om een beetje info te geven over eentjes en nullekes:

-2500km in TrooperTruck
-3000km track & road trip
-+24u op een bootje
-19 landsgrenzen overgestoken (de ene al wat sneller dan de andere)
-+20L beer'o'clock
-euro's, Lek, Kronen, Mark voor een gemiddelde v 100?/dag (camping,benzine, water en water, food,...)
-38 starters (6 female, 32 male)
-millions of beautifull scenery
-billions of smiles
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by F M »

Ik betwijfel eigenlijk ook een beetje of iedereen wel zo bereidwillig is om te komen helpen als ze merken dat je zelf helemaal je plan niet kan trekken,
daar kan ik wel inkomen. Zeker gezien het concept van de reis eh. Iemand die er niks van kent moet niet naar een "trek-zelf-uw-plan"-event gaan, maar moet inschrijven op een reis waarbij jeeps support leveren.
Yep. Daarom dat ik ontzettend geniet van dit verslag, maar tegelijkertijd ook weet dat dit niets voor mij is. Ik ben wel jaloers, maar moet realistisch blijven...

En daarnaast, ik drink nauwelijks bier... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

En daarnaast, ik drink nauwelijks bier... Image
Image ik ook niet.

Post Reply