"deadly epic" ADVenture

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

the morning after,

stond daar plotseling een geit naast mijn tent.....WTF ? !
blijkt dat de geit dan nog van Belgische origine afkomstig was, en ook de baasjes Leo & Seppe

Image




links zie je Peet, oftewel DirtyPeet
(what happens in GYOA stays in GYOA modus on)
" een reminder to myself: onthoud in welke tent Peet slaapt, neem voldoende afstand"
(what happens in GYOA stays in GYOA modus off)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

sfeerbeeld

Image

rechts Rob Swiss,
zal ??n van onze companen worden om de reis te vergezelen,
samen met de Ieren waren de Belgen meestal de laatste om de campsite te verlaten.
de eerste dag was niet anders dan de andere dagen Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

goed slapen is belangrijk, de kranten staan er vol van !

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

goed slapen is belangrijk, de kranten staan er vol van !

ik lees geen kranten,
maar de kranten van Kroatie (die kan ik toch niet lezen) zouden wel handig kunnen geweest zijn voor de natte laarzen,
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

goed slapen is belangrijk, de kranten staan er vol van !
ik lees geen kranten,
maar de kranten van Kroatie (die kan ik toch niet lezen) zouden wel handig kunnen geweest zijn voor de natte laarzen,
maar de sites staan er ook vol van hoor. Maar daar kunde geen laarzen mee drogen. Behalve als ge de sites afprint. Maar dan moet ge een pc en een printer meenemen op uwen enduro.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Fotokes met brommers tijdens de eerste overnachting in Padova ofte Padua in het Nederlands.

Image

Links de oude omwalling van Padua.
Rechts een podium waarop de communisten een speech gaan houden. Dat belooft voor de nachtrust, de toespraken van Fidel in het achterhoofd maar dan in het Italiaans... Gelukkig zijn er 2 druppels water gevallen waardoor de Italianen, zo zijn ze dan, meteen alle outdoor activiteiten afgelast hebben en zich beperkten tot het strikt noodzakelijke, zijnde eten en drinken. Wij deden goed mee.

Image

Maar wat is er met de Whisky gebeurd? Op deze foto is er nog een restje in de fles. Op de foto van jou is de fles leeg? Dat je die 's morgens leeg gedronken hebt, kan me niet maken maar op uw eentje? Zonder verwittigen? Image
the morning after,

Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

hmmmmmmmmmmm

haast u maar langzaam, met uw verhaal. h???????????l langzaam. Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Harald »

Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »


Maar wat is er met de Whisky gebeurd? Op deze foto is er nog een restje in de fles. Op de foto van jou is de fles leeg? Dat je die 's morgens leeg gedronken hebt, kan me niet maken maar op uw eentje? Zonder verwittigen? Image
the morning after,
zou er iemand zo goed geweest zijn, de fles opnieuw beetje te vullen ? Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by F M »

En jij zou drinken van een fles 'die iemand even gevuld heeft' ? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »


Dus wij weg voor de volle 20 km naar Veneti? om aldaar de boot te nemen.

Voila, tot zover de stoere motorverhalen van die dag. Ik veronderstel dat Trooper zelfs van deze rit een foto heeft maar de eerste die ik gemaakt heb, was tijdens het wachten op de boot
[color=#BF0000:3g6iwmfu]NOOOOOOOOOO !!!!!!!!![/color:3g6iwmfu][/size:3g6iwmfu]


Tijdens die volle 20km was ik mij aan het voorbereiden hoe ik mijn eerste technisch probleem zou oplossen,
zoals ik al schreef ergens hierboven, had ik alles nagekeken van de motor, behalve de carburator,
en ja hoor, om te beginnen met het lot:
tijdens de 5km van de boatcamping naar de parking voor camionetten/wagens/... had ik al te kampen met een overlopende vlotter.
Elke stop die ik maakte aan een licht, stroomde de benzine rijkelijk over de tarmac. Enkele Italianen maakten mij attent op het probleem.
Dus op de parking nog geprobeerd om paar tikken te geven op de carburator om ??n en ander los te krijgen, geen succes.

en dan start in mijn hoofd:
wij onderweg
Verder ook geen tijd, want we moesten naar de boot. Dus toch wel beetje zenuwachtig vertrokken. En niemand van het laatste groepje van 2Belgen en 2Hollanders die de gps coordinaten had van de nieuwe haven in de buurt van Venetie. Dus iemand neemt de leiding in de hoop de goeie richting uit te gaan.
Tijdens het rijden had ik geen last van overlopende carb, maar bij elke stop, draaide ik de benzinekraan toch beetje dicht.

Waar was al deze haast op de parking voor nodig? We staan nog wel een uur te wachten in volle zon om te mogen inchecken aan de boot. Dat maakte natuurlijk een goede gelegenheid om beetje kennis te maken met onze noorder/wester/oosterburen.
Het carburator probleem was een goeie aanzet, en ik kreeg dan vrij snel beetje advies hier en daar. En zo komt aan het licht dat bijna iedereen wel een probleempje heeft. Een KTM rijder had problemen met slechte dichting die beetje olie kon verliezen.

Tom kwam met een mogelijke oplossing via een kennis in Greece, om een carb-revisiesetje te laten bestellen. Want tegen dat wij in Greece zouden aanmeren is het zondag , dus no shopping. Dat leek een goed idee, jammer dat het niet kon lukken, maar achteraf gezien zou het ook niet gelukt zijn, want ik rij niet meer met de standaard carburator op mijn motor.

Dus geen foto's ...van de rit naar de boot,

enkel deze wil ik jullie nog meegeven:
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

het inschepen duurde heel lang,

wij mochten als eerste oprijden, aja met onze allroadmachines kunnen we alles aan...
Tijd om onze bodyprotectie uitrusting bij de motor te laten en iets lichter aan te trekken, ....
Rustig op het dek de nodige kledij uit de GIANTLOOP gevist, maar ik vind mijn broek niet....
volgende zak....nope, ....Derde zak....nope. SHIT ....suspense moment......
Aja, ik had nog een zwembroekshort mee, dat zal ook wel lukken, we zitten tenslotte op zee. Image Image
Bij het verlaten van mijn camionet op de camping/parking mijn shorts voorin gelegd om zeker niet te vergeten..... Image

Dat was alvast een goeie start, ,ik stond erbij met een kater in zwembroek en mijn motor met een kater-ator-probleem.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

elke wagen/motorhome/vrachtwagen werd ??n voor ??n met deze kraantjes op de boot geplaatst
Image
was mijn gedacht, want het duurde nog uren vooraleer de wind in de zeilen blies ....

de reden van snelheid lag misschien aan Tom Diesel, uw steun in alles
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

En jij zou drinken van een fles 'die iemand even gevuld heeft' ? Image
der mag een beetje zout bij .... Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Muug »

wat doen die twee geitmannen daar eigenlijk? Die gaan toch niet met jullie mee?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

wat doen die twee geitmannen daar eigenlijk? Die gaan toch niet met jullie mee?
Beetje geduld, suspens opbouwen heet dat.
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

der waren nog een paar toeristen die een overtocht maakten vanaf Venetie naar .....
maar die hadden een andere reisorganisatie gekozen
Image ons boottripje zou eindigen in Igoumenitsa- Greece, zo een 1000km of +24u verder,
de receptie ruimte/salon/nosleepinghere ruimte werd al snel ingenomen door een bende met allerlei bagage, helmen, grote laarzen, wijnvaten, ....
Image Image
hier is ook een filmke van ........ (what happens in GYOA stays in GYOA modus on) maar ik kan wegens morele waarden enkel dit delen met jullie
(what happens in GYOA stays in GYOA modus off) Image de ZEE
Image Image
tijdens de lange vaart toch met het idee rondegelopen om mijn carburator volledig open te maken, tijd zat, maar wegens alles goed vastgebonden door de crew,
was dit zo goed als onmogelijk. Ook moest mijn tank er volledig af... en indien ik dan niet alles terug op zijn plaats zou krijgen, had ik een groter probleem.
Dus de oplossing werd nog beetje uitgesteld, Tijdverdrijf op de boot bestond uit, "eat, no-sleap, drink, repeat" met tussendoor een wandeling naar bovendek, onderdek,
kennismaking met enkele onbekende Nederlanders, lollen met de Engelsen, ... een broek kopen Maar toen werd het toch zowat tijd terug het vaste land te voelen...... en er is maar 1 manier: one by one , waiting in the sun: Image onderweg naar de eerste camping komen we een Honda shop tegen in Igoumenitsa, er stond al een honda varadero die aan zijn terugreis wou beginnen met een defecte motor, helaas , zondag closed, dus als ik de carb niet in orde zou krijgen die avond, was de shop al een goed begin op maandagochtend, maar eerst zondag avond, aankomst op de eerste camping, tentje snel opstellen Image want het zwembad was al open voor ons: Image Dan werd het voor mij tijd om te sleutelen, alle bagage los, zadel demonteren, tank eraf, carb losmaken van luchtfilterhuis, ik wil de vlotterbak losmaken, maar 1 bout wil niet meewerken, een kruisboutje waarvan de kruiskop er al niet zo fris meer uitzag. DAMN. Met wat hulp van Manu, WD40 van Tom en tips van Loz om deze vanop de zijkant met een platte schroevendraaier los te kloppen lukt het na veel moeite. De carb proper gemaakt, even door StevenD laten nakijken, alles ziet er proper uit. Er zat in de vlotterbak 1 harde korrel vuil, die vermoedelijk tussen de vlotternaald vast zat. Alles terug dicht, testritje op de camping, CHECK , OK , ME HAPPY Tijd om de rest van de groep te vergezellen voor het eerste avondmaal, om te beginnen, nemen we een bord "salad, french fries, mixed grill".... Image Image Image Image Image Image Image
the morning after: a room with a view 1 Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by Tom Thumper »

Ok, we zijn dus op de camping aanbeland. En nee, nog steeds niet echt met de motor gereden... De sfeer is wel goed.
Met wat hulp van Manu, WD40 van Tom en tips van Loz om deze vanop de zijkant met een platte schroevendraaier los te kloppen lukt het na veel moeite. De carb proper gemaakt, even door StevenD laten nakijken,
Tja, de foto zegt genoeg. Als je het mij vraagt is Steven duidelijk aan het werk en wordt alles gesuperviseerd door Trooper, Manu en Fiona. Maar ja, ik kan mis zijn. Mijn WD40 is wel duidelijk gedocumenteerd. Image

Image
Tijd om de rest van de groep te vergezellen voor het eerste avondmaal,
om te beginnen, nemen we een bord "salad, french fries, mixed grill"....
En dat smaakte...

Image

Ook die avond werd het laat.

En onthoud de volgende Chinese wijsheid
"Als de wijn is in de man, vrouwe, profiteer ervan."
Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: "deadly epic" ADVenture

Post by TRooPER »

Image


"heineken, probably the most sold beer in the world" en daarmee is ook alles gezegd ...weten wij Belgen
Image

iedereen maakt zich klaar voor de eerste dag ECHT rijden,
hier missen jullie het beeld net voor de "shutter" dicht gaat , een tekening is ook voldoende zeker Image
Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply